Kallipää 26.09.2007 17:24:48 | |
---|
Hei kaikki! Vanha säröpedaali ei enää kelvannut joten päätin hankkia sitten ihan kunnon multiefektipedaalin. Pienen tutkimisen jälkeen päädyin kahteen efektilaitteeseen, joista en nyt sitten osaa millään valita. Eli kyseessähän siis ovat Bossin ME-50 ja ME-20. Eli voisivatko kokeneemmat heittää joitakin ajatuksia ilmaan siitä, kumpi olisi järkevämpi ostos? Sitten jotain tietoa, joka saattaisi auttaa neuvomisessa: Kaupassa testasin ME-50:ä ja ihastuin kyllä siihen totaalisesti. Siitähän löytyy ihan kaikki maan ja taivaan väliltä. Mutta tarvitsenkohan ihan kaikkea? ME-20:äkin kokeilin ja se tuntui ainakin soundipuolella olevan ihan yhtä laadukas, mutta kuitenkin erilaisia efektejä oli paljon vähemmän, mikä hieman harmitti. Hintahan ei käytännössä merkkaa, mutta onhan se ME-20 kuitenkin reilusti halvempi (50 on 320€ ja 20 on 200€ paikallisissa musiikkikaupoissa). Minulla on Fenderin Stratocaster kitarana ja vahvistimena Fenderin Acoustasonic (ei sisällä itsessään muita efektejä kuin chorus ja reverb). Tykkään soitella hard rockia ja jokseenkin heavy metallia (juu, termit varmaan hakusessa, mutta tajusitte kuitenkin riittävän hyvin.) |
tommiot 26.09.2007 17:33:27 | |
---|
Entäs Boss GT8? Thomannilta 400 euroa. Siinä olis jo sit oikeesti aikalailla kaikki mitä tarvitsee. En oikein tiedä tuosta ME-50 säröosastosta. Vahvistinmallinnuksiahan siinä ei oo. |
Maiden01 26.09.2007 21:44:43 | |
---|
ME-50:stä saa esimerkiksi täältä m.netin torilta noin 200 euroon, itsekin aikoinani sellaisen + virtalähteen myin siihen hintaan. Itse laitteesta sen verran, että delay, reverb jne osastot ovat ihan pätevät ja kohtuu hyvä saundiset. Säröt ovat mielestäni jotain aika kamalaa, eivät millään korvaa esim. erillistä hyvää säröpedaalia. Ei saundit ainakaan itselle kolahtaneet yhtään. Wahikin oli aika muovisen kuuloinen, tosin samassa yhteydessä toimiva viritin oli hyvä ja selkeäkäyttöinen. Myös saundipankki toiminto oli hyvä ja toimiva, tosin vaatisi erillisen polkimen mikäli vauhdissa mielisi bankkia, ja sitä myötä useampaa saundia. Hyvä laite siis, mikäli särömallinnuksista tykkää, muuta heikkoa en siinä suoraan näe. Myös tuo GT-8 voi olla aika passeli laite, siitä ei itsellä ole minkäänlaista kokemusta, kokeile jos sattuu lähikaupasta löytymään. Ja muista katsella myös käytettyjä. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
Kallipää 27.09.2007 15:38:53 | |
---|
Kiitos tähän astisista kommenteista! Ette kuitenkaan ihan ymmärtäneet, mitä tarkoitin. Haluaisin oikeastaan vain tietää kumpi sopisi paremmin minun tarpeisiini. Kyllä tiedän jo aika lailla molempien laitteiden ominaisuudet, mutta en osaa tehdä päätöstä. |
tommiot 27.09.2007 15:46:14 | |
---|
Kiitos tähän astisista kommenteista! Ette kuitenkaan ihan ymmärtäneet, mitä tarkoitin. Haluaisin oikeastaan vain tietää kumpi sopisi paremmin minun tarpeisiini. Kyllä tiedän jo aika lailla molempien laitteiden ominaisuudet, mutta en osaa tehdä päätöstä. Mutta me suositeltiin noiden sijaan GT8:a. Eiks se käy? Siinä on hyvä säröosastokin. Käytettynä sais samaan hintaan kuin toi ME-50 siellä sun musaliikkeessä. |
Mutta me suositeltiin noiden sijaan GT8:a. Eiks se käy? Siinä on hyvä säröosastokin. Käytettynä sais samaan hintaan kuin toi ME-50 siellä sun musaliikkeessä. Torilla on tällä hetkellä 3 kappaletta gt kaseja hintaan 300€, sinne siis... öööööö.... Kautta Pääkallolinnan minulla on taikavoimaa? |
bfoc 28.09.2007 12:46:32 | |
---|
Kiitos tähän astisista kommenteista! Ette kuitenkaan ihan ymmärtäneet, mitä tarkoitin. Haluaisin oikeastaan vain tietää kumpi sopisi paremmin minun tarpeisiini. Kyllä tiedän jo aika lailla molempien laitteiden ominaisuudet, mutta en osaa tehdä päätöstä. Kukaanhan ei voi tietää mitä tulet tarvitsemaan, mutta jos noista kahdesta pitäis valita ja ylimääräinen 120€ investointi ei aja konkurssiin, ottaisin mielummin sen monipuolisemman. Tämä siksi että jos ekstraominaisuudet jää käyttämättä, 120€ ei tässä harrastuksessa hukattuna ole kovin paljoa ja toisaalta jos just niitä puuttuvia efektejä joskus haluaisi käyttää, niitä on vaikea lisätä siihen jo ostattuun värkkiin... Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Simo78 28.09.2007 12:56:02 | |
---|
Säröt ovat mielestäni jotain aika kamalaa, eivät millään korvaa esim. erillistä hyvää säröpedaalia. Ei saundit ainakaan itselle kolahtaneet yhtään Ei voi allekirjoittaa tätä. Kyl noi säröt on ihan toimivia. Monissa nauhoituksissa päädytty me-50:stä käyttämään erillispurkkejen sijasta. Siis mitä nyt tolla hyvällä spedulla tässä tarkoitetaan? Eihän toi tottakai mitään putkietusta korvaa... |
Vapour 28.09.2007 13:28:19 | |
---|
Ehdottaisin katsastamaan myös muiden valmistajien vaihtoehtoja. Luin kyllä otsikon ja ymmärrän, että etsiskely on välillä turhauttavaa puuhaa, mutta oma kokemukseni ME50:n testauksesta suosii tällaista menettelyä. Ei sen takia, että laite olisi jotenkin huono, mutta omaa korvaani ilahduttavampia vaihtoehtoja löytyi toiselta valmistajalta. Katsastaisin ainakin seuraavat hintaluokassa150-250eur: Line6 Floorpod Zoom g2.1u ja g7.1ut Muu, mikä?? Käytettynä: Vox tonelabit Boss GT8 Line6 XT:t Sampleja zoomista: mikseri.net/zoomg7 If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
pepe__ 28.09.2007 13:48:58 | |
---|
ei... vaan GT-6 (joka mulla on) tai mieluummin GT-8 kyllä nuo lyö ME:t laudalta iha helposti. Ei pysty, on niin hapokasta että ei pysty. |
Zieberheim 29.09.2007 02:16:06 | |
---|
Voisinpa tähän topicciin lisäillä myös oman kysymykseni.. Eli tarvisin jotain mahd. halpaa (opiskelijabudjetti) multiefektipurkkia, josta löytyis jonkunnäköisten säröjen ohella paljon efektejä (mm. Whammyt, Flangerit, Phaserit,Chorukset, U-Vibet,Wahit..), ja joka sopisi livetilanteeseen hyvin. Mikähän ajaisi asian parhaiten asian? Jompikumpi näistä Bosseista? Born free to be
powerless to change the world |
kipu69 29.09.2007 08:11:23 | |
---|
Entäs Boss GT8? Thomannilta 400 euroa. Siinä olis jo sit oikeesti aikalailla kaikki mitä tarvitsee. En oikein tiedä tuosta ME-50 säröosastosta. Vahvistinmallinnuksiahan siinä ei oo. suosittelen kilpailuttamaan suomen musaliikkeitä ennen kuin thomanilta tilaa. oman GT-8:n sain hintaan 370€... "idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina." |
Maiden01 29.09.2007 13:56:58 | |
---|
Ei voi allekirjoittaa tätä. Kyl noi säröt on ihan toimivia. Monissa nauhoituksissa päädytty me-50:stä käyttämään erillispurkkejen sijasta. Siis mitä nyt tolla hyvällä spedulla tässä tarkoitetaan? Eihän toi tottakai mitään putkietusta korvaa... Tietysti jokaisellehan ne saundaa erilaiselta ja jos niitä varsinkin yhtään paremman vahvarin yhteydessä käyttää, niin voi kelvata aivan loistavasti monellekin. Itse en kuitenkaan käyttökelpoisia saundeja saanut ulos. Meinasin tuolla spedulla ihan jotain SD-1 osastoa, tietysti ei läheskään yhtä monipuolinen kuin tuon ME50:n säröosasto, mutta istuu ainakin mulle paljon paremmin käyttöön. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
duc 02.10.2007 14:14:54 | |
---|
|
tommiot 02.10.2007 14:21:37 | |
---|
suosittelen kilpailuttamaan suomen musaliikkeitä ennen kuin thomanilta tilaa. oman GT-8:n sain hintaan 370€... Joo mä sain omani Suomesta 400 eurolla laukun kanssa. Heitin vaan tollaseksi ohjehinnaksi tuon Thomannin hinnan. |
lavaamo 02.10.2007 15:03:49 | |
---|
Näin samaan topikkiin, onkos kukaan nähnyt tuota thomanin myymää kovaa laukkua gt-8:lle missään muualla myynnissä kuin t-kaupassa? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |