Aihe: Focusrite voicemaster pro
1 2
rajajoki
26.09.2007 17:32:24
Onko toi hintansa väärti, laulua ja akustista kitaraa äänittäessä jne..
käyttökokemuksia omaavilta tiukkoja mielipiteitä.
Vai onko olemassa samaan hintaluokkaan parempaa?
joemeek twinq olen myös harkinnut.
piiskaa sydäntalvella julkisesti!
Mikael
26.09.2007 17:37:57 (muokattu 28.09.2007 14:51:45)

Mikäli kaikissa noissa Platinum-sarjalaisissa on sama etuaste, niin itse en ostaisi. Mä oon muutamiakin sessioita äänitellyt Octoprellä ja ei kyl oo hurraamista. Jos mulla olis ton verran rahaa laittaa, niin käyttäisin sen pelkästään mahdollisimman laadukkaaseen etuseen. Tossa hintaluokassa kiinnostais kovasti Summit Audion 2BA-221.
Inhimillisyys on hyve.
rajajoki
27.09.2007 20:01:23
Mikäli kaikissa noissa Platinium-sarjalaisissa on sama etuaste, niin itse en ostaisi. Mä oon muutamiakin sessioita äänitellyt Octoprellä ja ei kyl oo hurraamista. Jos mulla olis ton verran rahaa laittaa, niin käyttäisin sen pelkästään mahdollisimman laadukkaaseen etuseen. Tossa hintaluokassa kiinnostais kovasti Summit Audion 2BA-221.

Ok, tyhmänä kysyn mikä tekee tästä platinum sarjalaisen?
Tota kaveri taas kehu tota etusta tossa, toi summit ajais varmasti hyvän etus ongelman, sit vaan pitäis vielä rahaa työntää equun et toi channelstrip on siin mieles hyvä vaihtoehto.
vai onko channelstrip juuri semmonen tapaus mihin ei pitäsi koskea?
ejhfi
27.09.2007 21:54:53

Noin vuoden päivät olen Voicemasteria käyttänyt, eikä se pahalta ole tuntunut. Näppärä budjettiluokan vempele, joka taipuu ominaisuuksiltaan moneen lähtöön. Pienoisena referenssinä toteaisin, että juuri ennen laitteen hankintaa tein jonkun projektin Universal Audion LA-610:lla, eikä tämänkään jälkeen Voicemaster aiheuttanut vatsanpuruja. Mielenkiintoista olisi kokeilla eroja esim. Joemeekin oneQ:n, koska vastaavasta vermeestä on kyse.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Mikael
27.09.2007 22:14:46 (muokattu 27.09.2007 22:20:23)

Ok, tyhmänä kysyn mikä tekee tästä platinum sarjalaisen?
Tota kaveri taas kehu tota etusta tossa, toi summit ajais varmasti hyvän etus ongelman, sit vaan pitäis vielä rahaa työntää equun et toi channelstrip on siin mieles hyvä vaihtoehto.
vai onko channelstrip juuri semmonen tapaus mihin ei pitäsi koskea?

Tässähän tämä ilmoitetaan:
http://www.focusrite.com/productrange/platinum/

Channelstrip ei varmaan sinänsä oo mitekään huono ajatus, mut itse tolla rahamäärällä panostaisin ennemmin yhteen hyvään asiaan.
Inhimillisyys on hyve.
rajajoki
28.09.2007 14:50:17
Mielenkiintoista olisi kokeilla eroja esim. Joemeekin oneQ:n, koska vastaavasta vermeestä on kyse.

Toi kävi meitsil kans mieles, olisi palkitsevaa myös kuulla joemeek oneq käyttäjien mielipiteitä laitoksesta...
rajajoki
28.09.2007 15:03:14 (muokattu 28.09.2007 15:03:50)
Channelstrip ei varmaan sinänsä oo mitekään huono ajatus, mut itse tolla rahamäärällä panostaisin ennemmin yhteen hyvään asiaan.

Meitsil kun on jo putkietunen niin toi summit audio tuntuis niin turhalta.
Hyvä trankkuetunen,kompuralla ja equulla iskee täl hetkel parhaiten.

aiheesta metsälankaan, lauluja kun nauhoittaa "olen kuullut" et ei kannata käyttää putkimikkiä putkietusessa onko oikein?
ejhfi
28.09.2007 19:04:22

aiheesta metsälankaan, lauluja kun nauhoittaa "olen kuullut" et ei kannata käyttää putkimikkiä putkietusessa onko oikein?

Kuulostaa aika pöhköltä väittämältä, koska trankkupelejä on ollut käytössä vasta perin vähän aikaa, mutta hyvää laulusoundia on taas tehty vuosikymmeniä.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Nitrodelay
28.09.2007 19:05:15 (muokattu 28.09.2007 19:07:17)

Vaikka en mikään prooheebula olekaan, niin sattuu toi 2BA-221 olemaan hyllyssä. Siinä on kyllä vinkeästi sävyjä juuri tuon putken ja impedanssin annostelun johdosta. Löytyy hyvä saundi joka mikille, myös bassolle. Se on sitäpaitsi aika söde (kuva profiilissa)
...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267
rajajoki
28.09.2007 19:41:19
Noista Summit Audion palikoistahan sais kivasti rakenneltua pikku hiljaa itelleen hyvän channelstripin... : )
http://www.summitaudio.com/feq-50-equalizer.htm
http://www.summitaudio.com/tla-50-amplifier.htm

Eikä tuu maksaan paljoa jos nopeesti laskee niin 1600eeroo
frendil on toi tla-50 kehuu sen maasta taivaisiin (jokainenhan kehuu omiaan :)
rajajoki
28.09.2007 19:51:30
Kuulostaa aika pöhköltä väittämältä, koska trankkupelejä on ollut käytössä vasta perin vähän aikaa
No ens viikol ite kokeilen väittämää äänittämäl rode ntk+art mpa goldilla eli tuleeko sitä väitettyä tukkoisuutta.

mutta hyvää laulusoundia on taas tehty vuosikymmeniä.
Ennen osattiin laulaa :)

itse kuulun myös näihin nykypäivän autotune nykäsiin
Mikael
28.09.2007 20:56:06 (muokattu 28.09.2007 21:55:28)

Eikä tuu maksaan paljoa jos nopeesti laskee niin 1600eeroo
frendil on toi tla-50 kehuu sen maasta taivaisiin (jokainenhan kehuu omiaan :)

Niinpä... mut noitahan voi keräillä pikkuhiljaa : )

Eikös sulla ollut MPA ja RNC. Osta toi Summit Audon EQ ja siinähän sulla on oiva kanava. Tai siis osta mitä huvittaa... mielipiteitähän nää vaan on ja oma mielipide on vähintäänkin enemmän oikein kun jonkun tuntemattoman nettitoopen : )
Inhimillisyys on hyve.
rajajoki
28.09.2007 23:41:12
Niinpä... mut noitahan voi keräillä pikkuhiljaa : )

niin eihän tä mulle mitenkään keräilyks oo taipunu :)
halpa harrastus, no jotkut kerää postimerkit mun puolesta :)

Eikös sulla ollut MPA ja RNC. Osta toi Summit Audon EQ ja siinähän sulla on oiva kanava. Tai siis osta mitä huvittaa... mielipiteitähän nää vaan on ja oma mielipide on vähintäänkin enemmän oikein kun jonkun tuntemattoman nettitoopen : )

olet enemmän kuin oikeassa et laittais jonku eqn taiteen ja todellakivan jatkoksi, en jotenki oo löytänyt sitä oikeaa eqta, ja toi focusrite kaikkine herkkuineen rupes kiinnostaan..
täytyy tos ens viikkoon funtsii et mitä tilais.

onks sul itel toi summitin eq, minkä hintanen toi on? ei t.kaupasta löytynyt.
mitä muita osaat suositella.
Timo JM
29.09.2007 00:16:10

Kertoisitteko tällaiselle harrastelijasäätäjälle miten noiden hienojen ja hintavien laitteiden soundi tulee esille verrattuna vaikkapa mun pikku Mackie 1402-VLZ mikseriin joiden etusia on kuitenkin ainakin joissain yhteyksissä kehuttu. Eli kun puhutaan pelkästään linja- ja mikkiäänittämisestä ilman prosessointeja (esim. eq, comp.) matkan varrella.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
samantien
29.09.2007 01:04:29
(jokainenhan kehuu omiaan :)

ei pidä paikkaansa! mun laitteet on melkein poikkeuksetta paskoja!!!
mutta kyllä niillä tekee, kun jaksaa vääntää.
Juzzu "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?"
MadMatt
29.09.2007 01:27:35 (muokattu 29.09.2007 01:47:09)

------------

E: Ei mitään
Nothin' but the blues
Nitrodelay
29.09.2007 10:13:51

Tuossa joku mainitsi kamojen keräilyn. Itse suhtaudun ääniharrastajana näihin kamoihin ja niiden hankintaan niin, että kun aika monella on tässä iässä täysin turha 20 000€:n prätkä autotallissa, niin muutaman joutoeukon sijoitus äänityskamoihin on aika kevyttä. Näillä voi sitäpaitsi tehdä lisäarvoa, sitä äänisaastetta...

Asiassa on myös hupaisa paradoksi: usein harrastajilla on hilloa hankkia kaikenaista roipetta, mutta ei aikaa käyttää niitä ja ns. ammattilaisilla on aikaa ja intoa, mutta budjetti mm. alasta johtuen tiukempi. Eli, pro on pro ja nysvääjä nysvääjä, laitteesta riippumatta, jälki ratkaisee.
Meni alkuperäisen aiheen ohi, mutta helpotti ;-)
...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267
Mikael
29.09.2007 10:41:28

onks sul itel toi summitin eq, minkä hintanen toi on?

Ei oo, mut jos olisin eq:ta ostamassa niin se olis kyl varteenotettava vaihtoehto - taitaa olla jotain 800-900€. Hyvät analogiset eq:t on kalliita ja siksi varmaan harvinaisempia. Mä en kovinkaan pajoa eq:ta käytä äänittäessä joten muut asiat ovat toistaiseksi olleet tärkeämpiä. Välillä jonkun kitaran tai kiipparin (etupäässä akustisten) kanssa tulee eq:lla vähän säädettyä jo äänittäessä mikäli kuunteluolosuhteet ovat hyvät, mut laulua äänittäessä en kyl oikeestaan ikinä käytä eq:ta.

Ja mitä tulee tähän halvat vs. kalliit tai ihan hyvät vs. tosi hyvät, niin parempi on vaan parempi. Etuasteissa yleensä eniten eroja tuntuu olevan keskialueella. Jos nyt noita itellä käytössä olevia vertaa (Octopre, Yamaha ML8 vs. Sebatron, SSL4000) niin noissa kalliimmissa on keskialueella jotain sellaista lämpöä ja läsnäolon tuntua mitä noista edullisemmista ei löydy. Usein eroja tulee myös kun mennään äärirajoille signaalitasoissa, eli signaali on joko tosi hiljainen tai sit todella voimakas ja näitä eroja varsinkaan missään testeissä harvoin testaillaan vaikka studotyössä ne ovat arkipäivää.
Inhimillisyys on hyve.
JoKo
29.09.2007 11:11:55
Kertoisitteko tällaiselle harrastelijasäätäjälle miten noiden hienojen ja hintavien laitteiden soundi tulee esille verrattuna vaikkapa mun pikku Mackie 1402-VLZ mikseriin joiden etusia on kuitenkin ainakin joissain yhteyksissä kehuttu. Eli kun puhutaan pelkästään linja- ja mikkiäänittämisestä ilman prosessointeja (esim. eq, comp.) matkan varrella.

Mulla oli vuosia Mackien mikseri, itseasiassa vieläkin mutta lähinnä monitorointikäytössä. Enään ei tulisi mieleenkään laittaa sitä nauhuriin menevään signaalitiehen.

En ole insinööri, mutta käsittääkseni suuri osa soundieroista edullisten ja parempien etusten välillä johtuu että paremmissa käytetään muuntajia. Käytännössä se kuuluu jonkinlaisena "kiinteytenä", ääni on kiinteä joka puolelta, mikä Mackiessa on jotenkin "rakeista". Yläpää on sellainen silkkinen, joka halvemmissa miksereissä on usein on karskin oloinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)