Aihe: Single kokoiset humpparit 1 | |
---|---|
![]() 27.09.2007 19:10:19 | |
Haulla löytyy yksittäisistä mikeistä juttua mutta koitetaan tähän kerätä useammasta. Tarkoitus olisi hankkia kaula- ja keskimikeiksi tällaiset. Musiikkityylinä lähinnä metalli, mutta monipuolisuutta haetaan puolituksien avustuksella. Mikit tulevat mahonkirunkoiseen kitaraan. Ensimmäisenä mieleen tuli tietysti SD hot railsit joita SD mainostaa high output mikeiksi, en ole itse testannut enkä kuullut missään, mutta SD:n samplejen perusteella eivät kuulostaneet kummoisilta. Hot stackit taasen kuulostivat samplejen perusteella paljon paremmilta, onko näistä kenelläkään kokemuksia, ei viitsisi ilman kokemusta tai edes suosituksia ostaa, hot railseja sentään olen nähnyt suositeltavan. Toinen samplejen perusteella mielenkiintoisen kuuloinen on dimarzion chopper jossa on mukavan pyöreä leadsoundi, kuten hot stackeissä. Harmillisesti Fast Track 2 ei ole sampleja, mutta silti näistä kaikista 4:stä olisi kiva kuulla kaulamikkinä kokemuksia, lähinnä lead soitossa. Hienoa olisi jos joku olisi kokeillut useampia ja osaisi vähän verrata. Myös muita mahdollisia vaihtoehtoja saa heittää, mutta hinnan tulisi pysyä mielellään alle 100€/kpl. Team Shocker! | |
![]() 27.09.2007 19:14:16 | |
Näin pienenä varoituksena. Mun mielestä yksikelasen koossa olevien humppareiden puolitus pitäs kieltää lailla. Ne voi ehkä toimia jos ovat käytössä jonkun toisen mikin kanssa samaan aikaan. Yksistään mä en oo ikinä löytänyt niistä mitään hyvää. Sen sijaan normaaleina ne on varsin mukavia mikkejä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 27.09.2007 19:16:10 | |
Yksistään mä en oo ikinä löytänyt niistä mitään hyvää. Vaan minäpä oon ja voin suositella kyllä lämpimästi. Ja jos tuntuu, että se puolitus jää ohueksi, niin laittaa niihin sarjaan-rinnan- kytkennät vaikka nostopotikalla. Ja taas toimii. | |
![]() 27.09.2007 19:18:56 | |
Njoo, luulis että mitä kovempi outputti siinä mikissä on, sen paremmin se puolitus toimii, jos humppari on jo valmiiks pliisu, tuskin puolitettunakaan kovin hyvältä kuulostaa. Mutta tosiaan kaulaan haluan kovalla ulostulolla olevan mikin, keskimikin ei tarvitse ihan niin jyty välttämättä olla. Team Shocker! | |
![]() 27.09.2007 19:22:35 | |
Njoo, luulis että mitä kovempi outputti siinä mikissä on, sen paremmin se puolitus toimii, jos humppari on jo valmiiks pliisu, tuskin puolitettunakaan kovin hyvältä kuulostaa. Mutta tosiaan kaulaan haluan kovalla ulostulolla olevan mikin, keskimikin ei tarvitse ihan niin jyty välttämättä olla. Niinhän sitä luulis. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 27.09.2007 19:31:31 | |
Vaan minäpä oon ja voin suositella kyllä lämpimästi. Ja jos tuntuu, että se puolitus jää ohueksi, niin laittaa niihin sarjaan-rinnan- kytkennät vaikka nostopotikalla. Ja taas toimii. Sarjaan-rinnankytkentöjä itsekin suosinut, ihan häiriöttömyyden ja sitten sen varsin "ohuen" singlecoil-soundin karsimisen takia. Toki makunsa kullakin, tuppaa vaan se ykskelasen kokoinen humppari puolitettuna ihan kelan fyysisen koonkin takia olemaan kohtalaisen "ohut" ja kirkas. On joitakin pettymyksiä ollu kavereilla joille oon puolitellut niitä, ei ole ollu ihan se soundi jota hakivat. Totta kai tämä riippuu täysin siitä, minkä moista soittelee, ja mitä siitä mikistä ollaan hakemassa, niinku kaikissa mikkien vaihto/johdotuksen modausjutuissa. Ja, tähdennän vielä, ihan mun henkilökohtainen mielipide tämä, että ennen puolittamista laittaisin sarjaan-rinnankytkennän. (Tai sitten tri-soundin, muttei sitä saa ihan yhdellä nostopotikalla)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 27.09.2007 19:57:38 | |
Sarjaan-rinnankytkentöjä itsekin suosinut, ihan häiriöttömyyden ja sitten sen varsin "ohuen" singlecoil-soundin karsimisen takia. Toki makunsa kullakin, tuppaa vaan se ykskelasen kokoinen humppari puolitettuna ihan kelan fyysisen koonkin takia olemaan kohtalaisen "ohut" ja kirkas. On joitakin pettymyksiä ollu kavereilla joille oon puolitellut niitä, ei ole ollu ihan se soundi jota hakivat. Totta kai tämä riippuu täysin siitä, minkä moista soittelee, ja mitä siitä mikistä ollaan hakemassa, niinku kaikissa mikkien vaihto/johdotuksen modausjutuissa. Ja, tähdennän vielä, ihan mun henkilökohtainen mielipide tämä, että ennen puolittamista laittaisin sarjaan-rinnankytkennän. (Tai sitten tri-soundin, muttei sitä saa ihan yhdellä nostopotikalla) Joo, ohutta en oo hakemassa, mutta cleaniin vaihtoehtona voisi kyllä vähän kevyempi poweri olla kohdallaan. Eli mitä käytännössä tossa sarjaan tahi rinnankytkennöissä tapahtuu. Käännetäänkö siinä toisen kelan vaihe vai mitä? Mutta tosiaan voisi kuulostaa paremmalta teidän puheiden mukaan kuin pelkkä puolitus. Onnistuneeko että tuon kytkennän saa push/pull potikalla tapahtumaan samaan aikaan kaikille mikeille? Team Shocker! | |
![]() 27.09.2007 20:14:34 | |
(Tai sitten tri-soundin, muttei sitä saa ihan yhdellä nostopotikalla) Ja sitten kerrot, mikäs pentele tämä on. Vaikuttaa mielenkiintoiselta. | |
![]() 27.09.2007 20:14:57 | |
Joo, ohutta en oo hakemassa, mutta cleaniin vaihtoehtona voisi kyllä vähän kevyempi poweri olla kohdallaan. Eli mitä käytännössä tossa sarjaan tahi rinnankytkennöissä tapahtuu. Käännetäänkö siinä toisen kelan vaihe vai mitä? Ei oo vaiheenkääntö, siis sähköinen vaiheen kääntäminen, jolla saadaan tuo nasaali Peter Green-jutska myös.. Siinä kytketään vaan humbukkerin kelat sarjaankytkennän sijasta rinnan, se on vähätehoisempi ja vähän niinku singlecoil-simulaatio. Mutta singlecoilin häiriöalttiuden sijasta, kun se mikki luonnollisesti pysyy humbukkerina, se on häiriötön. Tähänhän vois taas pistää tuon monesti postaamani DC-vastusvertailun.. jos oletetaan, että meillä on 8kOhm humbukkeri, se on luonnollisesti sinlecoilina 4 kO, mutta rinnankytkettynä 2 kO.. Suoraan ei voida kuitenkaan todeta, että tehot tippuis tuossa samassa suhteessa, lähinnä soundilliset "painopistealueet" vaan muuttuu. Mutta tosiaan voisi kuulostaa paremmalta teidän puheiden mukaan kuin pelkkä puolitus. Itse pidän tuosta kytkennästä enemmän.. Onnistuneeko että tuon kytkennän saa push/pull potikalla tapahtumaan samaan aikaan kaikille mikeille? Periaatteessa ei oo järkevää, vaan siinä tarvitsis mielellään olla jokaiselle omansa. Sillä tavoin saa sitä "soundipalettiakin" laajennettua huomattavasti. Sun kannattaa tuolla käydä niit kytkiksiä myös katselemassa.. www.guitarelectronics.com
![]() 27.09.2007 20:15:55 (muokattu 27.09.2007 20:18:00) | |
Hidas..... | |
![]() 27.09.2007 20:19:20 | |
Ja sitten kerrot, mikäs pentele tämä on. Vaikuttaa mielenkiintoiselta. No..*köh*.. sehän on sellasella erikoisella on-on-on mikroswitchilla toteutettava sarjaan-single-rinnankytkentä, yhdellä vipukytkimellä.. (saa sen 2 nostopotikallakin..mutta kätsympi on toki tuolla kytkimellä, se vaan sitte vaatii reikien porailua) Itse tein noita 70-luvun puolivälissä useita, vaan sitte järkytyin kun Ibanezilla olikin vakiona moiset Musicianeissa ja Artisteissa.. Se switchi on tosiaan vähän erikoinen on-on-on DPDT..
![]() 27.09.2007 20:29:44 | |
Periaatteessa ei oo järkevää, vaan siinä tarvitsis mielellään olla jokaiselle omansa. Sillä tavoin saa sitä "soundipalettiakin" laajennettua huomattavasti. Sun kannattaa tuolla käydä niit kytkiksiä myös katselemassa.. En haluu tohon kitaraan porallai lisää reikiä, mutta niin voisin tosiaan tehtä jos yhden mikin saa rinnan tolla push/pullilla niin kaulamikkiin tekis sen ja keskimikiks valkkais vähän tehottomamman mallin niin olis varmasti ihan riittävä skaala soundia mulle. Mutta tosiaan, niistä mikeistä olis kans kiva kuulla juttuja, tää meni ihan kytkennöistä puhumiseks. Siitä kun yritin värkkää toista threadia tuolla soitinrakennuspuolella, mutta samapa se tässäkin on asiaa puida. Team Shocker! | |
![]() 28.09.2007 18:12:08 | |
Itsellä stratossa (kevyt body) kaikki mikit hot railseja (kuva omissa kuvissa). Voin suositella! Metalli irtoaa varmasti (tai siis ei jää ainakaan mikeistä kiinni:) ja en ole kyllä huomannut monipuolisuudessakaan ongelmia jos ei nyt ihan mahottomia vaadi. Mikkejä vähän eri korkeuksille ja sormet toimimaan niin eiköhän irtoa. Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! | |
![]() 28.09.2007 18:45:42 | |
Mulla on itellä stratossa JB jr. käytössä eikä häviä tappomeiningeissä oikeastaan millekään koska vaffarilaitteisto siinä enemmän määrää. 5150:n läpi ajettuna on tehokas ja pureva muttei tuhoa kuitenkaan kliineillä soittamisen mahdollisuutta. Erittäin pätevä. Myös Fenkun telessä mulla oli Little '59 aikanaan ja se oli myös ihan pätevä, ei tosin niin räyhäkäs jos sellaista ominaisuutta hakee. | |
![]() 28.09.2007 19:29:44 | |
Mulla on itellä stratossa JB jr. käytössä eikä häviä tappomeiningeissä oikeastaan millekään koska vaffarilaitteisto siinä enemmän määrää. 5150:n läpi ajettuna on tehokas ja pureva muttei tuhoa kuitenkaan kliineillä soittamisen mahdollisuutta. Erittäin pätevä. Myös Fenkun telessä mulla oli Little '59 aikanaan ja se oli myös ihan pätevä, ei tosin niin räyhäkäs jos sellaista ominaisuutta hakee. Oon parille-kolmelle kaverille laittanut noita Lil '59jä, ja on hyvä kyllä. Mm. yhen mnettiläisen Telessä on nykyään tallamikkinä...
![]() 28.09.2007 19:45:04 | |
Harmi kun noissa mikeissä ei oo yleistyny emg:n tyyliset pikaliittimet, olis helpompi testailla eri mikkejä. Taidan tosiaan päätyä hankkimaan 2 erilaista SC humpparia ja kaulamikille hoitaa rinnankytkennän push/pull potikalla. Pitäis tähän löytää se sopiva kytkäri. Team Shocker! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)