Rurik 01.10.2007 17:58:01 | |
---|
Tere Tuli ostettua tommonen bassopodi. Petollista kenties, mutta luureilla testatessa olin erittäin tyytyväinen saundiin ja ruuvattavuuteen. Ja olen erittäin tyytyväinen edelleen. Ongelmana on, että saundi ei olekkaan samanlainen, kun tuuttaan sen warren sweet 15:stä. :) Oikeasti se on ihan hirveetä kuraa. Kysymyksenä onkin, että saanko mistään ulos samanlaista saundia kuin luureista? Missä hintaluokissa liikutaan, jos käyttäisin tota etusena ja hommaisin siihen vermeet alle? Siis siten, että saundi vastaisi luurisaundia. En ole vielä kerennyt testaamaan PA:n kautta, mutta mietin vaan että meneekö tukkoon, kun sieltä kaikkea muutakin jo tulee. Vai pitäskö vaan ostaa ampekit ja olla hiljaa..? Hei beibi ootsä daun? |
Lou 01.10.2007 18:48:15 | |
---|
Vai pitäskö vaan ostaa ampekit ja olla hiljaa..? Ei lähdetä tälle linjalle. Turhinta mitä tällä bassopalstalla on juuri ne postaukset. "Osta kunnon putkinuppi nii ei lopu hööki keske ja kunnon pörinätki saa aikaa höhöhöh !!!111" Itse podin omistaneena totesin, että vahvistimen läpi soitettaessa podi vaan ei toimi. Ainakaan niin hyvin. Minun kokemusten mukaan se on hyvä kuulokkeilla ja sillon tällöin myös pöytään. Mutta itse luovuin juuri tämän takia podista ja päätin panostaa kunnon säröpedaaliin ja unohdin kaikenmaailman mallinnukset. Kenties podistakin saa hyvää soundia aikaan vahvistimenkin läpi, mutta itse ei riittänyt kärsivällisyys siihen ruuvaamisen määrään. www.jermaine-rocks.com |
J.Hollström 01.10.2007 18:53:16 | |
---|
Sun pitäis päästä ajamaan sitä Podin soundia suoraan pääteasteeseen. En tiedä onko siinä sun vahvarissa esim. efektilenkkiä, joka ohittaisi etusen. Silloin signaali ei menisi enää toista kertaa soundia muokkaavan etuasteen läpi. Samoin siitä Podista pitäisi ottaa kaiutinemulointi pois päältä jos sitä soittaa ämyrin läpi. Toinen juttu on sitten se kaappi. 1x15" ei voi toistaa samalla tavalla mitä kuulokkeet, joiden vaste on ihan erilainen, plus että huoneen akustiikka muuttaa soundia vielä lisää. Hyvään PA-han ajettuna soundi voi olla jo sitten ihan eri. En tosin tunne otsikon laitetta, mutta noi jutut on tulleet vastaan muillakin mallintavilla laitteilla. "I can't think of anything more exciting than tone hunting" -John Mayer |
IJarro 01.10.2007 19:22:09 | |
---|
Sun pitäis päästä ajamaan sitä Podin soundia suoraan pääteasteeseen. En tiedä onko siinä sun vahvarissa esim. efektilenkkiä, joka ohittaisi etusen. Silloin signaali ei menisi enää toista kertaa soundia muokkaavan etuasteen läpi. Samoin siitä Podista pitäisi ottaa kaiutinemulointi pois päältä jos sitä soittaa ämyrin läpi. Ainakin sweet 15.2 on efektilenkki. Eli sielä takana on reijät "send" ja "return". Tunge se podista tuleva piuha suoraan returniin ja vahvarista sillon käytä pelkää mastervolaa (muut tietääkseni ohittuu suoraan returniin kytkettäessä). Let's do some living after we die... |
TommiW. 01.10.2007 20:04:46 | |
---|
Vaihtoehtoisesti multa keväästä ostettu Line6 LowDown 300 pro-kombo. Toimii, potkii, tuuttaa. Siihen vielä podi perään kiinni niin a vot. "sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak |
Rurik 02.10.2007 10:06:06 | |
---|
Kiitokset vastauksista! Jotenkin odotin *askaa niskaan kun mallintavasta postasin.. :) Taitaa olla, että en tästä purkista saakkaan THE bassosaundia. Oon kokeillut podia efektilenkin kautta, mutta se ei (en ihan ymmärrä mitä virkaa sillä sitten on) ohita warren omaa etusta, vaan toimii ikään kuin heittäisin sen suoraan pötköön basson kanssa. Kun nappasin vahvistinmallinnokset pois päältä, saundi parani huomattavasti. Nyt saan warresta enemmän käyttökelpoisen saundin, vaikkakin se ei ole mitään verrattuna siihen minkä saan luureista. Havaittavissa on kuitenkin ylimääräistä pörinää, vaikka pidän sisääntuloja naurettavan pienellä. Varmaankin kun tässä ruuvailuja jatkan, niin jotain saan aikaan. Harmittaa vaan älyttömästi, kun tuntuu että suoraan tosta purkista tulee justiinsa semmoset jumputukset ku tarttis. Mutku mutku. Pitää kokeilla sitä vielä sen PA:n kautta. Mut silti pitäis jonkin näkönen monitori/styrkkari/fuusio viritellä, ku aina ei voi luottaa, että paikan päällä on vimpan päälle äänentoisto. Hei beibi ootsä daun? |
J.Hollström 02.10.2007 10:09:18 | |
---|
"I can't think of anything more exciting than tone hunting" -John Mayer |
Rurik 02.10.2007 10:25:14 | |
---|
Ainakin tossa sun omakuvassa on semmonen tuttu basso sylissä mistä ei jää soundit kiinni. Jooh, toi on Juuso Nordlundin kuusvitone. Sit ku mulla oli vie Juuson Ampeg B-15 siin perässä, ni johan jytisi. :) Tulee vaan tommosia kamoja hankittaessa elämän karut realiteetit vastaan. Hei beibi ootsä daun? |
Antti Takalo 02.10.2007 13:04:05 | |
---|
Itse lähtisin hakemaan sitä hyvää soundia sen vahvistimen kanssa. Eli unohda ne presetit mitä luurien kanssa veivaat ja tee kokonaan uudet. Koska kuten Jukikin mainitsi luurit ja combo on sen verran erilaisia, ettei niistä voi samoilla säädöillä saada samaa ja yhtä hyvää soundia ulos. Itse olen käyttänyt Podia noin kolme vuotta melkoisen erilaisilla kamppeilla, ja aina olen saanut ulos sen saundin mitä olen hakenut. Toki se vaatii kärsivällisyyttä ja nuppien pyörittelyä, mutta se on minusta itsestään selvää jos ostaa kyseisen laitteen. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2;
Kadonneen Pröötin metsästäjä.
Riutta |
Siis lähinnä miksi tämän ketjun aloitin, oli se, että pitäisi tuo warre korvata jollakin. En ajatellutkaan, että se tuuttaa kultaa kun liitän siihen podin. Haluaisin laajentaa samaan suuntaan kuin Samael. Mikä tuo Dynacord Eminent II oikein on? Siis, yleensäkkin jos käytän podia etusena, tarviiko sen olla bassolle suunniteltu vahvistin? Kun toomannilla on bassopuolella myynnissä vain kaksi tehovahvistinta, jotka ovat reippaasti budjettini ulkopuolella. Saanko jostain järkevää vahvistinta 500 eurolla? Ja vahvistimella tarkoitan lootaa joka liitetään etuseen ja kaappeihin. Eli tehovahvistin (en ole nyt ihan varma terminologiasta)? Hei beibi ootsä daun? |
Teijo K. 02.10.2007 13:37:27 (muokattu 02.10.2007 13:40:33) | |
---|
Siis lähinnä miksi tämän ketjun aloitin, oli se, että pitäisi tuo warre korvata jollakin. En ajatellutkaan, että se tuuttaa kultaa kun liitän siihen podin. Haluaisin laajentaa samaan suuntaan kuin Samael. Mikä tuo Dynacord Eminent II oikein on? Siis, yleensäkkin jos käytän podia etusena, tarviiko sen olla bassolle suunniteltu vahvistin? Kun toomannilla on bassopuolella myynnissä vain kaksi tehovahvistinta, jotka ovat reippaasti budjettini ulkopuolella. Saanko jostain järkevää vahvistinta 500 eurolla? Ja vahvistimella tarkoitan lootaa joka liitetään etuseen ja kaappeihin. Eli tehovahvistin (en ole nyt ihan varma terminologiasta)? Eli haet päätevahvistinta. 500€ saa nykypäivänä vaikka minkälaisen mörssärin vaikka nyt sittn Toomannilta. Katsot vain PA-puoleleta sen päättäroin. http://www.thomann.de/fi/crown_xls_602_d.htm Toi olisi esimerkiksi erittäin asiallinen peli. Tuosta halvempiakin löytyy vaikka ja kuinka monta vaikka pysyisi noista pahimmista ritsoista erossa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend. |
Antti Takalo 02.10.2007 13:42:48 | |
---|
Siis lähinnä miksi tämän ketjun aloitin, oli se, että pitäisi tuo warre korvata jollakin. En ajatellutkaan, että se tuuttaa kultaa kun liitän siihen podin. Haluaisin laajentaa samaan suuntaan kuin Samael. Mikä tuo Dynacord Eminent II oikein on? Siis, yleensäkkin jos käytän podia etusena, tarviiko sen olla bassolle suunniteltu vahvistin? Kun toomannilla on bassopuolella myynnissä vain kaksi tehovahvistinta, jotka ovat reippaasti budjettini ulkopuolella. Saanko jostain järkevää vahvistinta 500 eurolla? Ja vahvistimella tarkoitan lootaa joka liitetään etuseen ja kaappeihin. Eli tehovahvistin (en ole nyt ihan varma terminologiasta)? Tuo Dyna on 60-luvulla valmistettu putkivahvistin. Itse en siis käytä podista enää kuin efektejä, eli se ei toimi minulla enää etusena lainkaan. Siis haet päätevahvaria. Itse en noista osaa sanoa mitään, mutta uskallampa veikata, että käytettynä varmasti löytyy tuohon hintaan. Ei sen päätteen tarvitse erityisesti olla bassolle suunniteltu. Tuolla hintaa muuten saat mm. tuollaisen mööpelin, joka ainakin minua on kutkuttanut jo pidemmän aikaa. Samanlaisella pelillä on soittanut melkoisen moni tämän palstan mummoista, joten kokemuksia ja kommenttejakin varmaan tarvittaessa löytyy.. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=62762858 Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2;
Kadonneen Pröötin metsästäjä.
Riutta |
Rurik 02.10.2007 14:26:11 | |
---|
Vaude. Kiitti Samael vinkistä. Pistänkin tosta monsterista uutta ketjua. Itse en siis käytä podista enää kuin efektejä, eli se ei toimi minulla enää etusena lainkaan. Mutta oot kumminkin käyttänyt sitä etusena? Minkä kautta tuuttasit ja miten toimi? Hei beibi ootsä daun? |