Aihe: Metallibändit, jotka eivät enää jaksa kiinnostaa?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Cut out
25.09.2007 23:56:40
Pointti 1: Poserit kuuntelee Bodomia ja In Flamesia, joten niiden musiikki on paskaa.
Pointti 2: Poserit ei ymmärrä musiikista mitään.
Pointti 3: Kuuntelen muutakin kuin heviä! Eiku siis metallia..
Pointti 4: Hevi on ihan tyhmää posersanastoa.

Aah, nyt tajusin! Hevi on paskaa, mutta METALLI on vitun hyvää juttua, vissiinki..
Jarkko90
26.09.2007 00:00:08
Kyllä! METALLI kunniaan!
KTULU
26.09.2007 00:31:36
Kerropa nyt, mitä oikeasti yrität/haluat sanoa.

No perkele, kun luin ton viestini moneen kertaan ja itse tajusin kyllä pointin. Niin siis huomioikaa että se viesti oli vastaus toiseen viestiin.
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
KTULU
26.09.2007 00:33:15
No minkä takia TUNTEMASI kyseisten bändien fanit sitten kuuntelevat kyseisiä bändejä vaikka eivät arvosta musiikkia tai eivät tiedä siitä mitään?

Sori. Olis pitäny kirjottaa "fanit".
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
KTULU
26.09.2007 00:38:15 (muokattu 26.09.2007 00:41:33)
Pointti 1: Poserit kuuntelee Bodomia ja In Flamesia, joten niiden musiikki on paskaa.
Pointti 2: Poserit ei ymmärrä musiikista mitään.
Pointti 3: Kuuntelen muutakin kuin heviä! Eiku siis metallia..
Pointti 4: Hevi on ihan tyhmää posersanastoa.

Ton poseri-jutun keksit ihan itse. En ole sellasista puhunut.
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Kukkis 77
26.09.2007 00:38:17

Sori. Olis pitäny kirjottaa "fanit".

"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
KTULU
26.09.2007 00:39:45 (muokattu 26.09.2007 00:40:09)
Miksi musiikkia pitää ylipäätään arvostella sen mukaan mitä MUUT ihmiset ovat siitä mieltä?

Omista mielipiteistäni olen kokoajan puhunut.
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Kukkis 77
26.09.2007 00:42:25

Omista mielipiteistäni olen kokoajan puhunut.

Ei uskois.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
KTULU
26.09.2007 00:42:49

Tarkoitan siis typpejä jotka hehkuttavat vaikka In Flamesia vaikka eivät todellisuudessa omista yhtään äänitettä.
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Kukkis 77
26.09.2007 00:43:58

Tarkoitan siis typpejä jotka hehkuttavat vaikka In Flamesia vaikka eivät todellisuudessa omista yhtään äänitettä.

Sitten? Mun mielestä esimerkiksi Elvis on aivan järjettömän kova, vaikka en yhtään äänitettä omistakaan.
Kukkis 77
26.09.2007 00:50:04

Jos Elvis on niin kova niin mikset omista? Vai onko se vaan periaatteesta kova?

No anna perkele rahaa ni sitten omistan. Ja mitä väliä sillä on mitä lättyjä omistaa? Onko sulla joka vitun ikisen bändin levyt joista diggaat?
KTULU
26.09.2007 00:55:15 (muokattu 26.09.2007 00:56:27)
No anna perkele rahaa ni sitten omistan. Ja mitä väliä sillä on mitä lättyjä omistaa? Onko sulla joka vitun ikisen bändin levyt joista diggaat?

Levyt ei oo kalliita. No luulis nyt jos on niin järjettömän kova artisti kyseessä että haluaisit sen musaakin kuunnella. Joo on mulla, ainakin jokaisen järjettömän kovan bändin.

Edit. Vonin levyä ei vielä vaikka se on kyllä aika perkeleen kova.
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Kukkis 77
26.09.2007 01:06:44

Levyt ei oo kalliita. No luulis nyt jos on niin järjettömän kova artisti kyseessä että haluaisit sen musaakin kuunnella. Joo on mulla, ainakin jokaisen järjettömän kovan bändin.

Mulla on rahalle muutakin käyttöä kyllä ku ostella levyjä alvariinsa.

Mutta silti odotamme vastausta tähän mielipiteeseen:

Häpeä noiden bändien -onneksi taaksejäänyttä- kuuntelemista kohtaan johtuu Bodom ja In Flames-fanien itsetään antaman nolon kuvan takia. TUNTEMANI kyseisten bändien fanit eivät tiedä musiikista mitään eivätkä myöskään arvosta musiikkia.

Ja tähän:

Niin ja mielestäni sana "hevi" on vaan niin äärimmäisen typerä. En ole ikinä IRL kuullut kenenkään metallimusiikkia tuntevan käyttävän tuota sanaa. Paitsi ehkä läpällä.
Vastaava huono ilmaisu on esim. "saatanan-palvonta möykkä" joka on jonkun käsitys bläkkiksestä.

Aika jännä jos ei ole kenenkään kuullut puhuvan "Hevistä", varsinkin jos kuvauksessa luettelee esimerkiksi seuraavia bändejä:

Anthrax
Barathrum
Cannibal Corpse
Death
Emperor
Entombed
KREATOR
Megadeth
Motörhead
jne..

BTW, "jne.." ei ole bändi, vaan lyhenne sanoista "ja niin edelleen".

Mutta aivan saatanan sama, keskustelu osaltani tästä aiheesta riittäköön. Morjens.
KTULU
26.09.2007 01:19:26 (muokattu 26.09.2007 02:13:53)
Mulla on rahalle muutakin käyttöä kyllä ku ostella levyjä alvariinsa.

Niin on mullakin, mutta pistän silti lähes kaikki rahani levyihin koska musiikki on minulle äärimmäisen tärkeää.

Mutta silti odotamme vastausta tähän mielipiteeseen:
Häpeä noiden bändien -onneksi taaksejäänyttä- kuuntelemista kohtaan johtuu Bodom ja In Flames-fanien itsetään antaman nolon kuvan takia. TUNTEMANI kyseisten bändien fanit eivät tiedä musiikista mitään eivätkä myöskään arvosta musiikkia.

Joo tuo on syy miksi häpeän sitä, mutta syy miksi nuo lätyt aikanaan lähtivät nopeasti myyntiin on huono sisältö.

Aika jännä jos ei ole kenenkään kuullut puhuvan "Hevistä", varsinkin jos kuvauksessa luettelee esimerkiksi seuraavia bändejä:

Anthrax
Barathrum
Cannibal Corpse
Death
Emperor
Entombed
KREATOR
Megadeth
Motörhead
jne..

BTW, "jne.." ei ole bändi, vaan lyhenne sanoista "ja niin edelleen".

Mitä mun pitäs sanoo tohon..? Mun raskasta musaa kuuntelevat kaverit ei käytä sanaa "hevi". Ja mitä vittua ton "jne-jutun" pitäs tarkottaa? Jotain angstista vittuilua aikuiselta mieheltä..?

Mutta aivan saatanan sama, keskustelu osaltani tästä aiheesta riittäköön. Morjens.

Hyvä vaan.
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Epämuusikko
26.09.2007 02:06:49 (muokattu 26.09.2007 02:33:29)
Mitä mun pitäs sanoo tohon..? Mun raskasta musaa kuuntelevat kaverti ei käytä sanaa "hevi". Ja mitä vittua ton "jne-jutun" pitäs tarkottaa? Jotain angstista vittuilua aikuiselta mieheltä..?

So?

samaa rytinää kaikki. Häpeä tai älä (itse en häpeäisi), mutta yritä olla.

edit: rytinällä tarkoitan enemmän tai vähemmän kaikkea, mitä listasi sisältää. näin siis suomeksi. Ihan sama millä nimellä sitä kutsuu.

olemisella tarkoitin nettietikettiä sekä musiikin arvostamista. Se, että en näe listaamillasi bändeillä aivan älyttömästi eroavaisuuksia tietämättömyyteni johdosta ei tarkoita, ettenkö heitä tahollaan arvostaisi.

kärjistäen, mutta kuitenkin.

Tuntuu, että ei osata olla kiitollisia siitä, mitä ne vanhat suosikit on aikanaan antaneet. erittäin hyvin sanottu.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
KTULU
26.09.2007 02:14:33
^öööööö... Mitä?
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Jormaz
26.09.2007 02:19:34
Mä olen 25, enkä vieläkään ole tottunut tuohon "metalli"-sanaan. Kuulostaa vaan niin helvetin typerältä. Metallia.. äh. Hevistä tässä on aina puhuttu ja kuultu puhuttavan. Heviä tai heavy metalia.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
ANtTIKRISTUS
26.09.2007 02:30:13
Mun ei niinkään kannata alkaa listata mitään yksittäisiä bändejä jotka eivät enää jaksa kiinnostaa, koska periaatteessa jokainen bändi jota olen kuunnellut on tällainen tai melko varmasti tulee olemaan. Kaikkia kovia kuuntelee aikansa ja mahdollisesti palaa takaisin joskus puolen vuoden, vuoden taikka parin päästä, tai viimeistään uuden levyn tultua mut lopulta kaikki tuntuu jäävän.

Vähän paha selittää, mut vähän kuin joka ainoalla hyvän bändin tuotannolle meikä mahduttas semmosen kauden mun kuunteluaikaan, jolloin sisäistyn siihen ja fiilistelen hieman tilanteen mukaan. Esim Metallica oli ala-aste/yläaste vaihteessa, Opeth yläaste/amis vaiheessa jne ja nää tietyt bändit on kuitenkin tärkeimpiä vaikutteiltaan meikään kuin mikään. Mutta silti kuuntelu on jäänyt. Tosin näitä ikiaikaisia suosikkeja jaksaa aina soitella kitaralla, siinä tilanne ei olu ikinä muuttunut :P Niin ja seuraan niiden tapahtumia muutenkin, mutta en kuuntele ei jaksa, on niin paljon uuttakin kuunneltavaa.

Miksi musiikkia pitää ylipäätään arvostella sen mukaan mitä MUUT ihmiset ovat siitä mieltä? Minä en ainakaan anna muiden päättää mitä musiikkia saan kuunnella ja mitä en sen mukaan miten muut niihin reagoivat tai millaisia faneja tietyillä bändeillä on. Ei ne muut fanit tuolla minun kammarissa ole sitä musiikkia kuntelemassa minun kanssa.

Tätä meikäkin ihmettelee. Kyllä mäkin kehtaan myöntää tykkääväni näistä ainaisista Bodomeista ja Dream Theattereista jne, ei siinä mitään. Vanhoja suosikkeja, ei niiden saavutuksia vähemmäksi tee se seikka, ettei välttämättä enää jaksakaan keskittyä sillä innolla mitä joskus villeinä teiniaikoina. Ja jos joku oikeesti sattuukin veteleen tällaisista asioista jotain omia johtopäätöksiä, niin eiköhän se kerro enemmän tästä henkilöstä itsestään. Enempi mua ärsyttää monesti tämä nykyisin monella ilmenevä "takinkääntö", eli käännytään niitä vanhoja esikuviaan ja idoleitaan vastaan, haukutaan ne nykyisessa valossa paskaksi, hehkutetaan oman muuttuneen musamaun originellia parhautta ja kuinka oikeaa se nykyään onkaan. Tuntuu, että ei osata olla kiitollisia siitä, mitä ne vanhat suosikit on aikanaan antaneet.
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
Kukkis 77
26.09.2007 02:57:58

Ja mitä vittua ton "jne-jutun" pitäs tarkottaa? Jotain angstista vittuilua aikuiselta mieheltä..?

Olen angstinen teini, en aikuinen mies.

Ai niin, mun piti lopettaa tähän ketjuun kirjoittelu. Ei se mitään, kirjoitan silti. Hoho. Mut hei oikeesti kumminkin. Aku Louhimies.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)