Aihe: sibelius-akatemia/muka/afrolaulu 1 2 | |
---|---|
![]() 01.09.2007 00:57:53 | |
Mitä paremmat paperit, sen parempi palkka, näin se vaan on. Varmaan kuitenkin tarkoitat että mitä korkeamman asteen koulutus, sen parempi palkka. Vaikka korkeimmalta asteelta joku saisi huonoimmat mahdolliset paperit ja toinen parhaimmat mahdolliset, niin samasta työstä sama palkka jos taulukoiden mukaan mennään ja sama koulutus... Ns. tulospalkkoja ei kuitenkaan makseta sitten laisinkaan minkään muun kuin tehdyn "tuloksen" perusteella, oli sitten maisteri tai priimusmaisteri niin sillä ei väliä. [i hear voices but at least they're on tune] | |
![]() 01.09.2007 10:53:29 | |
Varmaan kuitenkin tarkoitat että mitä korkeamman asteen koulutus, sen parempi palkka. Vaikka korkeimmalta asteelta joku saisi huonoimmat mahdolliset paperit ja toinen parhaimmat mahdolliset, niin samasta työstä sama palkka jos taulukoiden mukaan mennään ja sama koulutus... Niin, fifi-kielellä paremmat paperit = korkeampi koulutus. Eli verrataan siis vaikkapa akatemialla sen A-kurssinsa tehnyttä amkissa erikoistumiskoulutuksessa A-kurssin tehneeseen. Ei ole sama asia, koska Akatemia on korkeampi, ja sieltä tulee niitä ihka oikeita maistereita. Tosin väittävät nyt, että Stadiaan tulossa oleva ylempi amk-tutkinto vastaisi niitä maisterinpapereita, eli siitä koulutuksesta valmistuneiden palkkaluokan pitäisi olla sama kuin SibAn maistereiden. Se leima, mikä niissä papereissa on, vaikuttaa käsittämättömän paljon: olen kuullut eräästä musiikinopettajasta, joka oli valmistunut Jyväskylän yliopistosta ja haki musiikinopettajan virkaa. Hänen pätevyyttänsä oli kyseenalaistettu, koska hän ei ollut Sibelius-Akatemian kasvatteja. Tuleva työnantaja oli tosissaan miettinyt, että voidaanko me nyt ottaa tällainen "vain" Jyväskylän yliopistosta valmistunut immeinen. Että kyllä voi joskus mennä älyttömäksi tällaiset paperishow't, jos puhutaan ihmisestä, joka on jo osoittanut olevansa paikkansa väärti, tehnyt kyseistä hommaa sijaisena ja näyttänyt ammattitaitonsa. Lopulta oli saanut homman, mutta paha maku oli jäänyt suuhun, kun oma ammattitaito oli kyseenalaistettu sen perusteella, ettei ole käynyt juuri jotain tiettyä koulua. Ad surdas auras canere | |
![]() 01.09.2007 11:11:05 | |
niin.Mä kyllä toisaalta ymmärrän nuo epäluulot sen jälkeen mitä olen kuullut muista oppilaitoksista akatemiaan tulleilta opiskelijoilta, Jyväskylästä hauska esimerkki: Ottavat sisälle ihmisen jolla on pääinstrumenttina viulu,eivätkä suostu tarjoamaan opetusta k.o soittimeen, Akatemialla tosiaan annetaan ensisijaisesti viranhaltijalle opetusta.Mä joillain kierolla tavalla ymmärrän ja hyväksyn sen,sillä jokaisella on oikeus vaihtaa kerran opettajaa "ilmaiseksi" eli ilman selityksiä. Kun heitä ei saa virasta,pakkohan on sitten tarjota työtä. Tosin,en ymmärrä miksei tiettyjä ihmisiä siirretä opetustyöstä muihin tehtäviin sillä lain puitteissa työtehtäviä on oikeus muuttaa.. No,tällä hetkellä mä olen taas luottavaisin mielin menossa kohti uutta lukuvuotta.Kaik näyttää sittenkin menevän ihan ok. No,se klassinen laulu vähän kirveltää,mutta jos se maikka on lystikäs niin kyllä mä otan avosylin vastaan! | |
![]() 14.09.2007 18:07:10 | |
Ensimäinen laulutunti ohi ja se oli todella mahtavaa!!Tanjuli oli oikeassa,opettaja on oikein mukava.. | |
![]() 17.09.2007 14:44:40 | |
Ensimäinen laulutunti ohi ja se oli todella mahtavaa!!Tanjuli oli oikeassa,opettaja on oikein mukava.. Kiva kuulla että kemiat pelaa :) Hauskoja lauluhetkiä! [i hear voices but at least they're on tune] | |
![]() 28.09.2007 12:33:14 | |
niin.Mä kyllä toisaalta ymmärrän nuo epäluulot sen jälkeen mitä olen kuullut muista oppilaitoksista akatemiaan tulleilta opiskelijoilta, Jyväskylästä hauska esimerkki: Ottavat sisälle ihmisen jolla on pääinstrumenttina viulu,eivätkä suostu tarjoamaan opetusta k.o soittimeen Jyväskylässä koulutetaan ihmisiä musiikinopettajiksi. Siellä saa opetusta pianossa (klassisessa jos ei ole suorittanut 1-tutkintoa), vapaasäestyksessä, kitarassa, laulussa(no harmi kyllä vain klasarissa!) ja bändisoittimissa. Kyllä niissäkin riittää tekemistä. Jyväskylään hakijoilta ei edes kysytä pääinstrumenttia. Ideana on se, että annetaan mahdollisimman hyvät valmiudet musiikinopettajana toimimiseen. Siitä näkökulmasta on järkevää satsata ne vähät rahat, mitä opetukseen pistetään, niihin soittimiin, joita työssä tarvitaan. En ihan tajua, mitä musiikinopettajan työssä tekee huippuhyvällä viulunsoittotaidolla, vaikka uskon tietysti, että monipuolisesta muusikkoudesta ei ole siinä työssä haittaakaan. Onhan se hienoa, jos akatemialla on varaa pistää rahaa johonkin extraankin, mutta mun mielestä pääpaino musiikinopettajan koulutuksessa tulee olla niissä soittimissa, joita työssä eniten tarvitaan. | |
![]() 28.09.2007 15:02:00 | |
akatemiallapa ei valmisteta ihmisiä pelkästään musiikinopettajiksi vaan musiikkikasvattajiksi ylipäätään(tutkijat korkeakouluopettajat jne..) Esimerkiksi minä tuskinpa tulen harjoitteluja enempää yläaste/lukio musiikinopen hommia vaan aion keskittyä enemmän tuon laulunopetuksen asioihin. Ai mitä sit teen akatemialla?NO,enpä saa vastaavanlaisia papereita mistään muualta ja papereiden mukaan määräytyy palkkaluokka.Suomessa ei ole olemassa vielä solististalinjaa laulajalle joka haluaa laulaa kaikenlaista rytmimusiikkia. Ja kyllä mua kiinnostaa ne asiat mitä siellä opetetaan ja opiskellaan,mä vaan en aio käyttää sitä tietoataitoa sillä perinteisellä tavalla eli yleimusiikinopettajana.. | |
![]() 29.09.2007 00:50:51 | |
Ja kyllä mua kiinnostaa ne asiat mitä siellä opetetaan ja opiskellaan,mä vaan en aio käyttää sitä tietoataitoa sillä perinteisellä tavalla eli yleimusiikinopettajana.. Noinpa mäkin ajattelin, mutta harjoittelut muutti mielipiteen suuntaan "miksipä ei" :) [i hear voices but at least they're on tune] | |
![]() 29.09.2007 04:33:26 | |
joo..mä kuitenkin aloitin nää opinnot 28vuotiaana että visiot on aika kirkkaat.. | |
![]() 15.10.2007 19:59:57 | |
akatemiallapa ei valmisteta ihmisiä pelkästään musiikinopettajiksi vaan musiikkikasvattajiksi ylipäätään(tutkijat korkeakouluopettajat jne..) Esimerkiksi minä tuskinpa tulen harjoitteluja enempää yläaste/lukio musiikinopen hommia vaan aion keskittyä enemmän tuon laulunopetuksen asioihin. Jokainen saa tietty opiskella siellä missä tahtoo ja minne pääsee. Etkö harkinnut Stadiaa ylempine korkeakoulututkintoineen? Se kuulostaisi jotenkin suoremmalta reitiltä. Pidemmältä kai, mutta ainakin osuisi enemmän siihen mitä haluat ilmeisesti tehdä. | |
![]() 15.10.2007 20:31:22 | |
kyllä mä olen kaikki reitit kartoittanut,kiitos kysymästä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)