Huuh, käytänpän jälleen törkeästi hyväkseni tilaisuutta kertoilla itsestäni ja omista näkemyksistäni, vaikka ketju onkin ohjautunut muuhun suuntaan. Tulossa sekalaista, polveilevaa tarinaa 15-vuotiaan pääasiassa heavymusiikkia kuuntelevan nuoren kynästä (näppäimistöstä). Olen saanut plussan jostain vastaavasta kirjoituksesta, joten jatkan käpistelyä, syyttäkää plussan antajaa että joudutte kestämään näitä. Hevari. Termi joka on nykyään korvannut hippi-ilmaisun pitkätukkaisen mieshenkilön synonyymina. Ari Koivunen ja Lordi ovat tuoneet hard rockin ja kevyen powermetallin listoille, jossa se on tosin suomessa ollut aikaisemminkin. Nyt tästä on vain tullut mummojen, keski-ikäisten perheenäitien ja esikoululaisten musiikkia. Se ei toki ole huono juttu sinällään, kukin saa kuunnella mitä musiikkia haluaa, mutta sinällään ottaa päähän lokerointi hevariksi samaan lokeroon Ari Koivusta fanittavien kanssa, onhan kyse aivan eri musiikista. Ari laulaa power-metalliksi luokiteltavaa tavaraa, itse kuuntelen lähinnä thrash-metallia, aivan erilaista musiikkia kuin tämä idols-tähtemme edustaa. Sinällään tällä lokeroinnilla ei ole väliä, en kuuntele musiikkia kuuluakseni tiettyyn ryhmään, kuuntelen tietynlaista musiikkia koska pidän siitä. Mielestäni ihmisille pitäisi kuitenkin kertoa myös muusta heavymusiikista kuin näistä listaykkösistä, lajeja on kuitenkin niin paljon. Jos sinulle tulee joku Hurriganesia fanittava vanhan polven rokkari kertomaan kuuntelevansa rockia, ei sinulle varmaan tule ensimmäisenä mieleen se teinityttöjen suosima Sunrise Avenue? Hevarius itsessään on kuitenkin joillekin siinä määrin tärkeä imago-osa, että se menee jo naurettavuuksiin. Koen itseni ns. "hevariksi" puhtaasti sen perusteella, että kuuntelen hevimusiikkia. Pukeudun mustaan, mutta en siksi, että se "kuuluu hevareille". En käytä nahkatakkeja, maihareita tai valtavaa määrää ketjuja ja niittejä. Minulla on toki pitkä tukka, mutta pidän sitä usein ponnarilla, se on vaan paljon kätevämpi kuin letin auki roikottaminen "uskottavuuden" luomiseksi. En juo kaljaa tai muutakaan alkoholijuomia (selittyy kyllä osittain nuorella iällä, vaikka monet ikäisistäni vetävätkin kännit joka viikonloppu), en polta tupakkaa. Tykkään kirjoittaa paljon, tykkään tunteideni ja mielipiteideni ilmaisemisesta, vaikka se olisikin "homojen hommaa". Väittäisin pystyväni peittoamaan sanallisessa mittelössä yhdeksän kymmenestä ikäisestäni pojasta. Homojakaan vastaan minulla ei ole mitään, itseasiassa pidän homomiehiä jopa paikoin reilusti fiksumpina keskustelukumppaneina kuin heteroja, koska tuntuu että he uskaltavat ja osaavat ilmaista itseään paljon paremmin. Homot uskaltavat olla oma itsensä, minäkin pyrin siihen. En peittele mielipiteitäni, sanon mitä ajattelen. Ehkä tämä kaikki ei sovin stereotypisen hevarin kuvaan. LISÄKSI, en ole musiikillisesti rajoittunut. Kuuntelen kaikenlaista musiikkia, kunhan se on hyvää. Omalla kohdallani hyvän piiriin kuuluvat todella vahvasti thrash-metal ja metalli yleensäkin, mutta kaikenlainen muukin mikä vain sattuu kolahtamaan. Ja kyllä, käytän pipoa. Eijjuma. Minä olen kohta 21-vuotias nuorimies joka, ei niin montaa viikkoa aiemmin, istui kahden kaverinsa kanssa yleisellä uimarannalla juomassa pussikaljaa läpi yön, luukuttaen isosta kannettavasta cd-soittimesta Napalm Deathia todella lujaa. Se oli sellainen hetki jossa tunsi itsensä jälleen 15-vuotiaaksi ja jumalauta, koin jälleen eläväni täysillä! Hitto kun saisi ne 15-vuotiaan pojankoltiaisen hetket takaisin. Silloin olin Minä, Viritetty PV, 11 pussikaljaa, auringonlasku ja Black Sabbath... Itseasiassa luulin vielä tuolloin että minusta tulisi jotain. Se oli elämäni paras illuusio. Nimim. Ekat pussikaljareissut n. 13v. (Varma hevari!) Nimim. Ekat isoveljen mehukattipirtut n. 12v. (Varma juoppo!) Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |
saastara 26.09.2007 09:37:59 (muokattu 26.09.2007 09:39:37) | |
---|
Yksi hyvä piirre mikä tulee muistaa soluttautuessa hevareiden sekaan on se, että pyrkii kaikin keinoin olemaan herättämättä huomiota ei-hevariuudestaan.. Jos tämmöinen virhe nyt on sattunut käymään. :p Saaressa tuossa toissa kesänä vaimokkeen kanssa oltiin ja iltahämärässä savukkeiden loputtua marssin pikkuhumalassa naapurilaavun pitkätukilta mahdollista syöpätukea anomaan.. Minulla on paha tapa heittäytyä aina tavattoman muodolliseksi zen-mestariksi hieman otettuani, etenkin tuntemattomien kanssa, ja moinen lähestymistapa ei uponnut alkuunkaan Motörheadin taustamainingeissa.. Lampsittuani naapurustoon tiedustelin väestöltä osapuilleen "Suokaa anteeksi, mutta olisiko arvon herrasväellä kenties tarjota savuke..?", niin kohteliaasti kuin mahdollista. Vastaukseksi sain käsittämättömän naurunremakan.. Olin selkeästi tuhonnut mahdollisuuteni sulautua, ei voinut enää perääntyä. Pistin kaiken peliin, ja rööki irtosi mahtavan kansansuosion saattelemana vasta kun käskin sen "v*tun r*nkkarin vipata minulle röökin, ja heittävän kyytipojiksi vielä yhden karhun".. Nyt sain vastaukseksi hyväksyvää myhäilyä, olalletaputtelua, oluen kouraan sekä loppuillaksi kunniapaikan tulipesän vierestä.. :) Sekä toki sen kaipaamani savukkeen.. Maassa maan tavalla.. :p Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
Räkkipeli 26.09.2007 12:59:36 | |
---|
Eijjuma. Minä olen kohta 21-vuotias nuorimies joka, ei niin montaa viikkoa aiemmin, istui kahden kaverinsa kanssa yleisellä uimarannalla juomassa pussikaljaa läpi yön, luukuttaen isosta kannettavasta cd-soittimesta Napalm Deathia todella lujaa. Se oli sellainen hetki jossa tunsi itsensä jälleen 15-vuotiaaksi ja jumalauta, koin jälleen eläväni täysillä! Hitto kun saisi ne 15-vuotiaan pojankoltiaisen hetket takaisin. Silloin olin Minä, Viritetty PV, 11 pussikaljaa, auringonlasku ja Black Sabbath... Itseasiassa luulin vielä tuolloin että minusta tulisi jotain. Se oli elämäni paras illuusio. I know what you mean, bro. Siis mehän käydää frendien kans nykypäivänäkin, vaikka keski-ikä onkin 22. Mankka mukaan ja viinojen kanssa rantsuun! Ei niinku parempaa touhua! Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
saastara 26.09.2007 13:38:41 | |
---|
Hitto kun saisi ne 15-vuotiaan pojankoltiaisen hetket takaisin. Silloin olin Minä, Viritetty PV, 11 pussikaljaa, auringonlasku ja Black Sabbath... Itseasiassa luulin vielä tuolloin että minusta tulisi jotain. Se oli elämäni paras illuusio. Sanos jotain.. Tuolloin luuli, että kaikki maailmassa on mahdollista.. Mitä antaisinkaan siitä, että saisin taikaisin nuo nuoruuden ihanat lahjat! Naiiviuus, sinisilmäisyys, mustavalkoisuus. Kaikki lahjoja sanon minä.. Kuka oikeasti nauttii siitä pohjimmiltaan, että kykenee näkemään asioissa monia aspekteja, harmaan eri sävyjä jne..? :'( Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
Credence 26.09.2007 16:40:25 | |
---|
HäröHevari Tunnevammainen tyyppi. Ajattelee monista asioista mahdollisimman loogisesti tai vittuillakseen eri lailla kun muut. Kokee yli 3 ihmisen läsnäolon tuskana. Kulkee suht. normaaleissa vaatteissa, eikä höpötä hirveästi musiikkimaustaan, tai jos höpöttää niin saattaa ihan hyvin valehdella. Vihaa kaiken tyyppisiä ihmisiä ja maailmaa yleensäkin. Rauhoittaa musiikilla erilaisia itsetuhoisiataipumuksiaan. Ei harrasta mitään turhaa sosiaalista toimintaa. Jonkinlaisena yllätyksenä ihmisille flippaa sitten joskus täysin ja katoaa jonnekin. Anna Muulille Mitä Se Tahtoo |
Räkkipeli 26.09.2007 16:45:41 | |
---|
Alkaakohan nää kohta vähän toistaa itseään. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
jusaman 26.09.2007 17:22:37 | |
---|
HäröHevari Tunnevammainen tyyppi. Ajattelee monista asioista mahdollisimman loogisesti tai vittuillakseen eri lailla kun muut. Kokee yli 3 ihmisen läsnäolon tuskana. Kulkee suht. normaaleissa vaatteissa, eikä höpötä hirveästi musiikkimaustaan, tai jos höpöttää niin saattaa ihan hyvin valehdella. Vihaa kaiken tyyppisiä ihmisiä ja maailmaa yleensäkin. Rauhoittaa musiikilla erilaisia itsetuhoisiataipumuksiaan. Ei harrasta mitään turhaa sosiaalista toimintaa. Jonkinlaisena yllätyksenä ihmisille flippaa sitten joskus täysin ja katoaa jonnekin. Hei mistä tunnet mut? No, kuule... |
Jumina5/6 26.09.2007 17:36:35 | |
---|
I know what you mean, bro. Siis mehän käydää frendien kans nykypäivänäkin, vaikka keski-ikä onkin 22. Mankka mukaan ja viinojen kanssa rantsuun! Ei niinku parempaa touhua! Mitämitä? Mä teen tota vielä näin melki kolmekymppisenäkin! Noh, ainakin kesäisin. :) Black Hippies Underground |
Sir Härö 26.09.2007 17:55:03 | |
---|
Sir HäröHevari Tunnevammainen tyyppi. Ajattelee monista asioista mahdollisimman loogisesti tai vittuillakseen eri lailla kun muut. Kokee yli 3 ihmisen läsnäolon tuskana. Kulkee suht. normaaleissa vaatteissa, eikä höpötä hirveästi musiikkimaustaan, tai jos höpöttää niin saattaa ihan hyvin valehdella. Vihaa kaiken tyyppisiä ihmisiä ja maailmaa yleensäkin. Rauhoittaa musiikilla erilaisia itsetuhoisiataipumuksiaan. Ei harrasta mitään turhaa sosiaalista toimintaa. Jonkinlaisena yllätyksenä ihmisille flippaa sitten joskus täysin ja katoaa jonnekin. Juum... Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |
cldron 26.09.2007 19:25:05 | |
---|
|
thaav 26.09.2007 20:18:40 | |
---|
Hirviönaamarihevari Soittaa kasarihevi-pastissia bändinsä kanssa. Omistaa kumisen hirviönaamarin ja puvun. Bändikavereilla on samanlaiset. Välttelee julkisuudessa näkymistä ilman naamariaan. Ei menisi linnanjuhliinkaan, jossei saisi pitää naamallaan rakasta naamakondoomiaan. Lapsena usein sosiaalisesti syrjäytynyt, mistä johtuen käytti aikaansa erilaisten hirviöpukujen suunnitteluun mielummin, kuin kaljan juomiseen ja pillun vonkaamiseen niinkuin tavalliset teinit, joita piti tuolloin itseään paljon epäkypsempinä. Tunnusmerkkejä: Naamari. Voittaa toisinaan laulukilpailuja. Katuja, aukioita, patsaita ja valaita nimetään hänen mukaansa, mutta ei siltikään kykene saamaan pillua. Tämän seikan jonain kauniina päivänä tajunneena ampuu itsensä. Raaagh hevi metal raagh |
Painajaismainen 26.09.2007 21:08:39 | |
---|
Pikemminkin mahdottomuus... Tule ja näe ihme! En ole IKINÄ juonut alkoholia tai polttanut tupakkituotteita salaa vanhemmilta. (Tarkoittaen lähinnä ehtoollisviiniä konfirmaatiossa, tupakkaan en ole koskenut.) Motiivina mainitsematon rahasumma jonka saan tuona 18v. rajapyykkinä jos olen ollut juomatta ja polttamatta sinne asti. "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä |
ollikainen 26.09.2007 21:24:30 (muokattu 26.09.2007 21:28:47) | |
---|
Tule ja näe ihme! En ole IKINÄ juonut alkoholia tai polttanut tupakkituotteita salaa vanhemmilta. (Tarkoittaen lähinnä ehtoollisviiniä konfirmaatiossa, tupakkaan en ole koskenut.) Motiivina mainitsematon rahasumma jonka saan tuona 18v. rajapyykkinä jos olen ollut juomatta ja polttamatta sinne asti. Mikä hevari sä ny oot?! Alkaakohan nää kohta vähän toistaa itseään. Kun hevistä on kyse niin onko muuta mahdolllisuuttakaan? Enkä mä usko, että kovinkaan moni 15-vuotias ihan oikeasti kuitenkaan polttaa tai juo kovinkaan säännöllisesti, jos kerta polttaminen ja juonti ovat tässä nyt ne mittarit. Ainakaan vielä silloin, kun itse tuossa iässä olin. Missä olet nuoruutesi viettänyt? Ei kai asiat ole koskaan noin olleet? "Nussi sikaa!" -Ushimir |
Painajaismainen 26.09.2007 21:41:32 (muokattu 26.09.2007 21:42:03) | |
---|
Mikä hevari sä ny oot?!
Olenko väittänyt olevani? Muutamia sivuja takaperin kyseenalaistin koko "hevariuteni", mä vaan kuuntelen metallia. :) "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä |
voima 26.09.2007 21:57:07 (muokattu 27.09.2007 20:36:01) | |
---|
Tule ja näe ihme! En ole IKINÄ juonut alkoholia tai polttanut tupakkituotteita salaa vanhemmilta. (Tarkoittaen lähinnä ehtoollisviiniä konfirmaatiossa, tupakkaan en ole koskenut.) Motiivina mainitsematon rahasumma jonka saan tuona 18v. rajapyykkinä jos olen ollut juomatta ja polttamatta sinne asti. Dippadappaduu, tuleepahan typerä olo kun olen mennyt tekemään saman, enkä saa rahaa siitä! :( BANANA DOGS!!!!!!1 |
Pelsi 26.09.2007 21:58:54 | |
---|
Missä olet nuoruutesi viettänyt? Ei kai asiat ole koskaan noin olleet? Ainakin sellainen kuva minulle jäi, kun 8 vuotta sitten olin sweet fifteen itsekin. Tai sitten aika kultaa muistot, mutta ei se minusta ihan tuollaista meininkiä ollut. Olkoon. Kalja hevi is the for ewer! |
thaav 27.09.2007 11:23:01 | |
---|
Joo. Pussikalja ja metalli ovat erottamattomat kumppanukset. Ja tämä on ihan siriöus bisnessiä, jokainen itseäänkunnioittava metallimies/nainen/poika/tyttö on joskus juonut kaljaa ja kuunnellut Slayeria puistossa. Ja mahdollisesti tämän jälkeen myös laatannut sporaan, mikä tarkoittaa tuon (epä)pyhän riitin kunnollista, perinpohjaista suorittamista. Raaagh hevi metal raagh |
gorgonoidi 27.09.2007 12:29:45 | |
---|
Olenko väittänyt olevani? Muutamia sivuja takaperin kyseenalaistin koko "hevariuteni", mä vaan kuuntelen metallia. :) Et kuulu meihin, mene ny vaan pois! :) |
Shemhamforash 27.09.2007 13:04:14 | |
---|
Suicidesoul93 Suicidesoul93 on noin 14-vuotias tyttö. Suicidesoul93 pukeutuu mustaan. Hänellä on paljon kivoja ystäviä, mutta Suicidesoul93 ei tätä myönnä. Maailma on paska ja mie oon ruma. Suicidesoul93 synkistelee koulussa välitunneilla itsekseen ja tunneilla hän kirjoittelee sentencedin lyriikoita pulpettiin. Kotonaan hän katsoo salatut elämät, viiltelee itseään voiveitsellä ja menee läksyt tehtyään nukkumaan. Oi oi, tismalleen kuten minä 14-vuotiaana! Oi niitä aikoja... Huvittaa jälkeenpäin. Onneksi tulin järkiini. Iltaa shemisti. Jos sä oisit mä niin oisitko shefunkelist? Jos mä oisin sä, niin olisin kyllä älasti heti -efunkelist
Bella Italia #16 |
Painajaismainen 27.09.2007 13:16:40 | |
---|
Et kuulu meihin, mene ny vaan pois! :) :) Hevimusiikista ja sen harjoittajista/kuuntelijoista keskustelu on muuten melkoisen huvittavaa luettavaa. "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä |