Aihe: VOX AC30-putkikombo
1 2 3 4 5
Ziggy Bubba
23.09.2007 13:31:53

ja pyydän anteeksi, tämähän on ac 30 keskustelu mut eipä näissä pahast ole eroa muutakuin tehossa.

Sekä tietysti ominaisuuksissa, jotka ovat AC15:sta jokseenkin karsitut (esim ei middle-potikkaa). Mutta eiköhän tänne mahdu juttua molemmista.
You said a' what now?
makeRiot
26.09.2007 11:01:11
kovasti kiinnostaa toi ac-15. näkyy pyörivänki tällä hetkellä torilla, sekä 15sta 30stä. sieltä jo yhtä hamuillu et saa nähä miten tässä käy, tulis marshall jcm800+4x12" setin rinnalle kaveriks. lähinnä sen takia että pienemmillä keikoilla pitää marshallia pitää vähä liian pienellä ja siinähän häviää soundissa. ja teitty toi roudausasia, ei tarvis kaappia+nuppia roudaa joka kerta vaan ois vaan combo, paitti tässä tapauksessa ainakin suht painava sellanen, hehe mut mut... vaihtelu virkistää ja muutenki aina ollu viehätystä tohon voxiosastoon.
do you do you dig destruction!
stratocaster
26.09.2007 11:06:31 (muokattu 26.09.2007 11:11:17)
Tämä on täyteteksti.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
makeRiot
03.10.2007 12:08:48
^^ ja ac-15:n ostin, aijjai. kiitti vielä sakke!
do you do you dig destruction!
Tony-
05.10.2007 12:22:16

Vähän offtopicia (ehkä) ja mielipidettä.
Ostin vuosi sitten kiinalaisen AC15:ta ja tuntui ja kuulosti hyvältä, eilen sitten soittelin briteissä tehdyllä AC15:ta yhdet treenit ja soundissa oli valovuoden ero brittisankarin hyväksi. Ehkä parhaiten eron huomaa silloin kun etuastetta vähän ajaa ruttuun, kiinalainen surisee ja kuulostaa kolkolta, kun brittiläisessä on kaunista lämmintä munaa.. Ei ehkä parhaiten kuvattu, mutta idea ehkä selvisi. Britissä on myös paljon lämpimämpi ja mageempi tremolo.
Suurin syy varmaankin on se, että kiinalaisessa on vain kaksi etuasteputkea sekä kaksi pääteputkea, mutta britissä kaikki toimii putkilla. (tremolo, tasasuuntaus, kaiku).
Coverbändi vapaana hää- ja synttärikeikoille ja keikoille. www.malibu.fi
ahvenonkala
05.10.2007 13:00:44

Mulla oli sillä mun AC30 vähän samat tunnot tuosta särölle ajosta. Se saundi oli enemmänkin jotain surinan ja pörinän välimaastosta kuin ihanan lämmintä putkisäröä. Britti vehjettä en olekaan testannut mutta joka taholta kyllä kuulee että ne on aivan omaa luokkaansa, eivätkä lähelläkään tätä kiinan kuraa.
- Alko - Tarvitset vain tekosyyn
Huikki
05.10.2007 13:15:22

Sekä tietysti ominaisuuksissa, jotka ovat AC15:sta jokseenkin karsitut (esim ei middle-potikkaa). Mutta eiköhän tänne mahdu juttua molemmista.

Middlepotikka? Ei AC-30:ssä ole middlepotikkaa. Tai ainakaan miun AC-30cc:ssä. En muista näähneeni sitä edes missään vanhoissakaan. Sorge vaan kun piti tulla nulkkua pissimään :)
Freewheeler
05.10.2007 14:35:24
Mulla oli sillä mun AC30 vähän samat tunnot tuosta särölle ajosta. Se saundi oli enemmänkin jotain surinan ja pörinän välimaastosta kuin ihanan lämmintä putkisäröä. Britti vehjettä en olekaan testannut mutta joka taholta kyllä kuulee että ne on aivan omaa luokkaansa, eivätkä lähelläkään tätä kiinan kuraa.

KiinanVOXista saa todella hyvän särön, kunhan ajaa mastervolaa tarpeeksi kovaa. Silloin syntyy se legendaarinen pääteputkisärö, joka on niin namia että! Ei se etuputkisärö kuulosta niin hyvältä millään putkivehkeellä. Mieluummin eteen joku hyvä säröpaavo (mulla VOX Big Ben Overdrive) ja kanavavolat hiljemmalle.

Tästä Kiinankoneesta mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, nehän tehdään VOXin omassa viimeisen päälle tehtaassa Kiinassa. Eikä millään paikallisella alihankkijalla. Samaa menetelmää käyttävät monet Brittiläiset laatuhifimerkitkin, eli oma englantilainen hightech-tehdas, jossa työt tekevät kiinalaiset.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Lead_Zeppelin
05.10.2007 14:49:56
No onhan tämä voxin särö omalla tavallaan vähä surinaa vaikka masteri ois kaakossa, mut se on se voxin juttu ku putket käy viimesenpäälle kuumana ja soundi on nii repivä!
Mulle maistuu. Ja pahaa apinaa vähä eteen vielä.. Viimeinenki kamarunkkari voi olla hissukseen siinä ku on hyvä strato, vox ja hyvä särö. iha hiljaa.. shh.. ja soittaa menee. vielä se hyvä strato ja oppis soittaan nii
on musiikkia.on parempaa musiikkia ja sitten on led zeppeliniä.
SURf
05.10.2007 15:03:59
Mulla on AC30-kiinakombo ja olen käyttänyt siinä edessä apinaa ja jekylliä, vuorotellen ja joskus samaankin aikaan. Viime treeneissä ajattelin taas pitkästä aikaa heittää pedaalit syrjään ja rutata vahvaria itseänsä ja aijjaijai ku oli makeeta. Taitaa jäädä spedut syrjään taas seuraavissakin treeneissä.

Riittävästi hanikkaa auki Masterista ja riittävästi myös etuasteesta, top boost kanava ja linkitys päälle ja sitten veivataan. Lahkeet lepattaa ja päntikaverit ihmettelee. Semmosta se o. Perjantaita.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Tony-
05.10.2007 15:43:48

Hain äsken Kitarapajalta brittiläisen AC15 vuodelta -96. Kiinalainen lähti torille.. ;)
Coverbändi vapaana hää- ja synttärikeikoille ja keikoille. www.malibu.fi
superfly
05.10.2007 16:06:32
Hain äsken Kitarapajalta brittiläisen AC15 vuodelta -96. Kiinalainen lähti torille.. ;)

No onko se ero noilla oikeasti niin iso kuin annoit tuossa yllä ymmärtää?
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Tami
05.10.2007 16:53:52

No onko se ero noilla oikeasti niin iso kuin annoit tuossa yllä ymmärtää?

Niin no mun mielestä jo reissue- voxin ja tuommoisen kiinan ihmeen välillä on minun mielestä riittävä ero vaikkakaan en juuri käytä vahvistinta särön tuottamiseen.
Kiinan voxi on mun kokemusten mukaan tuommoinen perushyvä putkivahvistin, mutta jostain syystä nuo reissuet saati sitten ne muutamat vanhemmat joita olen omistanut ovat vaan "parempia". Se miten tuo paremmuus näkyy on vaikea sanoa, mutta jotatapauksessa vanhuksilla se soundi löytyy sieltä ja kiinalaisilla ei.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
superfly
05.10.2007 16:58:05
Se miten tuo paremmuus näkyy on vaikea sanoa, mutta jotatapauksessa vanhuksilla se soundi löytyy sieltä ja kiinalaisilla ei.

Ok. Onhan se selvä että eihän nuo samoja vehkeitä ole. Tässäpä olisi muuten aineksia mielenkiintoiseen sokkotestiin...
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Ziggy Bubba
05.10.2007 20:27:37 (muokattu 05.10.2007 20:28:04)

Tässäpä olisi muuten aineksia mielenkiintoiseen sokkotestiin...

Joo, kannatan - jos joku sattuisi vaan vertailtavia kamoja saamaan käsiinsä... Nämä on aina varsin mielenkiintoisia. Samaan vertailuun voisi heittää ihan testiksi mukaan esim. Voxin Tonelabin ja Pod XT:n AC30-mallinnukset... Saattaisivat jotkut jopa erehtyä ;)
I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins! -Bart Simpson
Tami
05.10.2007 20:59:14

Joo, kannatan - jos joku sattuisi vaan vertailtavia kamoja saamaan käsiinsä... Nämä on aina varsin mielenkiintoisia. Samaan vertailuun voisi heittää ihan testiksi mukaan esim. Voxin Tonelabin ja Pod XT:n AC30-mallinnukset... Saattaisivat jotkut jopa erehtyä ;)

Juu joskin nauhalle on mun mielestä mahdollista saada plugareilla tai mallintavilla hyvänkuuloista jälkeä. Samoin keikkatilanteessa ne hienoudet ja vivahteet siitä kuuluvasta äänestä häviää sinne muun musiikin sekaan. Mulle tärkeämmät erot tai selvimmät erot tulee soittotuntumasta ja siitä miten vahvistin reagoi soittoon....

Jotenkin noita kiinan voxeja soittaessa tulee mieleen semmoinen "ohuus tai kylmyys". Se MINULLE tärkeä pehmeys ja honottava lämpö puuttuu?? Mitään 60-luvun Voxeja minulla ei ole koskaan ollut, mutta jo noissa 70-luvun laitteissa on jotenkin ihan erilainen tunto soittaessa. Olkoonkin että niissä on "valtavia" no ainakin melkoisia eroja yksilöiden välillä.

No toisaalta nyt ei talossa ole yhtään voxia vaan VETTA:lla mennään.... ja hevinuppia etsiskellään...
Ziggy Bubba
05.10.2007 21:14:40

Juu joskin nauhalle on mun mielestä mahdollista saada plugareilla tai mallintavilla hyvänkuuloista jälkeä. Samoin keikkatilanteessa ne hienoudet ja vivahteet siitä kuuluvasta äänestä häviää sinne muun musiikin sekaan. Mulle tärkeämmät erot tai selvimmät erot tulee soittotuntumasta ja siitä miten vahvistin reagoi soittoon....

Näinhän se menee. Harva kitarasoundeihin perehtymätön tajuaa keikalla tai levyltä paremmuutta noista putkimyllyistä - soittaessa sen eron kieltämättä kyllä huomaa.
I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins! -Bart Simpson
SURf
05.10.2007 21:28:19
No toisaalta nyt ei talossa ole yhtään voxia vaan VETTA:lla mennään.... ja hevinuppia etsiskellään...

Mitä, kaveri jolla on omakuvassa voxia ja avatarissa jos en väärin näe, länsirannikon käsityön näytteiden aatelia, vetelee LineKuutosella?
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Tami
05.10.2007 22:53:37

Mitä, kaveri jolla on omakuvassa voxia ja avatarissa jos en väärin näe, länsirannikon käsityön näytteiden aatelia, vetelee LineKuutosella?

Heh! Niin se elämä heittelee... Selitys ja per****ikä löytyy kaikilta.... Noita voxiloisia ja sen sukuisia laitteita on näppylöissä käynyt jonkun verran ja aina jossain mielenhäiriössä olen niistä eroon joutunut.. Syitä on vaikka muille jakaa vaikkakaan loppujen lopuksi siinä ei mitään järkeä ole...

Tuon vetan puolustukseksi on kuitenkin luettava se että kauheasta ulkoasusta ja nappuloiden määrästä huolimatta se on ehdottomasti paras mallintava laite jonka olen omistanut. Se toimii minun mielestä parhaiten bändin kanssa jolloin tarvitaan dynamiikkaa ja mojoa jotta ei jäädä sinne jalkoihin.... Ominaisuuksia siinä on riittävästi, mutta sillä voi soittaa myös yksinkertaisilla soundeilla, joissa ei välttämättä tarvitse olla kaikkea mahdollista efektiä jne jne päällä. Omani pistin kuitenkin myyntiin ja tarkoitus on hakea a) vox b) jotain muuta jossa ne putket hehkuu sisässä. Ei soundin vaan oudon päähänpinttymän takia.

BTW: tuosta realtubesta on tarkoitus laitella hiukkasen kuvia tuonne kotisivulle, kunhan vaan joku viitsisi... Se on/ oli loistolaite...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)