Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 541 42 43 44 45128 129 130 131 132
Geffen
27.09.2007 19:43:17 (muokattu 27.09.2007 20:18:57)

Sanokaas joku ei kovin kallis pedaali, jota Slash käyttää. Joku sellane "perus" pedaali.. et oon aika aloittelija (6kk akustista soittanu ja 3kk sähkistä).. ja sillai et en tarvis muuta.

Olisko BOSS GE 7 kui hyvä??
Nice boys don't play rock n' roll
oiva tumpeloinen
27.09.2007 20:22:41
Sanokaas joku ei kovin kallis pedaali, jota Slash käyttää. Joku sellane "perus" pedaali.. et oon aika aloittelija (6kk akustista soittanu ja 3kk sähkistä).. ja sillai et en tarvis muuta.

GE-7 on EQ-pedaali. Sillä pelkästään ei Slässit irtoa. Ei sen puoleen, tuo toivomuksesi on kaiken kaikkiaan kohtuuton. Slashin soundi on aika pitkälti vahvistimesta, ei purkeista, lähtöisin. Ja lapasista tietenkin. Mutta jos sulla särö on olemassa, niin ei EQ periaatteessa huono valinta ole. En tosin suosittele ostamaan mitään ilman suoraa tarvetta.
Tietysti Pauligin
27.09.2007 22:40:23

Tiedätkö edes mitä se tekee?

Siis mitä siihen soundiisi oikein kaipaat, jos vähän tarkennusta....?
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Exhausted
28.09.2007 10:50:47

Ehkä wah-pedaali olisi sun juttusi?
kondensaattori
28.09.2007 10:57:41

Älä osta mitään. Sitten kun sulle tulee semmonen tunne, että tämmösen mä haluan, ni sitten. Mutta jos et edes tiedä, mitä pedaalit tekevät äänelle, ei kannata ostaa mitään.
Iiphii
29.09.2007 13:13:23
no jos kunnolla nauhaa laittaa niin kyllä se kestää, ellei päivittäin pedaalien järjestystä vaihtele.

Annoin ilmeisesti liian vähän tietoa tarkoituksistani. Mun moka.

Pedaaleja tulisi varmaan nostettua useamminkin kuin kerran päivässä, sillä mun laudassa on myös pedaaleita jotka toimivat pattereilla. Joten soiton päätteksi täytyisi johdot vetää aina pois. Jos haluan pystyä vetämään johdot pois, minun täytyy jättää suhteellisen iso tila pedaalien väliin. Kuten jotkut varmaan jo tajusivat, tätä väliä voisi pienentää nostamalla pedaali ensin pois ja sitten laittaa johto kiinni ja taas alas.

Tämä ei ainakaan minun tarranauhoillani onnistu järin hyvin. Oisko jotain vinkkiä?
- eepee
superfly
29.09.2007 13:17:47
Annoin ilmeisesti liian vähän tietoa tarkoituksistani. Mun moka.

Pedaaleja tulisi varmaan nostettua useamminkin kuin kerran päivässä, sillä mun laudassa on myös pedaaleita jotka toimivat pattereilla. Joten soiton päätteksi täytyisi johdot vetää aina pois. Jos haluan pystyä vetämään johdot pois, minun täytyy jättää suhteellisen iso tila pedaalien väliin. Kuten jotkut varmaan jo tajusivat, tätä väliä voisi pienentää nostamalla pedaali ensin pois ja sitten laittaa johto kiinni ja taas alas.

Tämä ei ainakaan minun tarranauhoillani onnistu järin hyvin. Oisko jotain vinkkiä?

Osta nyt hyvä mies virtalähde niille pedaaleille.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Geffen
29.09.2007 13:52:13

Tiedätkö edes mitä se tekee?

Siis mitä siihen soundiisi oikein kaipaat, jos vähän tarkennusta....?

Siis ku mun vahvarilla ei saa samanlaista ääntä sooloihin ku Slashillä. Kyl mä kävin bossin sivuilla ja kuuntelin demoja.
kondensaattori
29.09.2007 13:55:19
Siis ku mun vahvarilla ei saa samanlaista ääntä sooloihin ku Slashillä. Kyl mä kävin bossin sivuilla ja kuuntelin demoja.

Ei ole mikään ihme että ei ole samanlainen saundi. Etkä saa semmosta mistään pedaaleista. Jos väkisin haluat emuloida Slashia, reenaat Slashin tyyliä muutaman vuoden, ja säästät muutaman tonnin jotta saat samanlaiset vehkeet ku Slashilla.
Geffen
29.09.2007 13:58:51

Kaveri suositteli et sen sais käyttämällä mun vahvarista (Vox DA5) cleania ja sit joku släsän pedaali väliin. Kyl mä vähän pedaalista tiän.
Geffen
29.09.2007 14:08:05

reenaat Slashin tyyliä muutaman vuoden, ja säästät muutaman tonnin jotta saat samanlaiset vehkeet ku Slashilla

Joo ei mulla niin tärkeetä oo saada Slash saundi. Mut ku sen soolot on niiiiin ,,/!! Haluan tietenkin luoda omanlaista musaa mut olis jees saada saman tyyppinen saundi ku se on niin hiano.
Geffen
29.09.2007 14:10:02

Olisko mitään neuvoja saada omiin sooloihin särmää ja sellasta?
cruel_destiny
29.09.2007 15:10:59
Joo ei mulla niin tärkeetä oo saada Slash saundi. Mut ku sen soolot on niiiiin ,,/!! Haluan tietenkin luoda omanlaista musaa mut olis jees saada saman tyyppinen saundi ku se on niin hiano.

joo mutta ei sitä saa in-a-box meiningillä, vaan samoilla kamoilla. Hyvä marshall tyyppinen särö on mm. Proco RAT.
I eat rice and curry everyday surreal
Geffen
29.09.2007 17:04:18

Mut hei.. ku kattoo jotain covereita youtubesta, nin niillä on jopa ihan eri malli kitaroita ja silti kuulostaa...
Geffen
29.09.2007 18:05:56

Ehkä wah-pedaali olisi sun juttusi?

DUNLOP CRY BABY GCB95?
kondensaattori
29.09.2007 18:25:59
DUNLOP CRY BABY GCB95?

Se on se perus. Sitä voi sitten modailla (jos osaa) mieleisekseen suht helposti.
Geffen
30.09.2007 00:23:39

Sitä voi sitten modailla (jos osaa) mieleisekseen suht helposti.

http://www.diyguitarist.com/DIYStompboxes/WahMod.htm jaa se pitää aukasta:S
Exhausted
30.09.2007 18:11:20

Slashin perussaundi tulee Les Paulista ja putki-Marshallista (Silver Jubilee-nuppi, vintage 30-kaiuttimet). Pedaalit on siinä vain mausteita. Jollain putkisäröä matkivalla pedaalilla voi päästä lähelle, mutta ei pelkästään käyttämällä samaa eq-pedaalia kuin Slash.
kondensaattori
30.09.2007 19:48:45
http://www.diyguitarist.com/DIYStompboxes/WahMod.htm jaa se pitää aukasta:S

No totta kai se pitää aukasta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)