Aihe: Minkälaiset kunnon bändilappujen tulisi olla?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jon lord
21.09.2007 10:23:49
Mites ku mä en osaa kasata enkä koota sitä?

Sä oletkin COVS:in jäsen ja niiden ei tarvi osata mitään.
COVS jäsen N.o 3
Coelhinho21
23.09.2007 20:33:53

Tämä olis voinu passata tuonne hjelppiä -ketjuunkin, mutta ehkä paremmin tähän.
Millaista näppärää ohjelmaa vois käyttää nuottien kirjotteluun, kokemuksia kellään? Omia sävellystuotoksia olis suunnitelma raapustella ajo-ohjeiksi ja tähän asti noita luonnostellut lyijykynällä nuottiviivoin varusteltuun vihkoon. Ajattelin reipas olla ja luonnostella nuotteja omien biisien ajatelluista sovituksista kiipparistin kanssa kitaristille, basistille ja viulustille ja vähän rumpalillekin. Pitemmän päälle varmaan helpompaa reeneissä, kuin että hyräilen malliksi: "soita näin... lalalaa" tai vähän malliksi näytän. :-)
Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-)
baron
23.09.2007 20:38:35

Tämä olis voinu passata tuonne hjelppiä -ketjuunkin, mutta ehkä paremmin tähän.
Millaista näppärää ohjelmaa vois käyttää nuottien kirjotteluun, kokemuksia kellään? Omia sävellystuotoksia olis suunnitelma raapustella ajo-ohjeiksi ja tähän asti noita luonnostellut lyijykynällä nuottiviivoin varusteltuun vihkoon. Ajattelin reipas olla ja luonnostella nuotteja omien biisien ajatelluista sovituksista kiipparistin kanssa kitaristille, basistille ja viulustille ja vähän rumpalillekin. Pitemmän päälle varmaan helpompaa reeneissä, kuin että hyräilen malliksi: "soita näin... lalalaa" tai vähän malliksi näytän. :-)

Mä suosittelen että ekaksi downloadaat Codamusicin ilmaisen "Notepad"-ohjelman ja sitten kun innostut, ostat maksullisen Finalen.

(Kohta muut alkaa kehua omia ohjelmiaan:-)
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
Coelhinho21
23.09.2007 20:50:49

Mä suosittelen että ekaksi downloadaat Codamusicin ilmaisen "Notepad"-ohjelman ja sitten kun innostut, ostat maksullisen Finalen.

Taidanpa yöllä tutustua, kun töistä kotiin pääsen. Tällä työpaikan koneella uskallan m.netissä joskus pyörähtää, mutta enpä juuri muuta ylimääräistä (kun on ns. kassajärjestelmän taustakone)
Sellainen ominaisuus noissa nuotinkirjoitusohjelmissa kiinnostaisi, että vois kirjottaa koko teoksen partituurin ja tarvittaessa tuosta partituurista voisi kuitenkin kätevästi tulostaa jokaisen instrumentin erikseen..vaadinkohan jo ohjelmalta liikaa..? Aikaa tuollasella ominaisuudella säästäisi :-)
Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-)
Lennu
23.09.2007 20:51:39

Voiko siihen Notepadiin tuoda midiä?
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
baron
23.09.2007 20:56:56

Mulla on pitkään ollut se maksullinen Finale, en enää muista. Mutta: Kun se on ilmainen, sen voi downloadata ja kokeilla:-)
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
Lennu
23.09.2007 21:02:21

Mulla on pitkään ollut se maksullinen Finale, en enää muista. Mutta: Kun se on ilmainen, sen voi downloadata ja kokeilla:-)

Niinno, tosiaan :D Täytyy kokeilla.
Tunne Lennut.
-JCM
Coelhinho21
24.09.2007 10:40:42

Hieman ihmetyttää, mutta Notepad 2006 löytyi asennettuna omalta koneelta, hmm..? Ei muistikuvia, mutta eipä tuota kukaan muukaan ole tähän asentanut. Päivitin kuitenkin malliin 2007. Muutamaksi päiväksi reissuun, reenaan ja vähän nauhotteleen, loppuviikosta vois alkaa tutustumaan tähän.
juhannuz
24.09.2007 23:08:40 (muokattu 24.09.2007 23:10:03)
Mielenkiintoista jutustelua ollut täällä mm. primavista-soitosta. Aika asiantuntevalta tuntuu väittää että sinfonikkojen pitäisi hoitaa kaikki biisit suoraan nuotista harjoittelematta. Ei klassisen musiikin soittamisella ole juurikaan mitään tekemistä kevyemmän kanssa, sen verta täydellisyyttä hipovaa ja pikkutarkkaa on isojen orkesterien soitanta.
Itellä menee tanssimusa riittävän hyvin joko primana tai kertasoiton jälkeen ja soittimeni hoitelee kokoonpanossamme kaiken muun paitsi laulun ja kitaran. Kyllä oikeiden urkubiisien kelvollinen esittäminen vihki-/hautaustilaisuudessa vaatii useamman harjoittelukerran, vaikka kappale olisi yksinkertaisemmastakim päästä.
Poikkeuksia tosin aina löytyy ja yleensä tanssibiisit alkaa sujua parin-kolmen keikan jälkeen ulkomuistipohjalta, mutta pahvi on aina mukava olla nenän edessä tukemassa erilaisia ongelmatilanteita varten.
PS. itellä oli ennen käytössä Encore ja nykyään SIbelius ohjelmisto nuotitusta varten, varmaan ilmaiset yksinkertaisemmat ohjlemat on kätevämpiä, mutta Sibbari sopii omiin tarkoituksiin loistavsti, varsinkin kun siihen saa helposti mahtumaan sointua ja useita säkeistöjä sanoja samaan riviin.
WanhaWetäjä
24.09.2007 23:48:22

Eiks sulla ole Logic Express?Siinä lienee ihan kelvollinen nuotinnusosasto, eikö?Ainakin huomattavasti monipuolisempi kuin tuo Notepad?

Toki mä sain heti kurat silmille pro-esoilta kun sanoin tekeväni nuotteja Logicilla, pitää kuulemma olla OIKEA nuottisofta...voi perse!Miksi ihmeessä?

No, riippuu mitä tekee..ei tässä mitään sinfonioita väsätä, HOHO!
Mä oon saanut tehtyä ihan luettavia bändinuotteja Logicin scorella!
Riippuu sitten ihan kokooonpanosta mitä noihin pitää laittaa...
Lennu
25.09.2007 00:24:46

Eiks sulla ole Logic Express?Siinä lienee ihan kelvollinen nuotinnusosasto, eikö?Ainakin huomattavasti monipuolisempi kuin tuo Notepad?

Toki mä sain heti kurat silmille pro-esoilta kun sanoin tekeväni nuotteja Logicilla, pitää kuulemma olla OIKEA nuottisofta...voi perse!Miksi ihmeessä?

No, riippuu mitä tekee..ei tässä mitään sinfonioita väsätä, HOHO!
Mä oon saanut tehtyä ihan luettavia bändinuotteja Logicin scorella!
Riippuu sitten ihan kokooonpanosta mitä noihin pitää laittaa...

Njoo, sillä oon vääntänytkin. Mutta ku proojätkät sanoo, et pitää olla. Ehken osaa vaan käyttää sitä kunnolla, on ollu niin vähän aikaa ja piti opetella, miten ylipäätään saa jotain ääntä sillä tehtyä. Hoho.
Tunne Lennut.
-JCM
Sertzo S
25.09.2007 00:41:12
Kirjoittakaa pelkin käsin ja signeeratkaa eli sitä rataa.
mack the knife
25.09.2007 22:07:50
Vittu te ootte kovia. Kaikki.
COVS n:o 1.
paice60
25.09.2007 23:24:08

Älä juo enempää. Tai juo sitten. mitä se mulle kuuluu.
Vittu näitä hommia.
Timi
26.09.2007 20:04:02
Jos meille tulee turaamaan ei oo finaaleja sun muita katastrofaaleja.Käsin tehtyjä kuvioita paperille ja ei oo vaikeita.Jos sanoo ettei tunne,otetaan jotain muuta.Luovitaan!Pari kertaa kitaristille tarvittiin,annettiin narua,Kosketinsoittaja,mitä haluat vetää,voin laulaa jos muistan.Ei tietty vaikuta tosin pro meiningiltä mutta haulit himaan ja kaikilla kiva fiilis!Mitä sanoo Hämppylän basisti tai Loviisan kiippari,mikäli sattuvat palstaa seuraamaan?
Kylmän viileesti!
Timi
26.09.2007 20:08:23

Eikä olla!
Kylmän viileesti!
Begemoth
26.09.2007 21:20:07
Eikä olla!

Ollaanpas!
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
paice60
26.09.2007 22:01:47
Hieman taas lipsuu aiheesta. Lappujen pitää olla kunnollisia. Päinvastoin kuin meidän.
Vittu näitä hommia.
half
27.09.2007 08:22:25
Hieman taas lipsuu aiheesta. Lappujen pitää olla kunnollisia. Päinvastoin kuin meidän.

Nimenomaan kunnolliset laput ja puhtaat munat niin loppu sujuu kuin itsestään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)