Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reamppaus, DI-Boxit
1 2 3 4 5 6 7 8
Ben_D
21.09.2007 19:04:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollaan menossa äänittään levyä ja tarkoitus on, että teen skitat himassa..puhdas signaali talteen ja studiossa reamppaus.
 
Himassa mulla on käytössä PodXT, jolla olisi tarkoitus napata puhdas signaali talteen. Studion väki sanoo, että on ok käyttää PodXT:tä DI-Boxina, mutta meidän laulaja taas väittää, että jälki on paskaa ja mä tarvin aktiivisen DI-Boxin kuten Radial J48. Mikkinä aktiivi EMG-81.
 
Kuinka on? Pitääkö mun nyt hommata tollanen kallis DI-Boxi vai pärjäänkö PodXT:lla?
 
Roberto
21.09.2007 19:19:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vedä sillä Podilla vaan.
 
Torniojaws
21.09.2007 19:24:25 (muokattu 21.09.2007 19:25:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse taas olen saanut sellaisen kuvan, että aktiivimikeille aktiivi-DI ja passiivimikeille passiivi-DI. Muuten häviää yläpäätä signaalista. Mutta toisaalta kitaroihin ei edes tarvita korkeita taajuuksia niinkään, etenkään hevissä. Monesti pistetään alipäästöfiltteri sinne 8 - 12 kHz välille.
 
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
jhakwe
22.09.2007 00:35:57 (muokattu 22.09.2007 00:40:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tuo XT:n kautta tule ihan mallikkaasti, huolet pois.
 
Itse taas olen saanut sellaisen kuvan, että aktiivimikeille aktiivi-DI ja passiivimikeille passiivi-DI. Muuten häviää yläpäätä signaalista. Mutta toisaalta kitaroihin ei edes tarvita korkeita taajuuksia niinkään, etenkään hevissä. Monesti pistetään alipäästöfiltteri sinne 8 - 12 kHz välille.
 
Itse en ole moista kuullut, vaan käsittääkseni aktiividippa on aina parempi vaihtoehto kitaralle. Tässä esimerkiksi Whirlwind USA:n sivuilta:
 
Also, when converting impedance passively with a transformer, the impedance and signal reduction required for the output dictates that the impedance ratio, primary to secondary be about 133:1. Although this results in a fairly high impedance at the input of a passive DI, the frequency response, especially when connecting high-impedance passive pickups, would be even better preserved if the input impedance were even higher. Active DIs accomplish this with a very high input impedance of a million Ohms or more.
 
Sama vielä Sound on Soundista varmuudeksi :):
 
Electric guitars and basses with passive pickup systems need to work into a fairly high input impedance to avoid loading the pickups and compromising the tonality. Typically, an impedance of 1M(omega) or above is quoted, though I have used a passive transformer DI box with a 100k(omega) impedance instrument input in conjunction with a guitar and achieved perfectly acceptable results. To achieve higher impedances, it is necessary to use an active DI box -- one with electronic impedance-matching circuitry.
 
Save the whales, motherfucker.
Ben_D
22.09.2007 09:46:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisää vastauksia....kyllä mä meidän studio ukkoja uskon ennemmin kun meitin laulajaa...mutta kertokaas vielä asiasta.....ettei se puhdas ole sitten PodXT:n kautta täysin hanurista.
 
Ben_D
22.09.2007 17:41:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andy Sneapin foorumilta..
 
Originally Posted by James Murphy View Post
use a real D.I., like the Radial one that Kazrog suggested, rather than the "uprocessed out" of the POD to capture your D.I. signal. definite quality difference.

 
Se on sitten eriasia, kuuleeko tavallinen pulliainen eroa käytettäessä DI Boxina Podia tai esim. Radiusta.
 
Roberto
22.09.2007 18:54:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on sitten eriasia, kuuleeko tavallinen pulliainen eroa käytettäessä DI Boxina Podia tai esim. Radiusta.
 
Tai vaikuttaako se re-amppauksen laatuun...
 
Daunt
22.09.2007 22:14:42 (muokattu 22.09.2007 22:16:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile lisätä siihen PODin läpi soitettuun raitaan jotain softamallinnusta (esim. Guitarsuite). Jos soundi toimii ja kohinataso on alhainen, kaikki on kunnossa. Pieni muutos vahvistimen EQ:ssa vaikuttaa enemmän kuin äänitykseen käytetty DI-boksi.
Ben_D
22.09.2007 22:50:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile lisätä siihen PODin läpi soitettuun raitaan jotain softamallinnusta (esim. Guitarsuite). Jos soundi toimii ja kohinataso on alhainen, kaikki on kunnossa. Pieni muutos vahvistimen EQ:ssa vaikuttaa enemmän kuin äänitykseen käytetty DI-boksi.
 
Mulla on GearBox VST, jolla olen testannut..toimii...enkä ole huomannut mitään ihmeellisiä kohinoita.
 
Ben_D
23.09.2007 08:28:35 (muokattu 23.09.2007 08:29:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisää tietoa asiata:
 
I've done the shootout a couple of years ago...
 
The POD XT sucks as a DI compared to a Radial J48. I noticed that the POD XT took a bunch of the low end out of my signal. In general, the POD XT removes lows - even in BYPASS mode through the FX loop of an amp! But as a DI over USB it's just as weak.
 
It's worth getting a real DI - it will make your reamped tracks that much better.

 
Mihinköhän tässä nyt sitten luottais?
 
Roberto
23.09.2007 08:45:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä botnea on kitarassa kuitenki aina ihan liikaa. Eiköhän kandeis tehdä vaan ja kelata sit joskus kun on valmis tuote handussa et oliko sillä lopputuloksen kannalta mitn väliä.
 
Lennu
23.09.2007 19:58:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä botnea on kitarassa kuitenki aina ihan liikaa. Eiköhän kandeis tehdä vaan ja kelata sit joskus kun on valmis tuote handussa et oliko sillä lopputuloksen kannalta mitn väliä.
 
Joissain piireissä tuommosta kutsutaan oppimiseksi, ei sille kukaan ole immuuni.
 
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
Daunt
23.09.2007 20:09:09 (muokattu 23.09.2007 20:17:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänitä pätkä ja pyydä studiota tsekkaamaan laatu. Niin minäkin teen aina (tai siis pyydän sen pätkän). Tottakai hyvän DI-boksin osto kannattaa myös, mutta ei se yksinään riitä. Myös mikkietusen täytyy olla asiallista laatua.
Ben_D
23.09.2007 20:56:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänitä pätkä ja pyydä studiota tsekkaamaan laatu. Niin minäkin teen aina (tai siis pyydän sen pätkän). Tottakai hyvän DI-boksin osto kannattaa myös, mutta ei se yksinään riitä. Myös mikkietusen täytyy olla asiallista laatua.
 
Näin me tehdään..lähetän huomenna studiolle pätkän, joka reampataan.
 
Ben_D
27.09.2007 17:42:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodiin...nyt laulajamme väittää, että käytettäsessä PodXT:ta tai esim. Radialia DI-Boxina ei eroa huomaa kun vasta masteroinnin jälkeen. Siis mitä vittua?
 
Roberto
27.09.2007 17:48:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodiin...nyt laulajamme väittää, että käytettäsessä PodXT:ta tai esim. Radialia DI-Boxina ei eroa huomaa kun vasta masteroinnin jälkeen. Siis mitä vittua?
 
Selkeesti laulajamiehiä. Sano et tsekkaa lääkityksen.
 
Locrian
27.09.2007 17:48:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodiin...nyt laulajamme väittää, että käytettäsessä PodXT:ta tai esim. Radialia DI-Boxina ei eroa huomaa kun vasta masteroinnin jälkeen. Siis mitä vittua?
 
Se sit kai tarkottaa että siellä on kohinaa mut täytyypä olla kohisevan kitararaidan aika pinnassa et se mastroinnissa nousee esiin. Tai kohinan aika helkutan lujaa.
 
Sano sille et on hiljaa tai se huomaa ihan kohta....
 
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua.
Ben_D
27.09.2007 18:15:10 (muokattu 27.09.2007 18:19:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selkeesti laulajamiehiä. Sano et tsekkaa lääkityksen.
 
Kyl se ammattimies on, mutta noi jenkit on vähän omalaatusia...kaikkitietäviä. Kyl mä vedän PodXT:lla ellen saa Radialia tai jotain muuta boxia puoli-ilmaseks ebaysta. Eilen tein testin....pistin PodXT:sta "send clean", äänitin raida ja nappasin Gearbox VST:n päälle.....hyvä oli soundi.
 
Lennu
27.09.2007 18:56:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl se ammattimies on, mutta noi jenkit on vähän omalaatusia...kaikkitietäviä. Kyl mä vedän PodXT:lla ellen saa Radialia tai jotain muuta boxia puoli-ilmaseks ebaysta. Eilen tein testin....pistin PodXT:sta "send clean", äänitin raida ja nappasin Gearbox VST:n päälle.....hyvä oli soundi.
 
Gearbox VST:llä? Saanko epäillä ;)
 
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
Reddie
27.09.2007 18:56:45 (muokattu 27.09.2007 18:57:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tolla Podin DI-lähdöllä on väännetty niin helvetin monta kaupallista (hyvin myynyttä) lättyä et on se kumma jos jää suosio siitä riippumaan. :)
 
Vetäjänä tietenkin joku muu kuin minä.. ;)
 
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «