Aihe: Ongelma Ibanezin kieltenvaihdossa
1
mattiz
27.09.2007 19:12:18
No, tulihan se aika vaihtaa keppiin uudet kielet, ja ajattelin tällä kertaa kokeilla Ernie Ballin .10-.46-settiä. Ennen olen käyttänyt EB:n .09-.42, mutta ajattelin vaihtaa paksumpaan settiin. Kielet ovat jo kiinni kepakossa, mutta ongelmana on, että aina, kun alan virittämään kitaraa, aloittaen ala-e:stä, saan kaikki kielet näennäisesti vireeseen. Kuitenkin, kun olen viimeisen kielen virittänyt, niin muut kielet ovat laskeneet 1-2 sävelaskelta alemmas, mitä on tarkoitettu.

Joudun aina virittämään kielet kokonaan uudestaan ja näiden toistuvien operaatioiden takia talla (Edge III) nousee hävettömän korkealle bodyyn nähden ja pelkään, että kohta napsahtaa. Auttaisiko tallan jousien säätäminen, vai mistä tälläinen ilmiö johtuu?
Tee se tänään , sillä huomenna se voi olla laitonta.
Puoskari89
27.09.2007 19:15:55 (muokattu 27.09.2007 19:18:21)
Tästä varmaan olisi haulla löytänyt juttua. Tai olisi voinut johonkin ketjuun kirjoittaa.

No kuitenkin. Jos talla nousee kohti kaulaa niin kiristät jousia tai isket toisen jousen perään jos ei säätövara riitä. Muista virittämisen jälkeen tarkistaa että talla on tasapainossa bodyyn nähden, jos ei ole, niin korjaa asia kiristämällä/löysäämällä tallaa ja viritä sitten kaikki kielet uudestaa tarkistaaksesi tasapainon. Toista tarvittaessa, tähän uppoaa helposti yli 30 min.
öööööö.... Kautta Pääkallolinnan minulla on taikavoimaa?
lukeman
27.09.2007 19:16:39 (muokattu 27.09.2007 19:17:01)
Joudun aina virittämään kielet kokonaan uudestaan ja näiden toistuvien operaatioiden takia talla (Edge III) nousee hävettömän korkealle bodyyn nähden ja pelkään, että kohta napsahtaa. Auttaisiko tallan jousien säätäminen, vai mistä tälläinen ilmiö johtuu?

Vaatii vain noiden tallajousien kiristämistä, maltilla ja sitä virittämistä. Tapauksesta riippuen kaularauta saattaa ehkä myös vaatia pikkaisen säätöä, mutta jousien kiristämisellä kannattaa aloittaa.

Edit. Hidas.
Scuttle
28.09.2007 09:05:03
- lue tämän keskuustelualueen alusta FAQ kitaran säätämisesti. Sieltä löytyy mm. nimim. Laxun kirjoittamat ohjeen floikan säätämisestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)