Nin meinaa ostaa säröpedaali niin haluaisi kysyä mitä te suosittelette ja miksi. Ja mitä muita efektipedaaleja kannattaa ostaa. Kiitos etu kätee vastauksista. |
Tietysti Pauligin 01.10.2007 21:32:36 (muokattu 01.10.2007 21:33:52) | |
---|
Phuuh.. Jos vähän tarkennusta? Muuten tämä on yhtä tyhjän kanssa. Nin meinaa ostaa säröpedaali niin haluaisi kysyä mitä te suosittelette ja miksi. Riippuu budjetista ja siitä minkälaista musiikkia soittelet/soundia kaipailet. Mikä vahvistin käytössä? Mitä siitä puuttuu/miksi haluat säröpedaalin? Ja mitä muita efektipedaaleja kannattaa ostaa. Kiitos etu kätee vastauksista. Niitä mitä tarvitset. Jos et tiedä mitä eri efektit tekee niin ala hanki mitään, tutustu eri efekteihin ja päätä sitten mitä niistä soundiisi kaipaat. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
kondensaattori 01.10.2007 21:35:30 | |
---|
Dallas-Arbiter fuzz Face vois olla yks hyvä vaihtoehto. Ja sitten Metal Zone. |
käsi 01.10.2007 21:41:54 (muokattu 01.10.2007 21:43:34) | |
---|
Nin meinaa ostaa säröpedaali niin haluaisi kysyä mitä te suosittelette ja miksi. Ja mitä muita efektipedaaleja kannattaa ostaa. Kiitos etu kätee vastauksista. Mene www.guitarfanclub.fi ja sieltä pedaalikirjasto. Siellä on overdrive (särö) ja fuzz pedaaleista ääninäytteytä vaikka kuinka paljon. tehnyt henkilö nimeltä kivi. Sieltä saat ehkäpä idean itse, ja tekee hyvää myös kuunnella muita niin tietää hieman valikoimaa. Sen jälkeen kun on esim pari kolme pedaalia joiden välillä olet niin kysy lisää Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni |
zakked 01.10.2007 22:03:09 | |
---|
Siis mä oon ajatellu säröpedaalia. Mä soita rockia trash ja death metallia. Mula o pieni ja huono fenderi vahvisti. |
kondensaattori 01.10.2007 22:06:46 | |
---|
Siis mä oon ajatellu säröpedaalia. Mä soita rockia trash ja death metallia. Mula o pieni ja huono fenderi vahvisti. Mistäs tässä sitten on puhuttu. |
käsi 01.10.2007 22:09:39 | |
---|
Siis mä oon ajatellu säröpedaalia. Mä soita rockia trash ja death metallia. Mula o pieni ja huono fenderi vahvisti. Niin, mene nyt ja kato mitä tuolla on:) siellä on noitä säröpedaaleja vaikka kuinka paljon. Ja jokaisessa ääni klipissa on soitettu humbucker mikkisellä kitaralla (gibson) tai single coil (fenkku). Säröpedaali = fuzz, overdrive vai distortion, osaatko sanoi mitä noista etsit? Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni |
Ziggy Bubba 01.10.2007 22:09:53 | |
---|
Huonosta vahvistimesta on vaikea pedaalien avulla taikoa kovin mahtavaa soundia, mutta ainahan voit roudata Fenderisi lähimpään musakauppaan ja testata niitä säröjä sen läpi. I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins! -Bart Simpson |
Tietysti Pauligin 01.10.2007 22:16:15 (muokattu 01.10.2007 22:17:41) | |
---|
Siis mä oon ajatellu säröpedaalia. Mä soita rockia trash ja death metallia. Mula o pieni ja huono fenderi vahvisti. Jos se on joku tuollainen Frontman, niin siitä tuskin loihdit pedaalien avustuksella kovin ihmeellisiä soundeja. Jotain uutta ehkä, mutta teet itsellesi palveluksen jos säästät hieman parempaan vahvistimeen jossa on haluttu soundi jo itsessään. Sitä sitten värittämään pedaaleilla jos siltä tuntuu. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
käsi 01.10.2007 22:18:10 | |
---|
Jos se on joku tuollainen Frontman, niin siitä tuskin loihdit pedaalien avustuksella kovin ihmeellisiä soundeja. Jotain uutta ehkä, mutta teet itsellesi palveluksen jos säästät hieman parempaan vahvistimeen jossa on haluttu soundi jo itsessään. Tuon on totta. Jotenkin jäi itseltä lukematta mikä vahvistin on kyseessä. Ehkä tosiaan vähän parempi vahvistin niin soundi paranee. Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni |