Aihe: Uutta kitaraa hankkimassa
1
Shikage
28.09.2007 13:36:06
Terve.

En saanut vastausta jelppikerhosta joten koitetaanpa täältäkin.
Olen hankkimassa uutta kitaraa mutten osaa päättää minkä ottaisin. Tavoitteena on saada melko monipuolinen soundi mutta kirkas lead-soundi olisi yksi kriteeri (eli suunnilleen samanlainen kuin Stratovarius, HammerFall tai Rhapsody).
Vaihtoehtoni tällä hetkellä:
1. ESP LTD V-200
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_v_200_bk.htm

2. Jackson DK2M
http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2m_dinky_sw_upgrade.htm (mikit ovat SD JB ja Jazz)

3. Charvel Model 2 (käytetty)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=189298

Kiitos tuhannesti!
Mess with the best, die like the rest!
saastara
28.09.2007 13:41:05 (muokattu 28.09.2007 13:45:31)
Jos noista kolmesta on joku valittava kriteereinä monipuolisuus ja kirkas sointi, niin lonkalta tuota keskimmäistä Jacksonia puoltaisin..

+ Vaahteraotelauta
+ Kovat mikit
+ / - Floikka

Charvel olisi kenties muuten myös oiva valinta, mutta yksi ainoa tallamikki ei kyllä hirveän monipuolisia soundeja loihdi. Ilman tietoa sen puista, mikin mallista ymv jutuista on toki vaikeaa rakentaa mitään kovinkaan suuria tulkintoja.

LTD:ssä taas lehmusrunko ja kököt mikit vetävät pisteitä hieman alaspäin.. Ei siinä mitn, onhan lehmus kelpo runkopuu, mutta kirkasta sointia haettaessa on leppä + vaahtera minusta hieman parempi kuin lehmus + ruusupuu.

E: Sen verran vielä, että erilaisia soundi-ihanteita imitoidessa on hyvä kääntää katseensa ennemmin sinne vahvistuksen suuntaan.. Ei se Gibsonin Lepa saa sieltä Behkun V-ampiresta ulos sitä Da Slash-soundia vaikka kuinka nykii.
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
Sensonic
28.09.2007 17:28:23 (muokattu 28.09.2007 17:28:42)
Mulla on Charvel 3 (samanlainen kuin tuo kuvan skeba, mutta siinä on lisäksi keskellä ja kaulan lähellä kaksi single-coilia) EMG81:llä. Hyvä kitara soittaa, ehkä vähän outo floikkarakenne, jos on tottunut esim. Ibanezin vastaavaan.

Muista kitaroista ei ole kokemusta, mutta jos pärjäät pelkällä tallamikillä, niin tuo "härveli" on hyvä skeba.
Sähkikset (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-250, Charvel 3, Wolf KP3C Akustinen (vasuri) Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
pekurides
01.10.2007 02:22:06

Mulla on Charvel 3 (samanlainen kuin tuo kuvan skeba, mutta siinä on lisäksi keskellä ja kaulan lähellä kaksi single-coilia) EMG81:llä. Hyvä kitara soittaa, ehkä vähän outo floikkarakenne, jos on tottunut esim. Ibanezin vastaavaan.

Muista kitaroista ei ole kokemusta, mutta jos pärjäät pelkällä tallamikillä, niin tuo "härveli" on hyvä skeba.

Mulla kanssa oli tuommonen 2modeli tsarveli ja pirun hyvä saundi siinä oli EMG:lläkin mutta heikkoutena se floikka ja hiukan kökkö rungon muotoilu.

Taisi leppää body olla... mieti tarvitko sitä floikkaa sillä nämä lisenssifloikat usein kitaran heikoin lenkki.

Nämä nyky jacksonit made in indonesia ei ole kovinkaan arvostettuja enään....
Tunteella päin vittua.
Sensonic
01.10.2007 06:42:45
Mulla kanssa oli tuommonen 2modeli tsarveli ja pirun hyvä saundi siinä oli EMG:lläkin mutta heikkoutena se floikka ja hiukan kökkö rungon muotoilu.

Taisi leppää body olla... mieti tarvitko sitä floikkaa sillä nämä lisenssifloikat usein kitaran heikoin lenkki.

Nämä nyky jacksonit made in indonesia ei ole kovinkaan arvostettuja enään....

Jep. No tuon floikanhan voi vaihtaa, mutta itse diggasin tuosta Charvel 3:sta aina siitä lähtien, kun kokeilin sitä noin 16 -vuotiaana teinarina kitaran tultua markkinoille. Sitten muutama vuosi kitaran kokeilun jälkeen tuli Musamaailmassa vastaan kohtuuhintainen yksilö, jonka tietty ostin heti pois ja vaihdoin siihen EMG:n 81:set (alkuperäiset Jacksonin mikit ovat aika "kököt"). Kaula on vähän oudon tuntuinen esim. Ibanezeihin verrattuna, mutta kyllä siihenkin tottuu.

Ja joo, Jacksonit eivät taida enää olla "in". Mutta eikös sen näe jo noiden kuuluisien artistienkin soitinvalikoimasta? Muistaakseni Fender osti Jacksonin ja teki siitä itselleen jonkinlaisen "halpismerkin". Tämän jälkeen useimmat "jaskalla" soittaneet artistit siirtyivät "jaskasta" ESP:hen, esimerkiksi Dave Mustaine.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Shikage
01.10.2007 14:35:37
Oolrait, taidan sen Jacksonin hankkia tai jonkun käytetyn. Ettei vaan tulis sitä kaulamikkiä ikävä.
Ei se mua niin hetkauta jos Jacksonit eivät ole in, kuhan ite tykkään :)

Aika harvassa kitarassa näyttää muutes olevan fixed guitar bridge (eli tällanen: http://www.omegamusic.nl/guitartechparts/GT818.jpg ). Itse tykkään tuollaisesta mutten oikein löydä sopivan hintaista keppiä jossa sellainen olisi. Voiko tune-o-matic tallan vaihtaa tollaseen?
Mess with the best, die like the rest!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)