Peku911 25.09.2007 18:50:41 | |
---|
Olen etsiskellyt netistä kyseisestä aiheesta jotain juttua ja ei tunnu löytyvän millään mitään järkevää, joten kysyn täältä, jos jollain olisi aiheesta kokemusta. Eli siis että kun olen saanut sellaisen käsityksen että esim. Dunlopin Heil Talkbox tarvitsee toimiakseen Pa-laitteen ja mikitys-systeeminen (ei ole yhtään varmaa tietoa) ja sitten ROCKTRON BANSHEE TALKBOX ei tarvitsisi mitään muuta kuin vahvistimen. Jos jollain on tietoa asiasta niin olisi ystävällistä, jos neuvoisit tietämätöntä. Kyselen, koska tekisi mieli tehdä tuollaisia Bon Jovi-Livin on a prayer jammailuja. Mutta, jos tarvitsee vehkeitä paljon niin sittenpä joutuu hetkiseksi unohtamaan. tässä on kyseiset laitteet. http://www.thomann.de/fi/rocktron_banshee_talkbox.htmhttp://www.thomann.de/fi/dunlop_heil_talk_box.htm |
profitgeier 25.09.2007 19:04:36 | |
---|
|
Peku911 25.09.2007 19:23:58 | |
---|
"Or you could buy a self-contained unit (i.,e., E-H Deluxe Golden Throat, Rocktron Banshee) and simply plug it in like an effect pedal. The cost for these units is considerably higher, but you can offset this by the quicker setup and take down, and fewer cords and cables to pack. Don't forget to take an AC extension cord with you!" Tämän mukaan ei tarvitse noissa kalliimmissa esim juuri bansheessa...mutta toivottavasti asia on näin, miten tuosta ymmärsin:) |
Danelectro Free Speech. Ei tarvita mitään muuta kuin kitara, vahvistin ja asiaan kuuluvat piuhat niin alkaa Prayerit lähtemään! Hintaa taitaa olla Thomannilla 68 euroa, Suomessa vähän enemmän. Hyvä ja halpa vekotin; jos on pakko talkbox ostaa, niin tämä on hyvin varmasti hinta-laatu-suhteeltaan sekä yleiselläkin tasolla hyvä. http://www.thomann.de/fi/danelectro_dtb1_freespeech_bodeneffekt.htm"Humppaa tai kuole". |
baba o riley 28.09.2007 20:02:30 (muokattu 28.09.2007 20:12:19) | |
---|
OK, Olen itse vuosia pörittänyt boxia. On käytännössä olemassa yksi boxi johon et pety Heil Sound Talk Box. Sitten on butique boxeja, peter frampton design ym. jotka varmaan on helkkarin hienoja mutta vaikea löytää ja korjata lyhyellö aikavälillä ja hintavia. Talk Box on 8ohmin ämyri tai driveri jos ollaan tarkkoja, niin yksinkertaista se on. Jos aiot livenä saada tehoja tarpeeks rikkomatta sitä, mikä käy helposti, hommaa erillinen esim 30w tai 50w nuppi, kytket talkboxin siihen ihan normaalisti ämyrin lailla ja.... Siitä se ääni putkesta sitten pörähtää suuhun ja siitä mikkiin. Voit myös muokata siihen sopivan särön erikseen. Äänitaajuus on middleä ja diskanttia. ajan kitaran a/b boxin kautta normaaliin linjaan ja talkboxin vahvistimeen, helppo kontroloida näin. Aina on ollut kaikennäköisiä mukamas talkboxeja ja "helppoja talkbox ratkaisuja" digitech, danelectro ym ym. Se on sama kuin väittäisi että pod tai mallinnus = hiwatt dr103, superlead 100, vox ac 30, tweed ....... Se ei vaan mene niin, olen pahoillani. Hyviä talkboxjuttuja kannattaa kuunnella vaikkapa Peter Framptonilta, Sly and the family stonelta stand levyllä ja david gilmourelta. |
Exhausted 28.09.2007 20:29:36 | |
---|
Eli siis että kun olen saanut sellaisen käsityksen että esim. Dunlopin Heil Talkbox tarvitsee toimiakseen Pa-laitteen ja mikitys-systeeminen Ei sinänsä. Kyllähän se nyt toimii, mutta se ääni mikä putken kautta suuhun tulee, on niin hiljainen, että rockbändin kanssa soittaessa se täytyy vahvistaa mikrofonin ja jonkinlaisen pa-laitteiston kanssa. Ei siihen nyt mitään festaritason äänentoistoa tarvitse saada, varmaan jokin pieni aktiivimonitori riittää. Lisäksi vanhan koulun talkboxit tarvitsevat oman vahvistimensa, koska ne tosiaan kiinnitetään kaiutinulostuloon. (ei ole yhtään varmaa tietoa) ja sitten ROCKTRON BANSHEE TALKBOX ei tarvitsisi mitään muuta kuin vahvistimen. Jos jollain on tietoa asiasta niin olisi ystävällistä, jos neuvoisit tietämätöntä. Banshee toimii muuten samalla tavalla kuin Heil Talk Box, paitsi että sitä ei tarvitse törkätä vahvistimen kaiutinulostuloon, vaan siinä on oma sisäinen vahvistin, mutta siitäkin se signaali pitää kyllä mikittää, että se kuuluu kovempaa. Sitten on näitä Danelectron vermeitä ja muita, jotka toimivat efektipedaalin tavoilla, mutta lopputulos ei välttämättä ole toivottu. |
kondensaattori 28.09.2007 20:36:04 | |
---|
Mikä se Talkbox on? |
Izer 28.09.2007 20:36:05 (muokattu 28.09.2007 20:37:20) | |
---|
Omistaanko kukaan tällaista Danelectroa? Pistäkää vähän kommenttia, hinnan ja helppouden vuoksi kiinnostaisi kovasti tuommoiseksi pieneksi leluksi hankkia :) Ridin' with the wind! |
Izer 28.09.2007 20:37:03 | |
---|
Ridin' with the wind! |
kondensaattori 28.09.2007 20:43:43 | |
---|
|
losalvaros 28.09.2007 21:08:34 | |
---|
Omistaanko kukaan tällaista Danelectroa? Pistäkää vähän kommenttia, hinnan ja helppouden vuoksi kiinnostaisi kovasti tuommoiseksi pieneksi leluksi hankkia :) Minä satun omistamaan. Hinta ei todellakaan päätä huimaa, eli hinta/laatu-suhde on kohdallaan. Kys. laitteen putkella saa aika juustoisia ääniä aikaan; hyvinkin paljon ratkaisee se, mihin putken kohtaan säätää mikrofonit. Pienillä volumeilla toimii erinomaisesti, kovemmilla sitten vaatii jo vähän harjoittelua parhaan terän saamiseen. Lyhyesti siis: halvin ja erilaisin markkinoiden talkboxeista; jos pitää erilaisuudesta, voi olla myöskin paras. "Humppaa tai kuole". |
Sälski 28.09.2007 21:12:03 | |
---|
Pretending not to notice
How history had forebode us
With the green house in effect
Our environment was wrecked... |