Aihe: mxr dime distortion takkuilee
1 2
Insane Kane
01.10.2007 17:51:26
Niinpä. Tosi kummallinen juttu että tämmöstä voi esiintyä ja varsinkin kun on niin suosittu ja huippupedaalista kyse niin sitten tämmöistä esiintyy. Mun mielestä tuo varotusteksti pitäis olla ite pedaalissaki :)

Sehän varmasti lähtee auki se loota muutamalla ruuvilla.
Kokeile (jos kehtaat & uskallat) heiluttaa jakkeihin meneviä ja muita piuhoja samalla kun se oskilloi.
Ei näin! >=)
Bentley
01.10.2007 19:02:12

Sehän varmasti lähtee auki se loota muutamalla ruuvilla.
Kokeile (jos kehtaat & uskallat) heiluttaa jakkeihin meneviä ja muita piuhoja samalla kun se oskilloi.

Joo ei oo kyl mun homma tuo et mä niitä menisin aukomaan. Mä en mistää oskilloista ja piuhoista tiä mitää et paree olla sorkkimatta ite :)
For those who can't be without the music!
bfoc
01.10.2007 23:07:48
Niinpä. Tosi kummallinen juttu että tämmöstä voi esiintyä ja varsinkin kun on niin suosittu ja huippupedaalista kyse niin sitten tämmöistä esiintyy. Mun mielestä tuo varotusteksti pitäis olla ite pedaalissaki :)

Eiköhän kysymys ole halutusta ilmiöstä eikä viasta. Ihmettelyn vähentämsieksi se on vaan präntätty myös manuaaliin.

Tuohon purkkiin on haluttu ahtaa kunnon vahvistuskertoimet joita voi käyttää sen scoopatun middlen kanssa ja toisaalta sellaiset eq:t, joilla saa kunnon "klassisempaa" rutinaa pienemmällä gainilla.

Tuohon Dime-tyyppiseen soittoon kun ei päättärisäröä yleensä haluta vaan kaikki pörinä tulee etusesta tai purkista, pitää purkin olla sellainen ettei tarvitse aina vääntää täysille.

Niin ja saa ne kamat piippaamaan ilman purkkejakin. Pienessä huoneessa vaan JCM:stä nupit kaakkoon... Yleensä kaikenlasen kierron ja muunkin vinkunan poistoon auttaa levelin tai gainin pudotus.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
jazzIII
02.10.2007 12:10:17
Joo kyllä mullakin etuaste alkaa oskilloimaan ja vinkumaan vääntäessä gainia ja trebleä kaakkoon, tiettyyn rajaan saakka kyseessä ihan normaali ilmiö. Harva autollaankaan yli kahtasataa päästelee...
bfoc
02.10.2007 12:25:10
Ei mahda olla ihan samallaisesta vinkunasta nyt kyse. Lyöppä se JCM yhteentoista ilman kitaraletkua ja soita ukko-nooa tone-stäkillä...

Mutta lääke on sama. Volumea kuriin. Nimittäin toimii täällä osoitteessa sekä Dimelle että JCM:lle. Pointtini oli että niitä laitteiden nappuloita saa väännellä riippuen soittotilasta ja muista olosuhteista riippuen.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)