Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 542 43 44 45 46128 129 130 131 132
Dirty Hero
05.10.2007 12:27:31
Itellä on lespa.. muttei kyllä varaa putkivahvariin. Putkisärö.. hmmm... hei btw olisko Bad Monkey hyvä?? Tai siis heitä siis joitain kohtuu hintasii putkisärö pedaaleita.

No bad monkeyn koko nimi on Bad Monkey Tube Overdrive, eli putkisäröhän se on. Hyvä ja paljon kehuttu särö.
superfly
05.10.2007 13:55:35
No bad monkeyn koko nimi on Bad Monkey Tube Overdrive, eli putkisäröhän se on. Hyvä ja paljon kehuttu särö.

Mua aina hämää tuo putkisäröksi kehuminen. Ei tuossa mitään putkia prkl ole. Hyvä vehje se kyllä on ja luultavasti ostankin lautaan vielä toisenkin joskus.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Marklar
20.10.2007 22:40:01
F-Musiikissa on tarjouksessa Zoomin GFX-1 Top of Form, 59e. Onko tää hyvä laite ihan peruskäyttöön? Jos vaikkaa vertaa line6 Podeihin?
If I were an alchemist, I'd turn gold in to metal.
kondensaattori
20.10.2007 23:11:57
Laine-lautailua...

http://muusikoiden.net/dyn/users/29541.jpg

Mikä toi omppupurkki on? Näyttää Applen merkiltä toi omppu.
ninos
21.10.2007 00:35:50

Mikä toi omppupurkki on? Näyttää Applen merkiltä toi omppu.

Näyttää ainakin Homebrew Electronicsin CompRessor Retrolta, tiedä sitten onko tuo omena lisätty jälkeenpäin vai ei.
Tuowinen
25.10.2007 17:22:57
Ilmeni tämmöinen hassu ilmiö että kun asettelen nuo efektini peräkkäin niin että ekana kitarasta on Crybaby Wah ja viimeisenä Boss Noise Supressor NS-2 niin tuo Noise Suppressor jotenkin syö soundia ollessaan poissa päältä. Välissä on myös chorus ja overdrive mutta niillä ei lienee merkitystä. Kun kytken noise suppressor pedaalin päälle nousee voluumin taso selkeästi ja vastaavasti laskee kun otan pedaalin pois päältä. Mistäköhän moinen?
Bändini ensidemo kuunneltavissa: www.mikseri.net/fatalembrace
InYourFace90
25.10.2007 20:33:11
Voikos joku kertoa mitä eroa näillä kahdella on 20 euron hintaeron lisäksi?

http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc_23020a_effekt_pedalcase.htm
http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc23010a.htm
Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
kondensaattori
25.10.2007 20:34:17
Voikos joku kertoa mitä eroa näillä kahdella on 20 euron hintaeron lisäksi?

http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc_23020a_effekt_pedalcase.htm
http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc23010a.htm

Koko.

(täytettä)
InYourFace90
25.10.2007 20:40:01
Koko.

(täytettä)

Eli pelkkä koko erona? Voisin periaatteessa ostaa tuon pienemmän noista, sillä olen liian laiska tekemään itse. Onko kellään kokemuksia laudasta?
Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
S.o.F.
27.10.2007 01:19:06
Eli pelkkä koko erona? Voisin periaatteessa ostaa tuon pienemmän noista, sillä olen liian laiska tekemään itse. Onko kellään kokemuksia laudasta?

Juuri tänään (eilen) raahasin tuon 60x40cm laitoksen kaupasta kotiin... Ensivaikutelma on hyvä: Tukeva, siististi tehty, tarrasysteemit tuntuvat toimivan yms. Pedaalit menevät nätisti kolmeen riviin (pl. wah). Tilaa riittää myös tarvittaville piuhoille kuljetusta ajatellen. (Jäsenkuvauksesta löytyy laudalle viritelty kattaus ennen viimeistelyä...)

Aika näyttää, kuinka hyvä tuo lopulta on. Treenit, keikat ja roudaaminen asettavat omat vaatimuksensa ja tuo osasto selviää vasta käytössä. Toistaiseksi suosittelen. Kyllä tuo ihan selkeästi vanhat "atasseasalkut" voittaa kaikin puolin...
| Sanasto |
| C-Kasetti | | kalamies#42 >-)))> |
InYourFace90
27.10.2007 15:35:28
Juuri tänään (eilen) raahasin tuon 60x40cm laitoksen kaupasta kotiin... Ensivaikutelma on hyvä: Tukeva, siististi tehty, tarrasysteemit tuntuvat toimivan yms. Pedaalit menevät nätisti kolmeen riviin (pl. wah). Tilaa riittää myös tarvittaville piuhoille kuljetusta ajatellen. (Jäsenkuvauksesta löytyy laudalle viritelty kattaus ennen viimeistelyä...)

Aika näyttää, kuinka hyvä tuo lopulta on. Treenit, keikat ja roudaaminen asettavat omat vaatimuksensa ja tuo osasto selviää vasta käytössä. Toistaiseksi suosittelen. Kyllä tuo ihan selkeästi vanhat "atasseasalkut" voittaa kaikin puolin...

Mistäs kaupasta raahasit kotiin? Ja paljonko maksoi siellä?
S.o.F.
28.10.2007 16:48:59
Mistäs kaupasta raahasit kotiin? Ja paljonko maksoi siellä?

Riihimäen Musiikki-S. Lähtöhinta samoissa lukemissa kuin esim. Musamaailmassa (134,10€) mutta eihän siitä noin paljoa tarvinnut maksaa... :-) Lopullinen hinta ei juurikaan eroa erään nimeltä mainitsemattoman saksalaisen firman hinnoista. Olen ostanut pääosan soittokamoistani tästä paikallisesta, joten tinkiminen kannattaa aina.
| Sanasto |
| C-Kasetti | | kalamies#42 >-)))> |
SuvantoJ-
07.11.2007 21:10:58
Jos vaikka tännekin sama kuin huoneen puolelle:

Oma näpertelyprojektikin valmistui sitten:
http://suvaj.ath.cx/pedaalilauta1.jpg
http://suvaj.ath.cx/pedaalilauta2.jpg

Halvaksi tuli, alumiinisalkku maksoi ~15e, taakse uudet saranat muutaman euron ja loppuainekset olivatkin sitten oikeastaan erinäistä nurkista löytynyttä jämätavaraa.

Suunnitelmat muuttuivat projektin myötä, mutta onneksi lopulliseenkin versioon jäi korokkeen alle tilaa esim. muuntajan ja johtojen säilytykseen kuljetuksen ajaksi. Tyhjä paikka vasemmassa yläkulmassa peittynee piakkoin ainakin phaserilla ja pedaalien järjestyskin saattaa vielä vaatia rukkausta. Pari päivää pitäisi kai odotella niin pääsisi testaamaan toimivuutta treenikäytössä.
M.A.C.H.O. # 3 - "En ole ämätööri"
kloppis
20.11.2007 16:17:24
Juu eli ajattelin suht halpaa pedaalia joululahjaksi. Minulla on Anifinity Tele ja Microcube. Eli lähinnä jotain pientä efektiä ja sellasta. En tiedä asiasta mitään, niin jos joku vois neuvoa :)
Numb
20.11.2007 16:27:22

Mitäs sillä efektillä haluaisit tehdä...? Micocubessahan on aika kivat ehvektit jo itsessään.

Mitenkäs olis wah wah? Sitä ei m-cubesta löydy.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
kloppis
21.11.2007 07:35:01
Mitäs sillä efektillä haluaisit tehdä...? Micocubessahan on aika kivat ehvektit jo itsessään.

Mitenkäs olis wah wah? Sitä ei m-cubesta löydy.

Sitä sanaa itse asiassa hain kirjoittaessa :p. Tuollainen lähtee aika halvalla?
Numb
21.11.2007 07:37:30

No niitä on edullisia, ja sitten on... vähemmän edullisia. Suosittelen katsomaan tuolta torilta. Saa yleensä suunnilleen omansa pois, jos ei sitten tykkääkkään, tai tahtoo vaihtaa.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Lennu
25.11.2007 14:51:33

Multa lähtis 40 eurolla Morleyn wah/volume.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
DF-90
25.11.2007 16:23:37 (muokattu 25.11.2007 16:24:10)
Olen suunnitellut joululahjaksi itselleni hommaavani jonkunnäköistä pedaalia. Tällä hetkellä varustus on Cortin M520 ja MicroCube. Tällä varustuksellahan saa jo jos jonkinmoista ääntä lähtemään, mutta vähän tiukempaa hevisaundia jää vielä kaipailemaan. Onhan tuossa tuo R-Fier efekti millä aika hyvät säröt lähtee, mutta silti jotain jää kaipaamaan.. Oliskohan tuommosesta Digitechin Metal Master-pedaalista jotain hyötyä, mitä veikaatte? Ainakin joidenkin youtubesta katsottujen demonstraatioiden perusteella vaikutti kelpo vehkeeltä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)