Aihe: Kitaran soiton aikana "huimaa" ??
1 2
Tuomas.
27.09.2007 19:25:45
Ittellä kertyy kuolaa suuhun=)

Mulla se valuu vielä sieltä pois.
V.U.K #34?
Illu
27.09.2007 22:06:06
Muista hengittää soittaessa ;)
Virhe! Tyhjänpäiväinen tai liian lyhyt kirjoitus!
discominister
27.09.2007 22:36:56
Se on sitä musiikin hurmaa..
Stalkah
28.09.2007 18:00:31

Muista hengittää soittaessa ;)

en tiiä mutta miulla meni ainakin joskus suu suppuun ns. pusuhuuliasentoon (ks. Maidenin Trooper-videossa Dave soolonsa aikana) ja joskus täytin poskeni ilmalla, kai nämä olivat jotain keskitymisjuttuja tms. Poskien pullistuminen sai soiton näyttämään äheltämiseltä, mutta tällaiset ovat jääneet pois, onneksi.
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.
Y3J
28.09.2007 22:58:08
Miun kieli vispaa ympäriinsä nuottien tahtiin kuin hullu. Huimaustakin tulee kyllä joskus, se tosin johtuu yleensä lavalla olevista kuumottavista spoteista. Pitäis varmaan hörppiä jotain juomista vähän väliä.
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum!
Metallica mies
30.09.2007 18:42:01
mutta täytyy kyllä sanoa että joskus soitonhurmassa unohtaa varmaan hengittää kunnolla , usein saa niitä flow-elämyksiä milloin unohtaa kaiken ja vaan soittaa sitä musiikkia =D
Air Born
30.09.2007 19:03:35
Vähän OT:ksi menee, mutta soittaessa tulee tosiaan tehtyä kaikkea ihmeellistä. Joskus päästelin keskittyessäni suustani ihmeellisiä naksahduksia. Oli onneksi ohi menevä ilmiö. Kuolaakin valuu nykyään harvemmin.
FensonGibder
30.09.2007 19:39:14
Ei esiinny muuten, muuen on todella virkeä olo ja kunto on kohillaan, mutta kitaraa soittaessa :/

Hyvä näin.

Sitten ehdotan, että olisko vain nestevajausta. Koitapa hörppiä puoli litraa vettä ennen soittoa ja kato paraneeko tilanne. Kaljalla tilanne vaan pahentuu.

Itellä jäi aikanaan toi nestepuoli vähemmälle huomiolle ja tuloksenahan siitä on huippaus ja muutenkin tunkkainen fiilis.

T:
lääkäri-setä
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Metallica mies
30.09.2007 21:44:43
Kyllä nestetasapainokin on kohillaan ja reeneissä vettä kyllä kuluu reilu litrakin parhaillaan.
Sutela
30.09.2007 21:53:59 (muokattu 30.09.2007 21:54:11)
Elikkäs joskus,melko usein kun soitan kitaraa niin yhtäkkiä soitto katkoo koska tulee sellanen aika omalaatuinen tilanne jossa on sillain huomauksen rajamailla eikä soitosta tule mitään, tuossa 30 min. sitten viimeksi treeniksellä kaverin kanssa soitellessa.

Mulla tulee usein kun nousen istualta seisomaan niin just tommonen pieni huimaus ja silmät sumenee, siinä kun sumenee niin silmiin tulee samanlaisia kuvioita kun pistäis silmät kiinni ja joskus pitää myös ottaa tukee jostain. Tuo huimauskohtaus kestää n. 4 sekuntia.
-Cale
30.09.2007 23:14:00
Ittellä kertyy kuolaa suuhun=)

Mulla se valuu vielä sieltä pois.

Sama. Seppo16 varmaan muistaakin yhden juurikin tuollaisen tilanteen pappilassa joka sattui meikäläiselle... Hoho!
M.U.
30.09.2007 23:14:02
Kyllä nestetasapainokin on kohillaan ja reeneissä vettä kyllä kuluu reilu litrakin parhaillaan.

Sitten ei mun mielestä oo oikein muuta vaihtoehtoa kuin se, että sulla on hartiat niin jumissa, että kitaran paino on ns. viimeinen niitti sun verenkiertoa ajatellen ja sitten alkaa huimata.
pira
01.10.2007 00:27:53
Mulla tulee usein kun nousen istualta seisomaan niin just tommonen pieni huimaus ja silmät sumenee, siinä kun sumenee niin silmiin tulee samanlaisia kuvioita kun pistäis silmät kiinni ja joskus pitää myös ottaa tukee jostain. Tuo huimauskohtaus kestää n. 4 sekuntia.

Ole ruoka-aikaan kotona useammin, niin ei huippaa enää. :)

Teininä oli samaa vikaa.
Mitä iloa on elämästä, jos vain syö riisiä eikä osallistu puolueen kokouksiin eikä puolue-elämään? -Toveri Kim
rock-kukko
01.10.2007 14:52:35
Mullakii tuota että kun nousee seisomaan ni huimaa ja silmissä sumenee. Ehkä pari kertaa päivässä. Joku joskus sano mulle että aivot ei saa tarpeeks happea tiiä häntä.
FensonGibder
01.10.2007 19:55:17
Mullakii tuota että kun nousee seisomaan ni huimaa ja silmissä sumenee. Ehkä pari kertaa päivässä. Joku joskus sano mulle että aivot ei saa tarpeeks happea tiiä häntä.

Tuo johtuu siitä, että verinkierto hiljenee aivoissa nopean liikkeen johdosta (paine tippuu). Homma hoituu sillä että nouset hitaammin.

Tervehdi vanhuutta, kuomaseni! Seuraavaksi alkaa suuta kuivamaan ja varpaankynnet halkeilemaan...
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Metallica mies
01.10.2007 20:28:57 (muokattu 01.10.2007 20:29:40)
Sitten ei mun mielestä oo oikein muuta vaihtoehtoa kuin se, että sulla on hartiat niin jumissa, että kitaran paino on ns. viimeinen niitti sun verenkiertoa ajatellen ja sitten alkaa huimata.

jep, tähän olen nyt kyllä päätynyt ja venytellyt ja rentouttanu hartioita, varsinkin ennen soittoa ja koittanut juoda mehuakin/limmparia että verensokeri ei olisi liian matala.
Syöntipuoli on kyllä kunnossa, mutta noita hiilareita ei hirveesti ylimääräistä kyllä tule, joten tuo limppari esim. on ihan järkevä sillontällön niin ja sitä soittoasentoa istualtaan olen koittanu parantaa, elikkäs hartiat mahdollisimman rentona "alhaalla", seisaaltaan soittaessa tämä ei ole ongelmana.
Kiitoksia kaikille :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)