petrin1 01.10.2007 22:15:07 | |
---|
tuollaisen kitaran menin ostmaaan jokunen kuukausi sitten ja helvetin hyvä kitara on mutta asia koskee sitä että kun laitan mikki valitsimen keski asentoon niin soundisa on kuultavissa sellainen jännä "wahwah" ilmiö silloin kun molemmat volumet ja tonet on täpöllä ja molemmat mikit samaan aikaan..että mitenköhän mikit on kytketty vai mikä ilmiön aiheuttaaa..helvatin hieno soundi:) |
Mikaelo 01.10.2007 22:21:53 (muokattu 01.10.2007 22:24:06) | |
---|
edit: ajatushärö -This signature has been removed due to a claim by Malmsteen management- ,Romantikkoitkijät #41 |
petrin1 01.10.2007 22:24:52 | |
---|
Olisko kyseessä "phasing." Eli jompikumpi mikki on kytketty väärinpäin? selventäisitkö vähän ku ei noista mikkien kytkemisistä pahemmin ole kokemuksia.. |
Mikaelo 01.10.2007 22:28:52 | |
---|
Kerkesit lainaamaan niin jatketaan :) Taitaa olla mikrofonien kytkennöissä vika, vaikken itse vastaavaan ole törmännytkään. -This signature has been removed due to a claim by Malmsteen management- ,Romantikkoitkijät #41 |
petrin1 01.10.2007 22:30:31 | |
---|
Kerkesit lainaamaan niin jatketaan :) Taitaa olla mikrofonien kytkennöissä vika, vaikken itse vastaavaan ole törmännytkään. sen tiedänkin jo!! mutta kiinnostaisi vain tietää tekeekö porukka tarkoituksella paljon samanlaisia kytkentöjä kuin minun lespasa on? ja miten kytkentä on tehty? |
kondensaattori 01.10.2007 22:31:02 | |
---|
Viastahan ei tainnut olla kysymys. Vastavaihe? |
WinterMad 01.10.2007 22:32:14 | |
---|
Eli siis etumikki käännetty "väärinpäin" jolloin saadaan tämä vastavaihe. Myydään Crate VC5212BW -putkicombo |
petrin1 01.10.2007 22:35:21 | |
---|
Eli siis etumikki käännetty "väärinpäin" jolloin saadaan tämä vastavaihe. niin siis kyseesä on "vika" koska kytkennän oli tarkoitus olla ns.normaali. |
PIM 01.10.2007 22:35:27 | |
---|
|
petrin1 01.10.2007 22:36:04 | |
---|
niin siis kyseesä on "vika" koska kytkennän oli tarkoitus olla ns.normaali. kuulostan muuten varmaan ulkomaalaiselta kun väsymyksen takia tulee kirjotus virheitä koko ajan:DD |
petrin1 01.10.2007 22:38:17 | |
---|
Ensiksi onnittelut helevetin hyvästä kepistä. Ettei vaan kyseessä olisi legendaarinen Peter Green soundi. Aiheesta enemmän vaikka täältä: http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=123593 kiitoksia...kitara on tosiaan todella hyvä:) ja kyseessä vielä se vanhempi malli jossa lapa on vielä muodoltaan "samanlainen" kuin esikuvassaan ja lavan kuviokin on hyvin lähellä..pirun harvinaisia vaan nuo fenixin lespat :/ |
petrin1 01.10.2007 22:41:06 | |
---|
löytyyköhän tuosta ääninäytteitä tuosta peter-soundista?? |
kondensaattori 01.10.2007 22:43:24 | |
---|
vielä että Peter green saundissa eli vastavaihesaundissa on kyse siitä että etu- ja takamikki kytketään vastakkaisvaiheeseen. Näin ulostulosta saadaan etu- ja takamikkien saundien erotus. |
vielä että Peter green saundissa eli vastavaihesaundissa on kyse siitä että etu- ja takamikki kytketään vastakkaisvaiheeseen. Näin ulostulosta saadaan etu- ja takamikkien saundien erotus. jotain tuollaista olen miettinyt..mutta soundi tulee esiin vasta kun tonet ja volumet täysilläö..jos lasket vokkea vähän niin "efekti" katoaa |
PIM 02.10.2007 09:02:48 | |
---|
löytyyköhän tuosta ääninäytteitä tuosta peter-soundista?? Vaikka kuinka, vanhoilta Fleetwood Mac levyiltä. |
Dinorocker 02.10.2007 09:06:17 | |
---|
Kyseessä mun vanha Fenix. Tallamikin vaihdon yhteydessä siihen tuli tuo ilmiö. Eikä hajuakaan miten siitä tuli tuollainen. Eli kun molemmat mikit käytössä ja volat täysillä niin saundissa on "wah" efektiä ja volume vähenee hiukan, vaikka volat täysillä. Heti kun mikkien tai mikin volaa ottaa pois--> saundi on normaali ja volumea tulee lisää verrattuna siihen että volat olis täysillä. Kaulamikki ja talla erikseen saundi on ihan normaali. Sekavaa tekstiä. Outrider |
PIM 02.10.2007 09:34:37 | |
---|
jotain tuollaista olen miettinyt..mutta soundi tulee esiin vasta kun tonet ja volumet täysilläö..jos lasket vokkea vähän niin "efekti" katoaa Kuten aina näissä vaihejutuissa efekti on voimakkaimmillaan silloin kun summattavien signaalien tasot on yhtä voimakkaat ja vähenee aika nopeasti kun voimakkuus ero kasvaa. Yli kymmenen dB:n erolla efekti on jo niin vaimea ettei sitä ihmiskorvalla edes erota. Tonepotikan vääntäminen kun laskee diskantin tasoa niin kääntämällä tonea pienemmälle efektin vaikutus diskanttiääniin luonnollisesti lievenee. |