Jormaz 26.09.2007 14:17:40 | |
---|
Kieltämättä kuulosti aika hyvältä. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Anuep 26.09.2007 15:41:28 (muokattu 26.09.2007 15:59:23) | |
---|
Jep, niin minustakin tuo pölähtää aika hyvin, mallinnusmaailmasta ja direct nauhotuksista puhuen. Tuo käyttää cabinet mallinnuksessa noita impulseja, joka on aina hieno homma ja vahvistimia pystyy sääteleen putki- ja komponettitasolla, kait. Hevit toimi joo, mut niin kyllä toimii puolirosot ja puhtosetkin. Mutta demo on ladattavissa, testaamaan vaan ja tekee omat päätelmät. Josko vain latenssit koneessa antaa perrään niin saa sen tatsinkin tsekattua... lisäys: tuossa yksi "sokkotesti" PODXT vs Revalver II. Testin tieteellistä arvoa en lähde arvioimaan mutta jos kiinnostaa: http://line6.com/support/thread.jspa?threadID=13869&tstart=0Different shit, same day |
Kyllä tuo Revalver meikäläisen vakuutti. Tilipäivää odotellessa. Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa: Tunne Lennut. -JCM |
LaXu 26.09.2007 20:28:06 | |
---|
Jos Guitar Rigistä olet tykänny, mutta ei ihan ole kaikki siinä napannu, niin suosittelen tutustumaan tähän Revalver Mark II ihmeeseen ruåtsinmaalta: http://www.alienconnections.com/products_revalverii_snippets.htm Jo aiemmin tätä testannut ja en siitä kyllä saanut kuin soundeja, joissa on kovin outo keskialue. Yksinään toimii hyvin, mutta kun pistää oikean kitaravahvarin kanssa miksiin niin kummalliselta kuulostaa. Samaa huomannut muissakin softamallintajissa, oli sitten ulostulona laatukaiuttimet tai kuulokkeet. |
Anuep 26.09.2007 22:09:01 | |
---|
Jo aiemmin tätä testannut ja en siitä kyllä saanut kuin soundeja, joissa on kovin outo keskialue. Yksinään toimii hyvin, mutta kun pistää oikean kitaravahvarin kanssa miksiin niin kummalliselta kuulostaa. Samaa huomannut muissakin softamallintajissa, oli sitten ulostulona laatukaiuttimet tai kuulokkeet. No juu, toki itse vetäsen kyllä myös mieluiten 57kaa tms. kartion eteen jos jotain ihan tosissaan tekee... se kuulostaa paskimmillaankin aina joltakin... mutta jos noista mallinnuksista puhutaan, mun vilipitön mielipiteeni eli IMHOni on se että juuri tällä hetkellä tuo tyhjentää lohilammikon (mitä ite olen kuullut ja testannut, esim. taas jostain Axe-Fx:stä en osaa sanoo... ja jollakin on aina parempi mielipide jossain...) Different shit, same day |
LesPaul70 27.09.2007 08:10:52 | |
---|
ReValver II kuulosti kieltämättä yllättävän hyvältä. Erityisesti jotkin vaffarimallit kuulostivat miltei ihanteellisilta, ja Line6-tuotteita haittaavaa sirinää en ainakaan ensikuulemalta erottanut nimeksikään. Mutta. Iso ongelma oli mielestäni siinä että soundi oli *liian* tasainen ja tasalaatuinen. Se ei tuntunut hengittävän yhtään. Soundiin olisi kaivannut sitä pientä rosoisuutta, josta täälläkin on puhuttu, jotta homma olisi alkanut elämään. Nyt se kuulosti mielestäni enemmän syntikalta/tietokonesämplätyltä kitaralta kuin oikealta kitaralta. (Samaan "vikaan" törmää nykyään usein ihan oikeilla studiolevyilläkin...) "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) |
Lennu 27.09.2007 09:29:09 | |
---|
ReValver II kuulosti kieltämättä yllättävän hyvältä. Erityisesti jotkin vaffarimallit kuulostivat miltei ihanteellisilta, ja Line6-tuotteita haittaavaa sirinää en ainakaan ensikuulemalta erottanut nimeksikään. Mutta. Iso ongelma oli mielestäni siinä että soundi oli *liian* tasainen ja tasalaatuinen. Se ei tuntunut hengittävän yhtään. Soundiin olisi kaivannut sitä pientä rosoisuutta, josta täälläkin on puhuttu, jotta homma olisi alkanut elämään. Nyt se kuulosti mielestäni enemmän syntikalta/tietokonesämplätyltä kitaralta kuin oikealta kitaralta. (Samaan "vikaan" törmää nykyään usein ihan oikeilla studiolevyilläkin...) Mä ehin testaamaan ihan pintapuolitse jotain blues-strykkarimallinnusta ja mun mielestä nimenomaan dynamiikka ja hengitys oli paremmin kohdillaan, ku esim. Guitar Rigin vastaavissa. Mutta njaa, täytyy testaa vielä enempi kotona. Kun sinne taas pääsee. Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa: Tunne Lennut. -JCM |
SammyH 27.09.2007 11:08:00 | |
---|
Mitenkäs muuten tuolla tonelabilla taittuu ääripään metallisäröt? Pod XT:ssä on muuten hyvä tuo ääriosasto, mutta latteutta on todella paljon ja alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttämään. Auttaisikohan tuossa joku pieni putkietunen (räkki)? Tottakai tuonkin saisi korvattua kunnon nuppi-kaapilla, mutta yrittää nyt kerrostalossa äänitellä kaappi mikitettynä. Luukuttaa kun ei oikein voi... Parempaa päivää odotellessa... |
Anuep 27.09.2007 11:52:08 | |
---|
Mitenkäs muuten tuolla tonelabilla taittuu ääripään metallisäröt?... en ole itse metalliseppä mutta sen verran tajuan, että ei oikein hirveesti taitu ja puoliveltoksi jää (Tonelab SEn omistaja vuodesta 2004 jotain...) Menee ääripäässä tiriseväksi ja hinteläksi ja alkaa meluongelmat. Puhtaat ja crunchit ynnä perinnerokit on musta paljon parempia kuin mitä esim. PODia olen testannut. Parasta minusta Tonelabissa muihin verrattuna on kuitenkin sen soittotatsi ja miellyttävyys. (puhuttaessa modeling busineksistä) Different shit, same day |
Hipelius 27.09.2007 12:42:46 | |
---|
Mitenkäs muuten tuolla tonelabilla taittuu ääripään metallisäröt? Mainiosti, jos osaa säätää. Bad Monkey edessä paranee vielä potenssiin miljoona. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
LesPaul70 27.09.2007 12:57:19 | |
---|
mun mielestä nimenomaan dynamiikka ja hengitys oli paremmin kohdillaan, ku esim. Guitar Rigin vastaavissa. En verrannut erityisesti mihinkään toiseen softamallintimeen vaan siihen miltä kitaran + vahvarin "pitäisi" kuulostaa eli miltä oikea vahvari kuulostaisi. Eli soundi sinänsä oli ihan oikeanlainen, mutta jotenkin liian tasainen ja sliipattu, mikä sai soiton kuulostamaan enemmän syntikalta kuin kitaralta + vahvarilta. Mitenkäs muuten tuolla tonelabilla taittuu ääripään metallisäröt? Kuinka ääri? Rajan voisi mielestäni (ajallisesti / säröllisesti) vetää suurinpiirtein siihen Metallican Justicen ja "mustan albumin" paikkeille. Tuollaisiin säröihin asti Tonelab taipuu aivan mainiosti ilman apupurkkeja ja suoriutuukin niistä uskottavammin kuin mikään toinen tapaamani digimallinnin. Mutta jos kaipaa modernimpaa tai "rankempaa", sitten Tonelab ei mielestäni ole enää ykkösvaihtoehto. "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) |
Lennu 27.09.2007 13:28:47 | |
---|
En verrannut erityisesti mihinkään toiseen softamallintimeen vaan siihen miltä kitaran + vahvarin "pitäisi" kuulostaa eli miltä oikea vahvari kuulostaisi. Eli soundi sinänsä oli ihan oikeanlainen, mutta jotenkin liian tasainen ja sliipattu, mikä sai soiton kuulostamaan enemmän syntikalta kuin kitaralta + vahvarilta. No juu, tosiaan. Mä taas vertasin "saman katon alla" oleviin systeemeihin. Siinä sarjassa tuo mallinnus pesi joiltain osin ehkä muita mahdollisesti. Mun mielestä. Oikeat vahvistimet sitten erikseen ;) Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa: Tunne Lennut. -JCM |
Socialite 27.09.2007 14:00:58 | |
---|
http://www.fractalaudio.com/ Jos vaan pennoset riittää ni tossa on ihan viimesintä rautaa. Jösses! Olipa mehukkaan kuuloista mallinnusta... pitäisköhän nyt myydä putkivahvari veks ja ruvata räkkijätkäksi. Aiheeseen vastatakseni. Tonelabin omistajana voin sanoa että mallinnukset kuulostaa paremmalta kuin line6 vastaavat mutta ei silläkään vielä kuuhun mennä. Miun mielestä tatsi ei oo kovin lähellä oikeeta vahvistinta. Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup |
Anuep 27.09.2007 14:28:06 | |
---|
Miun mielestä tatsi ei oo kovin lähellä oikeeta vahvistinta. ei miukkaan, huomaan kyllä yleensä jos soitan oikealla ;). mutta mielestäni tatsi on paras mitä löytyy mallintavien maasta, mitä olen testannut
Oikeat vahvistimet sitten erikseen ;) no tämä just Different shit, same day |
Jormaz 27.09.2007 14:33:06 | |
---|
Koitin revalveria enkä saanu mitään irti. Micro Cube linjaan toimii paljon paremmin ja heti saa jotain toimivaa aikaan. Keskittyisivät noissa softamallintimissa mieluummin siihen soundin tuottamiseen ja jättäisivät sen vahvistinpalikoiden graafisen toteutuksen toissijaiseksi. Mielikuvilla koitetaan taas myydä. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Anuep 27.09.2007 15:53:24 | |
---|
Koitin revalveria enkä saanu mitään irti. Micro Cube linjaan toimii paljon paremmin ja heti saa jotain toimivaa aikaan. Keskittyisivät noissa softamallintimissa mieluummin siihen soundin tuottamiseen ja jättäisivät sen vahvistinpalikoiden graafisen toteutuksen toissijaiseksi. Mielikuvilla koitetaan taas myydä. Revalver II ja Cube clippejä/direct-nauhoituksia verrattaessa, minun on pakko, mitä kohteliaimmin, olla täysin päinvastaista mielipidettä... :) Different shit, same day |
Socialite 27.09.2007 16:21:22 | |
---|
ei miukkaan, huomaan kyllä yleensä jos soitan oikealla ;). mutta mielestäni tatsi on paras mitä löytyy mallintavien maasta, mitä olen testannut No niin... meinasin aluksi sanoa että ei lähelläkään oikeata vahvistinta mutta olin kiltisti. Mjoo, kyllähän se tatsi ehkä paras on näistä 100-400 hintaisista mallintavista, kuitennii. Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup |