hullu_ukko 25.09.2007 16:06:16 (muokattu 25.09.2007 18:17:26) | |
---|
Veljen kitara maksoi 4000 €. Hävettää sanoakaan miten kallis se on, tuli konkurssi vanhemmille :D. Ollaanko tässä nyt oikeasti ihan tosissaan liikkeellä? Itsehän sain soittoharrastuksen aloitukseen tukea n.20-kertaa vähäisemmän rahamäärän.. Jos joku neljän kiloeuron kitara nyt on pakko saada, niin säästä nyt vanhempiasi edes sen verran, että kokeilet, onko se kitara oikeasti sulle sopiva niin ei tarvitse ostaa turhaan sellaista kitaraa, joka näytti niin siistiltä postimyyntikatalogissa. E: Katsos.. Tässä oltiin kuitenkin omilla rahoilla liikenteessä. Jos se Kirk Hammett -tyylinen kitara on pakko saada, niin osta nyt sitten edes tavallinen M-II neck-thru. Paitsi tietysti sitten, jos ne pääkallot on must. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
sepisti 25.09.2007 17:45:09 | |
---|
V**tu mitä pelleilyä Lukkoa vaan... Kitara on rakkauteni. |
DZN 25.09.2007 18:05:44 | |
---|
Mutta hei, custom shoppi on aina Custom Shoppi, jopa Laihoissa. =) Aka. Dino and 6077dino |
Mirk0 25.09.2007 18:06:20 (muokattu 26.09.2007 21:14:02) | |
---|
Dual Retrifier saundit saa kyl myös Line 6 Pod 2.0:lla tai Line 6 Pocket Podilla. Mut tottahan aito voittaa mallinnuksen. Triple Retrifieriahan Hammett ei käytä, luettu Guitar Worldia juu. Hanki tommonen jos haluut Hammettin soundin, ainaski lähellekkään. Itekkin pitäs varmaan hankkii on se vaan niin hieno... Would like to have Line 6 Pod for free?
Sorry, i´m not interested in bodybuilding. |
IhmeHeebo 25.09.2007 18:19:07 (muokattu 25.09.2007 18:19:41) | |
---|
En itse kyllä tiiä paljoakaan kitaroista, mutta sen verran tiedän että ei ole mitään järkeä sijoittaa 4 tonnia Kirkin nimeen, sen nyt sanoo maalais järkikin. Jos todella haluat hyvän kitaran, osta noin 500-1000 maksava kitara, sillä pärjäät kyllä, vaikka siinä ei olisikaan suurimman idolisi nimeä. Sitten sellainen vahvistin mikä riittää myös jos esim. bändi laitetaan pystyyn myöhemmin, jos keikoille asti päästään. Edit: Sanoin kyllä sen minkä muut ovat todenneet monta kertaa aikaisemminkin Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin.
-Bonecrusher
...And justice for All |
Emit 26.09.2007 14:44:02 (muokattu 26.09.2007 14:52:40) | |
---|
Uskoisit nyt Jusua kun ilmaiseksi neuvoo. Soundi lähtee pääosin vahvarista, ne erot kitaroissa huomaat vasta sitten kun tajuat tuon vahvariasian. Ostin vasta pari vuotta sitten Cube-30, en osta heti uutta kun pidän siitä. No, mikä olisi sitten hyvä vahvistin ettei tarvitsisi pelata sen kanssa? Ollaanko tässä nyt oikeasti ihan tosissaan liikkeellä? Itsehän sain soittoharrastuksen aloitukseen tukea n.20-kertaa vähäisemmän rahamäärän Sä et ymmärrä, kun isälläs ei ole 2 suuntaista mielialahäiriötä ja se tekee mitä saa päähänsä (ei suostu hoitoon). Ei mun veli ostanut kitaraa vaan isä pimahti ja lähti helsinkiin hakemaan sitä. Jos joku neljän kiloeuron kitara nyt on pakko saada, niin säästä nyt vanhempiasi edes sen verran, että kokeilet, onko se kitara oikeasti sulle sopiva niin ei tarvitse ostaa turhaan sellaista kitaraa, joka näytti niin siistiltä postimyyntikatalogissa. Omilla rahoilla ostan. Mä en kerjää vanhemmilta, ostivat vahvarin ja se riittää. En tiedä minkä tasoinen soittaja olet, mutta jos olet vielä enemmän pihalla kitarakamoista kuin minä, niin veikkaan että vasta ihan alkutaipaleella. Jep, olen 0 ostamaan kitaroita. Soittaa jonkunverran osaan, olen soittanut 4 vuotta, mutta samalla on pakko opiskella ja käydä töissä. Not so much time. Nonniin, olen päättänyt, että ostan käytetyn kitaran, joka maksaa 1500 € n. Mistä mä sellasen löydän ja mistä tiedän, että se ei ole paska ja että siinä ei ole vikoja? Kaipaan taas apua. Katselin torilta, mutta ei ollu sopivia. Eihän täss mikään kiire. Pitää käyttää stratoakin säädettävänä, kun kaula on vääntynyt. Pointti ei nyt ehkä ollut se, että pitää hankkia uusi sikakallis vahvistin vaan se, että kamojen on hyödyllistä olla tasapainossa hinta / laatu - suhteeltaan.. 4000 äyrin kitaralla ja 100 äyrin vahvarilla et saa yhtään sen parempia tuloksia kuin 4000€:n vahvarilla ja 100€:n kitaralla.. Yhtä paskalta molemmat kuulostavat.. Abuut. (tai no, ok.. Mielummin rahat vahvariin kuin kitaraan jos pitää jumalattomasti törsätä.) Ei mulla sitä microcubea ole eikä 4000 € kitaraa. En kaipaa tuota neuvoa vaan veljeni. Mainitsin vain, että miten älytöntä on ollu microcube tollasen kitaran kanssa. Itse en soita sillä minillä. |
saastara 26.09.2007 14:48:14 (muokattu 26.09.2007 14:49:47) | |
---|
Ostin vasta pari vuotta sitten Cube-30, en osta heti uutta kun pidän siitä. No, mikä olisi sitten hyvä vahvistin ettei tarvitsisi pelata sen kanssa? Pointti ei nyt ehkä ollut se, että pitää hankkia uusi sikakallis vahvistin vaan se, että kamojen on hyödyllistä olla tasapainossa hinta / laatu - suhteeltaan.. 4000 äyrin kitaralla ja 100 äyrin vahvarilla et saa yhtään sen parempia tuloksia kuin 4000€:n vahvarilla ja 100€:n kitaralla.. Yhtä paskalta molemmat kuulostavat.. Abuut. (tai no, ok.. Mielummin rahat vahvariin kuin kitaraan jos pitää jumalattomasti törsätä.) 2000€:n kitaralla ja 2000€:n vahvarilla onkin sitten jo ihan oma stoorinsa. Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
varo 26.09.2007 15:27:55 | |
---|
jos noin isoja rahasummia pystyt sijoittamaan niin suosittelisin joko kirk hammett-602 ltd tai sitten esp:tä jotakin hammetin vintage tai m-II kopiota. Itse en ole mistään custom hammetista kuullut, mutta en suosittelisi ostamaan parin kiloeuron kitaraa ilman kokeilua.Ehdottamani kitarat maksaisivat noin 1000-2500e ja lopuilla voisit ostella vahvaria.Käsittääkseni hammett käyttää mesa boogieta, mikä tietenkin maksaa s##tanasti.Ja jos sen sooloja soittelet niin dunlopin cry-baby wah-wah on iha kiva lisä. |
Emit 26.09.2007 15:39:45 | |
---|
jos noin isoja rahasummia pystyt sijoittamaan niin suosittelisin joko kirk hammett-602 ltd tai sitten esp:tä jotakin hammetin vintage tai m-II kopiota. Itse en ole mistään custom hammetista kuullut, mutta en suosittelisi ostamaan parin kiloeuron kitaraa ilman kokeilua.Ehdottamani kitarat maksaisivat noin 1000-2500e ja lopuilla voisit ostella vahvaria.Käsittääkseni hammett käyttää mesa boogieta, mikä tietenkin maksaa s##tanasti.Ja jos sen sooloja soittelet niin dunlopin cry-baby wah-wah on iha kiva lisä. Ajattelin ostaa käytetyn ja n. 1500 €. En halua kuulostaa hammetilta eikä se ole edes 1 idolini kitaristeista. Haluan hyvän hevikitaran (Skid Row:n musiikki, siis joka sopii siihen) tai sitten myyn stratoni ja ostan kuunnon Hendrix soundiseen musiikkiin sopivan straton käytettynä. |
Velli 26.09.2007 15:53:53 | |
---|
Ajattelin ostaa käytetyn ja n. 1500 €. En halua kuulostaa hammetilta eikä se ole edes 1 idolini kitaristeista. Haluan hyvän hevikitaran (Skid Row:n musiikki, siis joka sopii siihen) tai sitten myyn stratoni ja ostan kuunnon Hendrix soundiseen musiikkiin sopivan straton käytettynä. No tuosta tommonen: http://www.angelfire.com/bug/kaavio/MII-esittely.html |
Fuckbarbie 26.09.2007 16:07:05 | |
---|
Ei se imo ole tuosta kitarasta se soundi niin kauheasti kiinni, tottakai osittain mutta efekteistähän se suurimmaksi osaksi johtuu. Skid Row:n Slave To The Grind videolla äkkiä katosottuna käytössä olisi ainakin Gibson Flying V. |
Point 26.09.2007 16:28:20 | |
---|
Niin mitä näistä Kirkin signatureista olit kattellu? tolla rahalla ostaisin ainakin Ltd:n KH-602:osen(orginal floyd rose, Emg 81kaula,talla...) ja lopulla rahalla joko multiefektin tai uuden vahvarin. ja tuo kitarahan maksaa jotain päälle tonnin. multiefektiksi suosittelisin vaikkapa jotain line6 pod x3liven tyylistä kun rahaa sulla siihen kuitenkin riittäis. |
hullu_ukko 26.09.2007 16:39:05 | |
---|
Ei se imo ole tuosta kitarasta se soundi niin kauheasti kiinni, tottakai osittain mutta efekteistähän se suurimmaksi osaksi johtuu. Juuei.. Kyllä se soundi on oikeasti aika lailla osiensa summa.. Esimerkiksi, jos etsitään vaikkapa mahonkirunkoiselle kitaralle sopivat soundit ja seuraavaksi soitetaan samoilla asetuksilla ja kamoilla, mutta tällä kertaa kitarassa on vaahterarunko.. Melko varmasti huomaat jotain eroa, jos kokeilet. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
Hiku 26.09.2007 17:14:13 | |
---|
Itse ostaisin tuon Vellin kauppaaman M-II:sen pois. Muuten kuin Kirkin malli, mutta pääkallot puuttuvat ja potikoita on pari vähemmän. Ja menee vielä reilusti ali budjetin. Ku se lähtee, ni se lähtee. |
Emit 27.09.2007 15:22:05 | |
---|
Mitä mieltä olette näistä kitaroista. Kumpi olisi parempi, jos ottaa huomioon että jos mulla joskus on parempi vahvistin ja muut efektit, että kumpi kävisi äänellisesti Skid Row:n musiikkiin paremmin? Siinähän tarvitsee aika kirkastakin ääntä. Ja jos kertoisitte yksinkertaisesti, että mitä eroa näissä soundillisesti on, sekä musta näyttää että tämä M-1000 kaula ei ole yhtä leveä kuin tuon toisen? http://www.thomann.de/fi/esp_mii_emg_blk_nt.htm http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m1000fmstbk_egitarre.htm Kiitos avusta. |
Emit 27.09.2007 15:39:31 | |
---|
|
Hiku 27.09.2007 15:42:18 | |
---|
Nuo kaksi kitaraa on speksiensä mukaan hyvin samankaltaisia, sillä molemmissa on leppäbody, kaula läpi rungon, sama hardware, samat mikit yms. Tuo Ltd saattaa kuulostaa hivenen kirkkaammalta, koska siinä on tuo loimuvaahteraviilu päällä, mutta harva siinä noissa eroa kuulee. Joten osta se, joka miellyttää silmää ja käsiä enemmän. Ja itse en moisia uutena ostaisi, sillä käytettynä saa paljon halvemmalla ja tarvittaessa saa kitaran myydessään omansa takaisin. Edelleenkin suosittelisin katsastamaan tuon Vellin tarjoamaa ESP:tä, joka siis on sama, kuin tuossa sinunkin linkissäsi. Ku se lähtee, ni se lähtee. |
joukov 27.09.2007 19:09:34 | |
---|
Hey! Ho! Let's Go |
Mandarax 27.09.2007 20:22:49 | |
---|
Ensin housut, sitten kengät. |
Syntisin heittäköön viimeisen kiven |