Masvidal 20.09.2007 20:30:25 | |
---|
lukuunottamatta Halmkronan kammottavaa sooloa Kaikkivaltiaan peilissä. Janne ei ihan taida olla Lifesonin tasoinen tulkitsija... Joo tuo soolo on kyllä aika kauheaa kuunneltavaa.. |
aikavaikea 20.09.2007 20:45:39 | |
---|
Joo tuo soolo on kyllä aika kauheaa kuunneltavaa.. "Soolo on Halmkronan kumarrus Steve Rotheryn suuntaan." kertovat sivuillaan. Sen kyllä tunnisti juuri siksi. Jopa meikäläinen, joka ei ymmärrä mistään mitään. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
Pedroz 20.09.2007 22:48:32 | |
---|
Hieno soolo on se, Rotheryn töitä en pahemmin tunne. Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
hq 21.09.2007 15:38:41 | |
---|
Höh. Joo minustakin se soolo kuulostaa kyllä hienolta. Kuten myös Minne paha haudattiin -loppusoolo, joka tuosta ehkä hieman tulee mieleen. |
carnation 21.09.2007 16:02:56 | |
---|
Mitä mitä, tässä ketjussahan oikein viljellään vääriä mielipiteitä. Ensin oli ydinaukio ja sitten Von Blåmberg. Kyllä se Kaikkivaltiaan peilin loppusoolo on ihan mahtavaa meininkiä. Marillion on jokseenkin tuttu orkesteri n. neljän levyn kautta, mutta eipä mulle mikään Rothery tullut mieleen. Kun luin tuota kysymyspalstaa, piti heti tarkistaa että "kuka ihmeen Rothery?" Mulle tulee Marillionista mieleen Fish, en edes tiedä niiden muiden nimiä. Eiku Pete Trewavas oli se yks (hänkin tuttu lähinnä Transatlanticin kautta) ja Hogarthkin vielä... joo. |
Von Blåmberg 21.09.2007 19:30:40 | |
---|
Mitä mitä, tässä ketjussahan oikein viljellään vääriä mielipiteitä. Ensin oli ydinaukio ja sitten Von Blåmberg. Kyllä se Kaikkivaltiaan peilin loppusoolo on ihan mahtavaa meininkiä. Marillion on jokseenkin tuttu orkesteri n. neljän levyn kautta, mutta eipä mulle mikään Rothery tullut mieleen. Kun luin tuota kysymyspalstaa, piti heti tarkistaa että "kuka ihmeen Rothery?" Mulle tulee Marillionista mieleen Fish, en edes tiedä niiden muiden nimiä. Eiku Pete Trewavas oli se yks (hänkin tuttu lähinnä Transatlanticin kautta) ja Hogarthkin vielä... joo. Ideahan siinä on hyvä, mutta toteutus vähän niin ja näin... Olisivat ottaneet vierailevan kitaristin siihen kohtaa. Vaikka Heikki Silvennoisen :D En marise tämän enempää, pirun hyvä levy. Ei nykytalot kestä harrastuksiain |
PJS 21.09.2007 19:50:04 | |
---|
Itsekin pidän soolosta. Relaa, beibi! |
Masvidal 22.09.2007 17:38:20 | |
---|
"Soolo on Halmkronan kumarrus Steve Rotheryn suuntaan." kertovat sivuillaan. Sen kyllä tunnisti juuri siksi. Jopa meikäläinen, joka ei ymmärrä mistään mitään. Olkoon ihan kenelle tahansa mutta soolo ei vain toimi mielestäni. Rotheryn sooloja en ole liiemmin kuunnellut joten vaikea tunnistaa. Suurin osa levystä on muutenkin homagea vanhoille progejyrille. Tiedä sitten onko tuo hyvä asia.. sen päättää itse kukin. |
Skebaholikko 22.09.2007 18:26:24 | |
---|
Talvikunkku on vieläkin kunkku, lukuunottamatta Halmkronan kammottavaa sooloa Kaikkivaltiaan peilissä. Janne ei ihan taida olla Lifesonin tasoinen tulkitsija... Onpa kerrassaan love/hate-veto. itsestäni tämä vuorenhuippusoolo on koko mahtavan plätyn hienoimpia hetkiä. Haara-asentoon takakeno ja WIDDLE!
M.A.C.H.O. # 1
Don't break radio silence until they see this strike force.
"Wimpy, non-strike force person: How will I know?"
Because all fucking hell is going to break loose. |
Todenpuhuja 23.09.2007 15:01:47 | |
---|
Levyn parhaita kohtia ehdottomasti tuo soolo. Jotenkin lähtee lentoon se kappale ja jättää sellaisen hyvän loppufiiliksen tuosta lätystä. Täytyy sanoa, että muutenkin paranee tuo levy kuunnellessa. Kunnianhimoinen, mutta myös onnistunut yritelmä bändiltä, joka olisi voinut ihan hyvin jäädä polkemaan paikoilleen. "Peace, love & Kingston Wall!" |
Emplate 23.09.2007 21:11:39 | |
---|
Nyt alkaa aukeamaan. On kerta kaikkisen massiivinen ja mahtava kokonaisuus. Kyllä ne, peijooni vieköön, vaan onnistuu näiden kaikkien vuosien jälkeenkin yllättämään ja riemastuttamaan. Lisää ahdistustasi - http://www.stoi.tk |
1197/8000 Joo, vähän pettyneet fiilikset on tästä, toki nyt parempi kuin edellinen mutta aika paljon jää aionista ja dinosauruksesta, pelkästään vertaillessa tämän vuosikymmenen cmx-levyihin. Liekö cmx:n eka jonka sävellyksiä ei ole merkattu koko bändin nimeen vaan tuolla tapaa eroteltu? Ehkä. |
mikainen 24.09.2007 15:53:38 | |
---|
1197/8000 Joo, vähän pettyneet fiilikset on tästä, toki nyt parempi kuin edellinen mutta aika paljon jää aionista ja dinosauruksesta, pelkästään vertaillessa tämän vuosikymmenen cmx-levyihin. Liekö cmx:n eka jonka sävellyksiä ei ole merkattu koko bändin nimeen vaan tuolla tapaa eroteltu? Discopoliilla vasta aloittivat tuon tavan laittaa koko bändin nimiin. |
Schnowotski 24.09.2007 17:49:58 | |
---|
Discopoliilla vasta aloittivat tuon tavan laittaa koko bändin nimiin. Ja tarkennettakoon vielä, että jo Pedoilla oli eritelty säveltäjiä. Aamulla isoäiti muuttuu Saatanaksi ja syö lapsenlapsensa keittiössä. |
Planetist 26.09.2007 16:15:11 | |
---|
Ja tarkennettakoon vielä, että jo Pedoilla oli eritelty säveltäjiä. Aihitto, niinpä tietty, pedot puuttuukin hyllystä. Kylläpä mokailen tässä. Ehkä. |
Kikolaa 26.09.2007 17:03:41 | |
---|
Sen verran mitä olen kuunnellut eri materiaalia, niin sanon sen että eniten mua kiinnostaa laulut. Varsinkin tuossa "Punainen Komentaja" biisissä laulu kuulostaa mahtavalta. AGSEN |
AZa 29.09.2007 11:42:25 (muokattu 29.09.2007 14:34:49) | |
---|
Hohoo! Sainpas itselleni vielä julistepaketin, hienoja ovat. Vielä kun olisi vähän enemmän seinäpinta-alaa johon lätkäistä ne. Yritin kuunnella tuon loppusoolon moneen kertaan tosi kriittisesti, mutta mielestäni siinä ei ole mitään vikaa ja sopii hyvin loppuun. Tunteikas vetäisy. Odotitteko sitten jotain himotilutusgrandefinaalea(?) Muuten, kuuntelin bisiin nimeltä Sivu paholaisen päiväkirjasta Aionilta. Kylläpä tuli mieleen Talvikuningas siitä! Tämä levy myös näyttää Pedot aivan uudessa valossa. Ihan kuin Pedot olisi juuri tavallaan esipuhe Talvikuninkaalle, pohjustus niille tapahtumille jotka johtivat Talvikuninkaan tapahtumiin ja ihmiskunnan(?) loppuun. Could be just me :p edit. cmx kysypalsta: "22.04.2004 Hmm, vaatimalla vaativat minua kysymään, kun eivät ole sitä itse tehneet. Siis: Mistä Yrjänä ammensit idean 'sivu paholaisen päiväkirjasta' lyriikoihin? Olen itse hahmotellut jotain samankaltaista, mutta kirjaa varten. En tiedä kirjoitanko sitä koskaan, mutta tahtoisin ainakin tietää mistä plagioin. Kiitos mainioista musiikista! -Kannattaja > 10 V - Unohtuneesta novelliluonnoksesta, josta on turpoamassa kaikenlaista." Turposi Talvikunigas? :D |
Spawn 29.09.2007 18:12:13 | |
---|
Ihan kuin Pedot olisi juuri tavallaan esipuhe Talvikuninkaalle, pohjustus niille tapahtumille jotka johtivat Talvikuninkaan tapahtumiin ja ihmiskunnan(?) loppuun. Could be just me :p Kysy-palstaa läpi lukeneena Pedot tosiaan on pohjustusta Talvikuninkaalle. Biisihän jää tavallaan kesken levyllä. "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta |
tekerolant 29.09.2007 19:02:26 | |
---|
Noin kymmenen kuuntelukerran jälkeen sanoisin että tekstipuoli on pettymys. Ehkä en ole kohderyhmää? Silloin joskus 16-vuotiaana mualimantuskaisena scifi-harrastajana ehkä olis iskenyt paremmin. Jotain jää kesken ja pinnalliseksi. Supersotilaat, joilla on rankkaa menneisyyttä ja traumoja, sekä jotain epämääräistä tuskaista kaipausta. Entä siitä eteenpäin? Odotin kyllä enemmän. Olis ollut vaikka kunnolla nihilististä tai sitten otettu tiukempi ote jonkun hahmon sielusta. Sinänsä kyllä tämä noudattaa progelyriikoiden perinnettä: otetaan joku toodella iso aihe ja lääpäistään siihen suurieleisesti pieni pintanaarmu. Musiikki on kyl erittäinkin toimivaa ja laulu välillä suorastaan koskettavaa. Muszika, aggression! Muszika, elegant! |
AZa 29.09.2007 19:21:23 | |
---|
Noin kymmenen kuuntelukerran jälkeen sanoisin että tekstipuoli on pettymys. Ehkä en ole kohderyhmää? Silloin joskus 16-vuotiaana mualimantuskaisena scifi-harrastajana ehkä olis iskenyt paremmin. Jotain jää kesken ja pinnalliseksi. Supersotilaat, joilla on rankkaa menneisyyttä ja traumoja, sekä jotain epämääräistä tuskaista kaipausta. Entä siitä eteenpäin? Odotin kyllä enemmän. Olis ollut vaikka kunnolla nihilististä tai sitten otettu tiukempi ote jonkun hahmon sielusta. Sinänsä kyllä tämä noudattaa progelyriikoiden perinnettä: otetaan joku toodella iso aihe ja lääpäistään siihen suurieleisesti pieni pintanaarmu. Musiikki on kyl erittäinkin toimivaa ja laulu välillä suorastaan koskettavaa. Tottahan tuokin tavallaan, mutta tunnelma on silti jotain erityistä koko levyllä. |