Aihe: Metallibändit, jotka eivät enää jaksa kiinnostaa?
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14
Dimefield
27.09.2007 19:09:23
Ja sekö että bodomi muuttu hatebreederin ja AYDY? välillä tarkoittaa sitä että niitä vanhempiakaan enää ei voi sitten enää kuunnella?

Niimpä! Tässäkin viestiketjussa pystyyn haukuttu In Flames on ollut vuodesta 2000 asti MINUN MIELESTÄNI hyvin heikkotasoista mutta silti The Jester Race, Whoracle ja Colony tekevät yhtyeestä minulle kaikkien aikojen ykkösen. Pidän vain kolmesta yhtyeen levystä joka on alle puolet koko tuotannosta muttakun ne 3 ovat vain niin mahtavia että ykköseksi nousee In Flames väkisellä.
KTULU
27.09.2007 19:20:08
ei vitun kovaa bändiä tietenkään tarvi kuunnella, en kylläkään tajua miksi ei jos se on kova.

Sitähän mä oon kokoajan sanonu.
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Baraka
27.09.2007 19:24:10
Läppä meininki jo. Kuunnelkaa helvetti mitä kuuntelette, kuha ette tuu iniseen etten saa fanittaa jotai bändiä kun en omista sen levyjä rahan puutteen takia. Saan kuussa sen 20-30 euroo ja soitan kitaraaki, joka imee aika paljon muutenki rahaa, että osta siinä viel kaikki ne levyt. Joten siirrytäänkö takasin aiheeseen? Ja muhu ei iske enää Michael Jacksoni niinku pikkupenskana.
Seppo_Howitzer
27.09.2007 19:33:09
Läppä meininki jo. Kuunnelkaa helvetti mitä kuuntelette, kuha ette tuu iniseen etten saa fanittaa jotai bändiä kun en omista sen levyjä rahan puutteen takia. Saan kuussa sen 20-30 euroo ja soitan kitaraaki, joka imee aika paljon muutenki rahaa, että osta siinä viel kaikki ne levyt. Joten siirrytäänkö takasin aiheeseen? Ja muhu ei iske enää Michael Jacksoni niinku pikkupenskana.

Kyllähän tuolla 20-30 eurolla pari levyä hankkis.
KTULU
27.09.2007 19:33:54
Läppä meininki jo. Kuunnelkaa helvetti mitä kuuntelette, kuha ette tuu iniseen etten saa fanittaa jotai bändiä kun en omista sen levyjä rahan puutteen takia.

Kukaan ei varmasti tuu sellasta sanoon. ;)
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Baraka
27.09.2007 19:35:24
Kyllähän tuolla 20-30 eurolla pari levyä hankkis.

Kyyllähän sillä hankkis, mut on se kitara silti se ykkös asia. Ja kyllä mä ostanki aina välillä, mut välil pitää pitää hauskaakki ;D
Spawn
27.09.2007 20:19:44
Itsehän tuli oltua aikoinaan kova Iron Maiden -fani, mutta se innostus loppui jokseenkin heti vuoden 2005 Helsingin keikan eturivihuuman jälkeen (Daven hikinauha edelleen tallessa ja sitä arvoesineenä vaalin). Bändiä toki edelleen kunnioitan ja toisinaan aina harvoin kuuntelenkin vaikkei se musiikki enää nykyisin sytytäkään niin kovaa kuin silloin aikoinaan. Uusin albumikin on saanut jäädä kauppaan, kaikki sitä edeltävät hyllystä löytyvätkin.

Yllättäen tietysti myös Judas Priest oli kova bändi ja sitäkin fanitin niin kovasti, että pitihän metallijumalat livenäkin päästä näkemään. Hieno keikka oli ja bändiä lämmöllä aina toisinaan kuuntelen, mutta innostusta/kiinnostusta esimerkiksi mahdollisesti ilmestyvää uutta levyä kohtaan ei niinkään löydy. Angel of Retribution on kylläkin hieno albumi.

Iced Earth oli sellainen yläasteen lopun ja lukion alun kovin juttu (jopa Maiden jäi siinä toiseksi), mutta sitä kohtaan innostus taasen loppui kun The Glorious Burden ei kovallakaan yrittämisellä avautunut ja lopulta sitä edeltäneet levyt tuli puhki koluttua. Tosin tätäkin bändiä tulee nykyisinkin kuunneltua silloin tällöin. Uusin albumi on niiden muutamien biisien perusteella (no okei, Ten Thousand Strongin olen kuullut) sitä samaa vanhaa Iced Earthia.

Deathilta tuli muutama vuosi sitten ostettua kaikki levyt ja luukutettua varsin tiuhaan. Spiritual Healingia en tosin ole tainnut kertaakaan kuunnella kokonaan... hups.

Ja täytyyhän minunkin Children of Bodom -kortti heittää pöytään. Neljä ensimmäistä levyä löytyy ja kyllähän niissä kovia ralleja on edelleen, mutta ei vain jaksa kuunnella. Jonkin verran löytyy hyllystä myöskin huonoksi musiikiksi tituleerattua In Flamesia ja silloin tällöin Reroute to Remainia tulee luukutettua kunnolla. Siinä on kyllä mainio levy.

Nyt kun asiaa ajattelee niin ei voi olla olematta samaa mieltä Anttikristuksen kanssa. Jokaista bändiä kohtaan mielenkiinto tulee jossain vaiheessa hiipumaan, mutta toisaalta se voi jälleen kohota jälleen jopa ihan uudelle tasolle. Ja mitä omien vanhojen musiikkimieltymystensä häpeämiseen tulee, niin onhan jokainen bändi aina jollain tavalla portti toiseen yhtyeeseen tutustumiseen. Enpä tiedä olisinko tutustunut Edge of Sanityyn jos en olisi kuullut Opethia tai olisinko kuullut Head Control Systemia ilman Ulveria ja niin edelleen.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta
Sutela
27.09.2007 20:23:30 (muokattu 27.09.2007 20:34:38)
Ja verratkaan jotain Hatebreederia ja AYDY?iä. Melodisesta dödiksestä teinejä kosiskelevaan hittikertsi caccaan.

Ja verrataan jotain Kill _em allia ja Loadia. Thrash metalista eläkeläisiä kosiskelevaan kantri caccaan.

Tää alkaa meneen jo aika naurettavaks... Syy miksi en kuuntele esim. In Flamesia on... HUONO MUSIIKKI.

Muutama sivu taaksepäin se syy miksi et fanita näitä bändejä oli kyseisten bändien fanit. Koitas nyt jo päättää mitä mieltä oot.
KTULU
27.09.2007 20:32:56
Ja verrataan jotain Kill _em allia ja Loadia. Thrash metalista eläkeläisiä kosiskelevaan kantri caccaan.

Kysyttiin perusteita Bodomin kaupallisuuteen.

Muutama sivu taaksepäin se syy miksi et fanita näitä bändejä oli kyseisten bändien fanit. Koitas nyt jo päättää mitä mieltä oot.

Sanoin että noiden fanien takia minua hävettää tuo noiden bändien taakse jäänyt kuuntelu. Että lueppas viestit vähän tarkemmin.
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Sutela
27.09.2007 20:36:21 (muokattu 27.09.2007 20:37:45)
Kysyttiin perusteita Bodomin kaupallisuuteen.

Jos haluat tietää millasia on hittikertsit niin kuuntele vaikka Abbaa. Kyllä se Bodom on kuule harvinaisen brutaali bändi olemaan listalla ykkösenä ja kaukana kaupallisesta, en sillä että sillä ois mulle mitään väliä onko se kaupallinen vai ei. Ja kyllä mun mielestä Hatebreederilläkin on todella tarttuvia kertsejä.
Wash Burn
27.09.2007 20:41:30
Itsehän tuli oltua aikoinaan kova Iron Maiden -fani, mutta se innostus loppui jokseenkin heti vuoden 2005 Helsingin keikan eturivihuuman jälkeen (Daven hikinauha edelleen tallessa ja sitä arvoesineenä vaalin). Bändiä toki edelleen kunnioitan ja toisinaan aina harvoin kuuntelenkin vaikkei se musiikki enää nykyisin sytytäkään niin kovaa kuin silloin aikoinaan. Uusin albumikin on saanut jäädä kauppaan, kaikki sitä edeltävät hyllystä löytyvätkin.

Nyt kun asiaa ajattelee niin ei voi olla olematta samaa mieltä Anttikristuksen kanssa. Jokaista bändiä kohtaan mielenkiinto tulee jossain vaiheessa hiipumaan, mutta toisaalta se voi jälleen kohota jälleen jopa ihan uudelle tasolle.

Tähän voin vain sanoa että juuri tuo Maidenin uusin levy kohotti mielenkiintoa bändin aikaisempaankin tuotantoon, vieläpä huomattavasti. Lisättäköön vielä, että Maidenin uusin poikkeaa aiemmasta tuotannosta aika selvästi, sellaisella progemeiningillä mennään että 10 biisiä saa kokonaiskestoksi melkein 72 minuuttia.
Itselläni kiinnostus hiipui Seventh Son of a Seventh Son-levyn jälkeen mutta Dance of Death oli hyvä levy. Oikeastaan viimeinen potku persuuksille oli se, että pikkuveljeni (silloin 17 v eli viime vuonna) halusi nähdä Iron Maidenin ja tietysti "vanhana konkarina" (nähnyt bändin livenä -84 ja -86) olin luonnollinen valinta keikkaseuraksi.

Anyway, oli tarkoitus vain sanoa että Maidenin uusin on ehdottomasti kuuntelemisen arvoinen.
KTULU
27.09.2007 20:46:52
Jos haluat tietää millasia on hittikertsit niin kuuntele vaikka Abbaa. Kyllä se Bodom on kuule harvinaisen brutaali bändi olemaan listalla ykkösenä ja kaukana kaupallisesta, en sillä että sillä ois mulle mitään väliä onko se kaupallinen vai ei. Ja kyllä mun mielestä Hatebreederilläkin on todella tarttuvia kertsejä.

Hatebreeder on ihan jees levy, mutta ainakin HCDR ja AYDY? ovat melko surkeita. Ei Bodomi oo kyllä lähelläkään brutaalia, mutta kieltämättä eroaa muusta listahittikamasta.
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Burn
27.09.2007 20:53:33

Surullista. Haaskasin äsken elämästäni kallisarvoisia minuutteja kun vaivauduin lukemaan läpi koko tämän kehitysvammaisen "keskustelun". Pikku hiljaa itse aiheeseen tai sitte lukkendaalia.

IMO
IMO
IMO
Olipa kerran pedofiili, raiskaaja ja pappi. Ja siinä oli vasta tarinan ensimmäinen henkilö...
Dimefield
27.09.2007 21:05:33
Tämä viestiketju on kuin helvetin huonosti mennyt työhaastattelu...
Kerpele
27.09.2007 22:47:10 (muokattu 27.09.2007 23:01:52)
Kukaan ei varmasti tuu sellasta sanoon. ;)

Jaa se on Maukka joka puhuu, haista sinä vittusaatanapaskavitunmulkkuhomoläskipaskanaamakala! :D (kidding.)

Ei mut, olet sanonut.
Tai oikeastaan enemmänkin että koska en kaikkia rahoja tuhlannut ostamalla _miljoonaa_ levyä.

Ja sanonut jotain "Lopeta se sonatan kuuntelu kun se on kauheeta paskaa" tai jotain vastaavaa. Mutta hei, minä tykkään siitä, en sen takia että tyttöystäväni tykkää. Sen takia kyllä kuulin bändiä tarkemmin....
Ja näin tähän väliin voin ilmoittaa Triviumin uusimman levyn jälkeen pitäväni siitä, vaikka sekin on kuulemma paskaa. :P

Ja koska en tykkää black metallista niin en ymmärrä hyvää musiikkia. ;) Ja jotkut bändit ovat kuulemma liian löysää. Ja jotain ei voi kuunnella koska niillä on teini-status.

E:Ja juu, osa asioista on sanottu sitten enemmän tai vähemmän läpällä, ei loukkauksia, tiedoksi kaikille lukijoille ja naamakala-Ktululle.

Ja en kyllä tiedä miksi jauhan tälläistä paskaa tänne, pitäis varmaan puhua livenä kun oli enemmän henkilökohtanen viesti. Total failure tämäkin viesti, vähän sama kun menin kerran Simon kanssa salille, mutta se on toinen juttu se... (Mutta mieti, Simon. :D)
Rattata
28.09.2007 08:19:28
Metallica. Varmaan ensimmäinen metallibändi jota tuli kuunneltua. Onhan se Master of Puppets vieläkin kova hevilevy. Eipä vaan enää eksy soittimeen.

Stratovarius. Joskus tuli tätä diggailtua jonnin verran, vaan eipä ole kiinnostanut enää vuosiin.

Dream Theater. Muistan kun oli ihan paras ja soittajat maailman parhaita. Voishan tuota joskus kuunnella, taitaa vielä jokunen levy löytyä.

Ja näin on käyny aika monen kanssa. Joskus jotain metallia tulee kuunneltua, kivaa vastapainoa silloin tällöin, mutta vähiin on jäänyt.
GrayMessiah
28.09.2007 11:11:11
Ensimmäisenä nyt tulee mieleen In Flames. Ennen se kuulosti todella potkivalta, mutta nyt IF kuulostaa lähinnä vaisulta ja tylsältä. Siis ihan koko tuotanto. Outoa miten asiat muuttuvat.

Myöskin Children Of Bodom on valitettavasti huonontunut vanhetessaan. Tulevaa levyä ei ainakaan tarvitse ostaa.
Kerpele
28.09.2007 11:18:33 (muokattu 28.09.2007 11:33:14)
Asiallisin viesti tässä ketjussa vähään aikaan, klikkasin jopa vahingossa plussaa. Jos Lordi kuulostaa hyvältä niin se kuulostaa hyvältä, ihan sama kuka muu sitä kuuntelee. Eihän tämän ketjun aiheena alun perinkään ollut "bändit jotka ovat muotia"? Vaikka itse satunkin olemaan tyhmä metallipää, kuuntelen myös muita musiikkityylejä, ihan vaan sen takia että joku Tapio Rautavaara sattuu kuulostamaan hyvältä. Toki koitan saada siitäkin vaikutteita omaan musiikkiin mutta se ei ole päällimmäinen syy kuuntelemiseen. Ehkä en tämän perusteella ole "true metal" mutta sehän ei voisi vähempää kiinnostaa.

Asiallinen viesti jonka ensimmäisessä lauseessa lukee " vittusaatanapaskavitunmulkkuhomoläskipaskanaamakala!"? :D
Mutta oikeassa olet, sitä saa kuunnnella mitä vaan vaikka bändi ei olekkaan "muodissa", kuten esim. Lördi. Jos joku tykkää onlymetal-linjasta tai ei pidä bodomista 'teinistatuksen takia' niin olkoon näin, mutta turha siitä nyt on kaikkien vääntää kättä foorumeilla. Ja ei kannata kuunnella kaveria joka sanoo "sehän on ihan paska" jos itse sattuu pitämää.

Lyhyt vinkki kaikille: Kannattaa kuunnella siitä mistä tykkää.

Tämä oli oma pointtini, mutta nyt lopetan ainakin omalta osaltani offtopicin.
KTULU
28.09.2007 12:06:03 (muokattu 28.09.2007 12:06:50)
Jaa se on Maukka joka puhuu, haista sinä vittusaatanapaskavitunmulkkuhomoläskipaskanaamakala! :D (kidding.)

Ei mut, olet sanonut.
Tai oikeastaan enemmänkin että koska en kaikkia rahoja tuhlannut ostamalla _miljoonaa_ levyä.

En ole sanonut että et saa fanittaa esim Metallicaa kun et osta levyjä. Mutta oon kyllä sanonu sulle vitun monta kertaa että warettaminen on perseestä ja homoseksuaalien hommaa.

Ja Sonataa nyt pitää aina haukkua. :)
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)