Aihe: Nightwish
1 2 3 4 542 43 44 45 46207 208 209 210 211
Twinkle
29.09.2007 18:38:59
Mun mielestä tämä instrumentaalilevy oli just mitä pitikin olla, kuulin mitä kaikkea siellä taustalla onkaan, eikä levy paljoa edes maksanut. Joten kusetusta? Tietysti jos odotuksena oli että instrumentaaliversioon on soitettu jotain spesiaalia juttuja niin pettymys oli edessä.

Minusta taustat ovat just eikä melkein, yleisesti annetaan laululle runsaasti tilaa eikä häröillä, mutta paikoin (yleensä kertosäkeissä) sitten ladataan tavaraa niin ettei meinaa kajareista ulos mahtua.

No minusta instrumentaaliversio on aikalailla eri asia kuin semmoinen versio josta on vaan repäisty laulut pois. Olisivat edes voineet sovittaa nuo laulumelodiat soittimille mutta ei. Ei sille nyt vaan voi mitään, että Full instrumental version Dark Passion Album kuulostaa harhaanjohtavalta minun mielestäni ja toteutus kuulostaa hyvin halvalta.
Jormaz
29.09.2007 18:57:12
Liekkö tätä vielä linkattu mutta tässä Sacrament of Wilderness Tavastialta:

http://www.youtube.com/watch?v=nRvw8ofwdAA

Ainakin meikäläisen korviin kuulostaa paremmalta kuin koskaan vaikka äänenlaatu onkin aika rupinen.

Perhana, hyvin laulaa ja kauniilla äänellä, mikäs sen parempaa.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Casse
29.09.2007 19:21:27 (muokattu 29.09.2007 19:22:45)

Hyvältä on kyllä levy kuulostanu vaikken oo ku pari kertaa kuunnellu.
The Poet and the Pendulum on kyllä niin hieno.. Mulla itellä vaan vähä kävi että mikään ei niin hirveästi enää sen jälkeen säväyttäny. Erityisesti ko. biisin lyriikat oli kyllä hienot. Tykkäsin siitä takaperin menevästä ideasta. Vaikka olihan se "Tuomas" siellä välissä vähä hassun kuulonen mutta se mtn =D
Kyllä tää rokkaa. Vaikea sanoa vielä vertailuja aiempiin levyihin kun oon niin vähä vielä luukuttanu.

Pakko sanoa tuosta Sacrament of Wildernessin videosta että repesin ku siinä C-osan kohdalla lähtiki tulemaan Frederikin Volgan melodia ;D

Ja plussaa vaan tuosta instrumentaalilevystä. Mukava kuulla mitä taustallaki pyörii. Tosin ei sellanen orkestraaliversiokaan ois paha mutta eiköhän niitä sitte sinkuilla tipu..
Coran
29.09.2007 19:42:13
Itte oon jyrkästi eri mieltä Runoilijan ja Heilurin lyriikoista. Ei Holopainen mitään suurta taidetta ole koskaan kirjoittanutkaan, mutta tuo teksti on ihan täyttä soopaa. Muista biiseistä voisi mainita vaikka Bye Bye Beautifulin, joka vaikuttaa olevan ihan suoraa tilitystä Tarja Turuselle. Se siitä eskapismista.
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
zombywoof
29.09.2007 23:12:33

Ainakin meikäläisen korviin kuulostaa paremmalta kuin koskaan vaikka äänenlaatu onkin aika rupinen.

No perhana, aivan mahtava veto yhdestä bändin parhaista biiseistä! Minä kyllä tykkään tuon Anetten äänestä koko ajan enemmän. Tuokin oli niin raikkaasti ja energisesti tulkittu. Pitää kait sitä joulukuussa bändin keikalle lähteä vaikka en nyt mikään bändin fani olekkaan.
"Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends"
Heartwood
29.09.2007 23:24:11
Itte oon jyrkästi eri mieltä Runoilijan ja Heilurin lyriikoista. Ei Holopainen mitään suurta taidetta ole koskaan kirjoittanutkaan, mutta tuo teksti on ihan täyttä soopaa. Muista biiseistä voisi mainita vaikka Bye Bye Beautifulin, joka vaikuttaa olevan ihan suoraa tilitystä Tarja Turuselle. Se siitä eskapismista.

Totta joka sana. Aivan kauheaa lyriikkaa kyllä. Olisi sinänsä ihan kiva, jos ei aliarvioitaisi kuulijaa härskisti vääntämällä joka saatanan asia rautalangasta. Noin niin kuin musiikillisesti biisi on toki bändin parhaimmistoa.
"Thus men forgot that all deities reside within the human breast" Romantikkoitkijät #42
Johnnyk
30.09.2007 00:00:31

Perhana, hyvin laulaa ja kauniilla äänellä, mikäs sen parempaa.

Hyvältä kuulostaa todellakin.

Eiköhän sieltä livelevy seuraavaksi tule(toivottavasti)
http://juhlakaivuri.tk/
Disposable
30.09.2007 13:14:38

Tuossapa ovatkin minun mielestäni kaikista tylsimmät biisit, näin sanoitusten ohella. Ehkä Eva:n voisi heittää soppaan kanssa, ehkä niistä sanoista on kerennyt jo lähteä maku kun niitä on kuullut vähän joka paikassa.

Mutta muuten en mene halveksimaan Holopaisen sanoittajakättä, en ollenkaan. Joissain biiseissä varsin mukavia koukkuja lyriikoiden lukijalle varattu. Toisaalta tämä sanojen kuuntelu musiikissa on ollut Nightwishissä aina semmonen arvaamaton asia, siitä kertoo jo Youtuben ääretön "Nightwish misheard lyrics"-kattaus. Mutta sanojen kanssa näitä on mukava kuunnella, ei herätä yhtään myötähäpeää taikka tylsyyden tunteita.

Mielipiteet sallittakoon, itse kullekin.
"PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH
Jumina5/6
30.09.2007 14:04:30
Toisaalta tämä sanojen kuuntelu musiikissa on ollut Nightwishissä aina semmonen arvaamaton asia, siitä kertoo jo Youtuben ääretön "Nightwish misheard lyrics"-kattaus.

Tai sitten se johtuu Tarjan tunnetusti 'jännästä' aksentista. :p
Black Hippies Underground
Disposable
30.09.2007 15:33:32
Ei saakeli että hieno biisi tuo While Your Lips Are Still Red! Aivan saakelin koskettava. Marcon ääni ja Tuomaksen sävellys. Tämäkin helmi on kuultavissa YouTubessa.

Perhana, pakkohan näitä singlejä on rueta ostelemaan kun ei levyllä ole. Tämän vuoden parasta musiikkia ylivoimaisesti.
Disposable
30.09.2007 17:00:06
http://www.youtube.com/watch?v=E3_c … Yh_0to&mode=related&search=

On se kyllä aika sulonen.

Mietin jo että mitä h-levettiä tuo Masterchief seikkailee Nightwishin julkkareissa kunnes sain selville että Halo 3:kin julkaistiin samaan aikaan.
enemie
30.09.2007 18:53:40
tuossa kyllä kuuli selvästi että anetten ääni ei yllä samalle korkeudelle kuin tavjalla ja sitten sitä yritetään kaikin voimin pihistä niitä vikoja hertsejä esiin, ei todellakaan kuulosta hyvältä tässä

Eikait niillä oo mun mielestä ollu tarkotus päästä ees yhtä korkeelle mitä Tarjan aikoihin. Eikös toi Holopainen sillon sanon kun hakivat laulajaa, että ei oo pakko olla oopperatyyliä.
Erittäin hieno laulaja tää uus. Kaunis ääni, kuuntelin levyn ja dikkasin vahvasti. Vaikka en oo paljoa bändi kuunnellut.

Marcelolla on muuten rahat sitten taas loppunu!
http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=14461
Jos olisin nainen...olisin vaarallinen!
zombywoof
30.09.2007 19:05:44
tuossa kyllä kuuli selvästi että anetten ääni ei yllä samalle korkeudelle kuin tavjalla ja sitten sitä yritetään kaikin voimin pihistä niitä vikoja hertsejä esiin, ei todellakaan kuulosta hyvältä tässä

Ihan sama yltääkö vai eikö yllä samoille korkeuksille, kunhan kuulostaa hyvältä. Mielipiteensä kullakin.
"Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends"
mungiisi
30.09.2007 19:19:58
Marcelolla on muuten rahat sitten taas loppunu!
http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=14461

Haha, ne jotka ovat lukeneet Nightwish-kirjan tietävät minkälaisia nuo fanipaketit ovat.

Ateria tarjotaan ravintolassa jossa joutuu itse maksamaan juomat ja Tarjaa ei näy missään. :D
Stupid Flanders...
Antti1997
30.09.2007 19:28:33

Ei voi muuta todeta, kuin että upea ääni on mimmillä. Huh.
Ei kaikkien kannata hakata päätä seinään, jos joku on jo tehnyt siihen oven.
Vainaja
30.09.2007 22:00:42
Ei voi muuta todeta, kuin että upea ääni on mimmillä. Huh.

Joo..jopa sacrament kuulosti pitkästä aikaa ihan sika kovalta vaikka olikin himmennyt tarjan aikana aikalailla..nyt vituttaa kun ei ole lippuja ja rahaa niin ois päässy teatrialle..
Calling Mr.Killjoy...
Jetku
30.09.2007 22:52:20
http://www.youtube.com/watch?v=E3_c … Yh_0to&mode=related&search=

On se kyllä aika sulonen.

Mietin jo että mitä h-levettiä tuo Masterchief seikkailee Nightwishin julkkareissa kunnes sain selville että Halo 3:kin julkaistiin samaan aikaan.

:D ei kyl pahemmin Halofaneja näkyny. Jonon ensimmäises kolmeskymmenesmetris varmaan yks :D
kupteri
30.09.2007 23:52:24

Joo..jopa sacrament kuulosti pitkästä aikaa ihan sika kovalta vaikka olikin himmennyt tarjan aikana aikalailla..nyt vituttaa kun ei ole lippuja ja rahaa niin ois päässy teatrialle..

Sacrament on aina ollut yksi kovimmista (ja just siltä lätyltä joka iski ja kovaa - onhan toki tyyli vaihtunut jo pariinkin kertaan mutta silti diggaan myös tuota vanhempaa).

Jahas, onko Teatria myyty loppuun? Onneksi ostin jo kesällä tiketin :-)
möyssy
01.10.2007 00:20:26 (muokattu 01.10.2007 00:21:11)
Innokkaana odottaisin Anetten tulkintaa kappaleesta ''Kuolema Tekee Taiteilijan''
''Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen.''
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)