petty92 23.09.2007 13:48:57 | |
---|
Oon soittanut kitaraa jotain 10kk ja osaan soittaa kunnolla ja kokonaan lähinnä vaan jotain Nirvanan biisejä. Katselin tossa Gunnareiden Tokion keikkaa ja se paradise cityn alku kuulosti aika komeelta. Oon nyt vähän koittanut katella ja kokeilla et miten se pitäis soittaa mut aika mahdottomalta vaikuttaa kun siinä on niitä hammer-oneja sun muita.. ja kaiken lisäksi se pitäis soittaa tosi nopeesti että se kuulostaiskin joltain. Yritänköhän ottaa tässä nyt vähän liian suurta harppausta eteenpäin.. että onko tässä vaiheessa järkeä yrittää edes opetella tommosia? varsinkaan kun en ole kovin paljoa tota yksittäisten kielten pikkailua opetellut.. lähinnä sointujen ja vitos-sointujen rämpyttelyä. Soitan siis teräskielisellä akustisella. http://youtube.com/watch?v=IaCHn5O5C9A&mode=related&search= Eli siis toi biisi jos joku ei tiedä. |
CliffBurton 23.09.2007 13:57:52 | |
---|
Minunkin pitäisi harjoitella se :D. Veikkaan ettei se ole ihan helpoimmasta päästä. Osaan siitä kyllä jo osan mut se on vaan korvakuulol soittettua. |
Antti1 23.09.2007 13:59:07 | |
---|
onko tässä vaiheessa järkeä yrittää edes opetella tommosia? Mun mielestä kannattaa painaa vaan täysillä menemään. Opettele kuitenkin alusta asti soittamaan se oikein, äläkä yritä oikoa vaikeimpiakaan kohtia. Oikeampi tapa on kohdata ne vaikeudet, mutta tarpeeksi hitaasti vaan. Ei ole järkeä hosua sinnepäin, jos voi soittaa oikein, mutta vähän hitaammalla tempolla. Tommosia reilusti oman taidon ylittäviä juttuja on aina kannattavaa treenata, koska ne kehittävät huomattavasti enemmän, kuin helpomman materiaalin ränkyttäminen päivästä päivään. Joku päivä sä huomaat, ettei esimerkiksi tuo intro enää tunnukaan vaikealta ja naureskelet tolle jutulle. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Starlia 23.09.2007 14:43:30 | |
---|
Mä en osaa tota vieläkään vaikka monta vuotta on soiteltu :-| |
msormune 24.09.2007 12:51:04 | |
---|
Mun mielestä kannattaa painaa vaan täysillä menemään. Opettele kuitenkin alusta asti soittamaan se oikein, äläkä yritä oikoa vaikeimpiakaan kohtia. Oikeampi tapa on kohdata ne vaikeudet, mutta tarpeeksi hitaasti vaan. Ei ole järkeä hosua sinnepäin, jos voi soittaa oikein, mutta vähän hitaammalla tempolla. Tommosia reilusti oman taidon ylittäviä juttuja on aina kannattavaa treenata, koska ne kehittävät huomattavasti enemmän, kuin helpomman materiaalin ränkyttäminen päivästä päivään. Joku päivä sä huomaat, ettei esimerkiksi tuo intro enää tunnukaan vaikealta ja naureskelet tolle jutulle. Tämä on sen verran oikeaa asiaa, että ei voi olla muuta kuin täysin samaa mieltä. Tärkeintä on HIDASTAA aina vauhtia, jos virheitä tulee ja kehittää nopeutta pikku hiljaa. |
Räkkipeli 24.09.2007 14:34:41 | |
---|
edit: ei kun ei mitään, mutta hyvä homma hei. Mutta kiitos topicin, kävin hakemassa kirjastosta Appetite For Destruction levyn tabikirjan (jossa tää kyseinen biiskin on) jonka biisejä ajattelin harjotella muutaman. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Paradise cityn intron soinnut ovat ainaki : G,C,F,C,G |
rock-kukko 25.09.2007 21:32:52 | |
---|
sähkiksellä olis tietenkin helepompaa kuin akkarilla |
Stradlin 26.09.2007 03:17:27 | |
---|
Ei noita Släässin tai Izzyn juttuja kyllä välttämättä kannata hirveän orjallisesti mistään tabuista opetella, kun ei ne itsekään niitä niin tarkkaan ole ikinä soitelleet. "Sometimes I park in handicapped spaces,
While handicapped people make handicapped faces.
I'm an asshole." |
Miikathebest 26.09.2007 11:26:39 | |
---|
Ei noita Släässin tai Izzyn juttuja kyllä välttämättä kannata hirveän orjallisesti mistään tabuista opetella, kun ei ne itsekään niitä niin tarkkaan ole ikinä soitelleet. Niin, ennemmin kannattaa soittaa omia juttuja muiden biiseihin, vaikka menisikin ns. "väärin". Liikaa säröä! |