Aihe: harley benton vahvistimet.
1 2 3
honssi
01.10.2007 21:06:48
Semmonen kysymys olisi että onko kellään kokemuksia noista Harley bentonin basso vahvistimista.Olen seurannut keskustelua noista Harley bentonin kitaroista ja todennut että ne eivät mitään huippu laatuisia ole.Tosin tämän voi kyllä huomata hinnasta. Kertokaa kaikki mitä tiedätte näistä vehkeistä ja mielellään niistä isommista.Itse olen tuommoista epäilyttävän halpaa 200wattista bassokomboa katsellut ja vakavasti ostoa harkinnut.Myös jos jollain on semmoinen 120wattinen behringer niin voisi kertoa omakohtaiset kokemukset vehkeestä.

Harley benton http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hb115b.htm

Behringer http://www.thomann.de/fi/behringer_bx1200_ultrabass.htm
hollstro
01.10.2007 21:13:26 (muokattu 01.10.2007 21:13:49)

Nuo on molemmat halpoja, karuja peruslaitteita. Harrastus aloitetaan usein mahdollisimman edullisilla laiteilla joten sikäli ne puolustavat paikkaansa. Kun taidot paranevat ja oma saundi-ihanne löytyy niin niitähän voi sitten vaihtaa paremmiksi.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Pirkka
01.10.2007 21:55:33
Toi Behringerin Ultrabass on kyllä mun mielestä kaiken pahan alku ja juuri ja äiti ja isä. Hyvää soundia tai edes jotenkin kohtalaista ei saa itkemälläkään.
Pelsi
01.10.2007 22:27:06
Mun mielestä ei kannata liikaa tuijotella niitä watteja. Mieluummin hyvä soundi kuin hirveä hönkä, on kivempi soitella pidemmän päälle.
The 11th Hourin uusi biisi saatavilla. | >-)))>
honssi
02.10.2007 15:21:27 (muokattu 02.10.2007 15:25:54)
Kiitos tuosta behringerin tiedosta.Niin ei niitä watteja kannata paljon seurata jos soittaa kotona mutta entä jos haluaa soittaa muuallakin? Ja tuolla 200eurolla ei oikein hyvä soundista vahvistinta taita löytyä ja jos löytyy niin siinä sitten on se 30wattia.mutta kertokaa ihmeessä hyviä korvikkeita noille kahdelle vahvistimelle.Ja kyllä hieman isompi wattisista vahvistimista minun mielestäni lähtee parempi soundi kun niistä aivan pienistä.
Mitler
02.10.2007 16:47:20
Jos on alottamassa basson soiton ainakaan itselle ei ollut yhtään väliä mikä vahvistin oli;). Kunhan kukkaroa ei hirviästi kirpase, sama juttu ekan basson kanssa. Nimittäin jos soittoon kyllästyy viikossa niin on aikas turha ostos se ampegin rantasauna. Jos taas innostut enemmän ja olet säästänyt ensimmäisen vahvistimen ostossa rutkasti voi alkaa hyvin suunnitella sitä kunnon saundia ja voimaa. Ensin kun vähän totut minkäslaista tämä basson soiton maailma oikein on:). Aluksi soittimen laadulla ei ole mitään väliä kunhan sitä jotenkin pystyy soittamaan. Voi toki väittää vastaan;>
honssi
02.10.2007 16:56:50
Voin kyllä siinä mielessä väittää vastaan että en ole basson soittoa alottamassa (enkä kyllä heti lopettamassakaan) vaan tämä olisi basistin urallani jo 3 vahvistin ja bassojakin on jo 2 kerennyt nurkissa pyörimään.En kyllä suosittelisi ekaksi vahvistimeksi kumpaakaan noista.Ensimmäinen oli itselläni 16wattinen kustomin pikku vahvari ja tällä hetkellä omistan 80-luvun legendaarisen 80wattisen peavey josta olisi nyt valitettavasti luovuttava :( . Jos joku on halukas ostamaan sen nii eikun viestiä tulemaan.hinta vois olla siin 110€.Vahvistin on huolettu keväällä liikkeessä ja huolto maksoi 84€
Zarmo
02.10.2007 17:59:42 (muokattu 02.10.2007 18:00:46)

200 eurolla metsästät jonkun käytetyn vanhan Yamahan tai Peaveyn tms.

edit: Aaaa... tässä ei ollutkaan sitä "muita suosituksia" -kohtaa. Meni siis vähän ohi aiheesta.
Olen muuten psykopaatti
Sosiaalinen tyylini on alistava ja vihamielinen: itseä vähättelemällä sopeutuminen: masokistinen tyyli
Vapinamonologeja
IJarro
02.10.2007 21:31:55 (muokattu 02.10.2007 21:33:14)
Toi Behringerin Ultrabass on kyllä mun mielestä kaiken pahan alku ja juuri ja äiti ja isä. Hyvää soundia tai edes jotenkin kohtalaista ei saa itkemälläkään.

Täysin eri mieltä. Sanon tän taas kerran. 166€ behku ei TIETENKÄÄN yllä soundissa LÄHELLEKÄÄN 2000€ ampegeja. Entä sitten? Hintaansa nähden se vaan on loistava. 166€ on niin pieni raha näissä hommissa. Oon monta keikkaa tommosella soittanu, ja hyvin toiminu.

EDIT: joo, lukasin että on jo kolmatta vahvaria menossa. Älä sit osta behkua vaan panosta kunnolla. Alottelijalle toi on mitä paras, mut pidemmälle ei kannata.
Let's do some living after we die...
honssi
02.10.2007 22:15:47 (muokattu 02.10.2007 22:16:11)
no en kyllä ajatellu paljoa panostaa vahvistimeen sillä kotona suurimman osan soittelen ja vain silloin tällöin tätä tarvitsisin keikka tai treeni käytössä sillä treenin kämpillä on omat vahvistimet.
piivei
02.10.2007 22:18:13
Yleensä ne kaikista halvimmat soittimet ja vahvistimet tuppaavat olemaan niin huonoja, että niistä ei oikein millään saa edes kohtuullista soundia ulos ja niiden soittotuntumakin on usein niin ja näin ja se jos mikä saattaa tappaa aloittelijan innon soittamista kohtaan; tulee helposti sellainen olo, että vaikka teet mitä, et saa kuulostamaan hyvältä sitä soittoa. Varsin edullisesti saa kuitenkin ihan hyviäkin vahvistimia, mistä saat aika lailla hyvin omas pois ja on helppoja myytäviä jos innostus siitä huolimatta lopahtaa.
honssi
03.10.2007 17:21:50
Jos lopahtaa niin lopahtaa mutta se on sitten sen ajan murhe.En jaksa enää lähtee mitään 30wattisia hankkimaan kun niillä ei voi vetää bändi harkkoja ja soundi on lattea.
Pirkka
03.10.2007 20:13:00
Täysin eri mieltä. Sanon tän taas kerran. 166€ behku ei TIETENKÄÄN yllä soundissa LÄHELLEKÄÄN 2000€ ampegeja. Entä sitten? Hintaansa nähden se vaan on loistava. 166€ on niin pieni raha näissä hommissa. Oon monta keikkaa tommosella soittanu, ja hyvin toiminu.

Oma on asiasi. Mä oon joutunu soittaan tollasella laatikolla keikalla poppia, grungea yms. eikä mulla oo siitä mitään hyvää sanottavaa.

EDIT: joo, lukasin että on jo kolmatta vahvaria menossa. Älä sit osta behkua vaan panosta kunnolla. Alottelijalle toi on mitä paras, mut pidemmälle ei kannata.

Ai miksei kannata? Just sanoit että hyvin on toiminu.
hollstro
03.10.2007 21:20:41

Yleensä ne kaikista halvimmat soittimet ja vahvistimet tuppaavat olemaan niin huonoja, että niistä ei oikein millään saa edes kohtuullista soundia ulos ja niiden soittotuntumakin on usein niin ja näin ja se jos mikä saattaa tappaa aloittelijan innon soittamista kohtaan; tulee helposti sellainen olo, että vaikka teet mitä, et saa kuulostamaan hyvältä sitä soittoa. Varsin edullisesti saa kuitenkin ihan hyviäkin vahvistimia, mistä saat aika lailla hyvin omas pois ja on helppoja myytäviä jos innostus siitä huolimatta lopahtaa.

Periaatteessa näin. Mutta jos huonoilla kamoilla homma kiinnostaa ja tuntuu mukavalta niin silloin on kyseessä todellinen hinku soittaa eikä se kamoihin kaadu. Itse aloitin aivan hirveillä kamoilla ja meni vuosia ennen kuin sain hankittua kohtalaiset kamat. Silti homma jaksoi kiinnostaa, ja kiinnostaa edelleen.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
piivei
03.10.2007 21:55:21
Tunnustan että samanlailla se mullakin meni eikä se innostus mihinkään kadonnu
niiden kamojen takia, päinvastoin, mutta kyllä siinä aukes ihan uusi maailma kun sai ensimmäisen kunnollisen soittimen käteen ja huomas että silläkin on iso merkitys motivoimaan harjoittelua. Tuli vaan mieleen että kun olis tajunnu sen jo aikaisemmin niin monelta huonolta kaupalta olis välttyny ja rahaakin olis säästäny samalla.
Shuffle and Boogie
04.10.2007 09:12:29
Mulla on edelleen toi hb combo käytössä hyvin toimii hinta/laatu kohillaa.
Jesus Just Left Chicago
IJarro
04.10.2007 12:26:17
Ai miksei kannata? Just sanoit että hyvin on toiminu.

hyvin toiminu nimenomaan hintaansa nähden. Alottelijan ei kannata ostaa sitä kalleinta ampeggia vaikka rahat just riittäis. Ja toisaalta, jos rahaa on vaan 100-200€ ja pakko päästä bändin kanssa vetämään, tolla behkulla pärjää jo.

Ei se soundi siis mitään ampeggia tai EBSää oo, mut hei, 166€! Se on taskuraha näissä hommissa.
Let's do some living after we die...
pekezu
08.10.2007 20:54:48

Harlikasta ei ole kokemusta mutta Behkusta kyllä. Mielestäni hintaansa nähden kelpaava peli. Mökää irtosi ja puolisen vuotta itse veivasin metallipändissä mokomalla kapistuksella. Itse sain siitä jopa siedettävän saundin revittyä.

Jos käytössäsi on vähän rahaa niin osta tuo behringeri. Se ei ole paras, mutta se menettelee ja siitä irtoaa ääntä. Ammatikseen bassoa veivaava tuttavanikin käytti mokomaa laitetta vuosia, jopa hemmetin hinnakkaalla bassolla, eikä nähnyt mitään syytä kituuttaa uuden säästämiseksi.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Nieby
08.10.2007 21:50:52

Näin on. Ja oman muisikuvani mukaan tuo vielä hyytyi perkele aina parin tunnin soiton jälkeen. Saundi puuroutui ja tehot katosivat. En missään nimessä suosittele.
Saatana saapuu nurkan takaa. "Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne www.hardoxrock.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)