Aihe: kaiutin- ja kitara-piuhan erot nupissa?
1
skebajaba
26.01.2004 21:24:25
terve.
elikkäs onko noilla eroa tai väliä kumpaa käyttää siinä nupin ja kaapin välissä?
aattelin nyt kuitenkin joka tapauksessa ostaa kaiutin kaapelia kitara nuppini ja kaappini väliin joten kertokaa onko tämä oikeanlainen?
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … ae_1254015_patchkabel_prodinfo.html
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Mikko Kankaanpää
26.01.2004 21:32:03

Ehdottomasti kaiutinkaapelia. Äänenlaadullisisa eroja tuskin merkkien väliltä juurikaan löytyy, mutta kestävyydessä on eroja.

Mikko
askomiko
26.01.2004 21:34:42
Tiijät varmaan mitä käy putkinupille ilman kajaria? Poks. Nonii. Tiedät miten toimii sulake. Ohut johdin, joka sulaa jos saa liikaa sähköä. Kitarajohdon karva on riittävän ohut sulahtamaan, ja sittenpä vahvari on ilman kaappia.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato. Tai jos Engli kiinnostaa ni kysäise.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
skebajaba
26.01.2004 21:37:35
ok...onko toi linkissä oleva piuha oikeanlainen?
oon just tilaamassa itelleni thomannilta kitaran kieliä ja broidille bassonkielet niin laittaisin siihen samaan tilaukseen sit semmosenkin.
askomiko
26.01.2004 21:52:12
Speaker cable siinä lukee, eli sen mukaan on. Jos joskus menee kämpällä piuhat sekaisin niin plugit avaamalla näkee mikä on mikäkin, kajarijohdossa on jämäkämpää kuparipiuhaa, eikä häiriösuojausvaippaa.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato. Tai jos Engli kiinnostaa ni kysäise.
skebajaba
26.01.2004 21:56:20
jeps laitanpa tuonkin mukaan..eipähän tuu rikottua nuppia...
ite tilasin ghs boomerseja, oli 4 euroo paketti...niin ja tietenkin hihnalukkoja ja otelautapuhdistus ainetta...
pikkubroidi halus bassoonsa elixirkielet...onkohan mistään kotosin?
askomiko
26.01.2004 22:00:30
Hei, jääkö sulle ylimääräiseksi ne itse kitaraan tulevat tapit? Mulla ois käyttöö.
skebajaba
26.01.2004 22:01:43
Hei, jääkö sulle ylimääräiseksi ne itse kitaraan tulevat tapit? Mulla ois käyttöö.

ei..sorry...
oli kato aikasemmin semmonen lukkohihna missä oli lukot ja nyt aattelin et kitaroihin tilaan tommoset "upotettavat" lukot...
skebajaba
26.01.2004 22:02:20

vai meinaatko niitä normaaleita tappeja?
askomiko
26.01.2004 22:30:43
Eiku just niitä lukkotappeja. Ku mulla on kaikissa kitaroissa paitsi yhdessä, ja hihnoissa on ne lukkomötikät. Ni pitäis saada siihen viimeseenki, mutten tarttee sitä hihnaosaa.
skebajaba
26.01.2004 22:37:32
lukot tulee itelle käyttöön, ja ne vanhat ei lukko nipukat mitkä jää kitarastani yli lähtee hyllyn päälle jos et tartte niitä.
Johann
27.01.2004 16:43:28
Kitarajohdon karva on riittävän ohut sulahtamaan, ja sittenpä vahvari on ilman kaappia.

Aika extreme nuppi...
barnabas
27.01.2004 21:27:33
Tiijät varmaan mitä käy putkinupille ilman kajaria? Poks. Nonii. Tiedät miten toimii sulake. Ohut johdin, joka sulaa jos saa liikaa sähköä. Kitarajohdon karva on riittävän ohut sulahtamaan, ja sittenpä vahvari on ilman kaappia.

Harvoinpa noin kuitenkaan käy, jos vaan hankkii kunnon liikkeestä kunnon vehkeet.
Hyvin menee.
Fortune
27.01.2004 21:35:02
Harvoinpa noin kuitenkaan käy, jos vaan hankkii kunnon liikkeestä kunnon vehkeet.

Nii? Tuossahan puhuttiinkin siitä, että pistetään kitarapiuha kaappipiuhaksi. Siinä ei auta itku markkinoilla, vaikka kuinka olisi Lifeline siellä välissä, kun piuha on väärää.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
rhizome
28.01.2004 00:54:01 (muokattu 28.01.2004 00:59:14)

Aivan, ja nämä ovat juuri niitä seikkoja (rikkinäinen tai pätkivä kajariliitäntä/impedanssivalisin tai kitarapiuhalla kaappiin viritys) jotka hajottavat kalliin vintagemarsunkin 100 kertaa enemmin kuin että sillä soittelisi "väärään" kuormaan.

Ja sitten tietysti laki sanoo että I=neliöjuuri(P/R), eli
100W 4 ohmin kuormaan on 5A
100W 8 ohmin kuormaan on 3,5A
100W 16ohmin kuormaan on 2,5A

18 AWG johto (5A), 20 AWG (3,5A) ja 22 AWG (2,5A)...jos homma hoidetaan ei-kiinteänä eli impedanssivalitsimesta, niin tuo 18 AWG on paikallaan.

Terveisin vaan toivoo Kevin...err, Mikko. :)

EDIT:
Ai niin, voi toki olla että uusimmissa vahvistimissa kuten esim. Engleissä on tehovastus suojaamassa mahdollista kriisitilannetta (kuten kajaripiuhan irtoamista) vastaan...vaan en tiedä missä kaikessa ovat sitten säästäneet.
askomiko
28.01.2004 14:55:24
Paljon on 18 ameriikan wire gauge ihmisten mitoilla?
rhizome
29.01.2004 09:47:37
Paljon on 18 ameriikan wire gauge ihmisten mitoilla?

Laiska äijä! :) Tee hakuja tai tilaa joku ilmanen (elfa tms) katalooki. Esim. eristämättömän johtimen halkaisija 1.02 tai 1.03 mm tai poikkipinta-ala 0.824-0.963 mm2...erilaisia lankoja. 1x1.03mm, 7x0.40mm, 19x0.25mm.

Thanks.
askomiko
29.01.2004 11:55:41
Mää boikotoin vääriä mittayksiköitä. Tuuma, about peukalon leveyinen, jalka, about jalka, jaardi, about 93 senttiä.. Maili, liikaa. Ilman mitään sukua toisiinsa! Gallona, saman verran ku menee kaljaa illassa. AWG, "Hei, ei olla vielä tarpeeks epäloogisia, tehdään tää korreloimaan käänteisesti piuhan paksuuden kanssa!" Intuitiivista. 12/64" on siis vähemmän kuin 7/32". Tietysti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)