Aihe: Roland MicroCube
1 2 3 4 5 6 7 8
Nazareth
22.09.2007 22:51:11
Jos Microcubesta jotain "purnattavaa" saa sanoa niin mä oisin kaivannu sellaista nappulaa jolla sais valittua että tuleeko efektit etuasteen jälkeen vai ennen etuastetta. Mun korvaan phaser kuulostaa typerältä jos se tulee etuasteen jälkeen.
"Never had any bad head." - Homer Johnson
kloppis
23.09.2007 00:05:17
OLen hankkimassa ensimmäistä kitaraa ja vahvistinta. Ja tämä Cube kiinnostaa kun niin paljon kehutaan :). Eli siis onko isommissa Cubeissa samat säröt sun muut äänentuunaukset kuin Microcubessakin. Kun jotenkin tuntuu siltä ettei noin pieni kuitenkan riitä? Auttakaa kääntämään pääni :).

Niin ja jos vähän offtopikkia niin mitä mieltä olisitte tästä?

http://soitinlaine.fi/index.cfm?act … amp;pid=422&mgid=6&sgid=319

Telecasterit ovat kauniita :). Tosin myös stratot varmaan käy
rytilahti
23.09.2007 00:09:43
OLen hankkimassa ensimmäistä kitaraa ja vahvistinta. Ja tämä Cube kiinnostaa kun niin paljon kehutaan :). Eli siis onko isommissa Cubeissa samat säröt sun muut äänentuunaukset kuin Microcubessakin. Kun jotenkin tuntuu siltä ettei noin pieni kuitenkan riitä? Auttakaa kääntämään pääni :).

En tiedä muista cubeista itse, enkä osaa sanoa tuohon kitaraankaan mitään..
Mutta ei riitä mihin? Se ei riitä bändin kanssa soittamiseen. kaikkeen muuhun kyllä riittää... mielestäni. Käy testaamassa jos mahdollista. Mutta hinta/hupi suhde on erittäin hyvä!
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
Nazareth
23.09.2007 00:16:12 (muokattu 23.09.2007 00:18:39)

Niin ja jos vähän offtopikkia niin mitä mieltä olisitte tästä?

http://soitinlaine.fi/index.cfm?act … amp;pid=422&mgid=6&sgid=319

Telecasterit ovat kauniita :). Tosin myös stratot varmaan käy

Kyllä isoimmissa cubeissa on samat mallinnukset ja systeemit. Niissä vielä se etu microcubeen nähden, että niissä on järjellinen kaiutin.

EDIT: tosta kitarasta, nuo Squierit on kyllä päteviä vehkeitä, ainakin mitä mä oon niitä koittanu, vanhoja ja uusia Squiereita ni kaikki on ollu iha hyviä soittimia.
"Never had any bad head." - Homer Johnson
Pluto
23.09.2007 10:20:18
Onko kellään muulla sellaista pientä ongelmaa, että MicroCube kuulostaa siltä kuin siinä olisi huonosti säädetty sisäinen Noise Gate? Eli kun soittaa jotain, äänen hiipuessa alkaa kuulua yhä selvemmin huminaa/sihinää, joka sitten pikkuhiljaa häipyy pois. Ei tuo maailmaa kaada, mutta ajattelin vain kysyä onko omassani vikaa vai onko nää vaan tällasia.
Dillon, you son of a bitch!
Antti1
23.09.2007 10:30:04
Onko kellään muulla sellaista pientä ongelmaa...

En enää muista, kun myin omani jo niin kauan sitten pois. Saattaisin hyvinkin olettaa tuossa olevan tuollaisen systeemin. Silleen saadaan helposti "hiljaisempi" vehje markkinoille, joka kirvoittaa varmasti enemmän ostajia, kuin mitä saataisiin kohisevalla ja rahisevalla pikkupurkilla.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
hq
23.09.2007 11:56:47
EDIT: tosta kitarasta, nuo Squierit on kyllä päteviä vehkeitä, ainakin mitä mä oon niitä koittanu, vanhoja ja uusia Squiereita ni kaikki on ollu iha hyviä soittimia.

Tuo kysyjän ehdottama on affinity-sarjaa, eli sitä halvinta. Kannattaa ehkä panostaa kuitenkin standard-sarjalaiseen, on huomattavasti laadukkaamman oloinen ainakin mitä omaa affinityä ja kaverin standard-stratoa vertaa.
jussimus
23.09.2007 15:22:25
Kyllä isoimmissa cubeissa on samat mallinnukset ja systeemit. Niissä vielä se etu microcubeen nähden, että niissä on järjellinen kaiutin.

Tossa 20W Cubessa näytti olevan vain yks cleanimallinnus, kun taas Microcubessa on kaks eri cleanimallinnusta sekä vielä akustisen mallinnus. Ja näytti noissa särömallinnuksissakin olevan eroja, ainakin eri nimillä olivat. Niin ja isommassa Cubessa oli vielä erilliset eq-säädöt yhden tone-potikan sijaan.
Jaska294
23.09.2007 17:56:59
Kumpi vahvistin kannattaisi ostaa ekan kitaran kaveriksi Roland Microcube vai Roland Cube 15X?
rytilahti
23.09.2007 18:44:37
Kumpi vahvistin kannattaisi ostaa ekan kitaran kaveriksi Roland Microcube vai Roland Cube 15X?

Itse ostaisin Micron, juurikin paristo mahdollisuuden vuoksi ja kokokin on sopiva jos haluaa ottaa reissuihin mukaan. ja värivalikoima on mukava.
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
hapan
23.09.2007 19:32:50
Kävinpä testaamassa vierekkäin Micro Cubea sekä Voxin DA5:ttä. Voxi vei pisteet himaan. Micro Cubessa on nimittäin yksi aivan vitun syvä vika: siitä ei irtoa reunaa. Jopa telellä soitellessa soundista puutui kunnon twängi täysin. Muutenhan nuo ovat suht samanlaisia vempeleitä.
kloppis
23.09.2007 21:39:58
Itse ostaisin Micron, juurikin paristo mahdollisuuden vuoksi ja kokokin on sopiva jos haluaa ottaa reissuihin mukaan. ja värivalikoima on mukava.

Onko noissa äänen muokkaismahdollisuudet muuten samat? Nimittäin kyllä multa sähköpistokkeet löytyy joka paikasta muualta paitsi luonnosta :). Tietty sitä kaipaa sitten kun kantaa kesäyöllä mökin kalliolle vehkeet ja alkaa soittamaan.
ollikainen
23.09.2007 21:59:50

Saisiko muuten Microcuben heitettyä tuohon Valvekingiin kiinni niin että soundi kuuluisi Valvekingin kajareista?
"Nussi sikaa!" -Ushimir
Antti1
23.09.2007 23:42:49
Saisiko muuten Microcuben heitettyä tuohon Valvekingiin kiinni niin että soundi kuuluisi Valvekingin kajareista?

Onnistuu kyllä parillakin eri tapaa, mutta miksi ihmeessä sä haluaisit näin tehdä?
Alpertti
24.09.2007 00:07:38

Oli muuten Naikkareitten Toto-lämmityskeikalla sillä nuoremmalla kitaristilla nähdäkseni Microcube siellä nupin päällä. Kai se efektinä jossain biisissä oli...
janis
24.09.2007 14:40:41

Hommaa VOX DA5. Paremmat soundit ja monipuolisempi. Olen testannut molempia. Suomessa hinnoiteltu pilviin, mutta saksasta saa 99€ + postikulut 15-20€.

esim. http://www.music-town.de/ postikulut 15 € (thomann 20 €..)

Cubea saa käytettynä tosi edullisesti jos hinta ratkaisee.
smokeonthewater1
24.09.2007 14:47:54

on hyvät säröt,minun mielestä paras hinta luokassa oleva kotikäyttöön tarkoitettu vahvistin.
ilman räppiä p@"ka olisi tuntematon käsite
Antti1
24.09.2007 19:18:49
Ihan mielenkiinnosta, niin ja mites tämä onnistuu?

No toinen tapa on kytkeä se suoraan kaiutinlähdöstä kaiuttimiin, tai vetää linjaboksin kautta kaiutinlähdöstä valvekingin loopin paluuseen, tai sitten ihan suoraan linjalähdöstä looppiin.

Jokatapauksessa siinä on aina välissä se sama kaiutinmallinnus, joka tekee siitä soundista muovisen.
DansQ
29.09.2007 22:45:13
Olen tässä punninnut eri vaihtoehtoja olen tullut siihen tulokseen että hankkisin microcuben, erinomaisen hinta-laatu suhteen ansiosta.
Kelailin että ostaisko marsun ga 15dfx tai huttus&kettusen edition blue 15:stasen.
Jotenki se cube vaan tuntuu monipuolisemmalta ja sehän on joku 50€ halvempi kun noi kaksi aikaisemmin mainittua. Tosin jos joku on erimieltä nii laittakaa näkemyksiä peliin. ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)