Bentley 30.09.2007 00:55:38 | |
---|
Moorientes! Tuli ostettua MXR:n dime Distortion pedaali käytettynä ja siinä on ihmeellinen efekti. Kun kitaralla soittelee jotain ja sit vaimentaa äänen kädellä ja ottaa pois niin tulee jonkinlainen ihme kiertoefekti. Sellainen pitkä piiiiiiiip joka kuulostaa palovarottimelta. Se tekee sitä aina välillä joka on vähä outo juttu? Myöskin huomasin sellasen et kun ottaa piuhan pois kitarasta ja kun kuuluu se ääni ni sen sävelkorkeutta voi madaltaa ku lisää bassoa :D Siis iha ihme touhua. Kysymys onki siis sellainen et onko tämä normaali efekti vai lieneekö koko laite hajalla? Olen kokeillut sitä vasta kotonani kitara -> dime särötin -> crate pikkukotivahvistin. For those who can't be without the music! |
tilujätkä 30.09.2007 01:19:32 | |
---|
Oletko varma että on pedaalissa vika ettei piuhassa? Koulun piuhoilla kun oon soitellut niin jos on piuha paskana niin välillä kuuluu vaan semmonen "piiiiip". |
Jormaz 30.09.2007 01:33:17 | |
---|
Onkos virtalähde kunnossa? No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Insane Kane 30.09.2007 10:08:27 | |
---|
Moorientes! Tuli ostettua MXR:n dime Distortion pedaali käytettynä ja siinä on ihmeellinen efekti. Kun kitaralla soittelee jotain ja sit vaimentaa äänen kädellä ja ottaa pois niin tulee jonkinlainen ihme kiertoefekti. Sellainen pitkä piiiiiiiip joka kuulostaa palovarottimelta. Se tekee sitä aina välillä joka on vähä outo juttu? Myöskin huomasin sellasen et kun ottaa piuhan pois kitarasta ja kun kuuluu se ääni ni sen sävelkorkeutta voi madaltaa ku lisää bassoa :D Siis iha ihme touhua. Kysymys onki siis sellainen et onko tämä normaali efekti vai lieneekö koko laite hajalla? Olen kokeillut sitä vasta kotonani kitara -> dime särötin -> crate pikkukotivahvistin. Kokeile laittaa joku bufferoitu efekti (bossit) bypassilla tuon eteen ja kerro vaikuttaako mitenkään. Ei näin! >=) |
Öö.. En nyt tiedä mitenkä bufferoitu efekti tämän asian korjaisi. Kyllähän sen ny pitäis ilman niitäki saada toimimaan :) Oon kokeillu nyt eri piuhoillaki ja niissä tuskin on mitään vikaa. En usko että tuo Craten pikku kotivahvistinkaan on siihen erityisen syypää eikä kitarastakaan johdu. Kahdella kitaralla oon tuon kokeillu. Ainut mitä ite pystyn vielä testaamaan on treeniksellä kun kokeilen mxr 10band eq:n virtalähteellä et jos siinä ois jotain vikaa. For those who can't be without the music! |
Insane Kane 30.09.2007 12:42:33 | |
---|
Öö.. En nyt tiedä mitenkä bufferoitu efekti tämän asian korjaisi. Kyllähän sen ny pitäis ilman niitäki saada toimimaan :) Oon kokeillu nyt eri piuhoillaki ja niissä tuskin on mitään vikaa. En usko että tuo Craten pikku kotivahvistinkaan on siihen erityisen syypää eikä kitarastakaan johdu. Kahdella kitaralla oon tuon kokeillu. Ainut mitä ite pystyn vielä testaamaan on treeniksellä kun kokeilen mxr 10band eq:n virtalähteellä et jos siinä ois jotain vikaa. Joskus Hi-gain pedaaleissa saattaa ilmetä tuollaista kiertoa, jota amerikan pojaat sano "self-oscillation" tahi jottain sinne päin =). Esim. DIY- GT-2:ssa tätä ilmeni, simppeli fettibufferi laitteen edessä poisti ongelman. Toivottavasti sulla on sitten jossain muussa vika, vaikka tuonkin ongelman poissulkeminen on vähintään helevetin helppoa. Ei näin! >=) |
baba o riley 30.09.2007 16:43:20 | |
---|
Kokeile patterin vaihdolla, Mulla on joskus ilmenny vastaavia ja tostakin oudompia ongelmia kylläkin vintageboxeilla mutta mixei uusissaki vois vastaavaa olla. Jonkun merkkiset patterit ei vaan aina nappaa. Ja ku on vaihtanut niin on ongelma hävinnyt. Jos patterissa on virta vähissä spedu voi alkaa kummasti temppuilee, joskus ratkaisu näinkin yksinkertainen. |
Räkkipeli 30.09.2007 19:21:44 | |
---|
Itelläkin oli toi sama ongelma joskus. Sit se vaan hävis...ilmeisesti kotisetupin muututtua johonki suuntaan. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
masterhat 30.09.2007 19:44:08 | |
---|
bufferit bufferit Snails against humanity |
Bentley 30.09.2007 21:24:09 | |
---|
Kokeile patterin vaihdolla, Mulla on joskus ilmenny vastaavia ja tostakin oudompia ongelmia kylläkin vintageboxeilla mutta mixei uusissaki vois vastaavaa olla. Jonkun merkkiset patterit ei vaan aina nappaa. Ja ku on vaihtanut niin on ongelma hävinnyt. Jos patterissa on virta vähissä spedu voi alkaa kummasti temppuilee, joskus ratkaisu näinkin yksinkertainen. Ei tuossa mitään pattereita ole. Niistä ns. buffereistakaa ei ollu mitää hyötyä. Piippas reenikselläki ku palovarotin ku laitto sellasta volumea et sillä olis voinu soitellaki. Paskana mikä paskana. For those who can't be without the music! |
Bentley 30.09.2007 21:24:11 (muokattu 30.09.2007 21:24:39) | |
---|
Hö.. eka tupla. For those who can't be without the music! |
LesPaul70 30.09.2007 21:33:54 | |
---|
Piippas reenikselläki ku palovarotin ku laitto sellasta volumea et sillä olis voinu soitellaki. Paskana mikä paskana. Täh, eikös sen sitten ollutkaan tarkoitus toimia noin? Kuvauksesi perusteella kuulosti ihan Dimebagin livesoundilta. (Okei, hymiö.) "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) |
bfoc 30.09.2007 23:11:26 | |
---|
Moorientes! Tuli ostettua MXR:n dime Distortion pedaali käytettynä ja siinä on ihmeellinen efekti. Kun kitaralla soittelee jotain ja sit vaimentaa äänen kädellä ja ottaa pois niin tulee jonkinlainen ihme kiertoefekti. Sellainen pitkä piiiiiiiip joka kuulostaa palovarottimelta. Se tekee sitä aina välillä joka on vähä outo juttu? Myöskin huomasin sellasen et kun ottaa piuhan pois kitarasta ja kun kuuluu se ääni ni sen sävelkorkeutta voi madaltaa ku lisää bassoa :D Siis iha ihme touhua. Kysymys onki siis sellainen et onko tämä normaali efekti vai lieneekö koko laite hajalla? Olen kokeillut sitä vasta kotonani kitara -> dime särötin -> crate pikkukotivahvistin. Tekee se mullakin noin jos alle 5 metrin päässä pitää volan ja gainin täysillä. Sit kun jompaa kumpaa pudottaa niin piipitys poistuu ja säriystys alkaa. Tämä poljin siis kympille vasta 10 metrin päässä kaapista. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Aksu89 30.09.2007 23:14:07 | |
---|
Taitaa olla jonkinsortin tyyppivika (tai ominaisuus) kyseisille pedaaleille, samaa tekee myös minun Dime-pedaalini. Tosin saattaa vinkua tai huutaa myös miedoilla volumeilla, mutta silloin on kaiketi vastuussa ollut huonohko piuha. |
Antti1 30.09.2007 23:18:52 | |
---|
Toi on ilmeisesti aika perhanan ronkeli myös virtalähteestään. Osalla tapauksista toimii ihan miten sattuu, kannattaa tarkistaa myös se. Eikö toi toiminut 18V jännitteilläkin? Harvasta perusmötkylästä tuota edes irti saa. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Bentley 01.10.2007 00:13:46 | |
---|
Toi on ilmeisesti aika perhanan ronkeli myös virtalähteestään. Osalla tapauksista toimii ihan miten sattuu, kannattaa tarkistaa myös se. Eikö toi toiminut 18V jännitteilläkin? Harvasta perusmötkylästä tuota edes irti saa. Mä kokeilin mun mxr 10band equn virtalähteellä tuota kans ja sama ongelma oli silläkin. Siinä on just sama virtalähde kuin dimen säröttimessä. For those who can't be without the music! |
Bentley 01.10.2007 09:04:35 | |
---|
Heh. Nyt pääsin vasta käymäs kattoos dime säröttimen kotisivuilla kattoos manuaaleja. Siellä sanottiin näin: "NOTE: Because of the Dime Distortion's huge levels of gain and EQ, etreme settings (i.e. everything up all the way), will create feedback. To avoid this, back off Gain or EQ knobs slightly." Jännä että EQ tekee kans tuollasen efektin :o For those who can't be without the music! |
Räkkipeli 01.10.2007 12:58:26 | |
---|
Kyllähän se sitten häipyi kun laski outputtia, mutta pahimmillaan sai olla korkeintaan kello yhdeksässä. Joten jokin oli pielessä. Mutta toisinaan sai luukuttaa ihan vapaasti eikä mitään... Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Insane Kane 01.10.2007 13:15:37 | |
---|
Olis mielenkiintoinen kurkata tollasen sisään. Uskoisin että asialle voipi tehdä jotain, esim käyttää suojattua letkua ym. Ei näin! >=) |
Bentley 01.10.2007 15:34:39 | |
---|
Olis mielenkiintoinen kurkata tollasen sisään. Uskoisin että asialle voipi tehdä jotain, esim käyttää suojattua letkua ym. Niinpä. Tosi kummallinen juttu että tämmöstä voi esiintyä ja varsinkin kun on niin suosittu ja huippupedaalista kyse niin sitten tämmöistä esiintyy. Mun mielestä tuo varotusteksti pitäis olla ite pedaalissaki :) For those who can't be without the music! |