Aihe: Vahvistinta punkkiin?
1 2
Räkis
01.10.2007 20:04:24
Soitan tollasta nopeeta, mutta ei metallista hardcorea ja nyt tarvitsisin uutta vahvistinta. Se ei sais olla mikään hirveen kallis, mut toisaalta mistään ihan kuppasista trankkusaundeista en oo kiinnostunut. Oisko täällä kellään ehdotuksia, että millasta hintalaatusuhteelta hyvää vahvaria kannattais hakea? esim. toi laneyn LC50, soveltuisko se tollaseen menoon?
Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn
hullu_ukko
01.10.2007 20:20:38
Mikrokupe ja pasifika! Eiku...

Kerrotko tarkemmin sitä budjettia? Nuppi+kaappi vai combo?
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
petrin1
01.10.2007 20:22:47 (muokattu 01.10.2007 20:24:49)
mitään armotonta mättösäröä ei noista lc-sarjan lanikoista ilman pedaalia irtoa mutta rokit ja popit yms lähtee hyvin ja pedaalia kehiin niin lähtee kyllä varmasti soundi ku soundi!

itse olen ostamassa laneyn lc-15r combon ja siihen benttonin v30 elementeillä varustetun 2*12 kaapin niin potkii ihan kohtuulliesti ja riittää bändikäyttöön ja saa vielä ne pääteputket kuumiksi..
juici
01.10.2007 21:19:29

True punk/hardcore -meininkihän on se että ostetaan halvalla vaan mahdollisimman isot kamat ja kaikki käännetään yhdelletoista. :P

Punkkimeiningissä lähtisin itse pedaalipohjalta liikkeelle. Jostain kivasta, korvia miellyttävästä pedaalista säröt ja sitten on melkein sama mikä vahvistaa sen. Mutta jos ihan vahvaripohjalta lähdetään niin osta vaikka Peaveyn Bandit. Riittää varmasti punk/hardcore menoon.
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
Mr.Rogers
01.10.2007 21:29:48
Orange Tiny Terror!
Räkis
01.10.2007 21:32:10 (muokattu 01.10.2007 21:35:01)
Mikrokupe ja pasifika! Eiku...

Kerrotko tarkemmin sitä budjettia? Nuppi+kaappi vai combo?

Kyllä mä voin joku 600€ laittaa peliin, ja onko nuppi vai kombo on loppujenlopuks aika sama.
Ja joo tiedän kyllä että on truee ostaa mahdollisimman paskat kamat, mutta attelinpa nyt että ois kiva saada jotain muutakin ku sirinää sieltä vahvarista...ja siis hevisäröä ei oo haussa, lähinnä sellanen marshall saundi ois hyvä, ne vaan tuppaa olee aika kalliita.
Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn
Volle
01.10.2007 21:42:58
Kyllä mä voin joku 600€ laittaa peliin, ja onko nuppi vai kombo on loppujenlopuks aika sama.
Ja joo tiedän kyllä että on truee ostaa mahdollisimman paskat kamat, mutta attelinpa nyt että ois kiva saada jotain muutakin ku sirinää sieltä vahvarista...ja siis hevisäröä ei oo haussa, lähinnä sellanen marshall saundi ois hyvä, ne vaan tuppaa olee aika kalliita.

Joku laneyn putkinuppi olis varmaan aika lailla jees. Vaikka gh50. Tai sitten niitä vanhempia pro-tube-sarjalaisia. Itelläkin tuollainen protube 30 on pöhissyt varsin mukavasti punk-touhuissa. Saundi on juuri sinne marshallin suuntaan kallellaan.
Piis
petrin1
01.10.2007 21:56:24 (muokattu 01.10.2007 21:57:55)
itse olin noin 4 vuotta punkki bändissä ja kyl aina keikoilla ja treeneissä oli niin kamalat ja rupiset soundit et huh huh..studiossa olikin jo sitten mesa ja engl..

osta joku halpa 100w trankku kompo ja bossin joku särötin niin kyl punkit lähtee ihan hyvin..
juici
01.10.2007 21:56:58

itse olin noin 4 vuotta punkki bändissä ja kyl aina keikoilla ja treeneissä oli niin kamalat ja rupiset soundit et huh huh..studiossa olikin jo sitten mesa ja engl..

No, milläs soitit?
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
petrin1
01.10.2007 22:00:20
No, milläs soitit?

aluks oli squierin strato ja myöhemmin kuvioissa oli fenkun humpukker setneck mahonki tele:D ja jonkun verran wylde epiphonella ja fenix les paul customilla..vm89
kondensaattori
01.10.2007 22:01:45
aluks oli squierin strato ja myöhemmin kuvioissa oli fenkun humpukker setneck mahonki tele:D ja jonkun verran wylde epiphonella ja fenix les paul customilla..vm89

Eiköhän tässä kysytty vahvistinta.
petrin1
01.10.2007 22:04:07
Eiköhän tässä kysytty vahvistinta.

katos prkl:D vähän väsyny tässä...treeneissä oli rolandin 30w bolt(putki peli) ja sitten joku 30 vanha trankku fenkku.
rytilahti
01.10.2007 23:39:44
kyllä jos 600€ käytössä. niin joku asiallinen putkimylly. max 30w riittää varmasti ja saa vähän pääteruttuakin mitä on mukava buustaa..

Jotenkin punkki meiningissä hommaisin jonkun 4x12 kaapin ja pienen vihaisen putkinupin siihen päälle... Se on ihan tyyliseikka. mukavampaa vetää leveessä haara-asennossa 4x12:sen edessä kun kombon...

Harley Bentonin kaapit on halpoja uutenakin. vahvistin käytettynä vaikka.
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
erikiva
02.10.2007 15:19:25
Hommaa 70-lukulainen fenderin bassman, jos halvalla kävelee vastaan. Siihen eteen sitten vaikka SD-1. Itse saan ko. kokoonpanolla melkosen äkästä räimettä kun tarve vaatii ja koko satsi makso mulle sen ~550e.
How could I care?
Vainhaalee
02.10.2007 16:15:48
Jos itse lähtisin hakemaan punk-soundia uudestaan, kääntäisin pääni noiden hieman kalliimman hintaluokan trankkujen puoleen. Mutta jos noilla "kuppasille" tarkoitetaan trankkusoundia yleensä, niin aloittajan tarpeisiin sopinee lähes mikä tahansa putkistyrkkari peavey classicia ja fenderin putkikoneita lukuunottamatta...
Ass Traffic
Jag
02.10.2007 16:28:14

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=189088
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_vintage.htm

Pikkasen tuo menee budjetista yli. Mutta olisi varmaankin ihan toimiva paketti. Vielä jos eteen jotain säristintä laittaa. Bossin distortionia tai vastaavaa.

Kaappina kyllä varmaan toimisi 2x12kin ihan mallikkaasti
http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm
" toinen teoria on se että nykyisen (varmaan tuossa 90 luvun lopulla) tuli studioiden miksaus pöytiin sellainen "radio nova" nappi, jonka kaikkein rahanahnein tuottaja painoin pohjaa aina kun biisit nauhotettiin.. " - Trey
Artist
02.10.2007 16:55:59 (muokattu 02.10.2007 16:56:24)
Mutta jos noilla "kuppasille" tarkoitetaan trankkusoundia yleensä, niin aloittajan tarpeisiin sopinee lähes mikä tahansa putkistyrkkari peavey classicia ja fenderin putkikoneita lukuunottamatta...

Miksei Fender muka sovi?

Tuossa edellä oli ansiokkaasti suositeltu Bassmania, joka menee umpisärölle. Myös Twineillä on soitettu punkkia, ja varmaan about kaikilla muillakin putkifenkuilla, joita on sattunut olemaan saatavilla.

600 lähtisin hakemaan käytettyä putkicomboa tai nuppia + kappia. Ehkä mitään kaikkein halutuimpia Marsuja tai Fendereitä sillä ei löydä, mutta esim. Laneyt, Carlsbrot , vaikka Peavey Roadmater taipuvat varmasti hc-punkkiin, ainakin säröpurkilla ryyditettynä.
We've got a fuzzbox and were gonna use it
auxiliary
02.10.2007 16:58:44
Laneyn gh50 ois varmaan suositeltavin nuppi. Marsujen hinnat on noussu aivan uskomattomiin lukemiin, sitäpaitsi se keskiäänipöhinä alkaa olla aika käytetty ja tylsä suomenkin mittakaavassa. Itse ostaisin jonkun vanhan 2x12 putkicombon, jos nyt alkasin taas punkkia kitaralla veivaamaan, ihan vaan roudattavuuden ja hintatason takia.
auxiliary
02.10.2007 17:02:16
Niin ja eikö fenderit ole vähän liian "heleitä" nopeaan punkkiin.
Ei niistä nyt ainakaan hirveetä murinaa saa pihalle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)