Aihe: Mikä strato?
1
Muuki
26.09.2007 07:01:21 (muokattu 26.09.2007 07:02:51)
En ostaisi Highway-sarjan stratoja, ne ovat ainoastaan kasattu jenkeissä. Toisaalta mikäpä siinä jos hyvä yksilö sattuu käteen.

Suosiossahan täällä ovat olleet nuo MIJ-stratot eli Made in Japan. Toria kannattaa vilkaista. Miksei huutonettiäkin. Ja musaliikkeitä.

E: Tosiaan satku lisää niin lähtee ameriikan strato
http://www.thomann.de/fi/fender_new_american_strat_blk.htm

Noitakin kyllä löytyy käytettynä.
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
marko.m
26.09.2007 11:15:16 (muokattu 26.09.2007 11:20:42)
Itselläni on Highway one strato vanhempi malli jossa on pienempi lapa. Itse tykkään tosi paljon. Laadukas peli. Tosin musaliikkeessä katsoin uutta highway onea niin oli paljon huonommin viimeistelty kuin oma HW1. Eli aika paljon taitaa olla laatueroja. Siksi halvimpia malleja kannattais käydä liikkeeessä kokeilemassa ja ostaa jos tulee hyvä yksilö vastaan.
Torilla myydään HW1:siä amerikan stratoina aika paljon ja vaikka se onkin amerikassa kasattu niin itse en miellä sitä amerikan stratoksi. Osat on kuitenkin tehty meksikossa. Meksikon classic playerit ovat aivan yhtä hyviä ja sen lisäksi halvempia kuin HW1:set. Itse tykästyin enempi meksikolaiseen kuin hw1:seen mutta ostin sitten Hw:n kaytettynä aika halvalla. Oikeassa amerikan stratossa talla on kahdella ruuvilla kiinni kannessa. Joten jos käytettynä ostaa niin pitää huoli ettei tule huijatuksi.

Lisätään vielä että tuo meksikon standard strato ei ole käsittääkseni kovin hyvä peli. Meksikon 50's 60's ja 70's stratocasterit ovat samaa tasoa kuin hw1. 50's on vain aika paksu kaula.
Umas
26.09.2007 12:12:09

Minä voisin kertoa tarinan omasta stratostani.
Olin aloittanut squjun stratolla, joka tuntui silloin hyvältä. Toiseksi kitaraksi hankin Tokain SG:n. Squju myytiin, vuosi sen jälkeen tuli uuden kitaran aika, enkä todellakaan ollut ostamassa stratoa. Siinä sitten kokeiltiin kaikenlaisia keppejä paikallisessa musaliikkeessä, kunnes katse siirtyi strato seinälle. Kokeiltiin jenkeistä meksikoihin. Meksiko strato linnunsilmävaahtera kaulalla sieltä sitten käteen tarttui, enkä toista enää halua.
Jos et tiedä mitä haluat mene ihmeessä liikkeeseen kokeilemaan. Vain kokeilemalla löydät oman mieleisesi, ei me täällä tiedetä mikä susta tuntuu ja kuullostaa hyvältä.
http://www.addictinggames.com/bonelessgirl.html
jalaleppilampi
26.09.2007 19:10:12
Itselläni on Highway one strato vanhempi malli jossa on pienempi lapa. Itse tykkään tosi paljon. Laadukas peli. Tosin musaliikkeessä katsoin uutta highway onea niin oli paljon huonommin viimeistelty kuin oma HW1. Eli aika paljon taitaa olla laatueroja. Siksi halvimpia malleja kannattais käydä liikkeeessä kokeilemassa ja ostaa jos tulee hyvä yksilö vastaan.
Torilla myydään HW1:siä amerikan stratoina aika paljon ja vaikka se onkin amerikassa kasattu niin itse en miellä sitä amerikan stratoksi. Osat on kuitenkin tehty meksikossa. Meksikon classic playerit ovat aivan yhtä hyviä ja sen lisäksi halvempia kuin HW1:set. Itse tykästyin enempi meksikolaiseen kuin hw1:seen mutta ostin sitten Hw:n kaytettynä aika halvalla. Oikeassa amerikan stratossa talla on kahdella ruuvilla kiinni kannessa. Joten jos käytettynä ostaa niin pitää huoli ettei tule huijatuksi.

Lisätään vielä että tuo meksikon standard strato ei ole käsittääkseni kovin hyvä peli. Meksikon 50's 60's ja 70's stratocasterit ovat samaa tasoa kuin hw1. 50's on vain aika paksu kaula.

Highway 1 -sarjan kitaroissa ja bassoissa puuosat ovat aina USA:ssa valmistettu. Muut osat ovat tuontitavaraa.

American Series Stratoissa talla on ns. kaksipistetremolo eli "lepää" kahden runkoruuvin varassa. American Vintage-malleissa taasen talla vintagetyyppinen, eli 6:lla ruuvilla rungossa.

T. Jerry Ala-Leppilampi/Fender Scandinavia
marko.m
26.09.2007 19:18:33
Highway 1 -sarjan kitaroissa ja bassoissa puuosat ovat aina USA:ssa valmistettu. Muut osat ovat tuontitavaraa.

American Series Stratoissa talla on ns. kaksipistetremolo eli "lepää" kahden runkoruuvin varassa. American Vintage-malleissa taasen talla vintagetyyppinen, eli 6:lla ruuvilla rungossa.

T. Jerry Ala-Leppilampi/Fender Scandinavia

Ahaa. Kiitos täsmennyksestä. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)