Aihe: Vahvistinta punkkiin?
1 2
ankkiz
02.10.2007 18:48:58

Eikös ne trankkurandallit ole ihan päteviä tähän tarkoitukseen?
Myy mulle kitaravahvistin! (ks. Tori-ilmoitukseni)
Deranged
02.10.2007 18:56:24
Soitan tollasta nopeeta, mutta ei metallista hardcorea ja nyt tarvitsisin uutta vahvistinta. Se ei sais olla mikään hirveen kallis

Randall G3.
saastara
02.10.2007 21:06:38
Eikö rupuinen ja riipivä särösoundi ole juuri se juttu Hc:ssa..? :/ HB:n nuppi..?
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
Painajaismainen
02.10.2007 22:12:19
Paikallisissa bändi-illoissa Punk-kitaristit huudattavat:
Marsuja
Lanikoita
Appelsiineja
Bognereita
Ransuja
Piiwiitä
ja yksi tyyppi veti jollain pesukoneen näköisellä härvelillä, soundasi kummalle, kait se vahvistin oli. :)

Kaikki nämä on jo mainittu, mutta päätin vahvistaa asiaa omalta osaltani.
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä
mvirta
02.10.2007 22:29:34
Luulen että punkkareilla on ollut ennen vanhaan tärkeimpänä valintakriteerinä halpa hinta. Kunhan jotain pörinää kuuluu, ja tarpeeksi lujasti vielä.

Joskus JMP- ja JCM -marsut oli halpoja, joten vedettiin niillä. Nyt varmaan jotkut 80-luvun trankut olisi se valinta, ota säkin semmoinen. Edellisen (punk-) bändin kitaristikolleega veteli jotakuinkin tommoisilla:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=190195

Ja aina pärjäsi hyvin. Kukaan ei tullut sanomaan että plääh sä vedät punkkia halvoilla trankkukamoilla. Ennemminkin kai tuntuisi jotenkin falskilta vetää räkäpunkkia jollain kahden tonnin putiikkinupilla.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
juici
03.10.2007 00:05:03

Edellisen (punk-) bändin kitaristikolleega veteli jotakuinkin tommoisilla:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=190195

Ja aina pärjäsi hyvin. Kukaan ei tullut sanomaan että plääh sä vedät punkkia halvoilla trankkukamoilla. Ennemminkin kai tuntuisi jotenkin falskilta vetää räkäpunkkia jollain kahden tonnin putiikkinupilla.

Tollasella setupilla mäkin vetäisin punkkia jos olis nyt tarvetta kitarakamoille.
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
jaino
03.10.2007 10:08:31

Tollasella setupilla mäkin vetäisin punkkia jos olis nyt tarvetta kitarakamoille.

Joskus muinoin tuommonen oli käytössä, kun soiteltiin HC-punkkia. Ei kyllä ollu mikään hyvän kuulonen peli siihen hommaan. Ennemmin tuota Laney LC50 vois suositella punkkihommiin.
elbowski
03.10.2007 15:24:30 (muokattu 03.10.2007 15:24:44)
Fenderin vahvarit väännettynä täysille. On raaka saundi. Olikos se nyt Deluxe Reverbillä jolla lähti harvinaisen maukkaat hooseepunkit, Convergen tyyliin.
There is blood on all the shoes you've worn
Johann Onn
03.10.2007 17:58:03 (muokattu 03.10.2007 17:59:20)

Minä en. Mulla olis just tommonen (Lead 100 Mosfet), ennen noita parempia vehkeitä. Pienellä volyymilla ihan OK. Suurella trankkusirinä ylitti pidemmän päälle, meikäläisen (ja muiden bändissä olleiden) sietokyvyn.
WinterMad
03.10.2007 18:46:25
Tsekkaappa multa Crate Vintage Club 50 profiilista/torilta. Siitä sulle punkpeli.
Myydään Crate VC5212BW -putkicombo
Vicious
03.10.2007 18:47:51

kokeileppa Peaveyn Windsoria

http://www.thomann.de/fi/peavey_windsor.htm

Itellä on tommonen ja framuksen 2x12 kaappi grindin soitossa ja kyllä jauhaa. Gainia löytyy ja soundi on helkkarin brutaali. Tai no mulla on tossa vielä Bossin DS-1 eessä, mutta kyllä sitä löytyy ihan vahvistimesta itestäänkin. Boosterina tuo pedaali kummiskin pääasiassa toimii. Jos hooseepunkkia soitat nii tää on varmasti hyvä peli siihenki
lämmintä. -sanoi kettu napalmista
rajajoki
07.10.2007 12:45:04
NOFX:n miekkoset vetää nykyään mesoilla(ennen marsuilla jcm900), kuin myös AFI:n kaverit.
Itse soitin punkkia vetta hdllä,marsun trankulla ja ei hävettänyt, asenne on punk musassa tärkein ei se et mil sä soitat!
Meet sinne sun paikalliseen musaliikkeeseen ja ostat sopivamman kuuloisen sun hintahaitariisi tipahtavan.
piiskaa sydäntalvella julkisesti!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)