![]() 01.10.2007 16:34:57 | |
---|---|
En kyllä ymmärrä kaikkea tätä kritiikkiä... jos haluaa panostaa nimenomaan kitaraan, niin panostakoon. Vahvarin ehtii hommata myöhemmin, jos on vielä nykyiseensä kerran tyytyväinen. Kalliimpi kitara monesti sustainaa paremmin, soi paremmin koko kaulan alueelta ja hieno ulkonäkö voi inspiroida soittajaakin. Ehkä tämä riittää tällä hetkellä? Kokemattomalle ostajalle kaiken uusiminen kerralla voi olla vieläpä liian iso pala, kun pitäisi kaikesta tietää mikä vaikuttaa mihinkin ja mitä miltäkin haluaa. Vaikea yhtälö kun ei ehkä tiedä millä palasilla pelataan. Itekin soittelin pari vuotta PRS:llä trankkuun ihan tyytyväisenä, sitten vasta kun soundi alkoi kyllästyttää aloin katella uutta vahvaria. | |
![]() 02.10.2007 15:26:44 (muokattu 02.10.2007 16:12:01) | |
Otan sen horizontin jos nyt päädyn siihen ratkaisuun, että en osta esim. jotakin fenderiä tai G&L:lää tarkoituksena soittaa funkrockia. Ihan kuin olisin aloituspisteessä; tiedän minkälaisen kitaran haluan jos soitan metallia/heviä, mutta tulikin päähän, että entäs kun meikäläinen haluaa ehkä mieluummin päästä eroon koko vanhasta paskasta stratosta ja ostaa kunnollinen funkrockin soittoon, jota jokatapuksessa eniten soitan. Mikä noista G&L:n malleista olisi siihen sopivin? Ylipäätään mua ihmetyttää miten mä löytäisin fenderiltä mieluisen kaulan, kun se entinen on mitä on. Mutta eipä kai niissä kaikissa sellainen ole, mutta mistäpä minä tietäisin sen. Jokatapauksessa olisi mukava tietää mikä sopii mihinkin ja sen tiedon kautta etsiä esim. käytettyä kitaraa. Eli edelleen teidän apua kaipaisin. Minkä vuosimallin kitaroita mun pitäisi katsella huomioon ottaen vaatimukseni? 70? http://www.aofsound.fi/epages/aofso … h=/Shops/aofsound/Products/GL_00040 Mitä sanotte esim. tuosta? Entäs Fender American Vintage 62 stratocaster vai 70? http://www.thomann.de/fi/fender_70_stratocaster_rw_3csb.htm http://www.thomann.de/fi/fender_vintage_hot_rod_62_strat_rw_3s.htm Mitä tuo Hot Rod oikein meinaa? Hitto, jos olisi sellainen paikka jossa voisi kokeilla kaikkia helkutin kitaroita. Alkaa kyrsimään jo.. | |
![]() 02.10.2007 16:13:05 | |
Esp Horizonia voin suositella. Todella hyvä tatsi ja sointi. Mikin puolitus on kans näppärä, kun saa vähän stratomaista saundiakin. Itselläni hyviä kokemuksia tästä kitarasta tosin nyt meni hetki sitten ankkuriruuvi poikki mutta en pistäisi sitä kyseisen mallin piikkiin. Syntisin heittäköön viimeisen kiven | |
![]() 02.10.2007 16:44:04 | |
Otan sen horizontin jos nyt päädyn siihen ratkaisuun, että en osta esim. jotakin fenderiä tai G&L:lää tarkoituksena soittaa funkrockia. Ihan kuin olisin aloituspisteessä; tiedän minkälaisen kitaran haluan jos soitan metallia/heviä, mutta tulikin päähän, että entäs kun meikäläinen haluaa ehkä mieluummin päästä eroon koko vanhasta paskasta stratosta ja ostaa kunnollinen funkrockin soittoon, jota jokatapuksessa eniten soitan. Mikä noista G&L:n malleista olisi siihen sopivin? Ylipäätään mua ihmetyttää miten mä löytäisin fenderiltä mieluisen kaulan, kun se entinen on mitä on. Mutta eipä kai niissä kaikissa sellainen ole, mutta mistäpä minä tietäisin sen. Jokatapauksessa olisi mukava tietää mikä sopii mihinkin ja sen tiedon kautta etsiä esim. käytettyä kitaraa. Eli edelleen teidän apua kaipaisin. Minkä vuosimallin kitaroita mun pitäisi katsella huomioon ottaen vaatimukseni? 70? http://www.aofsound.fi/epages/aofso … h=/Shops/aofsound/Products/GL_00040 Mitä sanotte esim. tuosta? Entäs Fender American Vintage 62 stratocaster vai 70? http://www.thomann.de/fi/fender_70_stratocaster_rw_3csb.htm http://www.thomann.de/fi/fender_vintage_hot_rod_62_strat_rw_3s.htm Mitä tuo Hot Rod oikein meinaa? Hitto, jos olisi sellainen paikka jossa voisi kokeilla kaikkia helkutin kitaroita. Alkaa kyrsimään jo.. Itse omistan sekä 70' että 62' stratot ( tosin omani ei ole hot rod vain pelkkä 62). Molemmat ovat aivan mahtavia stratoja, tosin molemmat ovat kuitenkin hyvin erilaisia. Kitaroilla lähtee niin bluussista rockiin ja kaikki siltä väliltä. Eivät nyt mitään hevikeppejä ole, mutta sellaisille ei ole omalla kohdalla mitään tarvettakaan. Soittotuntumaltaan suurin ero mallien välillä on kaulaprofiili. 62' sarjalaisissa profiili on C ja 70' sarjoissa U. U-kaula on hieman tuhdimpi kädessä, ja ainakin itselleni se sopii jopa hieman paremmin, kuin c-kaula. Kuitenkin U-kaula on oikeasti todella paksuhko ja se jakaa kyllä kitaristit aika lailla niihin, jotka pitävät ja niihin, joille se ei vain sovi käteen. Joten ei kannata missään nimessä tilailla testaamatta. Soundeiltaan kitarat ovat myös hyvin erilaisia. 62':n säröytyy huomattavasti helpommin ja siitä lähtee yleisesti enemmän säröä, kuin 70':stä. Tämä johtuu lähinnä mikeistä (molemmissa malleissani on edelleen stock mikit). Molemmissa kitaroissa on todella laadukkaat ja hyvä soundiset yksikelaiset mikit, vaikka soundit liikkuvatkin hieman eri maailmoissa. 62' mikit ovat myös hieman tummemmat soundeiltaan, mutta haittapuolena tässä on, että huonoilla vahvistinsäädöillä soundi menee helpommin puuroksi. 70' straton mikit ovat hieman kirkkaammat ja näiden soundivalikoima on jostain syystä huomattavasti "mahtipontisempi". Molemmissa stratoissani on ruusupuuotelaudat ( 62':set saatavilla vain rosewoodina, 70' rosewood/maple). 70' stratossa machine headeina diamond headit, 62' perus vintaget. Molemmat ovat laadukkaita ja pitävät kyllä loistavasti vireen kammettaessakin, jos on vain osannut säätää tallan oikein. Tallat ovat molemmissa klassiset 6:n ruuvin vintage synch. tremolot. Kaikki american vintage stratot tulevat oletuksena 3-asentoisella mikkiswitchillä, mutta laukun sisältä löytyy myös 5-asentoinen vaihtoehto, jonka voi vaihtaa halutessaan. Omalla kohdallani 3 asentoa on kyllä enemmän, kuin tarpeeksi, joten 5-asentoisille ei ole ollut käyttöä. Näistä american vintage stratoista täytyy sanoa, että ovat omalla kohdallani osoittautuneet parhaiksi kitaroiksi, mitä olen soittanut, ja ovat toimineet hyvin monipuolisina soittimina. Jos olet etsimässä single coil stratoa klassisilla speceillä, niin ehdottomasti kannattaa kyseisiä malleja testata. Jos kuitenkin olet enemmän moderneihin soundeihin/ominaisuuksiin, niin nämä mallit eivät välttämättä tarjoa parasta vastinetta. Tällöin kannattaa vaikka katsella american deluxe -sarjan modernimpia vastineita. Myöskin, jos tuollainen raskaampi heavy meininki on se, mitä kitaraltasi toivot, niin nämä eivät välttämättä tule antamaan parasta vastinetta. Klassiset rockit ja heavyt kyllä menee helposti, mutta mihinkään metalliin en näitä ostaisi. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)