Aihe: Tanssipalstan kehut
1 2 3 4 591 92 93 94 95
korgie
15.09.2007 12:15:44
Mikä olisikin kaikin puolin lyhytnäköistä. Ei se ole karaoken vika, jos se on yleisön mielestä kiinnostavampaa kuin tanssibändi.

Nyt mennään kyllä jo hiukan offtopiciksi, mutta... nykyäänhän karaokeravintoloilla on usein vääntöä lääninhallituksien kanssa jatkoaikaluvista, kun ovat kovasti sillä kannalla että karaoke ei ola jatkoaikalupien edellyttämää "tasokasta viihdettä" (joskin sitten taas DJ sitä on!). Eräskin kantapaikka oli ratkaissut ongelman sillä, että pari kertaa kuukaudessa tulee trubaduuri alkuillasta esittämään lyhyen setin ja sitten jatketaan loppuilta karaokella. Seuraus: Trubaduuri esiintyy tyhjälle salille ja asiakkaat tulee niinä kyseisinä iltoina vasta sitten kun karaoke alkaa. Eli sopisi lääninhallituksen mennä kysymään niiltä asiakkailta kumpi niiden mielestä on kiinnostavampaa ohjelmaa. :)
Menikö jakeluun vai väännetäänkö malli rautalangasta?
rintapek
16.09.2007 00:44:14

Tuo karaåke ei ole minun juttuni, mutta en minä sitä vastaankaan ole.
Olen jopa miettinyt taustacd-soittimen päivitystä vocostarin karaokesoittimeen, koska näillä privakeikoilla melko usein näyttää yleisön puolelta olevan tunkua mikin varteen. Mutta asiaan, eli nuo kehut. nykyisin tulee melko harvoin nähtyä mitään/ketään, mutta tuossa kesällä naapurissa työväentalossa oli lastenkutsut, johon sitten meikäläisenkin pienimmät oli kutsuttu. Luvassa yllätysohjelmaa. No isi meni mukaan turvaksi, ja yllätysohjelmaksi paljastui "Sotta ja Pytty".

Täytyy kehua. Kohdeyleisön keski-ikä 5v. Ensimmäiseksi miehet pystyttävät valot, keskellä kirkasta päivää. Sitten laulukamat, vaikka epäilemättä pienelle yleisölle pienessä paikassa olisi vetänyt unpluggedinakin.
Show oli mainio, ja saundit kohdillaan. Itsekin aloin himoitsemaan bändille tuota Ovationia akustiseksi. Ainoa miinus oli se, että keikka oli lyhyt, vaikkakin epäilemättä sovitun mittainen. Olisihan tuota nimittäin enemmänkin kuunnellut.

Siitä huolimatta, että keikka oli pieni, yleisö pieni ja pientä, niin miehet kyllä vetivät kuin paikalla olisi ollut TV- kamerat ja miljoona katsojaa. Ei tarvitse ihmetellä, jos tuolla asenteella keikkaa pukkaa.
One kind of music only - the good kind
jeppeq
16.09.2007 04:56:24
Tuo karaåke ei ole minun juttuni, mutta en minä sitä vastaankaan ole.
Olen jopa miettinyt taustacd-soittimen päivitystä vocostarin karaokesoittimeen, koska näillä privakeikoilla melko usein näyttää yleisön puolelta olevan tunkua mikin varteen. Mutta asiaan, eli nuo kehut. nykyisin tulee melko harvoin nähtyä mitään/ketään, mutta tuossa kesällä naapurissa työväentalossa oli lastenkutsut, johon sitten meikäläisenkin pienimmät oli kutsuttu. Luvassa yllätysohjelmaa. No isi meni mukaan turvaksi, ja yllätysohjelmaksi paljastui "Sotta ja Pytty".

Täytyy kehua. Kohdeyleisön keski-ikä 5v. Ensimmäiseksi miehet pystyttävät valot, keskellä kirkasta päivää. Sitten laulukamat, vaikka epäilemättä pienelle yleisölle pienessä paikassa olisi vetänyt unpluggedinakin.
Show oli mainio, ja saundit kohdillaan. Itsekin aloin himoitsemaan bändille tuota Ovationia akustiseksi. Ainoa miinus oli se, että keikka oli lyhyt, vaikkakin epäilemättä sovitun mittainen. Olisihan tuota nimittäin enemmänkin kuunnellut.

Siitä huolimatta, että keikka oli pieni, yleisö pieni ja pientä, niin miehet kyllä vetivät kuin paikalla olisi ollut TV- kamerat ja miljoona katsojaa. Ei tarvitse ihmetellä, jos tuolla asenteella keikkaa pukkaa.

Lapset ovat ehkä rehellisin yleisö, mitä voi olla. Joko kelpaa tai ei. Ei ole kieroiluja ja ovat joko täysillä sydämillä mukana tai ei ollenkaan.
Eivät narise jenkan tempoista eivätkä pyydä polkkaa ravintolassa.. ;)
Jos tulee kovaa -luumu auttaa!!
isojussi
16.09.2007 13:00:42
...Siitä huolimatta, että keikka oli pieni, yleisö pieni ja pientä, niin miehet kyllä vetivät kuin paikalla olisi ollut TV- kamerat ja miljoona katsojaa...

Mitä erikoista tossa on? Noinhan se on aina vedettävä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Timi
16.09.2007 14:35:55
Mihin se pelkistetty asialinja katosi?
Kylmän viileesti!
JK
16.09.2007 19:42:24
Pakko antaa kehut Iskelmäorkesteri Jet-Linelle.

Rislakin kitarointia kuunnellessa tulee fiilis että mies soittaa parhaimmillaan kahden kitaristin verran. Ja Salorannan Masa laulussa ja bassossa on melkoinen tekijä.

Vetävät Triolla sellaista tavaraa että siinä on isommallakin orkesterilla tekemistä.
humppahanuristi
16.09.2007 21:17:25

Täytyy kehua eilisiltaista bändiä, nimeä en tiedä mutta Imatralta ovat (ja siellä eilen keikka).
Mitä kuuluu Marja-Leena (Leevin kappale siis) meni todella hienosti.

Sitten kun ne illan muutkin kappaleet menevät, niin voi tulla ihan oikea orkesteri.
Humpasta rautalankaan...
savoy dlx
24.09.2007 14:56:14

Pakko antaa kehut Iskelmäorkesteri Jet-Linelle.

Rislakin kitarointia kuunnellessa tulee fiilis että mies soittaa parhaimmillaan kahden kitaristin verran. Ja Salorannan Masa laulussa ja bassossa on melkoinen tekijä.

Vetävät Triolla sellaista tavaraa että siinä on isommallakin orkesterilla tekemistä.

Kiitos ja kumarrus...
Huomatkaa myös yhtyeemme pieni osuus "Ganes" -elokuvassa nimellä Arvo Säde yhtyeineen. Tanssilavakohtaus kertoo vuodesta -63. Solistina Tuulikki Paju (Minna Saarinen).
M.S.
Salamat sinkoilee, jännitys vallitsee (Erik Lindström)
Tankero
24.09.2007 18:54:45
Minä olen viimeaikoina saanut nauttia eri henkilöiden bassotaiteesta. Nyt olen VeskuKa:n kanssa ja taannoin tykitettiin Ikaalisissa JeppeQ:n kanssa. Yhtenä iltana oli Arto H niminen bassotaiteilija, jonka kai aika moni täällä tuntee.
Näin rumparistin kannalta mukava vetää, kun kaikilla taittuu hienosti. Ammattipaavoja.
Liekö heillä sitten kovin mukavaa.
Varmasti, vissiin.
jeppeq
24.09.2007 19:17:59
Minä olen viimeaikoina saanut nauttia eri henkilöiden bassotaiteesta. Nyt olen VeskuKa:n kanssa ja taannoin tykitettiin Ikaalisissa JeppeQ:n kanssa. Yhtenä iltana oli Arto H niminen bassotaiteilija, jonka kai aika moni täällä tuntee.
Näin rumparistin kannalta mukava vetää, kun kaikilla taittuu hienosti. Ammattipaavoja.

On hienoa, jos olen osaltani kyennyt tuottamaan mielihyvää ja positiivista auraa sankkaan ja laaja-alaiseen turvesuon tallontaan. Taisin jo osaltani aiemmin todeta, että väliin oli niin mukavata, että pääsi jopa tauko yllättämään..

Jotain makkarankäryä tuossa kommentissa kuitenkin on takana. Hidasälysenä en vaan sitä vielä oivalla. Tuotahan voi vaikka tohkeissaan erehtyä luulemaan positiiviseks palautteeks! Ja eihän se nyt käy...

Onko sulla muuten kuumetta?
Jos tulee kovaa -luumu auttaa!!
Sertzo S
24.09.2007 20:18:01
Yölinnun konserttia olin todistamassa Madetojan salissa viime lauantaina. Ensimmäistä kertaa näin kyseisen bändin ja pidin näkemästäni. Mukavan hyväntuulinen meininki bändillä. Erityisesti basistin työskentelyä oli mukava seurata. Ammattitaitoinen kaveri ja hyvällä rokkiasenteella veti. Mukava oli myös huomata, että kaikki kappaleet eivät olleet yks yhteen levysovitusten kanssa vaan pientä kikkailua oli havaittavissa useammassakin kappaleessa. Kaiken kaikkiaan erittäin viihtyisä konsertti-ilta.

Eppäilemättä! Nuorissa soittajissa se elämänilo soittamisessaankin kukoistaa, me vanhat vaan vedetään arnikkaa.
jon lord
24.09.2007 21:08:32
taannoin tykitettiin Ikaalisissa JeppeQ:n kanssa. Yhtenä iltana oli Arto H niminen bassotaiteilija, jonka kai aika moni täällä tuntee.
Ammattipaavoja.

Jylppy prk... bassossa. Useampi vuosi tuli vedettyä samassa bändissä.

Jylpyllä on aina "omaa kivaa" . Mukava mies.
COVS jäsen N.o 3
mack the knife
24.09.2007 22:12:05
Jylppy prk... bassossa. Useampi vuosi tuli vedettyä samassa bändissä.

Jylpyllä on aina "omaa kivaa" . Mukava mies.

Joo, kyllä Jylppy klaaraa...
COVS n:o 1.
rintapek
24.09.2007 22:29:45 (muokattu 24.09.2007 22:36:06)

E: ...ja tuplat... mikä tätä masiinaa vaivaa, paitsi käyttäjä
rintapek
24.09.2007 22:32:50 (muokattu 24.09.2007 22:35:04)

Mitä erikoista tossa on? Noinhan se on aina vedettävä.

En sitten ihmettele, jos sinullakin riittää keikkaa.

Tämä on kehupalsta ja dissaaminen ei ole sallittua, joten en dissaa.
Tämä on vain kertomus... aikaa on kulunut kauan.
Olin ruotsinlaivalla. Yökerhossa soitti wannabeabba. Eli 70-kasaria. Hyvin ne soittivat, mutta ei tippaakaan mitään muuta kuin sinnepäin. Ei potkua, ei meininkiä, kuin olisi huonoa kokoelmalevyä kuunnellut. Ja joo, kyllä minä abbaa kuuntelen, ei siinä mitään.

Pubissa, missä olisin epäilemättä parhaiten viihtynyt soitti wannabehendricks.
Soitti hyvin ja lauluääntä riitti, mutta jotenkin tuo sampletaustanauhan päälle kasattu esiintyminen ei vain toiminut. Sama vika kuin yökerhossa. Hyvin vetää, mutta potku puuttuu. Ja joo, ilman muuta kuuntelen Jimiä missä ja milloin tahansa.

Johonkin nurkkaan oli sitten laitettu yönmusta mies epävireisellä pianolla. Ja **ttu että mies veti hyvin. Tarjoilu oli nurkan takana, mutta tuolla minä loppuillan istuin. Ja joo, jätin kunnon tipit.
Olen duunin puolesta/vuoksi kuullut lounge- pianisteja useaan otteeseen, mutta tuotakin hommaa näköjään voi tehdä kybällä.

Tuo "pitäisi" on se aina vaarallinen konditionaali (äikkämaikka, kehu minua viimeinkin). Niin pitäisi. Mutta ei tuo ole mitenkään itsestäänselvää.
Harrastelija olen ja parhaani teen, mutta ei aina eksy se sata tauluun, puhumattakaan sadastakahdestakympistä.

E: panovihrepalohainen, niin ja nuo lanausmerkit
isojussi
24.09.2007 22:45:52
En sitten ihmettele, jos sinullakin riittää keikkaa.,,

"Minullakin".... joo joo

Mutta pointti oli se, että ainoo tapa on vetää 110% lasissa - tai jäädä kotiin.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
rintapek
24.09.2007 23:20:09

"Minullakin".... joo joo

Anteeksi, tässä on väärinymmärryksen vaara. En tuossa itseäni tai omaa bändiäni ajatellut, vaan noita edellämainittuja sottapyttyjä. Siis hyvällä mielellä. Tuolla nimellä esiintyvät.

Olen täysin samaa mieltä, mutta en minä tuohon aina kykene. On myös niitä, joilla on lasissa 32% tai 4,6%, mutta tämä topikki on kehumisia varten, milloin siihen aihetta on.
Sertzo S
24.09.2007 23:41:20 (muokattu 24.09.2007 23:42:42)
"Minullakin".... joo joo

Jättäisin ainakin vähintään 10% toipumiseen. Elpyessään on hyvä herätä kuitenkin kodissaan; olla kotona. "Paras matka on kuitenkin kotimatka", Tapio Rautavaara-sitaatti jälleenviljelyyn jaettuina meille maailman matkalaisille.
vesku.ka
24.09.2007 23:56:47

Kyllä se tuntuu siellä rumpupenkin takanakin taittuvan.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)