Aihe: s-filtteröinti
1 2
Timo JM
30.09.2007 13:05:14

1. Tee kopio vokaaliraidasta.
2. Leikkaa siitä kaikki muu pois, jätä ässät.
3. Ota "ässä raidasta" kopio.
4. Käännä toisen ässä raidan vaihe.
5. Lähetä kaikki yllämainitut raidat samaan grouppiin.

Nyt voit muokata ässiä ihan niin kuin haluat manipuloimalla "normaali vaihteessa" olevaa ässäraitaa. Grouptrackiin voit sitten pistää normaalit vokaalin prosessoinnit ja jos esim kompressoinnin jälkeen ässät taas häiritsee, voit palata nätisti hienosäätämään s-raitaa.

Ässien pilkomisessa menee toki aikaa, mutta se onki hyvä tehdä hyvissä ajoin ennen varsinaisen miksauksen alottelua vaikka edellisenpäivän miksaussessioiden jälkeen kun korvat ovat jo niin väsyneet ettei mitään kriittisempää audiohommaa pysty tekemään.

Huh huh! Kyllä paljon helpompaa on tehdä automaatio EQ:lle joka menee päälle vain ässien kohdalla.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
Halsu
01.10.2007 01:07:03 (muokattu 01.10.2007 01:09:36)

Huh huh! Kyllä paljon helpompaa on tehdä automaatio EQ:lle joka menee päälle vain ässien kohdalla.

Melkeinpä sanoisin että ei - etenkään jos niitä joutuu rukkaamaan useaan otteeseen, esim laulueq:n tai kompuroinnin muututtua.

Tuolla leikkely-vastavaihemeiningillä voi säätää kaikkien biisin ässien voimakkuutta sen ässäkanavan voimakkuussäätimellä helposti missä vain vaiheessa miksausta (ja kyse on nimenomaan voimakkuussäädöstä, ei eq.sta, joka voi tehdä ässistä tuhnuja - vaikka toki sitä ässäkanavaa voi equttaakin).

...tuskin itse kyllä jaksaisin moiseen leikkelysavottaan normiprojekteissa ryhtyä, sen tunnustan oitis. Hauska idea silti ;-)
CU -- Eki
Timo JM
01.10.2007 08:45:57

Melkeinpä sanoisin että ei - etenkään jos niitä joutuu rukkaamaan useaan otteeseen, esim laulueq:n tai kompuroinnin muututtua.

Joo, mutta sen mainitsemani EQ:n tilalla voi insertissä käyttää mitä tahansa plugaria on/off ässien kanssa. Sen plugarin asetuksia on myös helppo säätää tarvittaessa. Vähemmän työvaiheita.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)