![]() 30.09.2007 17:52:31 | |
---|---|
John Titor : Tuntuu että pisteitä jaellaan paljolti soolon soittaneen nimimerkin perusteella. Hiukan hepponen peruste, kun vaan tuntuu.. Olisit voinut esittää faktaa vaikkapa Alltime-taulukkoon perustuen, kun semmonenkin on olemassa. Linkkiä en muista, joku tietävämpi sen voisi vaikka tähän laittaa. Omalta osaltani kumoan jäsen Titorin tuntemuksen laittamalla reilusti muutamia nimiä esille. Stratomasterille ja blaekielle olen antanut pisteitä, koska pidän heidän soitostaan. Samoin MadMatille, velsalle, BigPapalle, Manettille... On ollut myös skaboja, etten ole heille antanut pistettäkään. Myös ilopertin, arkkikanslerin ja Purple masiinan tyylistä pidän, vaikka hekään eivät aina ole onnistuneet eikä saaneet minulta pisteitä. Eikä sovi unohtaa apenaattoriakaan ! Pisteitä olen antanut myös Olanoville ja muutamalle muullekin nuorelle kitaristille, ottaen huomioon heidän ikänsä ja taitonsa. Nämä ovat olleet selkeästi kannustuspisteitä, jotka kommenttien lisäksi ovat toivottavasti näiden nuorten mieliä lämmittäneet. Säälipisteitä en ole koskaan antanut. Kricen tekniikkatilutukselle en lämpene, mutta hänellekkin olen kerran antanut pisteet hienosta iisimmästä soolosta, jolla mies osoitti olevansa taitava kitaristi muullakin, kuin tiluosastolla. -- Kuinka tärkeää on ne saadut pisteet, mikä merkitys niillä on osallistujalle ? Ovatko ne tärkeämpiä kuin sanallinen palaute ? Bassoa vuodesta 1972. | |
![]() 30.09.2007 17:55:47 | |
John Titor : Hiukan hepponen peruste, kun vaan tuntuu.. Olisit voinut esittää faktaa vaikkapa Alltime-taulukkoon perustuen, kun semmonenkin on olemassa. Linkkiä en muista, joku tietävämpi sen voisi vaikka tähän laittaa. Omalta osaltani kumoan jäsen Titorin tuntemuksen laittamalla reilusti muutamia nimiä esille. Stratomasterille ja blaekielle olen antanut pisteitä, koska pidän heidän soitostaan. Samoin MadMatille, velsalle, BigPapalle, Manettille... On ollut myös skaboja, etten ole heille antanut pistettäkään. Myös ilopertin, arkkikanslerin ja Purple masiinan tyylistä pidän, vaikka hekään eivät aina ole onnistuneet eikä saaneet minulta pisteitä. Eikä sovi unohtaa apenaattoriakaan ! Pisteitä olen antanut myös Olanoville ja muutamalle muullekin nuorelle kitaristille, ottaen huomioon heidän ikänsä ja taitonsa. Nämä ovat olleet selkeästi kannustuspisteitä, jotka kommenttien lisäksi ovat toivottavasti näiden nuorten mieliä lämmittäneet. Säälipisteitä en ole koskaan antanut. Kricen tekniikkatilutukselle en lämpene, mutta hänellekkin olen kerran antanut pisteet hienosta iisimmästä soolosta, jolla mies osoitti olevansa taitava kitaristi muullakin, kuin tiluosastolla. -- Kuinka tärkeää on ne saadut pisteet, mikä merkitys niillä on osallistujalle ? Ovatko ne tärkeämpiä kuin sanallinen palaute ? http://kotisivu.lumonetti.fi/paamar/SooloSkaba_Ranking.htm The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. | |
![]() 30.09.2007 17:58:32 | |
Kiitos Papalle ! Bassoa vuodesta 1972. | |
![]() 30.09.2007 18:03:33 | |
Jos joku vetää selkeästi muita paremman virtuoosimaisen soolon niin kyllä se on poikkeuksetta aina huomioitu ja pisteitä ropisee. Oli se sitten kuka tahansa. Samoin jos soolo on muuten hyvä ja mielenkiintoinen niin kyllä se yleensä saa ansaittua huomiota oli soittaja sitten kuka tahansa. Jos pisteitä ei itselle heru niin en lähtisi ensimmäisenä syyttelemään äänestäjiä tai systeemiä. Taso eroja tietysti on mutta se ei todellakaan sulje pois sitä mahdollisuutta etteikö vähemmän aikaa soittanutkin voisi voittaa tai ainakin rohmuta pisteitä. Kitarointi kun voi olla sen verran monimuotoista. Nothin' but the blues | |
![]() 30.09.2007 18:07:33 | |
Jos joku vetää selkeästi muita paremman virtuoosimaisen soolon niin kyllä se on poikkeuksetta aina huomioitu ja pisteitä ropisee. Oli se sitten kuka tahansa. Samoin jos soolo on muuten hyvä ja mielenkiintoinen niin kyllä se yleensä saa ansaittua huomiota oli soittaja sitten kuka tahansa. Jos pisteitä ei itselle heru niin en lähtisi ensimmäisenä syyttelemään äänestäjiä tai systeemiä. Taso eroja tietysti on mutta se ei todellakaan sulje pois sitä mahdollisuutta etteikö vähemmän aikaa soittanutkin voisi voittaa tai ainakin rohmuta pisteitä. Kitarointi kun voi olla sen verran monimuotoista. Kovin usein kyllä paras voittaa, mutta ilmeisesti koko touhussa on jotain kuitenkin poskellaan, kun sama kysymys nousee pintaan aina sopivin väliajoin? Makuasioilla voi aina perustella paljonkin, mutta näin ulkopuolisen näkökulmasta tuntuu, että tietyt nimimerkit saavat pisteitä pelkästään entisillä vedoilla. | |
![]() 30.09.2007 18:10:19 | |
Kovin usein kyllä paras voittaa, mutta ilmeisesti koko touhussa on jotain kuitenkin poskellaan, kun sama kysymys nousee pintaan aina sopivin väliajoin? Makuasioilla voi aina perustella paljonkin, mutta näin ulkopuolisen näkökulmasta tuntuu, että tietyt nimimerkit saavat pisteitä pelkästään entisillä vedoilla. Voisitko mainita, ketkä tässä skabassa eivät ole pisteitään ansainneet. | |
![]() 30.09.2007 18:23:23 | |
Voisitko mainita, ketkä tässä skabassa eivät ole pisteitään ansainneet. En. En ole tätä kyseistä skabaa juurikaan seurannut, joten en osaa noista pisteistä sanoa. Ihan vain siltä pohjalta puhun, mitä olen omasta mielestäni aiemmissa skaboissa ollut huomaavinani, ja selvästikin muutkin ovat sen saman panneet merkille. | |
![]() 30.09.2007 18:42:13 | |
En. En ole tätä kyseistä skabaa juurikaan seurannut, joten en osaa noista pisteistä sanoa. Ihan vain siltä pohjalta puhun, mitä olen omasta mielestäni aiemmissa skaboissa ollut huomaavinani, ja selvästikin muutkin ovat sen saman panneet merkille. Voisitko mainita, ketkä muutkin..? Bassoa vuodesta 1972. | |
![]() 30.09.2007 23:10:28 | |
Osa vedoista oli toivottavasti vitsejä(?) vaiko kenties vastalauseita tälle "soolo"sooloskaballe, tai sitten vaan ei keksitty/osattu vetää mitään järkevää? Itseänihän tämä ei varmaan koske, mutta vastaan silti. Eihän sitä pidä aina olla niin kraka suorassa ja tehdä niinkuin odotetaan. Musiikkia ja ääntä voi sitäpaitsi kuulla niin monella tavalla. En mä nyt tiedä oliko toi mun veto vitsi, jos se nauratti niin sitten se ainakin täytti sen tehtävän. Eikä tuo nyt ainakaan vastalause millekään ollut, tietysti olisin voinut soittaa perinteisemminkin mutta eipä näissä kisoissa kai tollasta oo hirveemmin kuultu ennen. Ei keksitty/osattu vetää mitään järkevää? Enemmän toi mulle tuotti päänvaivaa (ja pään ja korvien särkyä) kuin perinteisempi veto. Kukin tyylillään ja välillä vähän tyylistään poiketenkin. | |
![]() 01.10.2007 00:30:03 (muokattu 01.10.2007 00:30:59) | |
John Titor : Hiukan hepponen peruste, kun vaan tuntuu.. Olisit voinut esittää faktaa vaikkapa Alltime-taulukkoon perustuen, kun semmonenkin on olemassa. Linkkiä en muista, joku tietävämpi sen voisi vaikka tähän laittaa. No en halua ruveta mollaamaan ketään, joten en mainitse tarkempia nimiä, syntyy vaan eripuraa. Sen verran voin sanoa, että tälläkin hetkellä meneillään olevassa kisassa on sooloja, jotka saavat jo kommentoinnin perusteella ekstrapisteitä siitä, että ovat joko A) hiukka erilaisia kuin vetäjänsä soolot yleensä tai B) ovat "huumoria" joltain soittajalta jolle yleensäkin antaa pisteitä, siispä tälläkin kertaa. On myös päinvastaista, vaikka joku soittaa hyvin, ei saa pisteitä kun on huonompi soolo kuin tavallisesti. Näillähän ei pitäisi olla paskankaan merkitystä, vaan sillä, toimiiko soolo sinänsä ja muihin verrattuna. Kuinka tärkeää on ne saadut pisteet, mikä merkitys niillä on osallistujalle ? Ovatko ne tärkeämpiä kuin sanallinen palaute ? Molemmat ovat tärkeitä. Jos kerran pisteitä on jaossa, niin totta kai niitä haluaa saada. Pistä seuraavat 10 kertaa pisteet niille joista et tykkää ja kato alkaako niitä muita ärsyttää? Ja tämähän ei mitenkään erityisesti sua kohtaan ollut osoitettu, kunhan sanoin että mun mielestä olisi fiksumpaa tehdä äänestys nimettömänä. Pistäisin pääni pantiksi että sijoituksissa alkaisi tapahtua muutoksia. Mä itsehän en edes osallistu näihin skaboihin kun ei satu olemaan mun juttu. Seuraan kyllä niitä silloin tällöin ja olen havainnut että tällaista meininkiä on ilmassa. P.S. Jos tää kerran ei oo niin vakavaa, niin miksi niitä pisteitä sitten jaetaan kavereille ja perheenjäsenille, eihän sillä pitäisi olla silloin mitään väliä kelle ne päätyvät. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. | |
![]() 01.10.2007 00:44:04 | |
Voisi kyllä tosiaan olla aihetta tehdä sooloista anonyymejä. Everyone is a per-son | |
![]() 01.10.2007 01:17:03 | |
Voisitko mainita, ketkä muutkin..? No ilmeisesti useampikin, kun tämä sama aihe nousee esiin aina välillä. Eipä ole ollut joka kerta samasta näppiksestä lähtöisin ne kirjoitukset. | |
![]() 01.10.2007 11:34:08 (muokattu 01.10.2007 11:34:24) | |
Osa vedoista oli toivottavasti vitsejä(?) vaiko kenties vastalauseita tälle "soolo"sooloskaballe, tai sitten vaan ei keksitty/osattu vetää mitään järkevää? Toivottavasti säkin joskus taas vedät skabaan, jos ei muuta niin vitsin edes. The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. | |
![]() 01.10.2007 11:42:03 | |
Kricen tekniikkatilutukselle en lämpene, mutta hänellekkin olen kerran antanut pisteet hienosta iisimmästä soolosta, jolla mies osoitti olevansa taitava kitaristi muullakin, kuin tiluosastolla. Minusta tuo on ystävällisesti sanottu, koska omasta mielestäni soitostani voi jättää tuon tekniikka-sanan pois ja jättää pelkän tilutuksen:) | |
![]() 01.10.2007 11:47:07 (muokattu 01.10.2007 12:35:18) | |
P.S. Jos tää kerran ei oo niin vakavaa, niin miksi niitä pisteitä sitten jaetaan kavereille ja perheenjäsenille, eihän sillä pitäisi olla silloin mitään väliä kelle ne päätyvät. Tässä skabassa annoin Olanoville kannustus pojon pitkästä pitkästä aikaa ja rouvalle kanssa kun tuli mukaan. Se miten Olanov äänestää on Olanovin oma asia, kuten myös se miten vaimoni äänestää. Ei pitäis olla kauheen vaikee tajuta, mutta meillä on jokaisella kai näistä omat kieroutuneet mielikuvamme. Jos muilla on perheenjäseniä mukana niin kommenttia kehiin. Luulempa ettei ole. Tai sit on, mistäs minä tiedän kuka on kenenkin veli ja sisko tai serkku, kaveruudesta puhumattakaan..hoho!!! Kyllä tää nykysysteemi on ihan hyvä. Se voittaa, joka voittaa. Ja hyviähän noi on ollu, mun mielestä. The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. | |
![]() 01.10.2007 13:49:52 | |
Ihme synnytystä taas. Mun biisin voi vetää pois skabasta. Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa: Tunne Lennut. -JCM | |
![]() 01.10.2007 14:35:45 | |
Ja mun tunnuksen voi poistaa m.netistä. Eli mä tein tästä jo liian vaikeen. Pakolliset juutuubit perään: http://www.youtube.com/watch?v=71GUN0Yxidc "I can't think of anything more exciting than tone hunting" -John Mayer | |
![]() 01.10.2007 18:18:12 | |
Manetti 2p -tätä oli varmaan hierottu pitkään, oli kyllä saundit niin makiat ja soitto ihan hemmetin hienoa. Kiitoksia, itse soitossa ei ollut juurikaan hieromista, noita samoja riffejä kun on tullut soitettua niin useasti. Sen sijaan saundeja tulee useasti hierottua liikaa ja lopulta hukattua se paras saundi, niinkuin tässäkin kävi ton kaiun kanssa, joka omasta mielestäni meni överiksi nyt jälkeenpäin kuunneltuna. http://www.youtube.com/watch?v=xZ40kVRvcdk&mode=related&search= | |
![]() 01.10.2007 18:36:28 (muokattu 01.10.2007 18:39:28) | |
Hei, ihan oikeesti, ollaanko täällä näin vitun lapsia? Mä en ehdottanut mitään muuta kuin että soolot muutettaisiin anonyymeiksi. Ainakaan mä en ole syyttänyt ketään, olen vain todennut että olen havaitsevinani käytäntöjä, jotka eivät mielestäni anna totuudenmukaisinta tuomiota skaboissa. En ole ottanut mitään kantaa siihen, onko se oikein, väärin, reilua tai epäreilua vaan todennut että se ei välttämättä ole kaikkein fiksuinta. Se on ihan normaalia että pisteet menevät helpommin kavereille, totta kai, niin se on jokaisen kohdalla. Jos teidän mielestä siinä ei ole mitään väärää, miksi tästä nousee kamala polemiikki? Jos sen sijaan siinä on ehkä jotain outoa, niin big deal, muutetaan skaba anonyymiksi niin homma hoituu eikä kenenkään tarvi ottaa itteensä. Mikä ihmeen konservatiivi säkin oot, BigPapa? Kauheasti selittelet tekemisiäsi vaikka ketään ei edes kiinnosta. Käytännöt uusiksi niin ei tarvi selitellä ja säilyy sopu. Jos tuntee syyllisyyttä tai selittelemisen tarvetta teoistaan niin ois kannattanut miettiä sitä jo ennen niiden tekemistä. Ihme spedeilyä, suuri osa vielä ikämiehiä. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. | |
![]() 01.10.2007 18:49:16 | |
Nepotismia parhaimmillaan: http://www.van-halen.com/ Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)