reos 26.09.2007 16:14:23 | |
---|
Miks ei kukaan tartu tähän? Tätähän olis helpoo tuottaa ja se olis tän ihmisten kirjoittamalla tuottaman hutun veroista. Ku se ei oo varmaan taloudellisesti kannattavaa ennenku saa valtiolta tukee sen tekoon ja sittehän se onki jo vitu hienoo ja korkeakulttuuria, hakemusta vaan tekeen. basso / 2 vuotta. Lyömäsoitin se on eikä keräilytavara. |
esprit de corps 26.09.2007 16:27:59 | |
---|
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
jäykkis 26.09.2007 17:45:40 | |
---|
www.antipiracy.fi Katoppa vain, tämähän oli hyödyllinen linkki. Siitä näkee mm. että tänä vuonna kolme on oikeustapausta päättynyt. Alkaakos Kotilaisella ote lipsua?, näillä ei vielä taideta herran huonetta rakentaa... Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Neljä Ruuvia 27.09.2007 09:37:15 | |
---|
Ku se ei oo varmaan taloudellisesti kannattavaa ennenku saa valtiolta tukee sen tekoon ja sittehän se onki jo vitu hienoo ja korkeakulttuuria, hakemusta vaan tekeen. Eiku tää olis kannattavaa ku tästä maksettais liittymän yhteydessä "sisältövero" Biisien nimet vois olla jotain tyyliin Alpen müsli, Kuljin Nissanilla kerran,Voiko jalkoja särkeä enempää? y.m markkinointiosaston tilaamia helmituotoksia. Eihän musiikin tarvitse olla taloudellisesti "riippumatonta# edes tekijän niin halutessaan,eihän? Klassinen orkesteriteos voi aivan hyvin olla nimeltään vaikkapa "Gillette,the best that you can get" |
reos 27.09.2007 10:09:41 | |
---|
Eiku tää olis kannattavaa ku tästä maksettais liittymän yhteydessä "sisältövero" Biisien nimet vois olla jotain tyyliin Alpen müsli, Kuljin Nissanilla kerran,Voiko jalkoja särkeä enempää? y.m markkinointiosaston tilaamia helmituotoksia. Eli kuuntelijat maksaa maksun kuuntelusta, mutta ei saa tallennettua teosta itellee? Vai mistä ne maksaa ja kenenkä kautta ja kelle? Mä en enään tajua? Eihän musiikin tarvitse olla taloudellisesti "riippumatonta# edes tekijän niin halutessaan,eihän? Klassinen orkesteriteos voi aivan hyvin olla nimeltään vaikkapa "Gillette,the best that you can get" Minkään teoksen ei tietenkään tarvitse olla taloudellisesti riippumaton. Kukaan ei kiellä sua kuuntelemasta nytkään pelkkää mainosmusiikkia tai oikeastaan yhtään mitää. Hei, nyt tuli taas se olo, et miksi mä edes kirjotan tähän ketjuun :) basso / 2 vuotta. Lyömäsoitin se on eikä keräilytavara. |
Neljä Ruuvia 27.09.2007 13:50:28 | |
---|
Eli kuuntelijat maksaa maksun kuuntelusta, mutta ei saa tallennettua teosta itellee? Vai mistä ne maksaa ja kenenkä kautta ja kelle? Mä en enään tajua?
Minkään teoksen ei tietenkään tarvitse olla taloudellisesti riippumaton. Kukaan ei kiellä sua kuuntelemasta nytkään pelkkää mainosmusiikkia tai oikeastaan yhtään mitää. Hei, nyt tuli taas se olo, et miksi mä edes kirjotan tähän ketjuun :) Eiku että se on NIIN paskaa että siinä ei oo mitään tallentamista. Ja myös sitä että siinä ei ole mitään ennalta arvattavia tapahtumia eikä se ala eikä lopu mihinkään. Näin ollen sen taltioiminen ei juurikaan olisi tarpeen. |
Klezberg 27.09.2007 13:58:21 (muokattu 27.09.2007 15:14:40) | |
---|
Eiku että se on NIIN paskaa että siinä ei oo mitään tallentamista. Ja myös sitä että siinä ei ole mitään ennalta arvattavia tapahtumia eikä se ala eikä lopu mihinkään. Näin ollen sen taltioiminen ei juurikaan olisi tarpeen. Ai niinkun tämmöstä http://htoyryla.dyndns.org/kmr ? Huom! linkki validi vain jonkun aikaa. EDIT: Lokeista päätellen tuo sivu ei taida toimia oikein kaikilla. Ja tuohan on hyvinkin arvattavaa, kun siellä ei ole ihmisiä osallistumassa. Toisaalta, onpahan tämä keskustelukin ollut hyvin arvattavaa. Vaikka, tai kenties kun on ihmisiä osallistumassa. a'tini al-nay... |
Neljä Ruuvia 27.09.2007 17:54:11 | |
---|
Ai niinkun tämmöstä http://htoyryla.dyndns.org/kmr ? Huom! linkki validi vain jonkun aikaa. EDIT: Lokeista päätellen tuo sivu ei taida toimia oikein kaikilla. Ja tuohan on hyvinkin arvattavaa, kun siellä ei ole ihmisiä osallistumassa. Toisaalta, onpahan tämä keskustelukin ollut hyvin arvattavaa. Vaikka, tai kenties kun on ihmisiä osallistumassa. Just tota, toihan on mahtavaa! Heavygeneraattoria vaan kehiin! Tietysti sit jos kaivataan persoonallisuutta niin niin..... Mut tol kuulosti hyvältä. |
Klezberg 27.09.2007 21:07:23 | |
---|
Enpäs taida olla ainoa jolta on kuunteluoikeudet kadonneet. MSN Music tuntuu myös reagoineen asiaan oikein käyttäjäystävällisellä ohjeella http://music.msn.com/help/music/drm . a'tini al-nay... |
trih 27.09.2007 21:25:48 | |
---|
Tuli tilaisuus kysäistä lukio-ikäisten toimintatavoista latailun suhteen niin lopputulos oli että noin kolmestakymmenestä yksi ei lataa. Kommentteja oli: -Miks maksaa ku saa ilmaseks. -Paljon helpommin saa lataamalla. -Kyllä mä ennen ostin ceedeitä. Tää nyt tosin oli vaan yksi otanta. Enemmän säröä ja vähemmän middleä. |
Musta Arkipyhä 28.09.2007 09:35:27 | |
---|
Eiku tää olis kannattavaa ku tästä maksettais liittymän yhteydessä "sisältövero" Biisien nimet vois olla jotain tyyliin Alpen müsli, Kuljin Nissanilla kerran,Voiko jalkoja särkeä enempää? y.m markkinointiosaston tilaamia helmituotoksia. Eihän musiikin tarvitse olla taloudellisesti "riippumatonta# edes tekijän niin halutessaan,eihän? Klassinen orkesteriteos voi aivan hyvin olla nimeltään vaikkapa "Gillette,the best that you can get" Muistatteko Lappareitten sketsiä "Tuntematon sotilas"? Irvailua sponsoroinnille. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Neljä Ruuvia 30.09.2007 12:58:12 | |
---|
Ettei tää nyt jää,tärkeä asia... Kun mä laitoin peliin idean jossa musa olis vailla mitään henkilöä mihin samaistua tai kehen musiikki voi ylipäätään personoitua ei se kiinnosta ketään. Se mun mielestä selittää sen miksi musiikista ehkä olisi jees maksaa. Kunnolla! |
Jag 30.09.2007 15:17:59 | |
---|
Tuli tilaisuus kysäistä lukio-ikäisten toimintatavoista latailun suhteen niin lopputulos oli että noin kolmestakymmenestä yksi ei lataa. Kommentteja oli: -Miks maksaa ku saa ilmaseks. -Paljon helpommin saa lataamalla. -Kyllä mä ennen ostin ceedeitä. Tää nyt tosin oli vaan yksi otanta. Eiköhän tuo ole aika lähellä totuutta. Nykytilanteessa. Tietenkin jossain taidepainotteisessa koulussa saattaisi tulos olla toisenlainen. Itse näkisin, että suurin vaikuttava syy latailun suosioon on sen hyväksyttävyys sosiaalisesti. Eli suomeksi on ihan ok jos lataa. Tietenkin poikkeuksiakin on. Mutta uskoisin kyllä, että nykyään on enemmän ihmisiä jotka eivät pidä lataamista minään, kuin waretuksen vastustajia. Tämä on tietenkin vain minun suppeasta maailmankuvastani katsottuna näkyvä näkymä. " toinen teoria on se että nykyisen (varmaan tuossa 90 luvun lopulla) tuli studioiden miksaus pöytiin sellainen "radio nova" nappi, jonka kaikkein rahanahnein tuottaja painoin pohjaa aina kun biisit nauhotettiin..
" - Trey |
Feggy 01.10.2007 09:40:44 (muokattu 01.10.2007 09:47:02) | |
---|
No NYT levy-yhtiöt ovat todella uuden edessä. Radioheadin uusi levy 10.10.! Brittibändi Radiohead on viime aikoina leikkinyt kummallista kissa ja hiiri -leikkiä faniensa kanssa. Salaperäisten viestien ja huijausnettisivujen ( www.radioheadlp7.com ohjasi aiemmin Rick Astleyn musiikkivideoon) bändi on paljastanut, että In Rainbows -niminen albumi ilmestyy "kymmenen päivän kuluttua", eli 10. lokakuuta. Julkaisu on aluksi saatavilla vain download-versiona bändin nettisivujen kautta. Mikä parasta, kuluttaja saa itse määritellä hinnan, jonka latauksesta maksaa. Myöhemmin ilmestyy cd:n ja kahden vinyylin paketti, jossa on alkuperäinen albumi, bonusraitoja, sanoitusvihko ja muuta sälää. Kyseinen discbox julkaistaan joulukuun 3. päivä. Levyn voi tilata osoitteesta http://www.inrainbows.com http://www.como.fi/artikkelit.asp?id=768&medialaji=Musiikki http://www.pitchforkmedia.com/page/ … 6015-new-radiohead-album-aaaaaaahhh |
jäykkis 02.10.2007 15:02:19 | |
---|
Ettei tää nyt jää,tärkeä asia... Kun mä laitoin peliin idean jossa musa olis vailla mitään henkilöä mihin samaistua tai kehen musiikki voi ylipäätään personoitua ei se kiinnosta ketään. Se mun mielestä selittää sen miksi musiikista ehkä olisi jees maksaa. Kunnolla! Mahdanko nyt ymmärtää oikein kun ymmärrän että tarkoitat, että jos kyseessä on satunnainen möly, niin menköön ilmaiseksi, mutta jos mukana on inhimillistä panosta, niin maksu olisi paikallaan. Jos, niin siinä tapauksessa olemme täysin samaa mieltä. Väittämäni on kuitenkin ollut ja on, että ilmiö on kuin luonnonlaki jolle minä, sinä, Alaspää tai Liedes ei voida yhtään mitään. Asia ei muutu muuksi tarkoitushakuisilla haastattelututkimuksilla joilla todistellaan milloin mitäkin puutaheinää. Noteerasitko esimerkiksi että euroopan solmupisteiden välinen yhdysliikenne saavutti äskettäin kaikkien aikojen ennätyksensä, ollen 1.2 teratavua sekunnissa...? Laskukonetta kehiin ja laske huviksesi kuinka monta CD levyllistä musiikkia se on - joka ainoa sekunti. "Sinä" vaadit että ennenkun liikahdat yhtään, niin jonkun on esitettävä sulle vedenpitävä ja vanhaa systeemiä parempi järjestely ja sen lisäksi hänen on todistettava, että "sinä" saat sen seurauksena runsaasti rahaa. Tiedätkö, minkä tähden oletat että jonkun kolmannen osapuolen tehtävä on todistella sinulle tässä asiassa yhtään mitään, jos se vaikka olisi edes teoriassa mahdollista, jota se ei tottavie edes ole. Kysympä taas kerran, että eikö kannattaisi ottaa sekin vähä raha kuleksimasta jota mahdollisesti jossain olisi jaossa? Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Noteerasitko esimerkiksi että euroopan solmupisteiden välinen yhdysliikenne saavutti äskettäin kaikkien aikojen ennätyksensä, ollen 1.2 teratavua sekunnissa...? Laskukonetta kehiin ja laske huviksesi kuinka monta CD levyllistä musiikkia se on - joka ainoa sekunti. Mistä tiedetään ,että se on musiikkia? Mun mielestä tätä lataushommaa liioitellaan.Ja aika pahasti.Motiivina vissiin saada musiikkia ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi nykyhintoihin verrattuna.Se kyllä ajallaan sitten aiheuttaa sen ettei musiikkia enää pidemmän päälle tule.Aikansa tuomas holopainen tuskin viitsii pistää puoli miljoonaa euroa levyyn josta ei saakuin senttejä.Saatika ,että painattaisi kannet täyteen mainoksia ,että saisi edes osan takaisin.Näillä lataamisen kannattajilla ja teoston kriitikoilla puuttuu mun nähdäkseni täysin käsitys siitä miten musaa käytännössä tehdään ja millaisia summia siinä suurimman osan tekijöistä kohdalla liikkuu ja mitä mikin asia -esmes äänitys- maksaa. Saahan Teostoa toki arvostella -ja varmaan aihettakin on- ,mutta musiikilla leipänsä tienaavalle "mee-muihin-töihin"-tyyppinen huutelu on todella loukkaavaa.Menkääs huutamaan konepajan ukoille ,että "palkka alas m-t, ei teidän tällä tartte elää!" Kuinkakohan kävis? Ei mulla muuta.Jatkakaa. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Bongowing 02.10.2007 16:11:56 | |
---|
Netistä kun nyt saa kaikkea mahdollista sähköistä mediaa ilmaiseksi, (myös laillisesti) niin miten ois: Laajakaistamaksu kaikkiin internet -talouksiin. Eli vähän niinkuin tv-lupamaksu. Rahat vois mennä vaikka kulttuurin tuottamiseen: festarit, keikat, teatteri jne. Tai sitten niillä vois järjestää esim. jotain livestreamtapahtumia, joista artistit sais liksaa. Ensin pitäis kyllä saada liittymien hinnat alas, nythän niiissä on kait aika paljon ilmaa operaattoreiden hyväksi. |
jäykkis 02.10.2007 18:57:35 | |
---|
Mistä tiedetään ,että se on musiikkia? No tuohon nyt ei tarvita selvänäkijää. Johan sen tietää Alaspääkin: ... Alaspään mukaan laajakaistamarkkinoiden kasvu revitään pitkälti luovan sektorin selkänahasta... Laillinen lähde mainittava: http://www.antipiracy.fi/ajankohtaista/uutinen.html?id=8044 Tähän laajakaistaveroon vain se, että kuinka musta tuntuu, että sen aika meni jo. Tämä rauta olisi pitänyt ymmärtää takoa pari kolme vuotta sitten kun ilmapiiri oli otollinen. Nyt se ei enää ole ja vaikka olisikin, niin ottajia on ilmaantunut muitakin... Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
W4R 05.10.2007 11:42:37 | |
---|
"Today the only voice of reason would have to be the sound of the soup of the season hitting ground" -D. Gildenlöw |
Ubitus 08.10.2007 23:40:34 (muokattu 08.10.2007 23:52:24) | |
---|
Netistä kun nyt saa kaikkea mahdollista sähköistä mediaa ilmaiseksi, (myös laillisesti) niin miten ois: Laajakaistamaksu kaikkiin internet -talouksiin. Eli vähän niinkuin tv-lupamaksu. Rahat vois mennä vaikka kulttuurin tuottamiseen: festarit, keikat, teatteri jne. Tai sitten niillä vois järjestää esim. jotain livestreamtapahtumia, joista artistit sais liksaa. Ensin pitäis kyllä saada liittymien hinnat alas, nythän niiissä on kait aika paljon ilmaa operaattoreiden hyväksi. Niinkö meinaat, että laillisesti jakoon laitetusta aineistosta pitäisi jonkun muun saada rahaa? Ihan vain siksi, että on tapana saada rahaa? Vai sitäkö selität, että laittomaan toimintaan maksettaisiin lupa? On jotenkin käsittämätön ajatus, että laiton toiminta "laillistettaisiin" maksua vastaan ja tätä maksua sitten perittäisiin väkipakolla kaikilta. Ei mene oikeustajuun. |