Aihe: Juice Leskinen Slam
1 2 3 4 5 6 7 8
Koaks
25.09.2007 21:14:00
Olen kuullut huhua, että Petteri Salmiselle ollaan järjestämässä muistokonserttia Tampereella ja Ruovedellä ensi vuoden touko-kesäkuun vaihteessa.
Antroid
25.09.2007 23:36:56 (muokattu 25.09.2007 23:41:53)
Yliaholla oli Slamin jälkeen tämä Siberia, josta tykkäsin kovasti. Bändi sai jopa hitin v. -85 "Valkoinen vankila"-levyllään, mutta sitten Yliaho sai hommasta tarpeekseen ja palasi Grand Slamin kitaristiksi. Lieneekö noita Pokolle ja Polarvoxille tehtyjä levyjä cd-muodossa. Pitäis vinyylit laittaa kuunteluun...

Kah...tuttu bändi. Tuota tuota. Painokset taitaa olla kovasti loppu. Mulla on vain yksi Siberian levy, mutta tarkoituksena on ollut hankkia kaikki. Saattaisin tietää erään henkilön, jolla mahdollisesti on kaikki kyseiset albumit, ja joka tietää mahdollisesti onko niitä saatavilla mistään:

http://www.myspace.com/jariloisa

Muistan kuulleeni joskus legendan että kun zappa oli kehunut uutta hyvää kitaristiaan (steve vai) että kukaan ei pysty soittamaan sen juttuja niin hannu oli treenannut steven jutut bassolla ja lähettänyt nauhan frankille : )

Oon kuullu tästä sellaisen version, että tuttuni kävelee sisään, ilmeisesti juurikin saman kaverin kämppään, ja herra soittelee bassolla Zapan biisin ksylofonijuttuja (muistaakseni) ja vertailee samaan aikaan suomenkielistä ja englanninkielistä versiota LOTR:ista...lähetti jonkun nauhan Frankille kyllä.
"mennää ens vuonna idols, sä vedät stairwayn, mä vedän nothing elsen"
juici
13.10.2007 16:59:51

Asiasta puheenollen, Juicelta on tulossa kuuden CD:n boxi nimeltä Syksyn sävel lokakuun loppuvaiheilla. Kai siihen Slaminkin aikaisia biisejä varmaan eksyypi.

Siinähän tuo biisilista on. Kivasti tuntuis biisejä tulevan mukaan: http://www.levykauppax.fi/artist/Le … el_-Kaikki_Singlet_1974-2004/24413/
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
Semjon
28.10.2007 15:34:45

Tämä kysymys ei liity Slamiin vaan Juice-kokoonpanon levyttämään Syksyn säveleen, mutta enpä nyt aloita kuitenkaan uutta ketjua.

Tuo edellämainittu Syksyn sävel -cd-boksi on nyt näpeissä. Sille on nimikappaleesta valittu versio, jolla akustiset 6- ja 12-kieliset on miksattu varsin alas ja jolla Petteri Salmisen kitarasoolo tulee tuplattuna. Minulla ei ollut tätä miksausta aiemmin kokoelmissani: Kautta aikain-, Love Show 30 v.-, Singlet 1974-76- ja Tähän saakka -cd:illä Syksyn sävelestä on versio, jossa akustiset soivat isolla kihisevällä vallilla ja sähkökitarasooloa ei ole tuplattu.

Kyse on mielestäni eri miksauksista, ei eri äänityksistä. En löytänyt nyt mistään artikkeleista tai diskografioista vahvistusta sille, että Syksyn sävelestä olisi olemassa kaksi eri versiota, joista aiempi singleversio olisi myöhemmin "hylätty", kun biisiä on kokoelmille multiploitu. Osaako joku vahvistaa? Sinänsähän tämä ei olisi järjetöntä, levyttihän Juice Kaksoiselämänkin uusiksi Yölennolla pilottisinglenä ilmestyneeseen singleversioon verrattuna.
"I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan)
juici
28.10.2007 16:09:30

Ohi mennen myöskin Slam kokoonpanoa sivuten...onko tuossa Tango Iloharjulla Soi kappaleessa singlellä eriävät sanat kuin Per Vers, Runoilijan albumiversiolla? Monissa kirjoissa joihin on koottu Juicen sanoituksia, eriävät ainakin toisen säkeistön ja kertsin sanat albumiversiosta.
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
Meisseli
31.10.2007 17:11:59

Mie oon kuunnellu sitä 3.30 sooloa ja miettiny että oikohan siinä sähkis ja teräskielinen päällekkäin..?

Eräänä iltana ollessani keikalla hiffasin vasta että mitä tuo biisin nimi tarkottaa. oon sitä monesti miettiny.
www.strangefruit-band.net www.groovinghighallstars.com www.ketolajawitikainen.com Syksyistä meininkiä.
phren
31.10.2007 17:53:08
Eräänä iltana ollessani keikalla hiffasin vasta että mitä tuo biisin nimi tarkottaa. oon sitä monesti miettiny.

No kerro nyt ihmeessä muillekin! :)
Guitar Hero
01.11.2007 03:06:02
Mie oon kuunnellu sitä 3.30 sooloa ja miettiny että oikohan siinä sähkis ja teräskielinen päällekkäin..?

Eipä ole.. Soolo on soitettu kruunun kolikolla..
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
Lilli
01.11.2007 05:35:17

Viiskytpennisellä...?
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimoni juhannuspäivänä 2000
Kilgore Trout
01.11.2007 07:02:16
No kerro nyt ihmeessä muillekin! :)

Minä olen sen ajatellut kellonajaksi?
Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee.
juici
01.11.2007 09:53:05

Valomerkin aika?
juici
01.11.2007 09:55:19

Edelliseltä sivulta vastaus löytyi: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=7776389
StJerky
01.11.2007 10:20:56
No kruunun kolikkohan kävi 50 pennin pajatsoonkin, niin että kai ne sitten kuulostaakin samalta.
Atomic Cafe
03.11.2007 12:58:17 (muokattu 05.11.2007 00:59:06)
Kyllä se tarkoittaa kellonaikaa, kysymys ei ole ravintolan valomerkistä vaan ajankohdasta jolloin koko maa on kiinni.

3.30

Rakasta minua nyt
Kun kaikki muut ovat menneet
Kun varjot hiipii yli lattian

Minä riisun kengät pois
Sillä sinä olet palava pensas
Hautajaiset seis, vainaja puuttuu

Varis lentää pellon yli
Eikä itke yhtään
Kahvilat avaa ovensa vähitellen

Tänään liikenteessä kuolee
Jonkun teräsvartalo
Vieläkö meillä on kaljaa?
Juicefani11
22.05.2011 15:00:17
Lilli: Nyt Slam-tietäjille visainen kysymys: minne Kari Peltonen katosi ja missä hän nyt on ?

Tämä vastaus tulee aivan ÄLYTTÖMÄN myöhässä, mutta Tervaharjun Hannu kertoi minulle, että Kape lähti Kööpenhaminaan, ja vaikka sukulaiset yrittivät häntä etsiä kissojen ja koirien kanssa, kaveria ei löytynyt. Nykyinen olinpaikka tuntematon.
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
juici
22.05.2011 19:41:18

Juicefani11: Tämä vastaus tulee aivan ÄLYTTÖMÄN myöhässä, mutta Tervaharjun Hannu kertoi minulle, että Kape lähti Kööpenhaminaan, ja vaikka sukulaiset yrittivät häntä etsiä kissojen ja koirien kanssa, kaveria ei löytynyt. Nykyinen olinpaikka tuntematon.

Outo kaveri. Mies salakavalasti jostain tuli bändiin ja yhtä salakavalasti katosi.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Juicefani11
22.05.2011 19:54:57
Huumemiehiä. Tosin tulihan Hannukin Slamiin Kemistä pelkästään soittamisen takia, kun joku kertoi Juicelle hänen taidoistaan..
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
Jucciz
23.05.2011 02:03:14
glx405: Keskitysleirillä on sentään yksi hitti (Luonas kai olla saan), Lahtikaupungilla ei yhtään. Siitä erikoinen Juice-lp.

Montakos hittiä Tauko II:lla sitten on?

Mun käsitykseni mukaan ei yhtään, mutta sen sijaan 10 aivan helkkarin hyvää biisiä. Mua muuten kiinnostais ihan älyttömästi vetää tuo koko levy joskus livenä paristakin syystä: Petterin soitanta on niin mahdottoman upeaa siinä ja eipähän tulisi improvisointipaineita, vaan voisi ihan suosiolla ja hyvällä syyllä tähdätä 1:1-suoritukseen. Lisäksi Matti A. Takala asustaa käsittääkseni ihan muutaman sadan metrin päässä tästä meiltä.

Olenkin nähnyt Takalan joskus seisoskelevan tuossa lähellä olevalla bussipysäkillä ja tähtäilevän omatekoisella pari metriä korkealla jousipyssyllä ohi ajavia busseja lehmännahkatakki ja karvatupsuhattu yllään... WTF!? :D Pakko mennä juttusille kun seuraavan kerran miehen havaitsen jossain - tajusin nimittäin vasta tänä vuonna, että kyseessä on nimenomaan tämä legendaarinen rumpali. Itse asiassa yhden kerran TKL:n bussissa istuskeltiinkin vierekkäisillä penkeillä ja huomattuaan minun kantavan kitarapussia, alkoi mies jutella kuin kenelle tahansa tutulle muusikolle, mm. siitä, miten Ian Paice on ihan käsittämätön rumpali yms. Ois pitäny jo silloin vahvistaa, kenen kanssa minulla onkaan kunnia jutella.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Juicefani11
23.05.2011 15:26:36 (muokattu 23.05.2011 18:37:33)
Jos minulta kysytään, Tauko II:llä on 10 hittiä.. Tai no Pidä Vakan Alla Kynttilää ei nyt ole mikään paras mahdollinen, mutta muut ovat mahtavia, kuten Kiskoilla Maaten, jossa Matti ja Petteri todellakin näyttävät mistä heidät on tehty. Ei kyllä Yliahon Jari samaan pysty, vaikka kitaristit ovat kaikki erilaisia..

Takalan Matin kanssa en ole ikinä sanaakaan vaihtanut, mutta Tervaharjun Hannun kanssa sen sijaan.. Ja Jartse Tuomisen.

Tuli muuten tässä mieleen, että ei Peltosen Kari ole ainoa joka on kadonnut kuin pieru Saharaan.. Kitaristi Max Möller on kadoksissa, samoin rumpali Heikki Jokela, saksofonisti Antti Seppo (viimeksi taisi olla biokemisti New Yorkissa..), ja entinen linja-automme kuljettaja.. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)