Cliffies 24.09.2007 09:00:45 | |
---|
Olipa hyvin sanottu - sen takia sen tarttiskin pidättäytyä kornetissa ja klassisessa musiikissa. No "jazz" please. Ei kai se jaskasta tee huonoa että saa meneen? Se ettei sen soundi oo mikään hirveän sielukas tekee ehkä sen jaskasta mielenkiinnotonta, mutta kenellä nykypäivän jazztrumpetistilla on puhutteleva soundi? Valaiskaa poloista klasaria... (Max Reger: Kirje kriitikolle)
Istun taloni pienimmässä huoneessa.
Arvostelunne on edessäni.
Tuossa tuokiossa se on oleva takanani. |
Baryton-B 24.09.2007 20:21:38 | |
---|
Ei kai se jaskasta tee huonoa että saa meneen? Hän on hyvä klassisessa musiikissa ja jazzissa, lisäksi hän on tummaihoinen. Jos oikein olen käsittänyt hän aloitti jazzia soittamalla...asui New Orleanissa tietty. Ei taida olla montaa tuollaista yhdistelmää. Se ettei sen soundi oo mikään hirveän sielukas tekee ehkä sen jaskasta mielenkiinnotonta, mutta kenellä nykypäivän jazztrumpetistilla on puhutteleva soundi? Valaiskaa poloista klasaria... Minulle kelpaa mainiosti tuo soundi: http://www.youtube.com/watch?v=-6u22A_Xy2E Maukas tekniikka ja luulen, että livenä soundi on vielä parempi, tuo on huono nauhoitus. On hän ainakin kiilloittanut torven, hänellä on useimmiten kädessään ajan patinoima torvi ja erikoisen näköinen suukappale (päältä päin katsottuna). "EWI4000s ei tarvitse anasatsia - ai niin, se hengitystekniikka - ja ei tarvi osata transponoida" |
Cliffies 24.09.2007 22:21:31 | |
---|
(Max Reger: Kirje kriitikolle)
Viittasin siis herran jatsinsoittoon. Varmaan nykypäivien ylivoimaisesti arvostuimpia jazztrumpetisteja ainakin Suomen puhallinjatsareiden keskuudessa. Isojussi ei oo saanu siltä pusua tms joskus nuoruudessaan ja aina disauttaa ku pystyy.. P.S. Henk koht mielipidettä Wyntonista ei ole. Kelly oli ihan jeah. |
steelysam 25.09.2007 13:54:42 | |
---|
Olipa hyvin sanottu - sen takia sen tarttiskin pidättäytyä kornetissa ja klassisessa musiikissa. No "jazz" please. elä jussi puhu paskaa.... Möllisty |
gandar 25.09.2007 14:30:05 | |
---|
Ceci n'est pas une signature |
Martso 25.09.2007 16:27:05 | |
---|
elä jussi puhu paskaa.... Juu se on se yksi pätkä Milesin kirjasta aiheuttanu monelle tuon ennakkoasenteen. Kannattais eka enemmän tsekata eli kuunnella musaa. Kaikki käy, eihän siinä mitään! |
Cliffies 25.09.2007 18:10:00 | |
---|
Juu se on se yksi pätkä Milesin kirjasta aiheuttanu monelle tuon ennakkoasenteen. Kannattais eka enemmän tsekata eli kuunnella musaa. Kyllä se on kuuntelemallakin säilynyt, ei oo tullut sellaista oloa että laitanpa Marsalista soimaan. En tiedä miksi. Ehkä se on se musiikki... (Max Reger: Kirje kriitikolle)
El Condor 25.09.2007 18:57:58 | |
---|
Olipa hyvin sanottu - sen takia sen tarttiskin pidättäytyä kornetissa ja klassisessa musiikissa. No "jazz" please. Marsalis on hahmo, joka jakaa mielipiteitä. Sitä Marsaliksen kornettilevyä ei sivumennen sanoen arvosteta tuolla brittien brass band -piireissä (mistä muuten löytyvät maailman parhaat kornettispesialistit) kovinkaan korkealle. Minä kyllä ihan tykkään herran tuotannosta. Niin klassisesta, jazzista kuin tuosta kornettivirtuoosikamastakin. Pittää koittaa yrittää. |
Baryton-B 25.09.2007 20:30:08 | |
---|
Lueskelin Marsalin nettisivuja. Jeppe on äänittänyt 33 jazz- ja 11 klassista levyä. Levyjä on myyty 7 milj. kpl mukaanlukien 3 kultalevyä. Soittaakohan hän vieläkin klassista(?) Noissa YouTuben videoissa hän vaikuttaa hyvin nuorelta. Kun puhutaan englantilaista puhaltajista minulle tulee aina mieleen "kevyt ansatsi = hyvä tekniikka = kapeahko ääni" ...ja sylinteriventtiilit ;-) "EWI4000s ei tarvitse anasatsia - ai niin, se hengitystekniikka - ja ei tarvi osata transponoida" |
Cliffies 25.09.2007 20:40:50 | |
---|
Käväisin katselemassa youtuben tarjontaa Marsaliksen osalta, kyllä ehdottomasti parasta mitä hän soitti oli Vitoria Jazz Festivalin jamisessiosta. Kerrankin kuulosti rennolta ja vapautuneelta. Missäköhän herraa kuulisi pienellä klubilla? Ei ainakaan Suomessa... Isojen lavojen jutut kuulostaa kyllä minun korvaani aika tylsiltä. Jotain niistä puuttuu. (Max Reger: Kirje kriitikolle)
isojussi 25.09.2007 22:29:29 | |
---|
elä jussi puhu paskaa.... Painitaanko - ei sen soitto vaan putoo mulla. Ei sytytä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 25.09.2007 22:33:15 (muokattu 25.09.2007 22:33:50) | |
---|
Ei kai se jaskasta tee huonoa että saa meneen? Se ettei sen soundi oo mikään hirveän sielukas tekee ehkä sen jaskasta mielenkiinnotonta, mutta kenellä nykypäivän jazztrumpetistilla on puhutteleva soundi? Valaiskaa poloista klasaria... En mä oikein tiä noista nykyesoista. Tuntuu, että osaaminen menee musiikin edelle. Pasunisteja on paljon mukavampi kuunnella - ne osaa vielä soittaa niin, että soittamisen riemun kuuleen levyltäkin. Täydellinen ja oikeaoppinen jazzimprovisaatio on vaarallisenkuuloinen asia. EDIT: Morrisonin James Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 25.09.2007 22:35:36 (muokattu 25.09.2007 22:38:34) | |
---|
Varmaan nykypäivien ylivoimaisesti arvostuimpia jazztrumpetisteja ainakin Suomen puhallinjatsareiden keskuudessa. Isojussi ei oo saanu siltä pusua tms joskus nuoruudessaan ja aina disauttaa ku pystyy.. Elä höpötä. En vaan tykkää. Nimenomaan herran teknistä osaamista en ole koskaan kiistänyt - musta musassa pitäis vaan olla muutakin. P.S. Henk koht mielipidettä Wyntonista ei ole. Kelly oli ihan jeah. Niin olikin. Mutta tää Marsu jakaa mielipiteet, niin kun Brubeck aikanaan. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
steelysam 25.09.2007 23:28:44 | |
---|
Painitaanko - ei sen soitto vaan putoo mulla. Ei sytytä. Ei edes 80- luvun alun Hubbard/Morgan- henkinen agressiivinen soitto Art Balakey's Jazz Messengersissä? Möllisty |
steelysam 25.09.2007 23:45:03 | |
---|
Möllisty |
isojussi 26.09.2007 14:14:45 | |
---|
Voihan olla, että mä oon vaan kuullu WM:ltä ne puisevat jutut, eikä oo ollu mielenkiintoo lähtee kuuntelemaan sen enempätä. Mutta ei mun sitä silti tarvii nostaa Gillespie/Navarro/Morgan/Davis - ryhmän tasolle. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
steelysam 26.09.2007 18:18:42 | |
---|
Voihan olla, että mä oon vaan kuullu WM:ltä ne puisevat jutut, eikä oo ollu mielenkiintoo lähtee kuuntelemaan sen enempätä. Mutta ei mun sitä silti tarvii nostaa Gillespie/Navarro/Morgan/Davis - ryhmän tasolle. no katoitko ton videon, Jussi? Möllisty |
El Condor 26.09.2007 18:51:28 | |
---|
Herttaisen näkönen tuo Wynton tossa Blakey-pätkässä rippipuku päällä... Mutta kyllä taittuu. Ihan normi-Bachilla näytti muuten vetävän vielä tuohon aikaan. Blakey on aika pelottavan olonen hahmo tuolla taustalla. Veti Wynttoni muuten pikkurilli tiukasti koukussa. Ei niin voi vetää, tekniikka kärsii. Pittää koittaa yrittää. |
Baryton-B 27.09.2007 00:50:15 | |
---|
Veti Wynttoni muuten pikkurilli tiukasti koukussa. Ei niin voi vetää, tekniikka kärsii. Jaa-a, tuohon en osaa sanoa mitään, mutta oletteko huomannut että monet virtuoosit (mm. Nakariakov) soittavat trillin; käsi melkein irrotetaan soittimesta ja koko kämmen heiluttaa trillisormea. "EWI4000s ei tarvitse anasatsia - ai niin, se hengitystekniikka - ja ei tarvi osata transponoida" |