Aihe: Peavey 6505+ (6505) vai Peavey JSX??
1
xIron Maidenx
02.10.2007 10:54:07
Olen tässä ostamassa nuppia ja haluaisin saada mielipiteen kyseisistä nupeista. Soittelen ihan perinteisestä kasari hevistä ihan kunnon mättöön asti. Ja onko tuo 6505+ niin paljon parempi kuin 6505 että siitä kannattaisi maksaa muutaman satasen enemmän?
lynfäst
02.10.2007 11:22:53
siinä o molemmille kanaville omat eq:t muute sama vehje.
joo ei mitää vittu
oiva tumpeloinen
02.10.2007 11:49:05
siinä o molemmille kanaville omat eq:t muute sama vehje.

Eikös plussa-mallissa ole jotain muutakin eroa? Muistaakseni siellä on yksi putki lisätty perusmalliin verrattuna. Se on vissiinkin tekemisissä sen puhtaan kanavan kanssa. Siis se EQ:n lisäksi.
lynfäst
02.10.2007 15:15:07
Eikös plussa-mallissa ole jotain muutakin eroa? Muistaakseni siellä on yksi putki lisätty perusmalliin verrattuna. Se on vissiinkin tekemisissä sen puhtaan kanavan kanssa. Siis se EQ:n lisäksi.

Niinpä näkyy olevankin.
joo ei mitää vittu
laurentius
02.10.2007 19:55:46

Molempia styrkkareita tuli taannoin testattua, ja 6505 (karvalakkimalli) sitä kotiin mukaan lopulta lähti. Ainakin omaan korvaa 6505:n murina miellytti enemmän; enemmän sitä kuuluisaa meisseliä ja lisäksi persoonallisempaa soundia. JSX on kyllä selvästi monipuolisempi, joten riippuu kai siitä millasta musaa soittelet. Pelkän metallin runttauksee ehdottomasti 6505, vaihtelevampaan tarpeeseen JSX....
WinterMad
02.10.2007 20:03:45
Molempia styrkkareita tuli taannoin testattua, ja 6505 (karvalakkimalli) sitä kotiin mukaan lopulta lähti. Ainakin omaan korvaa 6505:n murina miellytti enemmän; enemmän sitä kuuluisaa meisseliä ja lisäksi persoonallisempaa soundia. JSX on kyllä selvästi monipuolisempi, joten riippuu kai siitä millasta musaa soittelet. Pelkän metallin runttauksee ehdottomasti 6505, vaihtelevampaan tarpeeseen JSX....

6505 -soundi ei kyllä todellakaan ole enää näinä päivänä persoonallista. Sitä kuulee melkeimpä jokaisella nykymetalli levyllä. Kaikki In Flamesit, Mokomat, Kotiteollisuudet, Arch Enemyt, Stam1nat yms.
Myydään Crate VC5212BW -putkicombo
Thanatopsis
02.10.2007 20:51:39
Mutta eikö noista about kaikki käytä nykyhetkenä Rectifieriä?
Farewell happy fields where joy forever dwells
WinterMad
02.10.2007 20:54:15
Rectifier ja 6505 on nykyään aika yleinen yhdistelmä. Että jos tahtoo erottua niin ei kannata ostaa edellämainittuja. Ei siinä etteivät olisi hyviä vahvistimia.
Myydään Crate VC5212BW -putkicombo
kipu69
02.10.2007 21:03:48
6505 -soundi ei kyllä todellakaan ole enää näinä päivänä persoonallista. Sitä kuulee melkeimpä jokaisella nykymetalli levyllä. Kaikki In Flamesit, Mokomat, Kotiteollisuudet, Arch Enemyt, Stam1nat yms.

tarviiko sen soundin niin persoonallinen olla kunhan omaan korvaan on miellyttävä. Itsellä on ollu 5150 ja oli säröiltään yksi parhaimmista nupeista mitä olen omistanu...
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
maggot
03.10.2007 09:07:32
tarviiko sen soundin niin persoonallinen olla kunhan omaan korvaan on miellyttävä. Itsellä on ollu 5150 ja oli säröiltään yksi parhaimmista nupeista mitä olen omistanu...

Joo, olen samaa mieltä. Hyvä vahvistin kyseessä imo ja jos metallia soittelee ei tällä vahvarilla voi mennä metsään.

JSX:stä mulla ei ole kokemuksia, sen sijaan Peavey 6505 nuppi on ollut käytössä nyt 1½ vuoden ajan, edelleen olen tyytyväinen valintaani. Sanoisin näin että jos koet että tarvitset molemmille kanaville omat eq:t niin ota se + malli. Mä en juuri puhtaita käytä niin mulle riitti toi perus 6505 malli ja kyllä tostakin saa ihan kohtuu puhtaat vaikka onkin yhteinen eq.
"Hulkamania still running wild!!"
Painajaismainen
03.10.2007 09:11:23 (muokattu 03.10.2007 09:12:42)
Vähän offtopiccia, mutta eikö Arch Enemy Käytä Krankin vahvareita. Ainakin pari kuukautta vanhassa Guitar Worldissa Michael Ammot mainosti sitä.

Sitä kuulee melkeimpä jokaisella nykymetalli levyllä. Kaikki In Flamesit, Mokomat, Kotiteollisuudet, Arch Enemyt, Stam1nat yms.

In Flamesit:
Peavey 5150/6505

Mokomat:
Mesa Boogie Triple Recto
Mesa Boogie Stiletto Trident
(5150 varalla)

Kotiteollisuudet:
Peavey 5150
Mesa Boogie Dual Recto

Arch Enemyt:
Krank

Stam1nat:
Mesa Boogie Stiletto Deuce Stage II
Mesa Boogie Dual Recto
Peavey 5150

Eikö se jotenki näin menny? Ja sori Offtopicista!
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä
Traditional
03.10.2007 09:17:21

Eikö se jotenki näin menny?

Hyvinkin meni. Rectot ja Sisot ovat Tällä hetkellä aika suosittuja.
En allekirjoita.
Painajaismainen
03.10.2007 09:25:58
Entä Framuksen vehkeet? Peavey JSX maksaa T-kaupassa 1739€, Framus Dragon 1777€. Käsittääkseni näitä Framuksia ei olekkaan joka tyypillä, olisi hieman omaperäisempi valinta jos et halua siirtyä Peavey-linjalle. Framus Cobralla on hintaa 1955 rahaa. En kyllä tiedä näiden soundeista muutakuin että Nicole vetää Cobralla ja Rectolla.
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä
Terry Pantheras
03.10.2007 09:36:27
Entä Framuksen vehkeet? Peavey JSX maksaa T-kaupassa 1739€, Framus Dragon 1777€. Käsittääkseni näitä Framuksia ei olekkaan joka tyypillä, olisi hieman omaperäisempi valinta jos et halua siirtyä Peavey-linjalle. Framus Cobralla on hintaa 1955 rahaa. En kyllä tiedä näiden soundeista muutakuin että Nicole vetää Cobralla ja Rectolla.

Lamb of Godin toinen kitaristi soittaa Dragonilla. Nicole tuli todistettua festareilla ja hyvin murisi ja sähisi Cobrineen. Metalliin kyllä Cobran noista ottaisin, itellä Dragon, joka on vähän rokimpi ja löysempi.
Siellä nahka palaa, missä voi sulaa. -Martti Servo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)