Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 572 73 74 75 76122 123 124 125 126
W-Man
27.09.2007 04:10:55 (muokattu 27.09.2007 04:14:47)
Oli kyllä kova keikka!

Ainut asia mikä harmitti oli vanhempien (hitti)biisien vähyys.

Jossain vaiheessa iltaa alkoi varmistumaan myös se asia, mitä olen pitkään epäillyt, että kaikki muut paitsi LaBrie on robotteja jotka on ohjelmoitu soittamaan kyseisiä kappaleita.

Joku paremman muistin omaava voi laittaa settilistaa näkyviin.
Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän. jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa..
Borlag
27.09.2007 08:48:01

Intros
In the Presence of Enemies (pt.1 & 2)
Strange Deja-Vu
Blind Faith
Surrounded
Constant Motion
The Dark Eternal Night
Keyboard Solo
Lines In The Sand
I Walk Beside You
Take The Time
The Ministry Of Lost Souls
Schmedley Wilcox

SX:n setistä ei hajuakaan. 35min sitä tuubaa riitti, vähänkin enemmän niin olisi jäänyt juustot leivän päältä loppuelämäksi. Liika on aina liikaa...
Pedroz
27.09.2007 09:11:57

Hohhoi, olipas tylsää. Blind Faith oli hieno veto, mutta siihen ne ehdottomat huippuhetket jäävät. Take the Time olisi ollut aivan loistava, mutta anteeksiantamattomasti siitä esitettiin pätkitty versio. Muista settiin kuuluneista loistobiiseistä kuultiinkin sitten vain pienet pätkät osana medleytä. Jordan Rudessin kiipparisoolo oli aivan karmeaa paskaa, menee ehdottomasti kärkipäähän maailman tylsimmät asiat -listallani sinne armeija- ja autojuttujen kuuntelun ja Metallican Live Shitin 20:n minuutin soolomaratonin seuraan. Monia hyviä biisejä kyllä kuultiin, mutta suurin osa alkoi haukotuttamaan viimeistään sen pakollisen sorminäppäryysharjoitussoolon aikana. Jopa Trial of Tearsin introon sitä oli pakko tunkea, ja kunnon melodista rock-sooloa huutava Surrounded sai myös tilukäsittelyn, vieläpä kahden miehen toimesta.

Taitaa seuraava keikka jäädä väliin.
Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
shovi
27.09.2007 09:17:58
SX:n setistä ei hajuakaan. 35min sitä tuubaa riitti, vähänkin enemmän niin olisi jäänyt juustot leivän päältä loppuelämäksi. Liika on aina liikaa...

SyX oli hirveetä tuubaa, mutta se ei johtunut bändistä vaan karmeista saundeista. Paremmalla miksauksella olisivat voineet soittaa vaikka pidemmänkin setin. Ei kuulunut yhtään mitään muuta kun hiukan rumpuja ja aivan helvetisti bassoa. Dream Theater se vasta kuraa olikin! Hienojakin hetkiä oli, myönnetään, mutta nyt meni kikkailu yli ja perkeleen komeasti. Katuvalo, liikennemerkkejä, liikennevalot, muurahaisia, läpinäkyvät kannut, Rudessin avaruuskomentokeskus ja päämäärätön tilushowoff oli aivan liikaa. Olisivat soittaneet musiikkia eikä tuota egobuustailupaskaa. En tiedä onko Labrie laulanut noin huonosti ikinä, mutta olipahan rimanalitus. Miehen "vibrato" oli karmeata pumppaamista ja korkeat äänet rääkymistä. Olisivat nyt vaan keskittyneet niihin biiseihin.

Ainiin, jäähallin henkilökunta vitutti lähes yhtä paljon kun eturiviin jyräämällä tunkeneet progekaappihomot. Paska reissu, olis pitäny jäädä himaan muistelemaan vuoden 2005 hienoa keikkaa.
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
Borlag
27.09.2007 09:19:55

Pitääkö mennä sinne eturiviin? Siellä soundit nyt ovat aina täyttä kuraa...
shovi
27.09.2007 09:31:39
Pitääkö mennä sinne eturiviin? Siellä soundit nyt ovat aina täyttä kuraa...

Ei DT:n aikana, joskin rupesi haukotuttamaan sen verran että siirryin istumakatsomon puolelle.
Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir
Borlag
27.09.2007 09:37:10

Tjaa, itse seurasin koko keikan siitä äänipöydän vierestä ja SX:n soundit oli ihan kohtuulliset. Aika kuiva miksaus mutta niinhän lämppäreillä aina.
Shredator
27.09.2007 11:11:57

No onpa ihme kitinää...Eihän tuo vetäny 2005 keikalle vertoja, mutta kyllä se silti oli loistava keikka! Ainoastaan jäivät ärsyttämään Blind Faith ja Rudessin tiluttelut. Ja tietenkin Symphony X:n surkean lyhyt setti :(
Nuke 'em!
Rakoni
27.09.2007 11:23:29
No onpa ihme kitinää...Eihän tuo vetäny 2005 keikalle vertoja, mutta kyllä se silti oli loistava keikka! Ainoastaan jäivät ärsyttämään Blind Faith ja Rudessin tiluttelut. Ja tietenkin Symphony X:n surkean lyhyt setti :(

Tuohan polki edellisen keikan ihan täysin! Aivan Us-ko-ma-ton miksaus ja biisilista hipoi täydellisyyttä. Vielä kun olisi Scarred tullut niin huhhuh. Symphony X näytti taas, että on vähän eri luokan bändi. Soundit karmeata kuraa ja Russell Allen tekee kaiken työn. Romeo saisi heittää vesilintua Line kutosellaan.
Lottohevi on paskimmillaankin parasta
petrutsi
27.09.2007 11:36:27 (muokattu 27.09.2007 11:40:49)
Kyllä tuo oli meikästä sata kertaa kovempi keikka kuin kaksi vuotta sitten. Ainoa vaan, että minusta sitä uutta levyä vieläkään tarttee niin hulluna soittaa. In the presence of enemies toimi kyllä yllättävän hyvin. Mutta muut olisi voinut korvata vaikka useemmalla vanhalla biisillä vaikka sitten six degreesiltä, Blind Faith oli ainakin yks kovimmista vedoista iltana. Ja sitten se ikuinen "soittakaa Awake kokonaan", noh, ei näköjään vielä tällä kertaa. Mutta olisi nyt edes yhden biisin voinut..

Ja miksauksesta niin itte olin jossain 6-10 rivin tietämillä melko keskellä niin siihen oli teatterin aikana kyllä uskomattoman selvän kuuloista joka soitin. SympX:stä taas oli aika velliä.

ps. Jos joltain löytyypi kuvia keikasta niin saa informoida! :)
My balls and the end of humanity..how the hell are they related?!
gorgonoidi
27.09.2007 11:54:25 (muokattu 27.09.2007 11:59:28)

Huhhuh, jengi osaa valittaa.

Itse nautin täysin siemauksin vaikka Rudesin tuote esittely alkoi käydäkkin jo hemoille.
En oikein voi ymmärtää miten tuota DT:n keikkaa kukaan voi pitää täytenä kurana, viitaten nyt siis shovin postaukseen.
Labrie veti mielestäni todella hyvin, tiluttelut olivat aika päämäärättömiä, mutta saipa ainakin nauraa. Ihania pikku animaatioita siellä Dark Eternal Nightin kohdalla ja niin pois päin. Saundit olivat loistavat, ainakin siinä kohdin missä minä pyörin, eli suunnilleen aidan luona hieman vasemmalla puolella.
Encore oli mitä loistavin, olin ihan hurmoksessa siinä vaiheessa kun In the Name of God lähti käyntiin, viimeistään siinä kun kuultiin Octavariumin viimeinen osa.
Blind Faith oli todellakin yksi kovimmista vedoista ja niin oli myöskin Lines in the Sand.
Ei siinä vaiheessa jäänyt paljoa haikailemaan vanhojen hittien perään. Ihan hyvä että eivät soittaneet sitä ikuista Pull Me Underia saati Under the Glass Moonia. Biisit oli juuri sopivasti muotoiltu hieman erilaisiksi. Joku sanoi että kaikki muut paitsi Labrie ovat ohjelmoituja koneita jotka soittavat biisit miten ne menevätkin, olihan noissa nyt variaatioita ja jänniä juttuja kerrakseen. Esim. vaikkapa Surroundedissa, joka oli muuten hieno yllätys!
En oikein myöskään ymmärrä jos jengi katsoo keikka että "ei näin, ei, ei, ihan paskaa". Ainakin minun ympärilläni kaikki nauttivat, tai olettaisin ainakin niin. Ei ole tietenkään pakko pitää, mutta täyttä kuraa? Huhhuh.

Ihana keikka.

Edit: Niin joo, miinusta mun osalta ainakin noista Rudesin tilutteluista, oli pitkän päälle aika puuduttavaa ja en tykännyt sen vehkeen saundeisakaan pahemmin.
Toinen miinus oli se että ei yhtäkään biisiä Awakelta, niitä olisi joskus kiva kuulla, kuten vaikkapa Scarred...

Huomasiko kukaan muu että joku olisi heittänyt jotakin Symphony X päälle? Näytti aivan siltä kuin pari tomaattia olisi lentänyt kohti basistia.

Ja juu, Symphony X:n saundit olivat aika huonot, omaan korvaani. Aika lyhytkin heidän settinsä oli, mutta ei se mua haitannut.
pehko
27.09.2007 12:06:35 (muokattu 27.09.2007 12:21:24)

Kyllä mie tykkäsin keikasta erittäin paljon. Ja mie tykkään Petruccin sooloista, oli tilua tai ei. Juurikin tuo Trial Of Tearssin alku oli mahtava. Yllättäviä biisivalintoja, positiivisessa muodossa. Itse en osannut Lines In The Sandiä odottaa, yllätti tyystin. Hieno veto. Surrounded myös hyvä, Labrie kämmäs. Muttei haittaa mitään. Awaken kokonaan poisjättäminen harmitti vähän, mutta kokonaisuudessaan sanoisin kuitenkin, että erittäin hieno keikka. Mie tykkäsin, sano muut mitä sano. Miusta yhtä kova kun 2005. DT on aina kova. Enskerralla uudestaan...

Symphony X....rupes kahen biisin jälkeen vituttamaan, lähin menee...

EDIT: unohdinpas mainita. vitutta keltaliivisten henkilöiden natsi meininki. Joku yrittää puhelimella ottaa kuvaa, niin kohta joku runkkari huitoo taskulampulla naamaan. helvetin perse. jokseenkin häiritsi moinen toiminta.
HEAVY...FUCKING...METAL!
geeza
27.09.2007 12:19:26

Kentällä pyörittiin keltaset raksakuulosuojaimet päässä!
X:n vedosta en kuullut yhtään mitään, niin paskat soundit.
Dream Theaterin vedosta ei juurikaan ruikutuksen aihetta löytynyt, vaikkakin ite olisin hieman sitä settilistaa sormeillut.
Ja vähän sellaset "tässäkö se nyt oli" fiilikset jäi..

OIS VIELÄ VOINU KISKASTA SEN PULL ME UNDERIN!1
Pixie.
Soma city ward
27.09.2007 12:21:27
Tuohan polki edellisen keikan ihan täysin! Aivan Us-ko-ma-ton miksaus ja biisilista hipoi täydellisyyttä. Vielä kun olisi Scarred tullut niin huhhuh. Symphony X näytti taas, että on vähän eri luokan bändi. Soundit karmeata kuraa ja Russell Allen tekee kaiken työn. Romeo saisi heittää vesilintua Line kutosellaan.

Sentään jotain järjen ääniäkin täällä, eikä pelkästään noita tyyppejä, jotka on jostain syystä eksyny kentälle seisomaan kädet puuskassa ja sitten tommosta neitimäistä valitusta keikan jälkeen setistä, joka oli pirun kova.Varsinkin, kun sen tietää aika hyvin, että minkälaista showta sieltä on tulossa. Vituttaa tommoset.

Soundit oli kyllä eturiviinkin hemmetin hyvät ja keikka kesti vissiin melkein 2 1/2 tuntia.Enemies pt.1&2 toimi keikan alkuun mainiosti,mutta keikan kohokohdiksi nousi The Dark Eternal Night, Lines In The Sand ja tietenkin Take The Time lyhennettynäkin.
LaBrien huosujen repeäminen huvitti. Ois toivonu varmaan pientä taukoa ennen Blind Faithia, mutta Rudess ei vissiin ollu tietoinen moisesta, joten pyyhe vaan päälle. Tohon väliin ois Rudess voinu heittääkiin vähän improa.

Kaiken kaikkiaan keikka oli vielä parempi, kuin viimeksi pitkältikin paljon parempien soundien takia ja keikka oli intensiivisempi, kun ei ollut sitä vartin taukoa välissä.

Enpä muuten nähnyt FII-demoja tai sitä Bucharest DVD:tä siellä kojulla.
I LIED
gorgonoidi
27.09.2007 12:24:06 (muokattu 27.09.2007 12:25:58)

Ja vähän sellaset "tässäkö se nyt oli" fiilikset jäi..

Tuon Schmedley Wilcoxin jälkeen ei minulle ainakaan.

OIS VIELÄ VOINU KISKASTA SEN PULL ME UNDERIN!1

En olisi varmaan jaksanut sitä, parempi että soitti I Walk Beside You:n :)

LaBrien huosujen repeäminen huvitti. Ois toivonu varmaan pientä taukoa ennen Blind Faithia, mutta Rudess ei vissiin ollu tietoinen moisesta, joten pyyhe vaan päälle. Tohon väliin ois Rudess voinu heittääkiin vähän improa.

No mä jo mietinkin että miks vitussa sillä pyyhe oli!
tommijk
27.09.2007 12:31:00
Kova keikka kyllä! Settilista hipoi täydellisyyttä, ainakin omaan makuun. blind faith, lines in the sand ja varsinkin surroundedin erilainen versio oli aivan uskomattoman komea, alun petun sooloineen ja lopun marillion fiilistelyineen. Miksaus oli kanssa erittäin onnistunut. Tiluttelut ei häirinnyt pätkääkään. Kyllähän se on kaikkien tiedossa että DT:n keikalla sitä kuulee. Ei sinne kannata mennä jos tiluttelu alkaa oksettamaan. Komea keikka, samaa tasoa 2005 keikan kanssa.
Löpinää totteröön!
shovi
27.09.2007 12:39:25
Sentään jotain järjen ääniäkin täällä, eikä pelkästään noita tyyppejä, jotka on jostain syystä eksyny kentälle seisomaan kädet puuskassa ja sitten tommosta neitimäistä valitusta keikan jälkeen setistä, joka oli pirun kova.

Mä venasin kahdesta kahdeksaan ensimmäisenä siinä vitun jonossa jotta pääsisin eturiviin katsomaan helvetin kovan keikan. Ensimmäinen ongelma tuli siinä, kun keltaliivinatsi päästi muut sisälle, muttei mua. Jengi hyppi sen jalan yli, ja kun mä, joka olin ekana koko vitun jonossa, yritin samaa, se mulkku potkas mua. Sä voit sanoa ihan mitä tahansa, mut mä en todellakaan "eksynyt" sinne kentälle. Mä odotin hyvää keikkaa, mä en sitä saanut.

Varsinkin, kun sen tietää aika hyvin, että minkälaista showta sieltä on tulossa. Vituttaa tommoset.

2005 ne veti helvetin hyvän shown ja sen pohjalta mulla on oikeus odottaa hyvää showta. Ei mua kiinnosta kuinka nopeasti jätkät osaa soittaa, mä haluan mennä kuulemaan hyvää musiikkia. Miksi ne hyvät biisit piti lyhentää, miksi lopussa piti esittää pätkä sieltä, pätkä täältä? Olisivat vetäneet jonkun biisin eikä vaan tollasta ihme kikkailua.

Soundit oli kyllä eturiviinkin hemmetin hyvät ja keikka kesti vissiin melkein 2 1/2 tuntia.Enemies pt.1&2 toimi keikan alkuun mainiosti,mutta keikan kohokohdiksi nousi The Dark Eternal Night, Lines In The Sand ja tietenkin Take The Time lyhennettynäkin.

Soundit oli hyvät, myönnetään. Toisaalta SyXin saundit oli niin vitun hirveätä kuraa, että sopi olettaakin et paukut oli pistetty pääesiintyjälle.

Biisit oli juuri sopivasti muotoiltu hieman erilaisiksi. Joku sanoi että kaikki muut paitsi Labrie ovat ohjelmoituja koneita jotka soittavat biisit miten ne menevätkin, olihan noissa nyt variaatioita ja jänniä juttuja kerrakseen. Esim. vaikkapa Surroundedissa, joka oli muuten hieno yllätys!

Jos sulle variaatiot ja jännät jutut tarkoittaa hiukan erilaisia saundeja ja lisää päätöntä tilutusta, hieno juttu. Mulle se ei ihan riitä, ainakaan jos biisejä pätkitään joidenkin rudessavaruussaundihäröilyjen takia.

Huomasiko kukaan muu että joku olisi heittänyt jotakin Symphony X päälle? Näytti aivan siltä kuin pari tomaattia olisi lentänyt kohti basistia.

Joo, joku visko sitä kekseillä. Miksi, sitä en tiedä mutta ihan hyvä läppä kuitenkin.
tommiot
27.09.2007 12:45:44
Soundit oli hyvät, myönnetään. Toisaalta SyXin saundit oli niin vitun hirveätä kuraa, että sopi olettaakin et paukut oli pistetty pääesiintyjälle.

Ulkomaansepät tekee yleensä tarkoituksella huonot saundit lämppärille ettei se vaan mitenkään olisi parempi kuin pääesiintyjä. SX:ää en ehtinyt katsomaan kun olin toisella keikalla ja ehdin joskus kymmenen jälkeen paikalle kun DT oli jo soittamassa. DT:llä ei paljon saundipuolessa ollut kysyttävää, kuulosti vitun hyvältä.

Rudessin tilushowoffit oli aika vitun tylsiä, häivyin bäkkärille istuu. Mutta voi helvetti sitä Miken rumpusettiä =) 32 mikkikanavaa oli käytössä.
Borlag
27.09.2007 12:56:09

Sehän oli etukäteen tiedossa että lopuksi tulee tuo medley. Koko jenkkien kiertueen ajan tuo tullut kuitenkin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)