Aihe: Peruskompit
1
ssam
01.10.2007 19:16:06 (muokattu 01.10.2007 19:17:12)
Moi!

Haullakin aiheesta hain ja usein kompeista sanotaan vain että "soita niin että kuulostaa hyvältä". Mulla vain ei luonnostaan onnistu. Siis soinnut ja niiden muodostukset osaan mutta kun eteen isketään sanat ja soinnut päällä niin en oikein mukana osaa soittaa.

Tarkoitan aivan nuotiobiisejä tai lastenlauluja ja muita yksinkertaisia kappaleita joita voi säestää pelkällä kitaralla.

Mitä peruskomppeja on olemassa, siis näitä ylös-alas-ylös-alas-alas juttuja?

Ilmeisesti eri tahtilajeilla on vähän erilaisia?

E: ehkä olisi alottelijat osastolle kuulunut mutta meni nyt tänne
Thet
01.10.2007 22:30:16
Eiköhän se siitä luonnostaan ala joskus lähtemään, tai siis mulla ainakin lähti.
Vaikea sitä rytmitystä on netin kautta selittää. Kokeilemalla eri tempoisia ja rytmisiä biisejä se varmaan luonnistuu helpoiten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
papitsu
01.10.2007 22:34:37
Eiköhän se siitä luonnostaan ala joskus lähtemään, tai siis mulla ainakin lähti.
Vaikea sitä rytmitystä on netin kautta selittää. Kokeilemalla eri tempoisia ja rytmisiä biisejä se varmaan luonnistuu helpoiten.

Ja kuuntelemalla paljon erilaista musiikkia, kuuntelemalla varsinkin niitä rytmityksiä niissä biiseissä ja kokeilemalla itse perässä. Kyllä se siitä lähee.

Ja kaikkeen neljään menevään musiikkiin toimii seuraava komppi:

1+2+3+4+
D DU UDU

;)
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Thet
02.10.2007 12:41:38
1+2+3+4+
D DU UDU

Tota meinasin itsekkin suositella mutta en osannut muotoilla "sanoiksi".
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
eewo
02.10.2007 13:29:52 (muokattu 02.10.2007 13:37:36)
Aloittelevana rippikoulukitaristina pärjäsin todella pitkään tolla papitsun laittamalla ja sitten 3/4 tahtilajeihin vedin tätä:

1 + 2 + 3 +
d   d u d u 

E:http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=33453&o=120 Tuolta kannattaa lukasta biibobin kirjoitus, saa vähän monipuolisuutta siihen komppaukseen.
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
ravensoul
02.10.2007 15:54:41
Mikäli lontoonmurre taittuu, tuolla on monia erittäin hyviä videolessoneja ihan aloittelusta edistyneempäänkin:

http://justinguitar.com/html/beginners.html
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
ssam
06.10.2007 11:15:14
Kiitos vastanneille, juuri tuollaisia joita papitsu ja eewo laittoivat kaipasinkin.

Lisää saa vielä laittaa jos tulee mieleen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)