Aihe: äänikortin asennus
1
gee
24.01.2004 18:23:46
Minulla olis Terratec Phase 22 äänikortti, mutten saa sitä mitenkään toimimaan. Pitäisi laittaa pci-väylälle irq, niin ettei sitä käytä mikään muu laite. Olisiko kellään jotain vinkkejä, kuinka toimia? :)
karkki
26.01.2004 11:19:27

Minulla olis Terratec Phase 22 äänikortti, mutten saa sitä mitenkään toimimaan. Pitäisi laittaa pci-väylälle irq, niin ettei sitä käytä mikään muu laite. Olisiko kellään jotain vinkkejä, kuinka toimia? :)

Korttiahan käytät pelkästään musiikkikorttina? Mikähän käyttis mahtaa olla, joku Windows varmaan?
Tee ihan uusi erillinen laitteistoprofiili esimerkiksi nimellä "Studio". Älä ota tähän profiiliin mitään muita laitteita kuin ehdottomasti studiohommissa tarvitsemiasi - modeemit, verkkokortit, printterit, ylimääräiset dvd-asemat ja sellaiset vekspois. Tämän jälkeen toivottavasti löytyy vapaa irq-osoite äänikortillesi.
Jaa, ehkä tuota voisi kokeilla biosin kautta säätämälläkin, mutta tuota koettaisin ensin.
gee
26.01.2004 17:06:39
Njoo, käyttis on WinXP, mutta taitaa olla niin ettei minun vanha emolevyni (AB-ZM6) tue tota korttia. Rassattu on biossia ja windowsia asenneltu uudestaa ja kaikkee yritelty. Kaveril kävin testaamas, ni ei tarvinnut ku lätkästä kortti paikoillee ja heti toimi.
karkki
26.01.2004 18:28:54

Njoo, käyttis on WinXP, mutta taitaa olla niin ettei minun vanha emolevyni (AB-ZM6) tue tota korttia. Rassattu on biossia ja windowsia asenneltu uudestaa ja kaikkee yritelty. Kaveril kävin testaamas, ni ei tarvinnut ku lätkästä kortti paikoillee ja heti toimi.

En ole koskaan kuullut, että emolevy voisi olla tukematta lisäkorttia, kuulostaa oudolta. Hyvä sentään, että olet päässyt varmistamaan, että kortti ylipäänsä on ehjä.
Ei näillä tiedoilla voi oikein fiksuja neuvoja antaa, kun ei edes tietä, miten korttisi ei toimi. Jo heti aluksi vaihtoehtoja on kaksi: kortti näkyy laitehallinnassa, muttei toimi / ei näy edes laitehallinnassa.
Kaukoparannus on vaikea laji...
gee
27.01.2004 02:13:48
Kortti ei näy alussa konetta käynnistettäessä siinä listassa missä on listattuna kaikki irq:n varaavat laitteet. Eikä sitä myöskään näy windowsissa, windows ei löydä uutta laitetta jne, eli ei reagoi mitenkään korttiin. Vapaita irq:uita kyllä on ja olen niitä sieltä biossista yrittänyt asetella noille pci-sloteille tai ainakin jotain siihen suuntaan. Emolevyni on todella vanha kuten kerroin, eikä tässä enää oikein mitään muuta keksi, kuin että emolevyni ei tukisi korttia.
Niq
27.01.2004 07:54:09

Onko äänikortti plug'n'play? jos on niin onhan BIOSista "plug'n'play os installed" käännetty päälle, tai jos se on päällä niin kokeilepa laittaa se pois, tämä ainakin joskus ollut ongelmana.
Mun koneen biosissa voi korttipaikoille antaa manuaalisestikin IRQ:n, joten sitäkin voi kokeilla.
[ostin ku sai halavalla]
Peki-DP
27.01.2004 14:39:52
Onhan jo kokeiltu vaihtaa eri pci-paikkoihin?
gee
27.01.2004 15:45:09
Juuh, kaikki pci-slotit kävin läpi, jokaisen eri irq:lla vielä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)