smokeonthewater1 25.09.2007 15:01:40 | |
---|
Ostin vox:in valvetronix:in (100w), miten siitä saisi hyvän särön? (nykyinen kuulostaa niin tukkoiselta).haluaisin semmoisen puhtaan ja repivän. millä sitä soundia saisi paremmaksi?? ilman räppiä p@"ka olisi tuntematon käsite |
Fender Stratocaster 25.09.2007 15:03:38 (muokattu 25.09.2007 15:08:02) | |
---|
Säätämällä sitä soundia saa paremmaksi, ei ole olemassa mitään "oikeita" asetuksia, kyllä se sieltä kokeilemalla irtoaa omaan korvaan sopivaksi. Itse tosin olen sitä mieltä, ettei transistorivahvistimesta voikaan saada kovin hyvää soundia ulos, mutta se onkin vain minun mielipiteeni joka ei oikeasti kiinnosta ketään... :D Ja nyt joku tulee sanomaan että siellä on putki etuasteessa, niinhän siellä on, mutta minulle vain täysputkivahvistin on oikea vahvistin! :D Orange amplifiers - Voice of the world |
smokeonthewater1 25.09.2007 15:06:20 | |
---|
olen kokeillut jo mut,joku "nu-metal"säätö kuulostaa ihan joltain overdrivilta ilman räppiä p@"ka olisi tuntematon käsite |
Jaakko Hyvärinen 25.09.2007 15:06:23 | |
---|
Ostin vox:in valvetronix:in (100w), miten siitä saisi hyvän särön? (nykyinen kuulostaa niin tukkoiselta).haluaisin semmoisen puhtaan ja repivän. millä sitä soundia saisi paremmaksi?? Maltilla sitä gainia ja middleä reippaammin ja tietty trebleä..kato että kitarassa on tonet ja volat täysillä. Ja sit vaan kovaa plektran käyttöä. nimittäis silläkin on merkitystä että hipsuttaako niitä kieliä vai röytääkö. Säätelet sitä ja kokeilet erilaisia säätöjä...kyllä se löytyy...tietysti Bossin super over drivellä sais boostattua entisestään sitä varsin maukkaasti. Kaksi mummoa ajoi tandemilla, keskimmäinen keuli!!!!!!! |
smokeonthewater1 25.09.2007 15:14:36 | |
---|
on mulla boss:in mt-2 ,auttasko se? ilman räppiä p@"ka olisi tuntematon käsite |
Umas 25.09.2007 15:16:33 | |
---|
Ostin vox:in valvetronix:in (100w), miten siitä saisi hyvän särön? (nykyinen kuulostaa niin tukkoiselta).haluaisin semmoisen puhtaan ja repivän. millä sitä soundia saisi paremmaksi?? Tuolta sivulta löytyy muiden tekemiä säätöjä, ehkä niistä voi katsoa mallia? http://www.patchtronix.com/ http://www.addictinggames.com/bonelessgirl.html |
smokeonthewater1 25.09.2007 15:17:11 | |
---|
thanks man!!!!!!! ilman räppiä p@"ka olisi tuntematon käsite |
Jaakko Hyvärinen 25.09.2007 15:18:13 | |
---|
on mulla boss:in mt-2 ,auttasko se? no kyllä...siinä on niin hyvät säätömahdollisuudet. laitat vahvarista sellasen todella miedon särön ja sen purkin väliin. Mt-2:sta sitten leveliä enemmän ja gainia vähän ja käyt sen eq:n kimppuun. Bassoa maltilla ja trebleä sopivasti ja sitten middleä enemmän. Sillä toisella renkaalla sitten haet sopivan sävyn. tulipas monimutkaista:D Kaksi mummoa ajoi tandemilla, keskimmäinen keuli!!!!!!! |
Mesa/Boogie 25.09.2007 15:31:20 | |
---|
Mä olen joutunut jonkin verran soittelemaan sillä pienemmällä Valvetronixilla. Mun mielestä siitä ei saa ulos muuta kuin repivää ja kireetä heavysäröä. Kaikissa mallinnuksissa kummittelee taustalla pieni heavyvahvistin. Miedoillakin säädöillä. |
smokeonthewater1 25.09.2007 15:43:26 | |
---|
entäs vaikuttaako se "putki" siinä,en tiedä kuinka kauan tuo vahvistin on juotunu nököttään kaupassa ilman räppiä p@"ka olisi tuntematon käsite |
Jaakko Hyvärinen 25.09.2007 15:47:08 | |
---|
entäs vaikuttaako se "putki" siinä,en tiedä kuinka kauan tuo vahvistin on juotunu nököttään kaupassa Hetkinen onkos näissä putki päätteessä vai etusessa? En usko että siinä putki on pashana. jos se on päätteessä ja rikki niin ei siitä mitään enää pitäs kuulua. Kaksi mummoa ajoi tandemilla, keskimmäinen keuli!!!!!!! |
LamaAjanElvis 25.09.2007 15:53:31 | |
---|
Hetkinen onkos näissä putki päätteessä vai etusessa? Etusessa. Täytesana. Sormet lähtee soundista.
"I wouldn't fuck Marilyn Quayle with a stolen dick." -George Carlin
"Tuossa heviä ajalta jolloin naisetkin oli vielä naisia, ja miehet naisia" -ötzi |
Antti1 25.09.2007 17:09:23 | |
---|
Etusessa. Kakkanmarjat on, se on erittäin tiukasti kiinni kyllä pääteosastolla. Jottei tarvitse pelkästään mun sanaan tyytyä, niin lukaseppa vaikka manuaali huviksesi läpi. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Deranged 25.09.2007 18:55:33 | |
---|
Ostin vox:in valvetronix:in (100w), miten siitä saisi hyvän särön? (nykyinen kuulostaa niin tukkoiselta).haluaisin semmoisen puhtaan ja repivän. millä sitä soundia saisi paremmaksi?? Vaihda kitaraan, jossa on paremmat mikit (monissa kitaroissa on aika tumput mikit, mutta yleensä middleä isommalle vääntämällä soundista saa edes siedettävän). Vähennä gainia, paranna ranneliikettä soittaessa. Ja tuoreemmat kielet auttaa asiaa kanssa.. |
Iron Horse 25.09.2007 19:30:58 | |
---|
More is more. Blackmore.
http://www.youtube.com/watch?v=HOVK4Q4jMhg&mode=related&search= |
SH1THEAD 25.09.2007 19:32:06 | |
---|
Vaihda kitaraan, jossa on paremmat mikit (monissa kitaroissa on aika tumput mikit, mutta yleensä middleä isommalle vääntämällä soundista saa edes siedettävän). Iban V8 on jo kohtuu siedettävä tallamikki, vaikka ei todellakaan arvotavaraa. Iso käsi ja paljon middleä=raskas saundi. Liika särö vain syö saundilta jämäkkyyttä ja tekee siitä epäselvän kuuloisen. äsh :/ |
smokeonthewater1 25.09.2007 20:30:59 | |
---|
joo jos huomasitte nii mulla on se iban rg1570 .ne mikit on kuulemma vähän tukkoset ilman räppiä p@"ka olisi tuntematon käsite |
Kakkanmarjat on, se on erittäin tiukasti kiinni kyllä pääteosastolla. Jottei tarvitse pelkästään mun sanaan tyytyä, niin lukaseppa vaikka manuaali huviksesi läpi. Tjaa, aina luullut että nämä on näitä perus putkietunen/trankkupääte vehkeitä. Ok. Sormet lähtee soundista.
"I wouldn't fuck Marilyn Quayle with a stolen dick." -George Carlin
"Tuossa heviä ajalta jolloin naisetkin oli vielä naisia, ja miehet naisia" -ötzi |
hq 25.09.2007 20:56:25 | |
---|
Tjaa, aina luullut että nämä on näitä perus putkietunen/trankkupääte vehkeitä. Ok. Siinä on se putki sellaisessa "välipäätteessä" eli kytkennässä joka matkii putkivahvistimen päätettä etuasteen jälkeen. Varsinainen tehopääteaste on kuitenkin sitten trankku. |
Antti1 25.09.2007 20:57:24 (muokattu 25.09.2007 21:01:43) | |
---|
Tjaa, aina luullut että nämä on näitä perus putkietunen/trankkupääte vehkeitä. Ok. Näinhän ne monet luulee, mäkin luulin aikoinani. Toi toteutus on kyllä miljuuna kertaa parempi ja toimivampi, kuin joku kurja yhden putken "putkietuaste". Saa oikeasti vähän lämpöä ja eloa mukaan sointiin, kun runttaa masteria oikein perkeleesti. Täytyy otsikkoon huomauttaa sen verran, että hyvää soundia ei saada. Sen eteen täytyy tehdä perse hiessä töitä. Kokeiles säätää vaikka soldanomallinnuksen kanssa tota, eli resepti jotain tännepäin: -us higain (oliko se semmonen, en jaksa metrin päähän kävellä tarkistamaan...) -gain about klo 10-10.30 -master täysille ja takaa löytyvästä "keinokuormasta" rajoitat mölyn määrän sopivaksi (hienompi säätö kanavakohtaisesta volasta) -treble jossain klo 13-14 osastolla -middle about klo 14-15 -basso jotakuinkin klo 12 Ideana on rääkätä sitä putkipäätettä, pitää etuasteräyhä kohtuullisella tasolla ja soittaa kitaraa ihan perkeleen lujaa sekä tiukasti. Jos kuulostaa vieläkin tunkkaiselta, niin nostappa se vahvari sieltä lattialta omien korviesi tasolle. EDIT: Jaa mutta sullahan oli metalzone. Kokeillaas sen kanssa. Pistä vahvarista reilummin botnea, mutta vähennä sitä polkimesta (ei mitään ääriasentoja, lieviä boosteja ja leikkauksia vaan). Middleä vahvarista puolivälin paikkeille ja boostaa polkimesta about 2khz taajuuksia hitusen. Treblen voit kääntää sinne klo 12 vahvarista ja säätää polkimella sen tasoa sopivaksi (muista kuunnella kajarin edestä, ettei tuu diskanttikihinää vaan!). Sitten itse taika: gainia polkimesta vain sen verran, että soundi rusahtaa vittumaisesti, muttei mene kovasti särölle. Levelin voi kääntää sinne klo 16 tienoille. Vahvarista voi tiputtaa gainin klo 9 kieppeille ja sitten rokkenroll. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |