MikeS 27.01.2004 15:50:48 | |
---|
Moro. Olen tässä pähkäillyt ikuisuuden seuraavaa: miten olisi parasta hoitaa eri kitaroiden välisten ulostulojen tasaus keikalla? Miten välttyä kitaraa vaihdettaessa säröpedaalien ainaiselta vääntämiseltä? Käytän keikoilla kahta hyvin erilaisilla ulostulovoluumeilla varustettua kitaraa. Tämä aiheuttaa kitaraa vaihdettaessa ongelmia lähinnä sen suhteen, kuinka paljon saan signaalilla puskettua putkivahvistinta ja välissä olevia säröpurkkeja --> eli siis saundi muuttuu liikaa kitaraa vaihdettaessa. Tietysti saundi vaihtuu (sen takiahan käytän eri kitaroita) kitaran luonteen mukana, mutta kyse onkin lähinnä nyt siis säröstä. Erityisesti haluaisin pitää särön määrän ja luonteen samana kitaraa vaihdettaessa, mutta pedaalit reagoivat aivan eri tavoin eri kitaroihin (toinen puskee ja toinen ei) eli siis säröt menevät kitaraa vaihdettaessa överiksi tai vähenevät reilusti. En siis tahtoisi kitaraa vaihtaessa väännellä pedaalien säätöjä. Tähän asti ainoa keksimäni ratkaisu on volumepedaali (MXR Micro Amp) ensimmäisenä purkkina pedaaliketjussa. Poljen sen päälle siksi aikaa kun käytän vähempiulostuloista kitaraa. Kuullostaako tämä järkevältä ja käyttääkö kukaan muu volumepedaaleja noin? MIKKO |
Hanok 27.01.2004 16:20:35 | |
---|
Muistaakseni olen joskus nähnyt sellaisen pienen kitarakäyttöön tehdyn mikserin. Siinä oli kai neljä sisääntuloa ja kaiketi kanaville ainoastaan volume-säätö. Lähtösignaalikin on instrumenttitasoista. Ihan kuin olisin jonkun tuon henkisen laitteen nähnyt Kitarapajalla vastikään, mutta ainakaan sivuilta en onnistunut sitä löytämään. Merkkiä tai mallia en tietenkään tähän hätään saa päähäni. Tuosta voisi kuitenkin olla apua ongelmaasi. Vai kannattaisiko harkita mikkien vaihtoa jompaan kumpaan skebaan? |
Eemil 27.01.2004 16:23:58 | |
---|
Tuo volumepedaali vaikuttaisi halvimmalta ja yksinkertaisimmalta toteutukselta. Itse en käytä, mutta en keksi mitään kätevämpääkään. Joka tapauksessa sun pitää saada se signaalin vahvuus heti kitaran jälkeen muutettua haluamakses, tai yleinen äänentaso saattaa saada kolhuja muista pedaaleista yms. Torilla Ibanez S570wnsol 800! Tukekaa köyhää muusikkoa. |
Jäärä 27.01.2004 16:24:03 | |
---|
Tähän asti ainoa keksimäni ratkaisu on volumepedaali (MXR Micro Amp) ensimmäisenä purkkina pedaaliketjussa. Poljen sen päälle siksi aikaa kun käytän vähempiulostuloista kitaraa. Kuullostaako tämä järkevältä ja käyttääkö kukaan muu volumepedaaleja noin? Toi boosterin käyttäminen taitaa olla yleisin keino. "Koneella on koneen tahti" |
MikeS 27.01.2004 16:59:05 | |
---|
Tuo ehdotettu toisen kitaran mikkien vaihtaminen ei oikein miellytä, kun pidän kitaran saundista paljonkin (Fender Jazzmaster). |
Tuo ehdotettu toisen kitaran mikkien vaihtaminen ei oikein miellytä, kun pidän kitaran saundista paljonkin (Fender Jazzmaster). MikeS - yleisin ja käytännössä ehkä paras on just toi mikro-amppi tahi vastaava..tietty jotain yksinkertaista mikseriä jossa on gain-säätö voi käyttää ja on käytetty, mutta mun valintani olis mikroamppi. Sen takiahan niitä erilaismikityksellä varustettuja kitaroita lavalla on et sais erilaisiin kappaleisiin erilaista soundia..Vaikeaahan tuo on jos on esim. hi-power humbukkerikitara, joku vanha ykskelaisilla mikeillä varustettu ja sitten vielä joku elektroakustinen pietsolla.. |
Antroid 27.01.2004 17:09:05 | |
---|
Ei sellaanen pieni mikseri kyllä paljoa maksa. Näin muistelisisn kataloogeja sellanneena..;) |
MikeS 27.01.2004 17:12:17 | |
---|
Vaikeaahan tuo on jos on esim. hi-power humbukkerikitara, joku vanha ykskelaisilla mikeillä varustettu ja sitten vielä joku elektroakustinen pietsolla.. Kiitoksia myötätunnosta...on lohduttavaa tietää, että joku muukin on miettinyt näitä asioita. Mulla on tosiaankin ton mikkihiiri-Jazzmasterin lisäksi MusicManin Stingray, jonka sinänsä hienon (vaikut korvista räjäyttävän) aktiivielektroniikan kanssa olen keikalla ähkinyt. Jazzmaster meinaa jäädä jalkoihin ja sitä mukaa saundit meinaa vaihtua liikaa kitaraa vaihdettaessa. Täytynee opetella käyttämään sitä microamppia paremmin (vain yksi nappi, ei voi olla liian vaikeaa!). MIKKO |
MikeS 27.01.2004 17:13:25 | |
---|
Milläs hakusanoilla noita pieniä miksereitä kannattaisi netistä hakea? |
goose 27.01.2004 22:47:16 | |
---|
...toivotaan parasta varotaan varasta.. |