Aihe: Marshall vs100 + kaappi. Onko järkeä?
1
TimoS1
01.10.2007 13:23:55
Eli ongelma on seuraava. Mulla on Marshall vs100 combo vahvistin missä siis 1x12" elementti. Pienessä tilassa treenatessa joutuu sen kääntämään aika täysille ja sillon soundi menee ihan paskaksi. Varsinkin jos käyttää säröpedaalia (boss mt-2 tai ds-1). Kitarana on Gibson x-plorer. Clean kanava särkee ja kun särön potkaisee päälle soundi on yhtä puuroa.

Kannattaako mun siis hankkia esimerkiksi 4x12" kaappi ton vahvistimen alle vai mitä pitäisi tehdä?
bfoc
02.10.2007 16:05:37
Mä nyt kirjoitan tähän kun kellään muulla ei näytä olevan parempaakaan tuntumaa.

Itse en ole testaillut bändin kanssa moista, mutta jossain vaiheessa soitin itsekseni TSL:n ja 4X12 kaapin kautta ja laulu meni tuollaiseen Valvestaten komboon. Laulusta ei kuulunut mitään. Kun 4X12 kaapin jakoi steroksi (siis 2 kpl 2X12) niin että toinen puoli oli nupissa kiinni ja toinen toimi lisäkaappina laulu-Valvestaelle, ei tarvinnut Valven olla ihan täpöllä koko aikaa.

Tähän äänenvoimakkuuksien tasapainottumiseen tietysti vaikuttaa sekä TSL:n elementtien määrän pudotus että Valven elementtien lisäys, mutta kyllähän kaiutinpinta-alan lisääminen nostaa mökän määrää jonkin verran. Toinen vaihtoehto olisi nostaa vahvistinta ylemmäs. Auttaa yllättävän hyvin (en nyt muista olitko jo tätä koekillut).
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)