Aihe: Monituuri asiaa ! 1 | |
---|---|
![]() 25.09.2007 18:25:46 (muokattu 25.09.2007 20:30:11) | |
Pitäis laittaa pari monitoria ja olen tutkaillut ja katsellut tällasia: http://www.dbtechnologies.com/mod_p … mp;pgid=1&pugid=35&psugid=0 Onko kokemuksia ja millaisia. Itselläni ollut 7 vuotta käytössä pari kyseisen valmistajan pienenpää monitoria, jotka pikkuvikoja lukuunottamatta palvelleet hyvin. Mutta kun tuotteittain laatu voi aina vaihdella, niin siksi kysyn. rok rok !!! | |
![]() 27.09.2007 16:57:34 | |
Onko kokemuksia ja millaisia. Puhe ja viivekaiuttimina erilaisissa kirkoissa ja auloissa olen tollasia käyttänyt samoin kuin pieneen taustamusiikin toistoon. Ihan kätevä boksi eikä vielä kertaakaan ole hajonnut keikalla. Mutta ei se mikään erityisen säväyttävä toistin soundiltaan ole. Eikä siitä mitään erityisen suuria äänenpaineitakaan lähde. turkulainen | |
![]() 28.09.2007 13:07:22 | |
Pitäis laittaa pari monitoria Mihin? No mikset laita? Tai mene johonkin kuuntelemaan niitä monitoreja. Eikun siis laittamaan. Kysymys on vähän samantyyppinen kuin kysyisi netissä että miltä Ateneumissa oleva taulu näyttää, kannattaako mennä katsomaan, eikun siis laittamaan. Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy". | |
![]() 29.09.2007 22:58:25 | |
Mihin? No mikset laita? Tai mene johonkin kuuntelemaan niitä monitoreja. Eikun siis laittamaan. Kysymys on vähän samantyyppinen kuin kysyisi netissä että miltä Ateneumissa oleva taulu näyttää, kannattaako mennä katsomaan, eikun siis laittamaan. Tätä en kyllä ymmärtäny. | |
![]() 30.09.2007 18:32:12 | |
Tätä en kyllä ymmärtäny. En minäkään, mutta ei välitetä. Ollaan niinkuin ymmärrettäis. Sillä olihan tuo kysymyskin aivan asiaton ja täysin typerästi esitetty. rok rok !!! | |
![]() 01.10.2007 07:54:37 (muokattu 01.10.2007 09:43:44) | |
Vaikka mä noin periaatteessa monesti olenkin samoilla linjoilla liuhun kanssa, niin todettakoon, että ihan kaikkia juttuja ei kuitenkaan voi selvittää pelkästään kuuntelutestillä. Jos kajarissa on osoittautunut olevan jotain tyyppivikoja tai muuta huomionarvoista, niin niitä juttuja löytää helpommin muilta kyselemällä. Ihan vaikka viittauksena tuo taannoin käyty KV2-keskustelu. Kajarit ilmeisesti kuulosti kaikkien korvaan vähintäänkin tyydyttäviltä, mutta se ihmeen hermojaraastava napsuminen ilmaantui vaan tietyissä tilanteissa. Nyt siitäkin ihmiset tietää, kun tuota tietoa on jaettu. Mutta vika ei todennäköisesti ilmennyt ostohetkellä kuuntelutesteissä. Sama juttu tässä threadissa, mutta näköjään huomattavasti vähemmällä käyttäjäkunnalla -- ei oo montaa vinkkiä näkynyt. Lähestulkoon pelkkää metakeskustelua, jota tämäkin kirjoitus edustaa 100%. Joten siinä mielessä täytyy kysyjälle vaan todeta, että sori, ei oo näemmä kauheesti kokemusta. Mee kauppaan ja kuuntele. Jos tykkäät, osta. Jos ilmenee huomautettavaa, ole ystävällinen ja ilmoita asiasta täällä. Tee vaikka kajariarvio tonne "My first speakers" ketjuun. E: Jaa, olihan tossa miffellä sittenkin oikeaa sanottavaa. Tyhymä | |
![]() 01.10.2007 12:55:03 (muokattu 01.10.2007 13:20:56) | |
Kiitos asiallisesta kommentista. Tarkoitukseni oli tosiaan vaan selvittää kannattaako minun yleensä lähteä pömpeleitä jonnekin kuuntelemaan, eli minun tapauksessa 300 - 500 km päähän, koska 70 km päässä olevat musaliikkeet eivät ole hirveän hanakoita mitään tilamaan jos sitä tavaraa sitten ei ostakkaan, joka mielestäni on väärä meininki, mutta näin se vain on. Aina olen joka kaiuttimeni koekuunnellut ennen ostoa, mutta päätökseeni on myös vaikuttanut tuttujen äänentoistofirmojen ja muiden äänen kanssa työskentelevien kommentit. Ensikuussa saan testiin Carlsbron aktiivi PA - setin, mutta vähän arveluttaa koska en ole vielä löytänyt kauppiaan lisäksi ketään muuta kuka niistä mitään tietäisi. Netistä en ole myös juurikaan mitään niistä löytänyt. Että en tiedä viitsinkö sitten olla mikään koekaniini - ainakaan omalla kustannuksella. (tarkoitan siis ostamista) Ja koska kaiuttimet on tulossa aktiiviseen keikkakäyttöön, ne ei jouda olemaan esim. huollossa maahantuojalla viikottain jne. Sama juttu noissa monitoreissa, että halusin vain tietää että onko ihmisilla niistä kauheasti pahaa sanottavaa, että mitä hittoa enää minä toteamaan samaa. Mutta paljon ei näytä olevan kokemuksia, joten ajatukset ovat samat kuin tuon pa - setin kohdalla. En tiedä minkä sortin "ammatilainen" tämä liuhu on, mutta jos yhtä fiksun vaikutelman itsestään antaa myös elävässä elämässä, niin voi jossain mutkassa vähän hankaloittaa asioita ja työn tekoa. Mutta se siitä. rok rok !!! | |
![]() 01.10.2007 22:08:16 | |
Moi! Ihan alkuperäiseen dB kysymykseen ei ole omakohtaisia kokemuksia. Lähinnä olen kuullut niitä PA-firmojen kommunikaatiovälineinä lavan ja FOH kioskien välillä. Kevyitä ne on.. Mutta kun mainitsit ton Carlsbron, niin siitä voin sanoa sen verran, että mulla on studiolla treeni"PA":na 10" Gamma sarjan aktiivikaapit kiinteästi katossa asennettuna. Toiseen kaappiin tuli varsin pian jokin elektroniikkaongelma, joka ilmeni voimakkaana kohinana ja myös äänen säröytymisenä. Sain uuden kaapin maahantuojalta tilalle. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa. Samanlaiset hankittiin etufilleiksi tämän hetkiselle artistille, jonka kanssa keikkailen. Hoitaa asiansa kohtuudella. Näiden yksilöiden kanssa ei ole ollut luotettavuusongelmia, ainakaan vielä. reilun puoli vuotta ne on keikoilla pyörineet. Ai niin, samaa sarjaa olevia kaappeja on esim Helsingin Henry's pubissa stagemonitoreina. Carlsbrossa on mielestäni hinta/hupisuhde kohdallaan. Aina tietty kannattaa muistaa, että muovikuoriset kaapit on muovikuorisia, eli kovemmilla äänenvoimakkuuksilla saattaa tulla ongelmia kotelon resonoinnin kanssa. AnttiR | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)