Aihe: Kuunteletko koskaan vinyyliä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
M-Juhana
21.09.2007 09:24:25

Mä kuuntelen vinyylejä ja cd:tä ihan sulassa sovussa. Enempi tulee cd:tä ostettua ja lähinnä tilattua netin välityksellä. Mut jos eksyn suureen kaupunkiin ja divariin, niin vinyyli lähtee mukaan siinä kuin cd:kin.

Mut kyllä vinyyli on formaattina hienompi.
TÖISSÄ
Feggy
21.09.2007 09:35:49

Mä kuuntelen vinyylejä ja cd:tä ihan sulassa sovussa. Enempi tulee cd:tä ostettua ja lähinnä tilattua netin välityksellä. Mut jos eksyn suureen kaupunkiin ja divariin, niin vinyyli lähtee mukaan siinä kuin cd:kin.

Mut kyllä vinyyli on formaattina hienompi.

No näin mun piti alunperinkin sanoa.
Uutta Lockmania
Zammy
21.09.2007 09:42:53
Ensimmäinen vinyyli hommattuna ja lisää tulossa. Seuraavaksi pitää levysoitinta ostamaan..
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Artist
21.09.2007 09:47:20
Myin taannoin vinyylikokoelmani (joka ei järin suuri ollut) pois, kun niistä sai hyvät rahat, kun ovat taas muodissa ja erään bändin fanien mielestä jotain kulttikamaa (vaikka painosmäärät eivät oikeasti mitään pieniä ollleet).

Tykkään kyllä vinyylin soundista, mutta kun omaa levysoitinta ei ole, niin eipä noita tullut kuunneltua. Cd:nä mulla oli sitäpaitsi ne kaikki myös.

Joku hc-punk splitti '7 (vai olikohan '10) mulle jäi, mutta sitä en ole koskaan kuunnellut, en kertaakaan.
"Is she really going out with him?"
L4t3
21.09.2007 18:22:24
Mielellään kuuntelisin, mutta kotoa ei löydy toimivaa levaria. Ties mitä aarteita jää kuulematta.
BubbleBob
21.09.2007 19:32:27

Vinyylejä tulee kuunneltua ajoittain, sessiotyyppisesti. Löytyy enemmän henkeä ja kantta.
Floating out of the Screen..
salmivaara
21.09.2007 20:21:26 (muokattu 21.09.2007 20:22:22)

Billsner
Voi olla sekin. Keskustan antikvariaatista, äxästä ja kirpputoreilta joskus käyn kahtelemassa, mutta mitään hyvää en ole vielä löytänyt.

Sä oot liian ronkeli.

Mäkrö
Itse laitan aina niin, että suut eivät kohtaa. Muutenhan se vinyyli voi pudota sieltä!
Eikä pöly pääse niin helposti sisään tällä tekniikalla.

Mistä muuten noita muoveja sais edukkaasti? www.elektroni.comista tilasin heinäkuun lopulla, tilausvahvistus tuli mutta itse tuotteita ei ole näkynyt. Eivätkä edes vastaa sähköposteihin. Vinyyliklubilla taisivat olla muovit loppu kun viimeksi tsekkasin.
Against the grain
Piepe
21.09.2007 22:04:30 (muokattu 21.09.2007 22:05:03)
Varmaan kuuntelisin jos soitin toimisi, ollut hajalla jo vuosia. Silti ostan joitain seiskatuumasia silloin tällöin, hoh. Keräilymielessä.
jjsound
21.09.2007 22:12:50
Aika monia julkaisuja valmistetaan myös vinyylinä taas. Pitäisköhän perhana alkaa kerätä uudet julkaisut tosiaan LP:nä? Ei edes juuri mainittavasti hintakaan estäisi, kun melkein sama on. Ja noi kannet on niin makeita isona.
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
L.Ruoska
21.09.2007 23:08:22 (muokattu 21.09.2007 23:13:23)

Mä ainakin mieluummin tuen paikallista levykauppaa kuin tilaan netistä. Tarkoitatko tässä siis paikallisella levykaupalla Anttilaa yms. vai oikeata levykauppaa? Mun mielestä ainakin on todella jees, että löytyy pieniä levykauppoja. Niis on se oma fiilis.

e. ja jos hinnasta on kyse, niin mulla on sellainen fiilis monesti, että näissä levykaupoissa on vähän halvempaakin kuin suurissa marketeissa, joissa kaikkien levyjen perushinta yli 20 e. siis cd:t.

No tarkotan lähinnä Free Recordia ja Anttiloita, ei noita levykauppalevykauppoja nyt ole pk-seudulla oikeen muualla kun stadissa missä populaa liikkuu vähän tiheemmin. Anttilahan on levykauppana silleen ihan ok, että siellä on niin usein niitä isoja poistolaareja ja midprice-hyllyjä mistä löytää muutamalla egellä kaikenlaista. Lähinnä niitä männävuoden "en viittiny ostaa"-levjyä. En vaan juur koskaan mee sinne, kun niinku sanoin ni eBay auttaa..käytännössä kaikki levyt, pelit ja DVD:t saa netistä aina halvemmalla.

Edit: vielä niistä levykaupoista, musta se on aika makee mesta siinä Hakiksen sillan vieressä, joku Music Hunter tjsp. Siisti kauppa, mutta kyllä mulle aina tulee silti se fiilis missä vain "oikeassakin" levykaupassa (ei vaan Freessä) että jos jotain haluaisin niin kauppiaan pitää aina tilata se ja hinta on kuitenkin 15€ tienoilla. Yhtä hyvin voin tilata suoraan kotiin edullisemmin. Ei ne levykaupat siihen kuole etten minä sieltä mitään osta, monille se ostaminen on varmasti kuitenkin niin tyydyttävä kokemus että mieluummi tekevät sen tuolleen kuin jotenkin tylsästi netistä. Se olis eri asia asua jossain Kalliossa ja kävellä joka päivä siitä ohi, itekkin poikkean aina kaikkiin levykauppoihin mitä näen mutta ei täältä Kehä I ulkopuolelta noin vain "poiketa" levykauppaan. Niihin täytyy aina erikseen lähteä, ja minkä arvoista se aika sitten onkaan kun lähtee erikseen ajamaan stadiin johonkin levykauppaan.

Laiskuus FTW.
Myynnissä Crate 2x12" 120W kitarakombo, 300.
texjazz
29.09.2007 00:24:55

Kun olet kyllästynyt omaan 70-luvun Love Records- vinyyleihisi, Pen Leen Catlook Gypsies -tuplaan, Elonkorjuun levyihisi, Beatleksien teurastajakansilla varustettuihin levyihin, voit tehdä niistä cd-levylle hyödyllisiä tarvikkeita: http://seccoshop.siirrot.neutech.fi/index.php?k=3924

Ei vaan, hyvä liikeidea näkyy olevan.
"Mä tuun heti vihaseks kun mä kuulen jatsia" -Avovaimo
KTULU
29.09.2007 03:07:21
Mieluummiin CD kuin vinyylin. Syy vinyylin ostoon on keräily, CD:tä halvempi hinta tai CD:n vaikea saatavuus. Tuohan rahina ja rätinät fiilistä, mutta mieluummin kuuntelen CD:tä jossa näitä ei ole. Ja vinyylissä on ärsykkeitä kuten kääntely (varsinkin 2LP:n), epäkäytännöllinen koko ja kansien materiaali. Kaikki tämä ynnättynä siihen että, vinyylien kuuntelemiseen tarvittava laitteisto on minun tapauksessani jo melko pahasti ajan hampaan kalvama.
MUTTA en voi väittää etteikö vinyyli olisi huomattavasti compact disciä coolimpi formaatti. ;)
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
harrygeorge
01.10.2007 10:21:54
Totta kai kuuntelen vinyylejä. Omassa tapauksessani cd:t ovat arkikäyttöön, ja vinyylit on hankittu lähinnä keräilymielessä, mutta aina silloin tällöin tulee kuunneltua, koska pidän 'rituaaleista' joita niiden kuuntelu vaatii. Rubber Soul monona vinyyliltä ja lasi armanjakkia on lyömätön yhdistelmä.
The Ice of the Lake Eldanka
Telescope MySpacessa
Gardiner
01.10.2007 15:40:09

Totta kai kuuntelen vinyylejä. Omassa tapauksessani pidän 'rituaaleista' joita niiden kuuntelu vaatii.Electric Ladyland stereona vinyyliltä ja pullo Giniä on lyömätön yhdistelmä.
Lantrinkiksi viis pulloo Bitter Lemonii.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Seppo_Howitzer
01.10.2007 22:50:42
Tuota vinyylien rätinää kyllä liioitellaan. Ei ainakaan omat levyt pahemmin rätise ellei sitten levy ole surkeassa kunnossa.
zekeode
01.10.2007 23:03:29

Tuota vinyylien rätinää kyllä liioitellaan. Ei ainakaan omat levyt pahemmin rätise ellei sitten levy ole surkeassa kunnossa.

Ongelmana onkin se, että kuunnellaan nimenomaan noita heikossa kunnossa olevia levyjä ja halpissoittimilla, tai sitten neulalla joka on parhaat päivänsä nähnyt vuonna 85.

Oma soitin on on kytketty hienosti esivahvistimen kautta vahvistimen CD-paikkaan, ja eipä ole kukaan huomannut, että vinyylihän se siellä soi. :)
arppah8
02.10.2007 15:05:48

Slightly offtopic, mutta olisikohan T-kaupan alle 200€ levareista mihinkään? Esmes tää: http://www.thomann.de/fi/gemini_tt02_mk_ii.htm tahi joku samaan hintaluokkaan uppoava. Tolla nurkista löytyvällä Pioneerin muovisoittimella kun ei viitsi mitään kuunnella, jospa sitten veronpalautuksia käyttäisi tohon osastoon. Paljoakaan enempää ei hommaan ole rahaa heittää.
I rather be a jerk than being hip like you.
jajuhani
02.10.2007 16:36:37
Ostin huutonetistä vinyylin: Veikko Ahvenainen ja Juri Volkovits. Soitin läpi, klassista konserttihanurimusiikkia neuvostoliittolaisella Ahvenaiselle tehdyllä pelillä. Hienosti soi!!!
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
JK1
02.10.2007 16:44:55
Kaverin kanssa ollaan rinnan kuunneltu samalla vahvarilla&kajareilla Mokoman Kuoleman Laulukunnaita vinyylinä ja cd:nä ja enpä kyllä juuri eroa huomannut... Tietysti, jos olisi todella kalliit vehkeet, saattaisi vinyyli erottua edukseen jos levy on huippuhyvin äänitetty ja muuta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)