Aihe: Lindy Fralin Vintage Hot 1 | |
---|---|
![]() 22.12.2005 01:47:43 | |
Olisko kenelläkään kertoa käytännön kokemusta kyseisestä mikkisetistä? Hyvää tai huonoa.. Fenderin Mexicon Classic 70' stratoon tuollaiset ajattelin vaihtaa. Kannattaako? | |
![]() 22.12.2005 08:59:55 | |
No mulla on saman valmistajan blues special setti stratossa ja ne on ainakin hemmetin hyvät. Hieman tummasointisemmat kuin nuo vintage hotit. Live Music Is Better! | |
![]() 22.12.2005 09:24:36 (muokattu 22.12.2005 09:25:56) | |
Mulla löytyy moinen setti Fenkun Am Dlx:stä. Omani on "base platella" ja blender- kytkennällä, joka sekoittaa tallamikkiä kaulamikkiin tai päinvastoin, riippuen mikkivalitsimen asennosta. Lisäks mulla on sellainen tone-kapasitori, joka pitää soundin kirkkaana kun volumea lasketaan namiskasta. En oikein osaa sanoa vertailukohtaa noille, mutta pitäisin erottelukykyisinä ja selkeinä. Kirkasta vintage-soundia modernilla tavalla - tai jotain. Cleaneilla antaa hienot perinnesoundit, tasaisesti kirkkautta ja botnea. Pienillä säröillä löytyy sekä tummaa paksua säröä että kirkasta rokinräimettä. Oikein kunnon gaineilla mikit on varsin hurinattomat ja soundi on sitä mitä yksikelaisessa hevikitarassa pitääkin olla. En osaa itse straton mikeiltä enempää toivoa. Tuossa kitarassa on natsannut kaikki kyllä muutenkin kohdalleen, että ainakin tuohon omaani ne olivat loistovalinta. Hankin omani pre-wired-settinä Acme Guitarsilta (www.acmeguitarworks.com) Kysy lisää jos kiinnostaa. E. Niin ja keskimikki on varsin käyttökelpoinen myös. Eli kaikilla valitsime asennoille löytyy käyttöä. Uskoisin olevan harvinainen piirre.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson | |
![]() 12.04.2007 21:50:33 | |
Tuossa kitarassa on natsannut kaikki kyllä muutenkin kohdalleen, että ainakin tuohon omaani ne olivat loistovalinta. Hankin omani pre-wired-settinä Acme Guitarsilta (www.acmeguitarworks.com) Paljonko tuli lisäkuluja lähetyksestä ja veroista ? | |
![]() 12.04.2007 22:20:33 | |
Mua kiinnostaisi kokeilla keski- ja kaulapaikalle tuollaisia mun Musariin. Tällä hetkellä on kiinni Kinmanin Avn-62:t, jotka on kyllä älyttömän hyvät, mutta se tietty klangi ja särmä jota haen puuttuu. Josko Fralineissa sitten olisi sitä. Minkä hintaisia nuo ovat? Meinaan, että menisiköhän vaihdossa päittäin Kinmaneihin, jos laittaisi torille ilmoituksen? Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-) | |
![]() 26.09.2007 22:52:54 | |
Hei kaikki Fralinilaiset! Nyt kun olen mitä todennäköisemmin päätymässä kyseisten mikrofonien hankintaan, niin kysyisinkin vastaavanlaisten mikrofonien omistajilta kuinka monimutkainen on tuo juottamisprosessi? Kuinka monta juotosta pitäisi tehdä ja voiko jokin mennä pahastikin niin sanotusti vituiksi kun alkaa itse tinailemaan? Ja onko mahdollista että nuo mikrofonit eivät kävisi tuohon mun Bladen teleen, kun siinä on tällä hetkellä joku special aktiivimikkiviritys? Aiemmin olen EMG:n aktiivit menestyksellisesti saanut kolvattua jo jälleenmyytyyn tokaihini. Kiitokset kaikille keskusteluun osaan ottaville. It's Gripped! Sorted! | |
![]() 27.09.2007 09:56:31 | |
Ei pysty kommentoimaan, ku kolvasin tosiaan jakin piuhat kiinni ja soli siinä. Tosin mulla taas tällähetkellä EMG:t kiinni tuossa luutussa. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson | |
![]() 27.09.2007 11:28:39 | |
Hei kaikki Fralinilaiset! Nyt kun olen mitä todennäköisemmin päätymässä kyseisten mikrofonien hankintaan, niin kysyisinkin vastaavanlaisten mikrofonien omistajilta kuinka monimutkainen on tuo juottamisprosessi? Kuinka monta juotosta pitäisi tehdä ja voiko jokin mennä pahastikin niin sanotusti vituiksi kun alkaa itse tinailemaan? Ja onko mahdollista että nuo mikrofonit eivät kävisi tuohon mun Bladen teleen, kun siinä on tällä hetkellä joku special aktiivimikkiviritys? Aiemmin olen EMG:n aktiivit menestyksellisesti saanut kolvattua jo jälleenmyytyyn tokaihini. Kiitokset kaikille keskusteluun osaan ottaville. Juottaminen ei ole kovinkaan vaikeaa, mutta piuhojen ja komponenttien paikallaan pitäminen vaatii sorminäppäryyttä ja vähän harjoittelua (ja kärsivällisyyttä). Osaat vissiiin tehdä juotokset oikein ilman kylmäjuotoksia jos olet kerran saanut jo jonkun setin toimimaan. Mutta toi aktiivielektroniikan vaihtaminen passiiviin kuulostaa mun korvaani jo vähän isommalta operaatiolta. Saatat tarvita uusia potikoita ja kondensaattoreita. Tsekkaa potikoiden arvot, aktiivimikitt taitavat vaatia aika tuhdit potikat, kun taas ykskelaset toimii parhaiten 250k potikoilla. Hanki myös kytkentäkaavio siihen kytkentään jonka haluat saada tehtyä. Ilman sitä saatat olla aika pulassa. Pieleen voi mennä monella tavalla, joten kannattaa myös itse piirrellä muistiin tai kuvata mikä oli missäkin ennen kuin ottaa mitään irti. Kannattaa myös muistaa että juotoshöyry on myrkyllistä. Eli ilmanvaihdosta on syytä huolehtia. Elektroniikka ja rakennusosastolta voisi löytyä syvempää osaamista, kannattaa postailla myös sinne. Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet. | |
![]() 27.09.2007 13:05:40 (muokattu 27.09.2007 13:10:38) | |
Erittäin hyviä kokemuksia. http://mp3.jucciz.com/mystique/strat_fralin.mp3 http://mp3.jucciz.com/editiontube/strat_fralin.mp3 Mutta eikös tuo setti ole about yhtä arvokas kuin kitara, johon niitä tässä ollaan laittamassa? Tulee vähän "alumiinivanteet Ladassa"-fiilis äkkiseltään. Vaan mikäs siinä, jos toimii. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ | |
![]() 27.09.2007 14:47:06 | |
Juottaminen ei ole kovinkaan vaikeaa, mutta piuhojen ja komponenttien paikallaan pitäminen vaatii sorminäppäryyttä ja vähän harjoittelua (ja kärsivällisyyttä). Osaat vissiiin tehdä juotokset oikein ilman kylmäjuotoksia jos olet kerran saanut jo jonkun setin toimimaan. Mutta toi aktiivielektroniikan vaihtaminen passiiviin kuulostaa mun korvaani jo vähän isommalta operaatiolta. Saatat tarvita uusia potikoita ja kondensaattoreita. Tsekkaa potikoiden arvot, aktiivimikitt taitavat vaatia aika tuhdit potikat, kun taas ykskelaset toimii parhaiten 250k potikoilla. Hanki myös kytkentäkaavio siihen kytkentään jonka haluat saada tehtyä. Ilman sitä saatat olla aika pulassa. Pieleen voi mennä monella tavalla, joten kannattaa myös itse piirrellä muistiin tai kuvata mikä oli missäkin ennen kuin ottaa mitään irti. Kannattaa myös muistaa että juotoshöyry on myrkyllistä. Eli ilmanvaihdosta on syytä huolehtia. Elektroniikka ja rakennusosastolta voisi löytyä syvempää osaamista, kannattaa postailla myös sinne. Kiitokset. Tämä valaisi jo paljon siitä miten vähän oikeasti tiedän asiasta. :) Mietin vaan että tuskin menetän mitään siinä että ensin itse hieman tutkiskelen ja jos totean homman ylivoimaisén hankalaksi, niin sitten kiikutan kitaran soitinliikkeeseen. Kolvausta tietenkään itse aloittamatta. Mutta eikös tuo setti ole about yhtä arvokas kuin kitara, johon niitä tässä ollaan laittamassa? Tulee vähän "alumiinivanteet Ladassa"-fiilis äkkiseltään. Vaan mikäs siinä, jos toimii. Niinhän se melkein on mutta kun on muuten ihan kelpo keppi niin en näe tarvetta muihin investointeihin. Ehkä sitten kuuluisassa hamassa tulevaisuudessa on varaa ostaa se Fender. It's Gripped! Sorted! | |
![]() 27.09.2007 15:04:05 | |
Mutta eikös tuo setti ole about yhtä arvokas kuin kitara, johon niitä tässä ollaan laittamassa? Tulee vähän "alumiinivanteet Ladassa"-fiilis äkkiseltään. Vaan mikäs siinä, jos toimii. No ei ne nyt aina ihan ladoja oo, niitä ladoja löytyy kyllä jenkkistratoistakin. Paras omista stratoistani on japsi. Noita meksikaaneja kandee vaan vähän suuremmalla suurennuslasilla tarkastella ostotilanteessa. | |
![]() 27.09.2007 15:06:07 | |
Mutta eikös tuo setti ole about yhtä arvokas kuin kitara, johon niitä tässä ollaan laittamassa? Tulee vähän "alumiinivanteet Ladassa"-fiilis äkkiseltään. Vaan mikäs siinä, jos toimii. Hintalapustako sitä nykyään katsotaan mikä soundaa miltäkin? Jos nyt samasta Fender 70's Classicista on kyse, semmoinen maksaa thomannilla semmoisen 700 ja nuo Fralinit löysin settinä hintaan 230, niin kyllä tuossa yhä aika iso erotus on. Pakko kyllä kummastella ettei nuo fralinit tuon kalliimpia ole. Setin saa 220 dollariin kun sen jenkeistä tilaa. Kiinnostaisi noita kokeilla mut niissä on hieman liikaa valinnanvaraa. | |
![]() 27.09.2007 16:27:28 | |
Noita meksikaaneja kandee vaan vähän suuremmalla suurennuslasilla tarkastella ostotilanteessa. Harkitsin itseasiassa ensin Fenderin Bajan hankintaan, Meksikossa kyhättyä siis, ja siihen verrattuna tuo Blade tuntui huomattavasti huolellisemmalta työltä. Puumateriaalieroista en osaa mitään sanoa mutta tatsi ratkaisi mun kohdalla. Vähän kyllä harmittaa kun olin jo niin vannoutunut Fenderin nimeen :p It's Gripped! Sorted! | |
![]() 27.09.2007 17:16:24 | |
http://www.students.tut.fi/~kiiskit/strato.mp3 Tossa mun American Vintage -strato Lindy Fralinien Vintage Hot -setillä POD2:n läpi. Ite oon kyllä ollut tosi tyytyväinen ja en kyllä osaa parempia mikkejä stratooni kuvitella. Everyone is a per-son | |
![]() 27.09.2007 18:16:30 | |
Vissiin aika hurinattomat, vaiko? Oon miettiny joitain hyviä mikkejä stratoon myös, kun nyt mennnään HSH meiningeillä puolitusten kera. | |
![]() 28.09.2007 00:08:36 | |
kaappaan tän ketjun hetkeksi, Lindy Fralinin P-92 ja Twangmaster kiinnostaisi eli humpparin koloon sopivat yksikelaisen soundia tuuttavaat mikit. onko kellään jompaa kumpaa käytössä? ovatko kovin häiriöalttiita eli toimiiko humbuckaus? mites output, Lindyltä näyttää saavan erilailla käämittyinä noita mikkejä, osaisko kukaan verrata ulostulon kuumuutta mihinkään ns. yleisesti tunnettuun mikkiin? esim 9500 kierrosta vs. Duncan JB tms, ymmärtänette? kiitos jo etukäteen! | |
![]() 02.10.2007 12:30:07 (muokattu 03.10.2007 16:05:52) | |
No niin, eilen tuli ostettua Vintage Hotit. Ensi viikolla pitäis kitarapajasta saada asennettuna. Enpä sitten uskaltanut itse lähteä kolvailemaan useastakaan syystä. Raportoin sitten myöhemmin soundielämyksiä. Edit. Elämykset: Soitin äsken kaksi tuntia koska en vain saanut tarpeekseni tuosta soundista. Erittäin kannattava hankinta olivat nämä mikit. Ääniskaala toimii kauniin keveistä soinnuista rankempaankin rock vääntöön. It's Gripped! Sorted! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)