Eino Leinon Elegia Vesku Loirin esittämänä on kauniin kauhea. Kännissä kun kuuntelee niin kyyneleet valuu ihan valtoimenaan, viimeisen säkeistön aikana on jo vaikea hengittää... "Toivoton taisto Taivaan valtoja vastaan Kaikuvi kannel, lohduta laulu ei lastaan Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin" http://www.youtube.com/watch?v=m5_fiVnuAh4 Toinen itkettävä synkkä biisi on Göstan "Elina, mitä mä teen" "Kun Ellu aina töissä itki se sai sitten ne loparitki Pankkiautomaatin eteisessä me öisin paleltiin. Se taisi olla taas raskaanakin mä jostain sille takin varastin Mä en tiedä mitä teen" K100 #8
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä.. |
RIPSI 08.02.2013 15:34:51 | |
---|
NO ENTÄS EVAKONLAULU VAIKKAPA ANNELI SAARISTO |
Funkånaut 08.02.2013 15:50:16 | |
---|
Rautavaaran Tapsalta näitä löytyy jokunenkin. Kulkuri ja iltatähti: Ei kotini ovi ees narahtanut, poika kun maailmalle lähti. Synkkänä poikaa se tuijotti vain, yksi vain kirkasti taivallustain: Kulkurin iltatähti, kulkurin iltatähti. Huutolaispojan laulu: Oli kerras ihmismarkkinat tuolla kylän toisella puolla oli kylmä ja nälkä ja pakkanen jumalauta mä meinasin kuolla oli kylmä ja nälkä ja pakkanen jumalauta mä meinasin kuolla Tossa on sitä meininkiä. "Itse vosin opettaa naisille rumpujen soittoa, jos saisin itse vastalahjaksi ala-majavaa." - heikkijarvinen
Kuuntelen tämmöistä |
Feline 08.02.2013 16:02:17 | |
---|
Kasevan Kun maailma elää on jokaisen ikääntyvän sinkkunaisen/vanhanpiian masentelubiisi. Esim. mun. |
HaloOfFlies 08.02.2013 17:00:33 (muokattu 08.02.2013 17:21:25) | |
---|
Eppu Normaali: Arkussa vainaan Voi onneton mikä nyt on miksi mun suuni on sanaton Mielessä hiljaa sanontaa lainaan sanaisen arkkuni sisällä vainaan Murheellisten laulujen maa: Työttömyys, viina kirves ja perhe lumihanki. poliisi ja viimeinen erhe Voi kuinka me sinua kaivataan: Minä onneton sinun tyynyliinaasi haistelin turhaan murhetta vastaan taistelin ja nyt kyynelten seitsemän meren taakse minua laivataan voi kuinka me sinua kaivataan Epuilta löytyy kuitenkin yllättävän vähän melankolisia sanoituksia. Valtaosa Eppujen sanoituksista on suhteellisen positiivisia, vaikka musiikki onkin aika melankolista. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Old Joe 08.02.2013 18:32:30 | |
---|
Kiitos "Ripsi" kun nostit 3 1/2 vuotta vanhan säikeen. Ja tervetuloa foorumille. Täällä on kyllä ihan sallittua käyttää pieniäkin kirjaimia. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
Saappineste 08.02.2013 23:17:45 | |
---|
Suomalaiset tangot nyt ylipäätään. Siellä nyt ei palio muusta lauleta kuin menetyksen kaipuusta. Mutta Reino Helismaa on kyllä ehkä suomen ykkönen näissä sanoituksissa.. |
Wradlin 09.02.2013 00:28:22 | |
---|
Minen jaksa lukea mutta Andy Suonsilmän Karrelle palanut enkeli on aika kova sana tässä kilpailussa. |
rintapek 09.02.2013 01:03:06 (muokattu 09.02.2013 01:05:04) | |
---|
Old Joe: Kiitos "Ripsi" kun nostit 3 1/2 vuotta vanhan säikeen. Ja tervetuloa foorumille. Täällä on kyllä ihan sallittua käyttää pieniäkin kirjaimia. Mun mielestä tosta on kuusvuotta, mut ei toki tapella pikkuasioista. Piti ittekin tulla kattomaan, et mitä olen mahtanu kirjoittaa. Eppujen "murheellisten laulujen maata" ei o taidettu vielä mainita? Edit Prkl olihan se mainittu. One kind of music only - the good kind |
Schnowotski 09.02.2013 01:07:28 | |
---|
hei hei hei jou joo jou kelaa meitsii ku meikä täs alkaa vetää settii iha friisatiliNII hei kuule jäbä ny hei!!!!!!! ku (umbidumbdumbiduu" on tää sossun systeemiki perseest Räkätätäkkätäkä vittu hankalia taas nämä lomakkeet... JÄNKÄ JÄNKÄ JÄNKÄ ei niille muijjillekaa uskalla puhua vittu.... kalliit on ollu laulujeni lunnaat ei olis menny niin vitusti pika vippeihin ku ois tullu sossun rahat ajoillaan kerrankin
jumala on jäätynyt kuvioon jonka virtsani muodostaa lumihankeen se sisältää rakenteen joka on kaikkeudessa kaikkialla aurinkojen fuusioissa pimeän energian vuorovaikutuksissa mutta ei se ole siinä vain siinä on se kaikkialla ja kaikkialla se yhtä hyvä ja pysyvä on The authors declare no conflict of interest. |
Linnunlaulupuu 09.02.2013 01:20:52 | |
---|
Olen tässä sun Ritari Ässä/ Nettitikkuja sydämessä/ En elä toivossa/ Asun sun makuuhuoneessa/ Facebookissa. "Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen" |
Osteri 09.02.2013 01:51:16 | |
---|
Jollain tavalla vaikuttavaa....Kotiteollisuus : Satu peikoista "Halki jäätyneen maan He kulkevat käsikkäin Katsomatta toisiaan Sanomatta sanaakaan..........Kun hukun itkuuni Toivon että jää Edes kauniin kukan nimi Tänne elämään " Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Fat Masterson 09.02.2013 18:00:15 | |
---|
hoja: Eino Leinon Elegia Vesku Loirin esittämänä on kauniin kauhea. Kännissä kun kuuntelee niin kyyneleet valuu ihan valtoimenaan, viimeisen säkeistön aikana on jo vaikea hengittää... "Toivoton taisto Taivaan valtoja vastaan Kaikuvi kannel, lohduta laulu ei lastaan Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin" http://www.youtube.com/watch?v=m5_fiVnuAh4 HYvä Hoja! Luin tämän ketjun vasta nyt ja ajattelin tuota koko ajan. Ihme ettei suomalainen heviporukka ole löytänyt Leinon runoja. Eikka I Suuri on paitsi runouden, myös itsesäälin ja synkistelyn mestari. "Tulkaa kotiin"- runossa ollaan vasta vaipumassa Elegian epätoivoon: "Kaik elon etsijät, eksynehetkin, tulkaa kotiin! Kohta jo korpien komerot tummuu, aurinko sammuu, pimeys peittää maan, portit suljetaan, eivätkä aukene enää koskaan." |
Old Joe 09.02.2013 19:12:17 | |
---|
rintapek: Mun mielestä tosta on kuusvuotta, mut ei toki tapella pikkuasioista. Piti ittekin tulla kattomaan, et mitä olen mahtanu kirjoittaa. Onneks olkoon, olit eka! Tulisuudelma: Sun suukkos liekeissä mun sydämeni räytyy... p.s. Urbaanisanakirja: Tulisuudelma - Vessan tai viemärin avaamiseen käytettävä väline. Siinä on usein puinen varsi ja päässä punainen, tai musta imukuppi. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
reaper666 11.02.2013 08:33:11 | |
---|
mun yks all time favourite tähän genreen on hei, tonttu-ukot hyppikää-biisistä. vaikka itse kappale onkin iloinen niin siinä tulee laini: "hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä". ei sitä ala-asteen joulujuhlissa tullut edes ajatelleeksi. saatikka muutenlaan lyriikkaa sen enempää tulkittua :D |
PomppoK 16.02.2013 01:44:44 | |
---|
hoja: Eino Leinon Elegia Vesku Loirin esittämänä on kauniin kauhea. Kännissä kun kuuntelee niin kyyneleet valuu ihan valtoimenaan, viimeisen säkeistön aikana on jo vaikea hengittää... "Toivoton taisto Taivaan valtoja vastaan Kaikuvi kannel, lohduta laulu ei lastaan Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin" http://www.youtube.com/watch?v=m5_fiVnuAh4 Kova! Menee melkein manian puolelle jo. Tyylipuhtaan rypemisen huippuhetki taitaa olla Kotkan poikiin ilman siipii, Loirin vetämä toki: "Kerran mun purjeeni tummuneet nää Olleet myös valkeat on" http://www.youtube.com/watch?v=IzTDQPyLZLo |
sub zero 16.02.2013 12:05:01 | |
---|
Sunnuntaina heräsin putkasta Maanantaina näkyi ylinopeus tutkasta Tiistaina kaaduin portaissa Keskiviikkona olin alamaissa Torstaina puhkes naamassa finni Perjantaina oli Alko kiinni Lauantaina puhkes kortsu Sunnuntaina vieressä makas kropsu Viikko siis mettään, viikko siis mettään näin meni Huomenna varmaan, huomenna hajoo tandemi |